Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Διδακτικό πλάνο μαθήματος
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ – ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
14 Απριλίου 2008Ημερίδα για Μπολόνια1 Η Ανερχόμενη Σημασία των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων Ελπίδα Κεραυνού-Παπαηλιού Ημερίδα σε Θέματα Μπολόνιας 14 Απριλίου.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευθυγράμμιση Στόχων – Διδασκαλία – Αξιολόγηση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου. Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο : ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης. Γενικός Σκοπός: Η μεθοδική και συντονισμένη οργάνωση του διδακτικού χρόνου έτσι ώστε να αξιοποιηθούν κατά τον βέλτιστο.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ορισμός
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Δυναμική της ομάδας και Διδακτική
«Διδακτικός σχεδιασμός» ή «Σχεδιασμός της διδασκαλίας» ή «Αρχιτεκτονική της διδασκαλίας» ή «Προγραμματισμός της διδασκαλίας»
Διδακτική της Πληροφορικής Ενότητα 2: Οργάνωση και Σχεδίαση Μαθήματος Μ. Γρηγοριάδου, Α. Γόγουλου, Ε. Γουλή Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Πληροφορικής.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Η παρουσία του εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα. Ο εκπαιδευτικός ως πρότυπο (role model) Ο εκπαιδευτικός: είτε το επιδιώκει είτε όχι, είτε το θέλει είτε.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Περίμετρος- Εμβαδόν: Διάκριση με τη χρήση ψηφιακού γεωπίνακα ( Μαθηματικά Δ΄ τάξης, Ενότητα 33 «Υπολογίζω Περιμέτρους κι Εμβαδά»)
Δείκτες επιτυχίας και Επάρκειας Διαφοροποίηση διδασκαλίας
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
ΑΚΣΗΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ‘‘ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ’’
Εκπαιδευτικη τεχνολογια-πολυμεσα
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου
ΖΗΣΗ ΑΝΤΙΓΟΝΗ - Σχεδιασμός εκπαιδευτικών στόχων
Δημιουργία σεναρίου.
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Ο πολυσύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού
Φύλλα Διδασκαλίας.
Προσχολική Παιδαγωγική
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Educational field trips)
Ανάθεση Εργασίας (Homework Assignment)
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Οργάνωση Διδασκαλίας 8/10/2018.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος

Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος ένα μεθοδολογικό εργαλείο για τον προγραμματισμό και την οργάνωση της διδασκαλίας Ένας «οδηγός πλεύσης» για την αποτελεσματική διεκπεραίωση της μαθησιακής διαδικασίας

Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος Η αναγκαιότητα προετοιμασίας και χρησιμοποίησης ενός σχεδίου μαθήματος είναι μεγαλύτερη κατά τα πρώτα έτη διδακτικής απασχόλησης ενός εκπαιδευτικού Παρέχει όμως σημαντική βοήθεια και στον έμπειρο εκπαιδευτικό, που έχει πολυετή διδακτική πείρα, ιδίως στις περιπτώσεις που αναλαμβάνει για πρώτη φορά τη διδασκαλία ενός νέου μαθήματος, το οποίο ουδέποτε στο παρελθόν έχε διδάξει.

Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος

Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος Ερωτήματα που λαμβάνονται υπόψη κατά το σχεδιασμό της διδασκαλίας

Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος Το αντικείμενο διδασκαλίας (τι θα διδάξω;)

Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος Το γνωστικό, συναισθηματικό και κοινωνικό υπόβαθρο (background) της τάξης (σε ποιους θα διδάξω;)

Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος Τι διδακτική μεθοδολογία θα χρησιμοποιήσω (πως θα διδάξω;)

Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος Πως θα αξιολογήσω τα μαθησιακά αποτελέσματα της διδασκαλίας ;

Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος Εν αρχή ην ο στόχος Διδακτικοί στόχοι Περιγραφές αποτελεσμάτων τα οποία καλείται να κατακτήσει στο τέλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας το μαθητικό δυναμικό

Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος Τα 3 βασικά χαρακτηριστικά των διδακτικών στόχων: 1) Σαφείς 2) Ρεαλιστικοί 3) Μετρήσιμοι

Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος Διατύπωση διδακτικών στόχων Σε 3 επίπεδα: γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις

Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος Στόχοι που διατυπώνονται με ρήματα όπως «να γνωρίζουν», «να μάθουν», «να καταλάβουν», «να κατανοούν» δεν δηλώνουν ένα σαφές και επαρκώς μετρήσιμο αποτέλεσμα και για αυτό θα πρέπει να αποφεύγονται.

Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος Παραδείγματα ρημάτων ανά επίπεδο: Γνώση: αναγνωρίζω, διακρίνω, περιγράφω, ορίζω, απαριθμώ, επιλέγω, κατατάσσω, συγκρίνω, συσχετίζω, κατονομάζω Δεξιότητες: επιδεικνύω, κατασκευάζω, μετατρέπω, σχεδιάζω, μετρώ, υπολογίζω, εφαρμόζω, επιλύω, διορθώνω

Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος Παραδείγματα ρημάτων ανά επίπεδο: Στάσεις: συνειδητοποιώ, εκτιμώ, υιοθετώ

Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος Παραδείγματα διατύπωσης στόχων Ατυχής διατύπωση: να ξέρουν οι μαθητές τις επιμέρους λειτουργίες του αγροτικού μάρκετινγκ Ορθή διατύπωση: να κατονομάζουν και να διακρίνουν τις επιμέρους λειτουργίες του αγροτικού μάρκετινγκ

Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος Τα 4 βασικά στάδια της διδασκαλίας:

Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος Τα 4 βασικά στάδια της διδασκαλίας: 1) Προετοιμασία: ψυχολογική και διανοητική προετοιμασία των μαθητών Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνθήκες, έχοντας υπόψη τις αρχές για αποδοτική μάθηση και ειδικότερα τις αρχές του ενδιαφέροντος, των αναγκών, της πείρας και του συσχετισμού με προγενέστερες γνώσεις

Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος Τα 4 βασικά στάδια της διδασκαλίας: 2) Παρουσίαση: «το κυρίως πιάτο» Κατά το στάδιο της παρουσίασης παρέχονται από τον εκπαιδευτικό στους μαθητές οι νέες γνώσεις και δεξιότητες, που αποτελούν το διδακτικό περιεχόμενο της αντίστοιχης ενότητας.

Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος Τα 4 βασικά στάδια της διδασκαλίας: 3) Εφαρμογή: Στο στάδιο της εφαρμογής επιδιώκεται σταθεροποίηση της μάθησης και καλύτερη αφομοίωση των γνώσεων και δεξιοτήτων που διδάχθηκαν κατά την παρουσίαση

Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος Τα 4 βασικά στάδια της διδασκαλίας: 3) Έλεγχος: Το στάδιο του ελέγχου αποσκοπεί στη διαπίστωση των δυνατοτήτων και των αδυναμιών καθενός μαθητή ως προς την επιδιωκόμενη μάθηση και στην επισήμανση τυχόν ατελειών της διδασκαλίας για να επιτευχθεί περεταίρω βελτίωσή της.

Βιβλιογραφία: Huttner, A. (2008) Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων. Εκδ. Ιων Πάσχος, Β. (2007) Στοιχεία Διδακτικής και Παιδαγωγικής. Εκδ. Πατάκη Πλαγιανάκος, Σ. (1999) Διδακτική Επαγγελματικών Μαθημάτων. Τόμος Α . Εκδ. Έλλην Πλαγιανάκος, Σ. (1999) Διδακτική Επαγγελματικών Μαθημάτων. Τόμος Β . Εκδ. Έλλην Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης