Α. Λούβρης, Προϊστάμενος Γραφείου Δ.Ε.Π. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΠΩΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΥΛΗ Έναρξη: 14 Ιανουαρίου 2003 Στόχοι: Συγκέντρωση διάσπαρτου εκπαιδευτικού υλικού Ανάδειξη εφαρμοσμένων προτάσεων διδασκαλίας από προγράμματα Υπ.Ε.Π.Θ. Πληροφόρηση για το εκπαιδευτικό λογισμικό Ικανοποίηση του αιτήματος των εκπαιδευτικών για ίδρυση Εκπαιδευτικής Πύλης Εύκολη επικοινωνία της εκπαιδευτικής κοινότητας
ΣΤΟΧΩΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ: Βελτίωση της ποιότητας της εκπαιδευτικής και μαθησιακής διαδικασίας. Υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου και σε απομακρυσμένες σχολικές μονάδες. Συμπλήρωση της βασικής κατάρτισης των εκπαιδευτικών, με στόχο την αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στη διδακτική πράξη. Στήριξη της εξ αποστάσεως επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΥΛΗΣ
ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΣΤΟ ΑΜΕΣΟ ΜΕΛΛΟΝ... Αλλαγή πλατφόρμας ώστε να παρέχει τις απαραίτητες τεχνολογικά λειτουργίες για: ευκολότερη και πιο ευχάριστη πλοήγηση στο δικτυακό τόπο της Πύλης ταχύτερη αναζήτηση συνεπώς και αξιοποίηση του περιεχομένου της, την αμεσότερη επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς, την πραγματοποίηση συνεργατικών δραστηριοτήτων, την άμεση και γρήγορη κατάθεση υλικού απευθείας από τους εκπαιδευτικούς.
ΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟΤΥΠΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ
John Dewey Jean Piaget Lev Vygotsky Jerome Bruner Paulo Freire Gordon Pask Terry Winograd Seymour Papert Lauren Resnick John Seely Brown Ference Marton John Biggs Jean Lave Inquiry-based education Constructivism Mediated learning Discovery learning Learning as problematization Learning as conversation Problem-based learning Reflective practice Metacognition Experiential learning Learner-oriented approach Social constructivism Situated learning Μοιράζονται μια κοινή αντίληψη της μαθησιακής διαδικασίας Υπάρχει ένα κοινό νήμα Ο μαθητής ως ενεργός παράγοντας στη μαθησιακή διαδικασία στην εξέλιξη της αντίληψής μας για τη μάθηση
Inquiry-based education Constructivism Mediated learning Discovery learning Learning as problematization Learning as conversation Problem-based learning Reflective practice Metacognition Experiential learning Learner-oriented approach Social constructivism Situated learning Τι είναι η ενεργός μάθηση; Οι μαθητές πρέπει να: εμπλέκονται σε έργα που έχουν στόχους εφαρμόζουν δεξιότητες εξερευνούν και πειραματίζονται χρησιμοποιούν την ανατροφοδότηση προσαρμόζουν ό,τι κάνουν συζητούν ό,τι κάνουν στοχάζονται για ό,τι συμβαίνει αρθρώνουν ό,τι συμβαίνει
Τι πρέπει να κάνει ο μαθητής για να μάθει το X; ακούει διαβάζει μιμείται Απομνημονεύει προβάρει θυμάται Αποφασίζει τις πράξεις που απαιτούνται για την επίτευξη ενός δεδομένου στόχου Προβληματίζεται γύρω από την ανατροφοδότηση των πράξεών του Προσαρμόζει τις πράξεις του με βάση τον προβληματισμό του Πειραματίζεται προκειμένου να επιτύχει ένα στόχο Συζητά τι κάνει Αρθρώνει αυτά που καταλαβαίνει για ό, τι συμβαίνει Σημαντική, όμως όχι ενεργός μάθηση Οι δραστηριότητες του παραδοσιακού μαθητή Οι δραστηριότητες του ενεργού μαθητή – Ο ολοκληρωμένος κύκλος μάθησης
Να αποφασίσουν τις πράξεις που απαιτούνται για την επίτευξη ενός δεδομένου στόχου; Να προβληματιστούν για την ανατροφοδότηση των πράξεών τους; Να προσαρμόζουν τις πράξεις τους με βάση τον προβληματισμό; Να πειραματίζονται προκειμένου να πετύχουν ένα στόχο; Να συζητούν ό,τι κάνουν; Να αρθρώνουν αυτό που καταλαβαίνουν ότι συμβαίνει; Πώς βοηθάμε ως διδάσκοντες τους μαθητές ; Καθορίζοντας έναν πραγματοποιήσιμο στόχο Παρέχοντας εποικοδομητική ανατροφοδότηση στις πράξεις τους Παρέχοντας τα μέσα προβληματισμού για την ανατροφοδότηση Επιτρέποντας επαναλαμβανόμενες πράξεις με ανατροφοδότηση - Ενθαρρύνοντας τη συζήτηση για το έργο - Παρέχοντας τα μέσα και τις επιβραβεύσεις για την άρθρωση των ιδεών
ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΠΥΛΗΣ Πρόσκληση για κατάθεση προτάσεων διδασκαλίας: Σε ατομικό επίπεδο: όφελος του εκπαιδευτικού καθώς για την εκπόνηση των προτάσεων διδασκαλίας θα ενεργοποιήσει παλιές γνώσεις και θα αποκτήσει νέες σχετικά με το γνωστικό αντικείμενο, τις ΤΠΕ και τη σύγχρονη Παιδαγωγική θεωρία Σε συλλογικό επίπεδο: Διάχυση του νέου εκπαιδευτικού υλικού μέσω της Πύλης => πολλαπλασιαστική λειτουργία => σταδιακή ανανέωση παραδοσιακής μαθησιακής διαδικασίας => οφέλη για μαθητές και εκπαιδευτικούς
Ασύγχρονη τηλεκπαίδευση A.εξA.E. : Επιμόρφωση με ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση 250 εκπαιδευτικών σε απομακρυσμένες περιοχές οι οποίοι θα καταθέσουν από μία διδακτική πρόταση. Οι ΤΠΕ φτάνουν ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές και αξιοποιούνται για τη διδακτική πράξη Κάθε ένας εκπαιδευτικός λειτουργεί ως πολλαπλασιαστής στην περιοχή του Η κατάθεση διδακτικών προτάσεων θα επιφέρει όλα τα οφέλη που αναφέρθηκαν στην πρόσκληση για κατάθεση προτάσεων διδασκαλίας ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΠΥΛΗΣ
Εκδηλώσεις για να έρθουμε κοντά στους επισκέπτες μας Επαναλαμβανόμενες συναντήσεις σε συνεργασία με τη Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Ευγενίδου με θέμα την πληροφοριακή παιδεία Επαναλαμβανόμενες συναντήσεις σε συνεργασία με το Μουσείο Ηρακλειδών Ανοικτές εκδηλώσεις. ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΠΥΛΗΣ
«Η γραφή έχει ένα σοβαρό ελάττωμα από κοινού με τη ζωγραφική διότι τα δημιουργήματα του ζωγράφου έχουν την επίφαση της ζωής. Παρόλα αυτά αν τους κάνεις μια ερώτηση κρατούν βαθιά σιγή. Ο Σωκράτης (σχετικά με την αποτυχία των βιβλίων σε σχέση με το διαδραστικό διάλογο): Θα φανταζόταν κανείς πως τα βιβλία έχουν ευφυΐα, αλλά αν ζητήσετε να σας εξηγήσουν αυτά που έχουν ειπωθεί, διατηρούν ένα σταθερό νόημα.» Το ίδιο μπορεί να ειπωθεί και για τα βιβλία
Τα κείμενα που βρίσκονται στο διαδίκτυο δεν διαφέρουν από τα βιβλία! Εργαζόμαστε όμως με διαδραστικές τεχνολογίες… ΤΠΕ = Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Προσφέρονται δύο είδη διάδρασης: - Υλική διάδραση - Κοινωνική διάδραση “…ένα σταθερό νόημα …”
Καλές επισκέψεις! Ευχαριστούμε για την προσοχή σας και καλές επισκέψεις στην Εκπαιδευτική σας Πύλη…