Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών
Πιλοτική εφαρμογή της «Μηλιάς» σε Ρομά μαθητές του 2ου Δημοτικού σχολείου Άνω Λιοσίων Υπεύθυνοι καθηγητές: Μιχάλης Μεϊμάρης, Δημήτρης Γκούσκος Φοιτήτριες: Αλεφαντινού Βασιλική , Χατήρα Αγγελική

2 Αφήγηση – Ψηφιακή αφήγηση
Παιδαγωγικές εφαρμογές Ενεργητική διαδιακασία-βιωματικός τρόπος –Ατμόσφαιρα ενθουσιασμού και χαράς Γεφύρωση χάσματος σχολείου κοινωνίας –αυθεντικό πλαίσιο Απευθύνεται σε όλους τους μαθησιακούς τύπους παιδιών (οπτικούς-ακουστικούς) Ενισχύει τη συνεργασία-ομαδικότητα Καλλιεργεί τη φαντασία Δεξιότητες στις ΤΠΕ

3 Πιλοτική εφαρμογή με τη «Μηλιά»
Βασικά στοιχεία: Τάξη Α΄, 22 παιδιά, ανήκουν στους Ρομά Γνωστικά αντικείμενα: Γλώσσα, Μαθηματικά, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή 3 διδακτικές παραμβάσεις ,7 διδακτικές ώρες, διαφορετικές ημέρες Υλικοτεχνική υποδομή: υλικά για αναλογική μηλιά, υλικά συνταγής, φορητός υπολογιστής, προτζέκτορας, εργαστηριο Η/Υ, ψηφιακή φωτογραφική μηχανλη Οργάνωση σε ομάδες

4 Διδακτικοί στόχοι Ο απώτερος στόχος αυτής της πιλοτικής εφαρμογής για τα συγκεκριμένα παιδιά, με τις ιδιαίτερα μαθησιακές δυσκολίες που αντιμετώπιζαν, τόσο λόγω έλλειψης ερεθισμάτων από το περιβάλλον τους, όσο και δυσκολίας κατανόησης της ελληνικής γλώσσας, ήταν να τους προσφέρουμε ένα περιβάλλον όσο πιο πλούσιο γίνεται σε λεκτικό, οπτικό και κιναισθητικό επίπεδο, ώστε να εμπλουτίσουμε τις εμπειρίες τους και να τους προσφέρουμε ευχαρίστηση, χαρά και ικανοποίηση για αυτά που κατάφεραν να κάνουν, αλλά και να γνωρίσουν.

5 Ειδικοί διδακτικοί στόχοι
Γλώσσα Οι μαθητές να : Ασκηθούν στην ακρόαση των ιστοριών Να κατανοήσουν την ιστορία Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους από την ακρόαση της ιστορίας Να αναγνωρίζουν, με σημείο αναφοράς την εικόνα ενός αντικειμένου, τη γραπτή απόδοσή τους με λέξη, εφόσον παρατηρήσουν τα υλικά της συνταγής Να κατανοήσουν τις έννοιες αρχή – μέση – τέλος μέσω της προσπάθειάς τους να βάλουν στη σειρά την ιστορία Να λάβουν αισθητική απόλαυση από την επαφή τους με την ιστορία και κατ’ επέκταση να δημιουργηθούν αισθήματα αγάπης για το λόγο καιι τις ιστορίες γενικότερα. Να έρθουν σε επαφή με διαφορετικού τύπου κειμένα,όπως είναι η συνταγή κάνοντας προσπάθεια για την αποκωδικοποιήσή του, ώστε να την υλοποιήσουν

6 Ειδικοί διδακτικοί στόχοι
Μαθηματικά Ανάπτυξη της λογικομαθηματικής ικανότητας μέσω της μπερδεμένης συνταγής (σειριακή τοποθέτηση της εκτέλεσης της συνταγής), πάνω στην αναλογική μηλιά και της μπερδεμένης ιστορίας πάνω στην ψηφιακή μηλιά Αναγνώριση αριθμών μέχρι τη δεκάδα και συσχέτισή τους με την κατάλληλη ποσότητα Αισθητική αγωγή Καλλιέργεια της αισθητικής αγωγής μέσω της δημιουργίας εικόνων για το παραμύθι ΤΠΕ Να εξασκηθούν στη δημιουργία ψηφιακών ζωγραφιών μεσω του λογισμικού ζωγραφικής Να γνωρίσουν το λογισμικό επεξεργασίας βίντεο και να δουν πώς μπορούμε να φτιάξουμε μια ψηφιακή ιστορία προσθέτοντας εικόνες, βίντεο, μουσική και ήχο Να έρθουν σε επαφή με το όμορφο περιβάλλον της ψηφιακής μηλιάς

7 Μαθησιακοί στόχοι Να διασκεδάσουν μέσω του παραμυθιού-παιχνιδιού
Να εξασκηθούν κιναισθητικά τόσο μέσω της υλοποιήσης της συνταγής, όσο και μέσω συντονισμού του ποντικιού και της κίνησής τους για τη δημιουργία εικόνων στον υπολογιστή Να συνεργαστούν για την υλοποιήση της συνταγής, τη δημιουργία εικόνων και την εύρεση της σωστής σειράς τόσο της συνταγής(πρώτο μέρος), όσο και της ιστορίας(δεύτερο και τρίτο μέρος). Να έρθουν γενικότερα σε επαφή με τις νέες τεχνολογίες.

8 Δραστηριότητες 1η Δραστηριότητα: Παρουσίαση της Ψηφιακής μηλιάς –Αφήγηση της ιστορίας γύρω από την αναλογική μηλιά 2η Δραστηριότητα: Ανάγνωση γράμματος, παιχνίδι ζέστη-κρύο για την ανακάλυψη της συνταγής πάνω στην αναλογική μηλιά 3η Δραστηριότητα: Εκτέλεση συνταγής με βάση τις οδηγίες, τέλος της ιστορίας Και οι τρεις δραστηριότητες διήρκησαν 2 διδακτικές ώρες 4η Δραστηριότητα: Παρουσίαση ξανά της ιστορίας ψηφιακά, σε προτζέκτορα, παρουσίαση του προγράμματος Μovie Maker , παρακίνηση των παιδιών να φτιάξουν τις δικές τους ιστορίες σε πρόγραμμα ζωγραφικής για να διανθιστεί το παραμύθι (ομαδική εργασία, 8 ομάδες των 2 παιδιών, διάρκεια 2 ώρες ) 5η Δραστηριότητα: Συζήτηση με τα παιδιά για τις ζωγραφιές, και πού μπορούν να μπουν στο βιντεάκι, προσθήκη ζωγραφιών και μουσικής (διάρκεια 1 διδατική ώρα) 6η Δραστηριότητα: Παρουσίαση της δουλειάς τους στην ψηφιακή μηλιά συζήτηση με τα παιδιά και παιχνίδι με την ψηφιακή μηλιά (διάρκεια 2 διδακτικές ώρες)

9 Συμπεράσματα-Αξιολόγηση
Θετικά Α) Τα παιδιά μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας της μηλιάς ήρθαν σε επαφή με ένα πολύ όμορφο και ευχάριστο περιβάλλον, πειραματίστηκαν με τις δυνατότητες που τους προσέφερε και απέκτησαν μια θετική στάση απέναντι στις νέες τεχνολογίες . Β)Τους άρεσε πολύ που ζωγράφισαν με ένα διαφορετικό τρόπο και έμαθαν το πρόγραμμα της ζωγραφικής. Γ)Επίσης είπαν ότι η μηλόπιτα που έφτιαξαν για το δράκο ήταν πεντανόστιμη και θα έλεγαν και στη μαμά τους πώς την έφτιαξαν για να φτιάξουν στο σπίτι τους. Δ)Κάποια παιδάκια ήταν πολύ χαρούμενα και περήφανα με τον εαυτό τους, γιατί βοήθησαν το δράκο να γίνει καλά. Αρνητικά Α) χρειάστηκε να τους διαβάζουμε εμείς μια φορά τα βήματα της συνταγής και μετά να τα επαναλαμβάνουν, γιατί πολλές φορές δεν αναγνώριζαν ούτε τους αριθμούς. Β)Κατά τη διάρκεια της υλοποίησης της συνταγής, θα ήταν καλύτερο τα παιδιά να είναι χωρισμένα σε ομάδες και κάθε ομάδα να συμμετέχει σταδιακά. Γ)Τα παιδιά αν είχαν κάποια εμπειρία από τους υπολογιστές σίγουρα θα λειτουργούσαν πιο ελεύθερα και θα έπαιρναν κάποιες πρωτοβουλίες Δ) Αν λειτουργούσε από την αρχή η μηλιά θα μπορούσαμε να εξοικειώσουμε περισσότερο τα παιδιά με το περιβάλλον της, αλλά και να μην μεσολαβεί τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα από την έναρξη της εφαρμογής μέχρι την τελική υλοποίησή της.

10 Οπτικοακουστικό υλικό

11 Ευχαριστούμε!!!


Κατέβασμα ppt "Δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google