Εαρινο εξαμηνο ΤΕΤΑΡΤΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ( )

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παναγία η Κανακαριά Στη Λυθράγκωμη, ένα χωριό της επαρχίας Αμμοχώστου στη περιφέρεια της τουρκοκρατούμενης Καρπασίας βρίσκεται ένα σπάνιο δείγμα της.
Advertisements

Η ΖΩΦΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ
Βακχυλίδης Δευτερη παραδοση (11/3/2014).
Εαρινο ΕξαΜηνο Η Παραδοση (6/5/2014)
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012
Εαρινο εξαμηνο Τριτη παραδοση ( )
Π ε ρ ι κ λ ή ς ε μ φ ύ λ ι ο ς λ ό γ ι α ο ι ρ ο π μ ε
ΞΕΝΟΦΩΝ ΓΡΥΛΛΟΥ ΕΡΧΙΕΥΣ
Ξενοφώντα, ελληνικά, Β.Ι.16-21
Εαρινο εξαμηνο η παραδοση, 14/5/2014
Το Ερέχθειο Λεωνίδας Κραλίδης 1ο Πρότυπο Πειραματικό Θεσσαλονίκης
Ένας ακόμη ήρωας της ελληνικής μυθολογίας. Πατέρας του Θησέα ήταν ο Αιγέας, βασιλιάς της Αθήνας. Μητέρα του Θησέα ήταν η Αίθρα, κόρη του βασιλιά της Τροιζίνας.
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
Περσικοί πόλεμοι.
Ο πατέρας των Ελλήνων μυθοποιών, στον οποίο αποδίδονται οι περισσότεροι από τους διδακτικούς μύθους. Κατά τον Ηρακλείδη "Θράξ ην το γένος". Κατά τον.
Εαρινο εξαμηνο η παραδοση ( )
Θουκυδίδης, ο μεγαλύτερος ιστορικός (5ος αι. π.Χ.)
Βακχυλίδης ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ (20/5/2014)
Λευτέρης Δάλπης Δ’2 1ο Πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης
Χ. Βαμβούρη, σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 27/11/
Δημοσθένης Εισαγωγή. Βίος και Έργο.. Βίος  384 π.Χ. γέννηση στην Παιανία Αττικής.  322 π.Χ. θάνατος στον Πόρο Αργολίδας.  Πλούσια οικογένεια, με.
Θουκυδίδης Ἀθηναῖος (c. 455 – 399 π.Χ.).
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ.
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
490 π.Χ. - η δεύτερη επίθεση των Περσών
Αναχώρηση του αθηναϊκού στόλου για τη σικελική εκστρατεία
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ. ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ N.Αχαΐας N.Αχαΐας Ν. Κορινθία Ν. Κορινθία Ν. Ηλεία Ν. Ηλεία Ν. Αρκαδία Ν. Αρκαδία Ν. Αργολίδα Ν. Αργολίδα Ν. Μεσόνια Ν. Μεσόνια.
H Βαλκανική χερσόνησο, πριν από τους Βαλκανικούς πολέμους
Αναστασία Κώτσα Α’ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά {μάθημα 16}
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
Ο Ταύρος του Μίνωα Καλαϊτζής Αλέξανδρος Σουμελίδης Στέφανος
Κλασική εποχή π.Χ., Περικλής
Χάρης Λεμονιάς 2009 Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο ΑΠΘ
Η Αθήνα γίνεται η πιο ισχυρή πόλη
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Κυπροκλασική Περίοδος
Η Ιστορία της Σπάρτης Η Σπάρτη ήταν πόλη κράτος χτισμένη στις όχθες του ποταμού Ευρώτα στη Λακωνία.
Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν οι αρχαιότεροι και σημαντικότεροι από όλους τους ελληνικούς αγώνες και η σπουδαιότερη θρησκευτική γιορτή προς τιμή του Ολύμπιου.
Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία ΙΙ (5ος - 4ος αι. π.Χ.) Ιφιγένεια Λεβέντη Τμήμα: Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
ΚΥΠΡΟΚΛΑΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ π.Χ. Ιστορία Δ’ Τάξης Δημοτικό Σχολείο Άγιων Τριμιθιάς Στέλιος Οδυσσέως.
‘’ Η ΗΓΕΜΟΝΙΑ ΤΗΣ ΣΠΑΡΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ’’ ( ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ : 404 ΠΧ -362 ΠΧ ) ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ : Νικήτρια του π ολέμου η Σ π άρτη. Όμως αθετεί.
Ο Π ΕΡΣΙΚΟΣ Κ ΙΝΔΥΝΟΣ Σ’ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΜΕ : τις αφορμές και τις αιτίες των περσικών πολέμων την 1 η εκστρατεία των Περσών τη 2 η εκστρατεία.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
Από τους μαθητές της Στ΄1:
Σιμωνίδης ὁ Κεῖος 556/2-468/4. Ιουλίδα, Κέα Ο κούρος (περ. 530) και το λιοντάρι της Κέας (περ. 540)
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
Εισαγωγή στην αρχαία ελληνική ιστοριογραφία 1 ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αθηνών – Γεννάδειο Στάθης Λεουτσάκος.
 Το ευαγγελικό κήρυγμα στην αρχή διαδίδονταν μόνο προφορικά.  Οι Χριστιανοί είχαν τη συνείδηση ότι αυτό που διδάσκονταν από τους αποστόλους ήταν λόγος.
3. Η λειτουργία του πολιτεύματος Οι λειτουργίες( σελ )
TΑ ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΣΥΛΙΑΘΕΟΔΩΡΑΕΛΕΝΗΕΛΕΝΑ.
Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια.
Ερέχθειον.
Ιωνική Επανάσταση - Μηδικά
‘’ ΚΥΠΡΟΣ-ΣΥΝΤΟΜΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ’’
‘’Η ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΘΗΒΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ’’
ΘΗΒΑ Σχολείο : 6ο Γυμνάσιο Καλαμάτας Τάξη : Β4
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην αρχαιότητα
Ο Νομός Σερρών κατά την Αρχαιότητα και τους Ρωμαϊκούς Χρόνους
ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ.
οι κυριοτερεσ φασεισ του πολεμου
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
Πελοποννησιακός Πόλεμος
Μυθολογια στην ακροπολη
ΝΟΜΟΣ ΡΟΔΟΠΗΣ ΒΙΛΛΥ ΚΑΝΝΑ Α1.
 ΣΤΑΔΙΟ  ΔΙΑΥΛΟΣ  ΔΟΛΙΧΟΣ  ΠΕΝΤΑΘΛΟ ΚΑΙ ΠΑΛΗ  ΠΥΓΜΗ  ΤΕΘΡΙΠΠΟ  ΠΑΓΚΡΑΤΙΟ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ΙΠΠΟΥ ΚΕΛΗΤΟΣ  ΔΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΛΗ ΠΑΙΔΩΝ  ΠΕΝΤΑΘΛΟ ΠΑΙΔΩΝ 
Η εποχή του χαλκού (3000/ π.Χ.)
Πελοποννησιακός πόλεμος ( π.Χ.)
ΑΜΦΙΠΟΛΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εαρινο εξαμηνο 2013-14 ΤΕΤΑΡΤΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ (1. 4. 2014) Βακχυλίδης Εαρινο εξαμηνο 2013-14 ΤΕΤΑΡΤΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ (1. 4. 2014)

Σύνοψη της 3ης παράδοσης Λεξιλογική, μορφολογική και συνακτική ανάλυση Μετάφραση Λ. Αθανασάκη (ανάγνωση)

18η ωδή – hic (εδώ) Βασιλεῦ τᾶν ἱερᾶν Ἀθανᾶν, τῶν ἁβροβίων ἄναξ Ἰώνων, Βασιλεῦ τᾶν ἱερᾶν Ἀθανᾶν, τῶν ἁβροβίων ἄναξ Ἰώνων, Ἦ τις ἁμετέρας χθονὸς δυσμενὴς ὅρι’ ἀμφιβάλλει στραταγέτας ἀνήρ;

18η ωδή – nunc (τώρα) τί νέον ἔκλαγε χαλκοκώδων σάλπιγξ πολεμηΐαν ἀοιδάν; Νέον ἦλθε<ν> δολιχὰν ἀμείψας κᾶρυξ ποσὶν Ἰσθμίαν κέλευθον παῖδα δ’ ἔμμεν πρώθηβον, ἀρηΐων δ’ ἀθυρμάτων μεμνᾶσθαι πολέμου τε καὶ χαλκεοκτύπου μάχας· δίζησθαι δὲ φιλαγλάους Ἀθάνας. 

18η ωδή – λογοτεχνικό είδος Η παράδοση του κειμένου (Oxy. viii 1091 = Βρετανική βιβλιοθήκη) σίλλυβος: Βακχυλίδου διθύραμβοι (3ος αι. μ.Χ.) Μυθολογική αφήγηση

18η ωδή - Χρονολόγηση Μετά το 475 μ.χ. Ανακομιδή των οστών του Θησέα από τον Κίμωνα Θησείο (ιερό του Θησέα) – δεν πρόκειται για το σημερινό Θησείο που ήταν ο ναός του Ηφαίστου (Ηφαιστείο)

Ηφαιστείο (‘Θησείο’)

Θησέας, ένας Αθηναίος ήρωας Γιος του Ποσειδώνα (ή/και του Αιγέα) και της Αίθρας Οι άθλοι καθ’ οδόν προς την Αθήνα Άφιξη στην Αθήνα και αναγνώριση Απαλλαγή των Αθηναίων από τον Μαραθώνιο ταύρο και τον Μινώταυρο Συνοικισμός Εκστρατεία (από κοινού με τον Ηρακλή) εναντίον των Αμαζόνων

Θησέας – ένας Αθηναίος ήρωας 6ος αιώνας – εικαστικές απεικονίσεις των άθλων του Θησέα Κύλικα του Ευφρονίου (αρχές 5ου αι.) Θησέας, Αμφιτρίτη, Αθηνά

18η ωδή – περικείμενο (context) Σύντομη ιστορική ανασκόπηση

Κίμων (ca 506 - 450) Γιος του Μιλτιάδη και της Ηγησιπύλης (κόρης του βασιλιά της Θράκης Ολόρου) Η αδελφή του Ελπινίκη παντρεύτηκε τον πλούσιο Αθηναίο Καλλία Παντρεύεται την Ισοδίκη (του οίκου των Αλκμαιωνιδών), ενδεχομένως και μιαν άλλη γυναίκα από την Αρκαδία Είχε τρεις γιούς, τον Λακεδαιμόνιο, τον Ούλιο (Ηλείο) και τον Θεσσαλό Πρόξενος της Σπάρτης και της Θεσσαλίας

Κίμων (συνέχεια) 478: συνεργάζεται με τον Αριστείδη για την ένταξη των νησιωτών στη συμμαχία της Δήλου 476/5 νίκη στην Ηιόνα στον ποταμό Στρυμώνα

Κίμων (συνέχεια) 476-75, Εκστρατεία εναντίον της Σκύρου, τιμωρία των Δολόπων, ανακομιδή των οστών του Θησέα ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΘΗΣΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Κίμων (συνέχεια) 467 Σημαντική νίκη της συμμαχίας της Δήλου υπό τον Κίμωνα στον Ευρυμέδοντα ποταμό

Κίμων (συνέχεια) Ευρυμέδων ποταμός

Συμμαχία της Δήλου (χάρτης) 478 π.Χ.

Κίμων (συνέχεια) 465-63 π.Χ. επανάσταση της Θάσου, καταστολή, εύθυνα (Περικλής), αθώωση του Κίμωνα από την κατηγορία της δωροδοκίας από τον Αλέξανδρο Ι της Μακεδονίας 462 π.Χ. επανάσταση των ειλώτων στην Σπάρτη, αποστολή Αθηναϊκής βοήθειας με πρωτοβουλία του Κίμωνα, αποπομπή, δυσμενής ατμόσφαιρα για τον Κίμωνα 461 π.Χ. οστρακισμός του Κίμωνα

Ο οστρακισμός του Κίμωνα

Κίμων (συνέχεια) Άγνωστο αν ο Κίμων εξέτισε την ποινή της δεκαετούς εξορίας ή αν επανήλθε στην Αθήνα νωρίτερα 457 π.Χ. ήττα των Αθηναίων στη μάχη της Τανάγρας από τους Σπαρτιάτες, πιθανή διαμεσολάβηση του Κίμωνα

Κίμων (συνέχεια) 450 π.Χ. θάνατος του Κίμωνα κατά τη διάρκεια της πολιορκίας του Κιτίου στην Κύπρο

Κίμων (ένας σύγχρονος Θησέας;) Ανακομιδή των οστών του Θησέα Ίδρυση του Θησείου (δείγμα του εντυπωσιακού οικοδομικού προγράμματος του Κίμωνα)

18η ωδή – το εορταστικό πλαίσιο Μεγάλα Παναθήναια Μεγάλα Διονύσια Θαργήλια Θησεία Ηφαιστεία

18η ωδή – παῖς πρώθηβος Θησεία (Calame, Merkelbach) Παναθήναια (Maehler)

18η ωδή – χαρακτηριστικά του Θησέα Καλοκαμωμένο κράνος λακωνικό (κυνέαν Λάκαιναν) σκεπάζει τα πυρόξανθα μαλλιά του (πυρσοχαίτου)· φοράει χιτώνα πορφυρό και μάλλινη θεσσαλική (οὔλιον Θεσσαλὰν) χλαμύδα· στα μάτια του αστράφτει λήμνια φλόγα κόκκινη σαν αίμα (Λαμνίαν φοίνισσαν φλόγα)· είναι παιδί στην πρώτη του νιότη·

18η ωδή – μια ενδιαφέρουσα ερμηνεία John P. Barron, ‘Bacchylides, Theseus and a Woolly Cloak’, BICS 27: 1-8 Oύλιος: πρόγονος των Φιλαϊδών (Φερεκύδης) Ούλιος: γιος του Κίμωνα κυνέαν Λάκαιναν: Λακεδαιμόνιος Θεσσαλάν χλαμύδα: Θεσσαλός Λαμνίαν φλόγα: προσάρτηση της Λήμνου (Μιλτιάδης)

18η ωδή – η ερμηνεία του Barron (συν.) πυρσοχαίτου: οι ήρωες έχουν ξανθά μαλλιά, πυρόξανθα οι Σκύθες και οι Θράκες (βλ. Ηγησιπύλη) Ο Κίμων ως δεύτερος Θησέας

18η ωδή – ερμηνεία του Merkelbach R. Merkelbach, ‘Der Theseus des Bakchylides’, ZPE 12 (1973) 52-62) Εορταστικό πλαίσιο: Θησεία (μάλλον) Μεγαρίδα υπό τον έλεγχο των Αθηναίων το 460-446 Φρουρές εφήβων στον Ισθμό και την Κρεμμυώνα Επιστροφή της φρουράς εφήβων μετά την ολοκλήρωση της θητείας τους στον Ισθμό

18η ωδή – ερμηνεία του Maehler Επιλεκτικός συνδυαμός των απόψεων του Barron και του Maehler Σύμφωνα με τον Πλούταρχο (Κίμων 16.1) ο Λακεδαιμόνιος και ο Ούλιος (Ηλείος) ήσαν δίδυμοι Γάμος του Κίμωνα με την Ισοδίκη γύρω στο 480 π.Χ. 460-455 π.Χ. και οι τρεις γιοι του Κίμωνα έφηβοι Πιθανή συμμετοχή τους στο εκστρατευτικό σώμα που, υπό την ηγεσία του Μυρωνίδη, νίκησε τους Κορίνθιους στη μάχη των Γερανείων

Γεράνεια (458 π.Χ.)

Maehler (συνέχεια) Εορταστικό πλαίσιο: Παναθήναιια 458 π.Χ. Επιστροφή των γιών του Κίμωνα

Σκέψεις για την υπόθεση του Maehler Οστρακισμός του Κίμωνα το 461 π.Χ. Είχε ανακληθεί στην Αθήνα; Υπό ποίους όρους; Αν όχι ποιος ήταν ο χορηγός; Ο Καλλίας; Δημιουργία θετικού κλίματος για την ανάκληση του Κίμωνα

18η ωδή – η προβολή της πόλης Ο θησαυρός των Αθηναίων στους Δελφούς (

O θησαυρός των Αθηναίων (αναπαράσταση)

Ο θησαυρός των Αθηναίων (νότια πλευρά) - αναπαράσταση

Ο θησαυρός των Αθηναίων –μετόπες της νότιας πλευράς Η εξουδετέρωση του Σίνη, του Σκίρωνα, του Κερκύονα και του Προκρούστη εικονίζονταν στις τέσσερεις πρώτες από τις εννέα μετόπες της νότιας πλευράς.

Θησαυρός των Αθηναίων – Θησέας εναντίον Κερκύονα

Θησαυρός Αθηναίων – κεντρική σκηνή

Θησαυρός Αθηναίων – Νότια πλευρά, Μουσείο Δελφών Θησαυρός Αθηναίων – Νότια πλευρά, Μουσείο Δελφών