Διδακτική της Πληροφορικής Ι Ο Στόχος του Μαθήματος Χαρίκλεια Τσαλαπάτα 27/9/2011.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σωματείο «Επιχειρηματικότητα Νέων»/ Junior Achievement Greece
Advertisements

Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Νότα Σεφερλή
ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
E –Learning & LMS Κ. Χαιρόπουλος(Projects Coordinator) Χ. Στεφάνου(Senior e-Learning expert)
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
• Η χρησιμοποίηση τεχνολογιών και τεχνικών συσκευών στη διδασκαλία και τη μάθηση (Σολομωνίδου,1999) • Η ορθολογική χρήση μιας ή περισσοτέρων τεχνολογιών.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – α ) υποχρεωτική.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
«Καινοτομικά Διαδικτυακά Περιβάλλοντα στην Εκμάθηση της Λογιστικής»
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Τηλεκπαίδευση Χαρίκλεια Τσαλαπάτα Κέντρο Δικτύου Τηλεματικής
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων Σαΐτης Θανάσης, δάσκαλος.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
Τεχνολογίες Τηλε-Εκπαίδευσης και Εφαρμογές
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
ΕΥΔΟΞΟΣ Διδάσκοντας Δικτυακά Φυσικές Επιστήμες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με ένα Ρομποτικό Τηλεσκόπιο Ανδρικόπουλος Νικόλαος ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο.
Συναντήσεις υποστήριξης εκπαιδευτικών που θέλουν να μάθουν να ενσωματώνουν τις Τ.Π.Ε. στα μαθήματά τους.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
Διαχείριση Εκπαιδευτικού Περιεχομένου
ΤΠΕ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΑνάπτυξη Εφαρμογών για την ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή 1/26 12/2/2015 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Ανάπτυξη Εφαρμογών για την Εκπαίδευση & την.
6ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή1/27 11/2/2015 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Εφαρμογές ΤΠΕ στην Εκπαίδευση & την Ειδική Αγωγή Χαράλαμπος.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Ηλεκτρονική Μάθηση & Συστήματα που τη διαχειρίζονται Μονάδα Αριστείας ΕΛ/ΛΑΚ ΤΕΙ Αθήνας Κατερίνα Γεωργούλη ΤΕΙ Αθήνας Κύκλος Εκπαίδευσης «Συστήματα Ηλεκτρονικής.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή1/29 27/9/2016 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Εφαρμογές ΤΠΕ στην Εκπαίδευση & την Ειδική Αγωγή Χαράλαμπος.
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Πρώτη γνωριμία με διαθέσιμο εκπαιδευτικό λογισμικό. Το Εκπαιδευτικό Λογισμικό που παρουσιάζεται έχει παραχθεί για λογαριασμό του.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Οι Κατευθύνσεις στο τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Οργάνωση Διδασκαλίας 8/10/2018.
Χαρίκλεια Τσαλαπάτα 30/9/2019
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδακτική της Πληροφορικής Ι Ο Στόχος του Μαθήματος Χαρίκλεια Τσαλαπάτα 27/9/2011

Τι είναι η Διδακτική της Πληροφορικής; • Η μελέτη, ο προβληματισμός, και η εξάσκηση της μετάδοσης γνώσης στα γνωστικά αντικείμενα: – Επιστήμης και τεχνολογίας της πληροφορικής (Informatics, Computer Science) – Τεχνολογίας της επικοινωνίας (Information and Communication Technologies) – Χρήσης της τεχνολογίας σαν εργαλείο στην εκπαίδευση (Technology-Enhanced Learning)

Γιατί Διδακτική της Πληροφορικής; (1) • Παραδοσιακά: για διδασκαλία σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση • Εκπαίδευση εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων στη χρήση νέων τεχνολογιών • Όμως: όλοι καλούμαστε να «διδάξουμε» συναδέλφους, συνεργάτες, και άλλους

Γιατί Διδακτική της Πληροφορικής; (2) • Πρόσφατα υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον διότι: • Δραστική εισαγωγή της τεχνολογίας στη διαδικασία της εκπαίδευσης – Εκπαιδευτικό λογισμικό – Περιβάλλοντα εκμάθησης (learning environments) – Μάθηση από απόσταση (elearning) – Δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης (social networking) – Web 2.0 – Διαχείριση γνώσης (knowledge management) – Εκμάθηση σε κίνηση (mobile learning)

Γιατί Διδακτική της Πληροφορικής; (3) • Οι μαθητές έχουν πρόσβαση σε εργαλεία και υπηρεσίες στην καθημερινή ζωή • Οι μαθητές είναι ψηφιακά εγγράμματοι (digitally literate) • Άρα: η μάθηση στα σχολεία πρέπει να ακολουθήσει τις σύγχρονες τάσεις τις τεχνολογίας

Δεξιότητες που Απαιτεί η Διδακτική της Πληροφορικής • Γνώση του αντικειμένου της πληροφορικής • Όμως: αυτό δεν είναι αρκετό • Πρόσθετες δεξιότητες που αφορούν τη μετάδοση της γνώσης

Ο Σκοπός του Μαθήματος • Η ανάπτυξη γνώσης και δεξιοτήτων για τη διδασκαλία της πληροφορικής – Επικοινωνία – αλληλεπίδραση με τους διδασκόμενους – Παρουσίαση εστιασμένη στις ανάγκες της ομάδας στόχου – Σύνδεση με εκπαιδευτικές μεθοδολογίες – Χρήση τεχνολογίας στην εκπαίδευση

Με τι θα Ασχοληθούμε:  Ανάλυση ομάδων στόχου, ορισμό στόχων της διδασκαλίας  Τις εκπαιδευτικές ανάγκες  Την υπάρχουσα κατάσταση  Ψηφιακά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και εργαλεία  Μεθοδολογίες εκμάθησης με χρήση τεχνολογίας υπολογιστών  Διδακτική προγραμματισμού  Ερευνητικές δραστηριότητες στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και αλλού  Ανάπτυξη δεξιοτήτων διδασκαλίας  Παρουσιάσεις και εργασίες

Συγγράμματα (Διδακτική Ι και ΙΙ) • Διδακτική Ι: «Διδακτικές προσεγγίσεις & Εργαλεία για τη διδασκαλία της πληροφορικής», Μ. Γρηγοριάδου/Ε. Γούλη/Α. Γογολού – Εκδόσεις Νέες Τεχνολογίες – Κωδικός Εύδοξος:2606 • Διδακτική ΙΙ: « Εισαγωγή στη Διδακτική της Πληροφορικής», Β. Κόμης – Εκδόσεις Κλειδάριθμος – Κωδικός Εύδοξος:13678

Οργάνωση Μαθήματος • 3-4 εργασίες διάρκειας 2 εβδομάδων σε ομάδες • 1 εργασία εξαμήνου • Παρουσιάσεις • Αξιολογήσεις παρουσιάσεων

Δομή Παρουσιάσεων • Σε ομάδες, παρουσιάζουν όλα τα μέλη • 8 ομάδες περίπου, ανάλογα με συμμετοχή στο μάθημα • Ανά 2 η εβδομάδα • Παρουσίαση περίπου 40 λεπτά • Ερωτήσεις από τις άλλες ομάδες • Αξιολόγηση από το ακροατήριο με φόρμες • Σε τι βαθμολογείστε: – Δομή και περιεχόμενο παρουσίασης – Ερωτήσεις που συνθέτετε για τις άλλες ομάδες – Σχόλια στη φόρμα αξιολόγησης των άλλων ομάδων

Εισαγωγή: Τι είναι η Διδακτική της Πληροφορικής Χαρίκλεια Τσαλαπάτα 27/9/2011

Τι Επηρεάζει τη Διδακτική της Πληροφορικής; • Η διαρκής εξέλιξη της τεχνολογίας • Η εξέλιξη των παιδαγωγικών μεθόδων • Οι ευρύτερες πολιτισμικές, κοινωνικές, και οικονομικές ανάγκες – Η μάθηση πρέπει να εξελιχθεί με βάση της ανάγκες μιας κοινωνίας που εξελίσσεται επίσης

Education and Training 2020 (1) • Στόχοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εκπαίδευση – Πρόσβαση στην εκπαίδευση σε όλους ανεξάρτητα από γεωγραφικούς περιορισμούς, οικονομική κατάσταση, ειδικές συνθήκες – Βελτίωση των ψηφιακών ικανοτήτων (digital literacy) – Εκπαίδευση των δασκάλων για χρήση τεχνολογίας στη διδασκαλία – Χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση (Web 2.0, eLearning, κοινωνικά δίκτυα, κλπ) – Προώθηση της ανάπτυξης και χρήσης εκπαιδευτικού λογισμικού

Education and Training 2020 (2) – Προώθηση παιδαγωγικών μεθόδων που χρησιμοποιούν την τεχνολογία των υπολογιστών – Προσαρμογή των προγραμμάτων σπουδών και της οργάνωσης των σχολείων για χρήση τεχνολογίας υπολογιστών – Προώθηση της συμμετοχής στην εκπαίδευση ατόμων σε όλες τις ηλικίες – Προώθηση της καινοτομίας και της δημιουργικότητας σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης – Ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων

Education and Training 2020 (3) • Παρατηρήσεις για τις μελλοντικές ανάγκες και στόχοι – Αύξηση των αναγκών σε εξειδικευμένους επαγγελματίες – Αύξηση των αναγκών σε αποφοίτους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης – Η εκπαίδευση γίνεται τόσο μέσα από επίσημες όσο και ανεπίσημες οδούς – Η χρήση της τεχνολογίας μπορεί να βοηθήσει στη δια βίου μάθηση, ανάπτυξη γνώσης μέσα από ανεπίσημες οδούς, εκπαίδευση στο χώρο εργασίας, κλπ – policy/doc1120_en.htm policy/doc1120_en.htm

Τι Είναι η Διδακτική της Πληροφορικής? (Κόμης 2001) • Η Διδακτική της Πληροφορικής ασχολείται με την ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων – Περιεχόμενο: τι πρέπει να γνωρίζει το ακροατήριο – Πως αποκτά γνώση το ακροατήριο – Μεθόδους διδασκαλίας

Το Σύστημα της Διδακτικής της Πληροφορικής (Κόμης 2001) Διδακτική Δομή Περιεχομένου Θεωρίες Μάθησης Διδακτικές Μέθοδοι Περιεχόμενο ΕκπαιδευτικόςΜαθητές

Συμπληρωματικότητα με Άλλα Αντικείμενα (Κορδάκη, 2004) • Αλληλεπίδραση ανθρώπου – υπολογιστή (human – computer interaction) • Τεχνολογία πολυμέσων (multimedia technology) • Τεχνητή νοημοσύνη (artificial intelligence) • Γνωστικές επιστήμες (cognitive science)

Έργα στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (1) • eCMS: Educational Content Management System (2001) • NS-eCMS: Educational Content Management with Applications to Natural Sciences ecms.noc.uth.gr (2003) ecms.noc.uth.gr • MECCA: New Models for European in-Company Certification Training (2005) • AvdMerge: Educational Network Infrastructure for AV/Communication in Technical Education (2004)

Έργα στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (2) • EarlyStatistics: Enhancing Learning of Early Statistical Education (2005) • IQSIM: Simulation for Quality Management Training in VET (2008) • EnvKids: Environmental Sustainability Training through Virtual Exploration, Collaboration, and Simulation (2009) • cMinds: Teaching Programming towards the Development of Critical and Analytical Thinking (2010) • TALETE: Teaching Mathematics (2011) • SEGAN: Network on Game-Based Learning (2011)

Επικοινωνία • Χαρίκλεια Τσαλαπάτα