Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τι είναι η στρατηγική? Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τι είναι η στρατηγική? Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τι είναι η στρατηγική? Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
Επιπλέον διάβασμα: Dixit, A and B. Nalebuf, Πώς να σκέπτεστε Στρατηγικά: H εφαρμογή της Στρατηγικής στην Πολιτική, τις Επιχειρήσεις και στην Καθημερινή Ζωή, Εκδόσεις Καστανιώτη, 2001.

2 Ψάχνοντας τον ορισμό της στρατηγικής.
Η στρατηγική έχει μια αποστολή, στόχους και απαιτεί τη διαμόρφωση σχεδίων για την επίτευξη της (Andrews). Η στρατηγική συνδέει τις εσωτερικές (Igor Ansoff) δραστηριότητες τις εταιρείας με την πώληση του τελικού προϊόντος στον καταναλωτή. Η στρατηγική απαιτεί την γνώση των πόρων που χρειάζονται για την κερδοφόρα λειτουργία μιας εταιρείας και τους κινδύνους που αυτή ενέχει για την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων ( Hofer and Schendel).

3 Σταδία στρατηγικής Η στρατηγική ακολουθεί τα εξής σταδία: Διαμόρφωση
Υλοποίηση Αξιολόγηση και έλεγχο.

4 Μοντέλο Στρατηγικής Διοίκησης.
Εξωτερικό περιβάλλον(π.χ. Πεντε Δυναμεις, Στρατηγικες Ομαδες). Μικρό Περιβάλλον (Πολιτικο, Οικονομικο, κοινωνικο, Τεχνολογικο, Διεθνες). Αξιολόγηση και έλεγχος. Διαμορφωση στρατηγικης. Υλοποίηση Στρατηγικης. Αποστολή, Αντικειμενικοί στόχοι, Στρατηγικές, Πολιτικές. Προγράμματα, Προϋπολογισμοί, Διαδικασίες Απόδοση. Εσωτερικό Περιβαλλον. (Θεμελιωδεις Ικανοτητες, Αλυσιδα Αξιας, Δομες, Ποροι, Κουλτουρα.)

5 Η στρατηγική είναι αναγκαία.
Η στρατηγική θέτει κατευθύνσεις Η στρατηγική υποστηρίζει τη λήψη ομοιομόρφων αποφάσεων. Η στρατηγική συγκεντρώνει την προσπάθεια και συντονίζει δραστηριότητες. Η στρατηγική ορίζει την επιχείρηση και τη θέση της απέναντι στον ανταγωνισμό. Η στρατηγική μειώνει την αβεβαιότητα. Η στρατηγική μπορεί να προσδώσει ένα βιώσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα (Μελέτη περίπτωσης για τη μάχη της Χαιρώνειας).

6 Μορφές στρατηγικης Η προγραμματισμένη στρατηγική
Η αναδυόμενη στρατηγική. H στρατηγική «ένα υπόδειγμα η μια μορφοποίηση, σε ένα ρεύμα αποφάσεων που σχηματίζεται με το χρόνο». Η επιβαλλόμενη στρατηγική. (Η περίπτωση του Titan).

7 5Ps Του Mintzberg. Σχέδιο (Plan) Τέχνασμα (Ploy). Υπόδειγμα (Pattern).
Τοποθέτηση (Position). Προοπτική (Perspective).

8 Τι δεν είναι στρατηγική.
Ο στρατηγικός προγραμματισμός όμως δεν είναι στρατηγική. Ο στρατηγικός προγραμματισμός σε μεγάλο βαθμό ασχολείται με την εφαρμογή της στρατηγικης με τα προϊόντα και τμήματα που προϋπάρχουν. Ο στρατηγικός προγραμματισμός έχει ως στόχο να προγραμματίσει, να εφαρμόσει και να κάνει λειτουργικές τις στρατηγικές μιας επιχείρησης.

9 Η έμφαση στην λειτουργική αποτελεσματικότητα.
Αυτή συνδυάζει κόστος και την προσφερόμενη αξία στον πελάτη. Η λειτουργική αποτελεσματικότητα μιας επιχείρησης έχει ένα όριο που για τη βελτίωση του, χρειάζεται επενδύσεις για κεφαλαιουχικό εξοπλισμό, προσωπικό με διαφορετικές ικανότητες, νέους τρόπους διοίκησης η και όλα αυτά μαζί. Η επίτευξη μεγαλύτερης λειτουργικής αποτελεσματικότητας από μόνη της δεν αποτελεί στρατηγική (Π.χ. TQM)

10 Τι είναι στρατηγική. Στρατηγική συνίσταται στο να κάνει διαφορετικά πράγματα η να κάνει τα ιδία πράγματα με διαφορετικό τρόπο. Η στρατηγική είναι αυτή η οποία μπορεί με τον ανταγωνισμό να αμβλύνει και να δώσει στους εμπνευστές της μακροπρόθεσμα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα (M.Porter).

11 Ορισμος—Συμπέρασμα. Στρατηγική είναι η κατεύθυνση (direction) και το εύρος δραστηριοτήτων (scope) μιας επιχείρησης μακροπρόθεσμα, η οποία εξασφαλίζει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την επιχείρηση, μέσω της διάταξης των πόρων της μέσα σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον, με στόχο να ανταποκριθεί στις ανάγκες των αγορών και να ικανοποιήσει τις προσδοκίες των βασικών ομάδων ενδιαφερόμενων(stakeholders). Τα κυρία χαρακτηριστικά λοιπόν μιας στρατηγικης είναι: Η προσαρμογή σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Η δημιουργία ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων μέσω της διάταξης των πόρων. Ο καθορισμός του εύρους δραστηριοτήτων (scope) αλλά και της κατεύθυνσης (direction) της επιχείρησης μακροπρόθεσμα. Η ανταπόκριση στις ανάγκες των αγορών και η ικανοποίηση των προσδοκιών των βασικών ομάδων ενδιαφερόμενων.

12 Εξέταση περίπτωσης. Παρακαλώ, ελάτε προετοιμασμένοι, για την επομένη φορά, διαβάζοντας την περίπτωση της Hondas στην Αμερική. H προετοιμασία σας θεωρείτε απαραίτητη. Σας ευχαριστώ.


Κατέβασμα ppt "Τι είναι η στρατηγική? Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google