ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2008 E - learning
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Παιδαγωγική διάσταση Παιδαγωγική διάσταση Τεχνολογική διάσταση Τεχνολογική διάσταση Σχεδίαση διεπαφής Σχεδίαση διεπαφής Αξιολόγηση Αξιολόγηση Διαχείριση Διαχείριση Υποστήριξη Υποστήριξη Ηθική διάσταση Ηθική διάσταση Θεσμική διάσταση Θεσμική διάσταση
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Παιδαγωγική διάσταση Ανάλυση περιεχομένου Ανάλυση της ομάδας - στόχου Ανάλυση στόχων Ανάλυση χρησιμοποιούμενων μέσων Σχεδίαση προσέγγισης Οργάνωση Μέθοδοι και στρατηγικές
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Τεχνολογική διάσταση Σχεδιασμός υποδομής (τεχνολογικό σχέδιο, standards, μεταδεδομένα, προσβασιμότητα, μαθησιακά αντικείμενα) Υλικό Λογισμικό
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Σχεδίαση διεπαφής Σχεδίαση σελίδων και παρουσίαση του περιεχομένου Πλοήγηση Προσβασιμότητα Έλεγχος ευχρηστίας
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Αξιολόγηση Επιμορφούμενων Διδασκαλίας και μαθησιακού περιβάλλοντος Του όλου συστήματος
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Συντήρηση του μαθησιακού περιβάλλοντος Κατανομή της πληροφορίας Διαχείριση
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Πρόσθετες υποστηρικτικές πηγές Τεχνική υποστήριξη Συμβουλευτική/ διδακτική υποστήριξη Συμβουλευτική επαγγελματικής σταδιοδρομίας Υποστήριξη online, offline
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Θέματα διαχειριστικά (χρηματοδότηση, απόσβεση επένδυσης, εγγραφές, δίδακτρα, συνεργασία με άλλα ιδρύματα) Θέματα ακαδημαϊκά (τίτλοι σπουδών, επιστημονικό προσωπικό) Παροχή υπηρεσιών στους εκπαιδευόμενους (συμβουλευτική, επαγγελματικός προσανατολισμός) Θεσμική διάσταση
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Κοινωνική και πολιτική επίδραση Προκατάληψη Πολιτισμική και γεωγραφική διασπορά Κανόνες συμπεριφοράς Λογοκλοπή Πνευματικά δικαιώματα Ηθική διάσταση
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Πλεονεκτήματα Ευελιξία στο χώρο, χρόνο, ρυθμό Διαφορετικά μαθησιακά στυλ μέσα από ποικιλία δραστηριοτήτων Ανάπτυξη γνώσεων για το Διαδίκτυο και για χρήση ΗΥ Ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και της ατομικής ευθύνης Υπέρβαση κατακτημένης ύλης
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Μειονεκτήματα Έλλειψη άμεσης επαφής (μειωμένο κίνητρο) Διαφορετική δομή από τα παραδοσιακά μαθήματα Αίσθηση απομόνωσης από διδάσκοντα, συμμαθητές Τεχνολογικά προβλήματα (χαμηλή ταχύτητα στο δίκτυο, διαχείριση αρχείων)