Καλές πρακτικές καινοτόμων παιδαγωγικών μεθόδων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αντιλήψεις καθηγητών Πληροφορικής σχετικά με τη φύση του αντικειμένου και τον τρόπο εισαγωγής του στην εκπαίδευση Γιάννης Δοξαστάκης Δημήτρης Δημάκης.
Advertisements

Ελληνογερμανική Αγωγή
GRUNDTVIG Nikolai Frederik Severin Grundtvig ( )
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση [ανακοίνωση] δεσμεύει μόνο τον συντάκτη της και η Επιτροπή.
ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – α ) υποχρεωτική.
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Δημήτριος Σουλιώτης Διευθυντής ΙΕΚ Γλυφάδας
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
H λειτουργία της Μαθητείας των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ : Μια σύγχρονη καινοτομική εκπαιδευτική προσέγγιση στην Επαγγελματική Κατάρτιση Γιάννης Χαλάς Εκπαιδευτικός ΟΑΕΔ.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
Σοφοκλής A. Σωτηρίου ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Πάτρα, 28 Μαρτίου 2003 Χρησιμοποιώντας το.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
1 Lifelong Learning Programme GRUNDTVIG Multilateral project INTEGRA Βασικό Λεξιλόγιο Οικονομικών Όρων για τη συνεννόηση Μεταναστών με Φορείς στην Ελλάδα.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Τίτλος Σχεδίου: Partnership for experimenting with ECVET in a practical context (2009 – 2011) Δράση: Εταιρικές Σχέσεις – LDV Ε. Λαμπριτζή
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
PISA P rogramme for I nternational S tudent A ssessment Ενημέρωση Εκπαιδευτικών.
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας PISA Programme for International Student Assessment Διεθνές Πρόγραμμα για την Αξιολόγηση των Μαθητών.
CCNA3: Switching Basics and Intermediate Routing v3.0 Ενημέρωση για το Μάθημα Δίκτυα-Ακαδημία CISCO.
Εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Θεματολογίου για την Εκπαίδευση Ενηλίκων : Το Σχέδιο Δράσης της Κύπρου 29 Μαρτίου 2013 Συνεδριακό Κέντρο ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Add the presentation date via Slide Master Add the partner logo via Slide Master FASTER ICT – Financial and Accounting Seminars Targeting European Regions.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
ΕΥΔΟΞΟΣ Διδάσκοντας Δικτυακά Φυσικές Επιστήμες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με ένα Ρομποτικό Τηλεσκόπιο Ανδρικόπουλος Νικόλαος ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Τι είναι το ΑΞΙΟΜΑ Καινοτόμο σύστημα ανίχνευσης και αξιολόγησης των βασικών γνωστικών δεξιοτήτων και ενίσχυσης των κοινωνικών δεξιοτήτων.
Κωστοπούλου Όλγα ΑΕΜ 3157 Εξάμηνο Στ’. Πρωτοβουλίες και δράσεις κατά την περίοδο Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990,η έννοια της ποιότητας.
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Ι.Κ.Υ. (ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ) COMENIUS (ΚΟΜΕΝΙΟΥΣ ) ΕΥΡΩΠΑΪΚO ΠΡΟΓΡΑΜΜA.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Ευρωπαϊκά Προγράμματα
Η αξιοποίηση των tablets στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
ERASMUS+ ERASMUS + Cooperation and Innovation for good practices (ΚΑ2)
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων /Learning Mobility of Individuals
Διεθνείς εκπαιδευτικές έρευνες: TALIS, PISA & TIMSS
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Οργάνωση Διδασκαλίας 8/10/2018.
Χαρίκλεια Τσαλαπάτα 2/10/2019
Σχετικά με τις βασικές δεξιότητες 18/10/2017
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Καλές πρακτικές καινοτόμων παιδαγωγικών μεθόδων Χαρίκλεια Τσαλαπάτα, 9/5/2012

Πρόγραμμα TALETE (Θαλής) “Teaching Math through Innovative Learning Approach and Contents” «Διδασκαλία Μαθηματικών μέσα από Καινοτόμες Εκπαιδευτικές Μεθόδους και Περιεχόμενο» Δράση Comenius, 2011-2013, Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης ΕΕ

Εταίροι Universita degli Studi “Guglielmo Marconi”, Ιταλία Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Ελλάδα Kadikoy llce Milli Egitim Mudurlugu, Τουρκία Istituto per la Formazione Professionale di Roma e del Lazio, Ιταλία Burgas Free University, Βουλγαρία Razzable Productions Ltd, Ηνωμένο Βασίλειο

Σκοπός και σε ποιους απευθύνεται Το σχέδιο έχει τη βελτίωση της διδασκαλίας μαθηματικών μέσω τεχνολογίας, συγκεκριμένα μέσω 3-D γραφικών (virtual worlds) Απευθύνεται σε: Μαθητές 15 ετών (3η Γυμνασίου – 1η Λυκείου): Εκπαιδευτικό περιεχόμενο Δασκάλους: Ανάπτυξη και βελτίωση δεξιοτήτων

Γιατί; Οι βασικές τάσεις στη σχολική εκπαίδευση Υπάρχει τάση επιστροφής στην ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων: μαθηματικά, διάβασμα, ψηφιακές γνώσεις, … Δίνεται έμφαση τόσο στην εκπαίδευση των μαθητών όσο και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων των δασκάλων (θυμηθείτε αρχική και συνεχιζόμενη κατάρτιση)

PISA: Program for International Student Assessment

Γιατί; Ειδικές δυσκολίες στην ανάπτυξη μαθηματικής γνώσης: PISA PISA: Programme for International Student Assessment προωθείται από τον ΟΟΣΑ Κάθε 3 χρόνια: Αξιολογεί τις δυνατότητες μαθητών σε μαθηματικά, επιστήμες, και γλώσσες Καταγράφει τις ξοδεύει κάθε χώρα για εκπαίδευση Καταγράφει «ποιότητα / κόστος» εκπαίδευσης

PISA: Τα καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα έχουν κοινά στοιχεία Απευθύνονται σε όλους τους μαθητές (inclusive) Ενδιαφέρονται για τις επιδόσεις όλων Επιδιώκουν να μην εγκαταλείπουν οι μαθητές το σχολείο Έχουν καλούς δασκάλους Τοποθετούν τους καλύτερους δασκάλους στις πιο «δύσκολες» τάξεις

PISA: Ποιότητα εκπαίδευσης / κόστος Το μεγαλύτερο κόστος συμβάλει σε πιο αποδοτικά συστήματα εκπαίδευσης μόνο κατά 20% Πολλά εκπαιδευτικά συστήματα δεν είναι ακριβά αλλά έχουν πολύ καλές επιδόσεις, και το αντίθετο Αυτό σημαίνει ότι με καλή οργάνωση μπορούν να επιτευχθούν πολλά

Παράγοντες που επηρεάζουν την αποδοτικότητα εκπαιδευτικών συστημάτων (1)

Παράγοντες που επηρεάζουν την αποδοτικότητα εκπαιδευτικών συστημάτων (2)

PISA: Καλοί δάσκαλοι = καλά αποτελέσματα; Ναι! Η ποιότητα ενός εκπαιδευτικού συστήματος δεν μπορεί να ξεπεράσει την ποιότητα των δασκάλων Τα πιο αποτελεσματικά εκπαιδευτικά συστήματα επιτυγχάνουν να προσελκύσουν τους «εξυπνότερους» δασκάλους … και τους εκπαιδεύουν σωστά Δίνουν κίνητρα για να μείνουν στο επάγγελμα και να είναι ευχαριστημένοι από τη σταδιοδρομία τους

PISA: Κοινά χαρακτηριστικά εκπαιδευτικών συστημάτων που βελτιώθηκαν σημαντικά … … τα τελευταία 10 χρόνια: Όλοι θέλουν καλά εκπαιδευτικά συστήματα, όμως … … έχει σημασία η προτεραιότητα που δίνεται στην εκπαίδευση σε σχέση με άλλους τομείς: Αποδοχές εκπαιδευτικών σε σύγκριση με άλλες ομάδες υψηλών προσόντων Πόσο μετρούν οι σπουδές σε σχέση με άλλα προσόντα για εύρεση εργασίας Θέλουμε να γίνουν τα παιδιά μας εκπαιδευτικοί; Πιο είναι πιο σημαντικό: οι επιδόσεις στο σχολείο ή στα σπορ; Πόσο χρόνο αφιερώνουν τα μέσα ενημέρωσης σε θέματα εκπαίδευσης;

PISA: Τα πιο αποδοτικά συστήματα έχουν γενική κατεύθυνση και προσωποποίηση Προωθούν «γενικά» σχολεία Δεν υπάρχουν σχολεία που δίνουν επαγγελματικές κατευθύνσεις Εκτιμούν τη διαφορετικότητα με βάση τα ενδιαφέροντα, τις δυνατότητες, και πολιτισμικά στοιχεία Προωθούν προσωποποίηση της μάθησης Είναι ξεκάθαρες οι γνώσεις που πρέπει να έχει κάποιος όταν ολοκληρώνει μια βαθμίδα Είναι ξεκάθαρα τα προσόντα που απαιτούνται για να αποκτήσουν κάποια θέση Οι μαθητές ξέρουν τι πρέπει να κάνουν για να πραγματοποιήσουν τα όνειρα τους

PISA: Ποιες χώρες έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα; Γλώσσες

PISA: Ποιες χώρες έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα; Μαθηματικά

PISA: Ποιες χώρες έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα; Επιστήμες

PISA: Αποτελέσματα στα Μαθηματικά για Χώρες που Εκπροσωπούνται στο TALETE Στην τελευταία έρευνα βρέθηκαν οι παρακάτω επιδόσεις για μαθητές 15 ετών Ιταλία Ελλάδα Τουρκία Βουλγαρία 483 466 445 428 Μέσος όρος (66 χώρες) Αγόρια μέσος όρος Κορίτσια μέσος όρος 496 501 490 Από 487 και κάτω η απόκλιση είναι στατιστικά σημαντική Στοιχεία: http://www.oecd.org/dataoecd/54/12/46643496.pdf

Γιατί έχουν όλα αυτά σημασία; Γιατί οι δεξιότητες αυτές χρειάζονται στην εργασία μελλοντικά θυμηθείτε ότι χρειάζονται επαγγελματίες με υψηλά προσόντα Γιατί υπάρχει σχέση ανάμεσα στις επιδόσεις των μαθητών στα 15 και στο ποσοστό συμμετοχής τους στην 3-βάθμια εκπαίδευση

TIMMS: Trends in International Mathematics and Science

Έρευνα για τις επιδόσεις μαθητών σε μαθηματικά και επιστήμες Στην 4η και 8η τάξη (2η Γυμνασίου) Εικόνα της κατάστασης της εκπαίδευσης και των τάσεων Ενδιαφέρεται αν συγκρίνει τα αποτελέσματα σε σχολεία των ΗΠΑ με αυτά άλλων χωρών Συμπεριλαμβάνει 68 χώρες

Χώρες που συμμετέχουν στην έρευνα

Ευρήματα TIMMS

TALETE

Τι προτείνει το TALETE Ανάπτυξη μαθησιακού περιεχομένου για μαθηματικά και γεωμετρία με 3-D Χρήση μικρόκοσμων θυμηθείτε Papert Ανάπτυξη ψηφιακών ασκήσεων που έχουν σχέση με τα προγράμματα σπουδών 2 εμπνευσμένες από το πρόγραμμα σπουδών σε κάθε χώρα (Ιταλία, Βουλγαρία, Τουρκία, Ελλάδα), σύνολο 8 2 που είναι κοινές σε όλα τα προγράμματα σπουδών

Βασικό περιβάλλον

Όλες οι ασκήσεις

Επιβράβευση

Ασκήσεις από το ελληνικό πρόγραμμα σπουδών – Θαλής (1)

Ασκήσεις από το ελληνικό πρόγραμμα σπουδών – Θαλής (2)

Ασκήσεις από το ελληνικό πρόγραμμα σπουδών – Θαλής (3)

Ασκήσεις από το ελληνικό πρόγραμμα σπουδών – Θαλής (4)

Ασκήσεις από το ελληνικό πρόγραμμα σπουδών – Θαλής (5)

Θαλής κλασική άσκηση

Θαλής κλασική άσκηση (2)

Θαλής κλασική άσκηση (3)

Θαλής κλασική άσκηση (4)

Θαλής κλασική άσκηση (5)

Θαλής κλασική άσκηση (6)

‘Άλλες ασκήσεις: παραδείγματα (1) Ποδήλατο: έχει 18 ακτίνες, ποια η γωνία ανάμεσα σε 2 ακτίνες Ύψος πυραμίδας: Εμβαδόν φάρμας:

Άλλες ασκήσεις: παραδείγματα (2) Υπολογισμός εμβαδού: Υπολογισμός όγκου:

Υλοποίηση Unity 3D http://unity3d.com Gaming engine Ελεύθερη και επαγγελματική έκδοση

Πηγές PISA: http://www.oecd.org/pages/0,3417,en_32252351_322357 31_1_1_1_1_1,00.html TIMMS: http://nces.ed.gov/pubs2009/2009001.pdf TALETE: http://www.taleteproject.eu