© Stelios Kavadias & Manos Tentzeris To «δίλημμα του εκπαιδευόμενου» και ο ρόλος της τεχνολογίας στη δια βίου εκπαίδευση Νέες τεχνολογίες στη δια βίου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
υπηρεσία τηλεκπαίδευσης επανάσταση στη διδασκαλία
Advertisements

ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΠΡΟΩΘΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΜΙΑ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ» του Διεθνούς Ερευνητικού Προγράμματος: “Ανάπτυξη θεωρητικού σχήματος κατανόησης.
Οι Εξελίξεις στις Αερομεταφορές &
Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στο KEK INA IDEC Α.Ε. Πειραιάς, Ελλάδα gr.
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
 Σελίδα 1 ΠΡΟΤΥΠΟ, ένα διαφορετικό σχολείο για το παιδί ΠΡΟΤΥΠΟ εκπαιδευτήριο Αθήνα, Φεβρουάριος 2011.
«Διαχείριση ποιότητας και Ελληνικά σχολεία»
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ:
H ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΟΧΗ
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥΣ.
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Διερεύνηση της χρήσης των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας από εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής Αν. Χατζηπαρασίδης, Π. Αντωνίου,Β. Γούργουλης, Ευαγ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Η εισφορά του δικαίου του ανταγωνισμού στην ανάπτυξη ΔΗΜΗΤΡΗΣ Ν. ΤΖΟΥΓΑΝΑΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
Μαθητές: Βιολάκης Εμμαλουήλ Κανιαδάκη Μαρία Παναγούλης Ευάγγελος ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
«Αν δεν φυτέψουμε το δέντρο γνώσης όταν είμαστε νέοι, δεν θα μας δώσει τον ίσκιο του όταν θα έχουμε γεράσει.»
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
TA ΓΣΠ στην Υπηρεσία του Πολίτη (Νομαρχιακή και Τοπική Αυτοδιοίκηση) Παρασκευή 10 Ιουνίου 2005 Περιφερειακές Δράσεις ΓΣΠ στην Κοινωνία.
National Technical University of Athens School of Electrical & Computer Engineering Η ανάπτυξη των Δημόσιων Οπτικών Μητροπολιτικών Δικτύων στο πλαίσιο.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Π. Μαυρογένης Πλεονεκτήματα, Εξελίξεις και Τάσεις στη Μηχανογράφηση των επισιτιστικών τμημάτων πωλήσεως ΣΤΟΧΟΙ Ο μαθητής να: 1. Αναφέρει τα πλεονεκτήματα.
1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010.
Λογισμικό Εκπαίδευσης M- Pedia Ελευθέριος Μιχαηλίδης Διευθύνων Σύμβουλος, M-Data
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 2: Η εξέλιξη των εργαλείων της Εκπαίδευσης. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής,
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Παρασκευή, 23 Σεπτεμβρίου 2016 – Σελ. 1 Η Τρέχουσα Εμπειρία της Ηλεκτρονικής Μάθησης στην Ελλάδα. Στοιχεία Βιωσιμότητας και Ανταποδοτικότητας.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ Α.Τ.Ε.Ι. ΠΑΤΡΑΣ ΣΤΟ INSTALL INSTALL Innovative strategy for raising awareness of lifelong learning in Greece.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ (DISTANCE LEARNING). Μέσα στα πλαίσια των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων, το εκπαιδευτικό σύστημα σε παγκόσμια κλίμακα βρίσκεται.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
Α’ ΤΑΞΗ - 1 ος ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΕ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Καθ: Τσικολάτας Αλέξανδρος ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΤΡΑΣ 2010 ΠΑΔ 2.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΣ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ – ΑΝΕΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ (ΣΤΟΛΗ) ΜΑΘΗΤΩΝ.
Αγορά Εργασίας - Καινοτομία στην Οικονομία της Γνώσης
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Διοίκηση ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Τι είναι η στρατηγική? Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
Μαθητές: Βιολάκης Εμμαλουήλ Κανιαδάκη Μαρία Παναγούλης Ευάγγελος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Πρώτη γνωριμία με διαθέσιμο εκπαιδευτικό λογισμικό. Το Εκπαιδευτικό Λογισμικό που παρουσιάζεται έχει παραχθεί για λογαριασμό του.
Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Πολυμέσα - Δίκτυα και εκπαίδευση
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

© Stelios Kavadias & Manos Tentzeris To «δίλημμα του εκπαιδευόμενου» και ο ρόλος της τεχνολογίας στη δια βίου εκπαίδευση Νέες τεχνολογίες στη δια βίου εκπαίδευση Απρίλιος, 2005 Στέλιος Κ. ΚαβαδίαςΜάνος Μ. Τεντζέρης

© Stelios Kavadias & Manos Tentzeris Περιεχόμενα 1.Δια βίου εκπαίδευση: αναγκαιότητα στη σημερινή εποχή; 2.Ένα μικροικονομικό μοντέλο για την επένδυση στη γνώση 3.Μικροοικονομικά (και μη) αποτελέσματα 4.Πλαίσιο αποφάσεων: το «δίλημμα του εκπαιδευόμενου»

© Stelios Kavadias & Manos Tentzeris Η δια βίου εκπαίδευση βοηθά την συνεχή εξέλιξη του ανθρωπίνου δυναμικού:  Nolan 1993  Levin and Dean 1999  Mintzberg 2004 Με ποιές μεθοδους;

© Stelios Kavadias & Manos Tentzeris Οι νέες τεχνολογίες μπορούν να βελτιώσουν τα οικονομικά δεδομένα παροχής της γνώσης:  Cervero 2001  Schlank 2001  Georgia Tech, Professional Education, 2003 Ωστόσο κάθε μέθοδος χαρακτηρίζεται από διαφορετική αποτελεσματικότητα…

© Stelios Kavadias & Manos Tentzeris Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα αναπτύσσουν ένα χαρτοφυλάκιο διδακτικών προγραμμάτων αποβλέποντας στην κερδοφορία μέσω μετεκπαιδευτικών προγραμμάτων:

© Stelios Kavadias & Manos Tentzeris Ερωτήματα... 1.Είναι πάντα οι νέες τεχνολογίες αποτελεσματικές; 2.Πώς μπορούμε να παράσχουμε ένα πλαίσιο κατανόησης των βασικών παραμέτρων αποφάσεων; 3.Μικροοικονομικά μοντέλα: τι μπορούν να μας διδάξουν;

© Stelios Kavadias & Manos Tentzeris Επένδυση στη γνώση... Παραδοχές...  Άνω όριο στην παραγωγικότητα λόγω αύξησης γνωστικού αντικειμένου  Αβεβαιότητα αποτελέσματος εκπαιδευτικής διαδικασίας  Κόστος μετεκπαίδευσης ανάλογο της επιδιωκόμενης γνώσης

© Stelios Kavadias & Manos Tentzeris Εκπαιδευτική διαδικασία...  Εκπαίδευση σε πανεπιστημιακό χώρο παρουσία διδάσκοντα (A)  Εκπαίδευση μέσω ηλεκτρονικών μέσων σε πραγματικό χρόνο (real time) και με on-line παρουσία διδάσκοντα (B)  Εκπαίδευση μέσω ηλεκτρονικών μέσων σε μη πραγματικό χρόνο χωρίς την on-line παρουσία διδάσκοντα (Γ) σ Α < σ Β < σ Γ C Α > C Β > C Γ Στοιχεία από τα προγράμματα συνεχούς εκπαίδευσης του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Γεωργίας

© Stelios Kavadias & Manos Tentzeris Οικονομικό Μοντέλο Max i,k {E κ [P(κ+k 0 )] – c i (k)} Όπου: •k: επιδιωκόμενη γνώση από την επιχείρηση •i: μέθοδος εκπαίδευσης με ή χωρίς χρήση τεχνολογίας •P(.): Παραγωγικότητα επιχείρησης δεδομένου του μέσου γνωστικού επιπέδου του ανθρωπίνου δυναμικού •Ε κ [.]: Αναμενόμενη παραγωγικότητα εξαιτίας της αβεβαιότητας στο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα •c i (.): κόστος μεθόδου i

© Stelios Kavadias & Manos Tentzeris Μικροοικονομικά... αποτελέσματα Αβεβαιότητα διδακτικής μεθόδου Βέλτιστη επιδιωκόμενη γνώση k * Μέθοδος ΑΜέθοδος ΒΜέθοδος Γ

© Stelios Kavadias & Manos Tentzeris Μικροοικονομικά... αποτελέσματα Κατώφλιο Δυσκολία γνωστικού αντικειμένου (βλ. P) Βέλτιστη επιδιωκόμενη γνώση k *

© Stelios Kavadias & Manos Tentzeris Το δίλημμα... Επιλογή μεθόδου με μικρή αβεβαιότητα Κατα κύριο λόγο μικρή αβεβαιότητα (εξαρτάται από τις ακριβείς τιμές) Κατα κύριο λόγο μικρό κόστος (εξαρτάται από τις ακριβείς τιμές) Επιλογή μεθόδου με μικρό κόστος Διαφορά κόστους Δλ Διαφορά αβεβαιότητας LowHigh Low High

© Stelios Kavadias & Manos Tentzeris Συμπεράσματα 1.Ένα απλό μικροοικονομικό μοντέλο μπορεί να παράσχει το βασικό μηχανισμό κατανόησης ενός φαινομένου, και να δώσει τη βάση για περαιτέρω συστήματα αποφάσεων 2.Οι νέες τεχνολογίες βοηθούν στην μείωση του κόστους ΑΛΛΑ η αβεβαιότητα μπορεί να ανατρέψει το θετικό τους αποτέλεσμα 3.Το αρχικό γνωστικό επίπεδο του ανθρωπίνου δυναμικού αποτελεί βασικό παράγοντα επιλογής της μεθόδου δεδομένου ότι σε χαμηλά επίπεδα γνώσης η αρνητική επίδραση της αβεβαιότητας είναι πιο μεγάλη

© Stelios Kavadias & Manos Tentzeris Προοπτικές στην / για την Ελλάδα 1.Επένδυση στη χρήση νέων τεχνολογίων σε περιπτώσεις εξειδικευμένων γνώσεων ή εκπαιδευτικών αντικειμένων με μικρή αβεβαιότητα (π.χ. τρισδιάστατες αναπαραστάσεις αρχαιολογικών χώρων για εκπαίδευση μαθητών σε απομακρυσμένα σημεία) 2.Επένδυση στη δημιουργία περισσοτέρων σχολείων Β’ ευκαιρείας (δεδομένου ότι αφορούν σε χαμηλά επίπεδα γνώσης και απαιτείται περιορισμός αβεβαιότητας αποτελέσματος) 3.Πιθανό στρατηγικό πλεονέκτημα για την Ελλάδα η πρωτοπορία στον τομέα ανάπτυξης τηλεπικοινωνιακών εφαρμογών για εξ αποστάσεως εκπαίδευση (βλ. 3G/4G, τηλεπισκόπηση, ώστε να μειωθεί η αβεβαιότητα ως προς το αποτέλεσμα)

© Stelios Kavadias & Manos Tentzeris Ευχαριστούμε πολύ!! Στέλιος Καβαδίας Μάνος Τεντζέρης Για περαιτέρω ερωτήσεις: