Το βιογραφικό για το γιατρό του μέλλοντος Μηνύματα από την οπτική των κλινικών ιατρών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δρ. Ανδρέας Δημητρίου Πρόεδρος
Advertisements

Διαχείριση εργασιακού άγχους στην COMPUSMART Διαχείριση εργασιακού άγχους στην COMPUSMART Ινστιτούτο Εργασίας, Υγείας και Οργάνωσης (I-WHO) Πανεπιστήμιο.
 Από τις ανάγκες εκπαίδευσης της οικονομίας στις ανάγκες εκπαίδευσης του ατόμου : Το επαγγελματικό προφίλ ως στοιχείο σύζευξης της προσφοράς με τη ζήτηση.
Σωματείο «Επιχειρηματικότητα Νέων»/ Junior Achievement Greece
Προσωπικές δεξιότητες
Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στο KEK INA IDEC Α.Ε. Πειραιάς, Ελλάδα gr.
ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΑΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Κοντές Ιωάννης ( ΑΕΜ :30650, γ εξάμηνο ) Τσιονάς Ιωάννης ( ΑΕΜ :30694, γ εξάμηνο )
Εκτίμηση εκπαιδευτικών αναγκών και εφαρμογή εκπαιδευτικού προγράμματος
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Οικονομολόγος Ορισμός Ικανότητες-Δεξιότητες Συνθήκες Εργασίας
H λειτουργία της Μαθητείας των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ : Μια σύγχρονη καινοτομική εκπαιδευτική προσέγγιση στην Επαγγελματική Κατάρτιση Γιάννης Χαλάς Εκπαιδευτικός ΟΑΕΔ.
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Γραφείο Διασύνδεσης Καλό ακούγεται, αλλά…… Τι είναι?????
ΤΡΟΠΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 8.1 Επαγγελματικοί ρόλοι και προφίλ για την παρακολούθηση και την εποπτεία.
Staff Appraisal/Αξιολόγηση Προσωπικού
Μελέτη Περιπτώσεων: UNIC-Services Ltd. UNIC-Services Ltd  Ιδρύθηκε το 1993 από την IT Saara Remes-Ulkunniemi  Η εταιρεία προσφέρει εκπαιδευτικές υπηρεσίες.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Induction Course/Πρόγραμμα ένταξης στην εταιρία Το πρόγραμμα αυτό προσφέρει τα μέσα που χρειάζονται για την επιτυχημένη ένταξη νέων υπαλλήλων σε μια εταιρία.
Πώς φθάσαμε εδώ…; ΜΑΣΟΥΡΑΚΗ ΑΡΙΣΤΕΑ
ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα» Αντωνίου Θεοδώρα Κυριάκου Ελπίδα Παπαδοπούλου Ευθυμία Τορτούρη Κατερίνα.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Φάση 2: Αvάπτυξη εθνικών και ευρωπαϊκών σεναρίων Ορφανός Ευθύμιος.
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ : ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ, ΚΩΝ/ΝΟΣ ΖΟΠΟΥΝΙΔΗΣ & ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΒΕΨΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ.
ΣΠΥΡΟΣ ΠΟΜΟΝΗΣ Γενικός Διευθυντής Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ως Μοχλός Ανάπτυξης του Δημόσιου και του Ιδιωτικού Τομέα.
«Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη», Ηράκλειο, 5-6 Μαϊου, kedke.ntua.gr 1.
Μοντέλο Μακροχρόνια Φροντίδας κατά H.E. Wagner
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Μοντέλο νοσηλευτικής επαγγελματικής πρακτικής Διεπιστημονική συνεργασία Επίπεδο νοσηλευτικής διοικητικής πρακτικής Μάνατζμεντ Επίπεδα διοίκησης Η έκβαση.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας Διαφορές - Ομοιότητες.
Η Χρήση των Φορητών Συσκευών όπως το Έξυπνο Κινητό Τηλέφωνο (Smartphone), η Φορητή Ταμπλέτα (Tablet) & ο Φορητός Η/Υ (Notebook) στην Καθημερινή Κλινική.
ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ Υπουργείο Υγείας Αθήνα Δεκέμβριος 2013 Στρατηγική Τομέα Υγείας : Πρόγραμμα Επαγγελματικής Κατάρτισης.
Σύστημα ικανοποίησης χρηστών και εκτίμησης αναγκών: Στόχος να αξιολογήσουμε τον βαθμό ικανοποίησης του ασθενή και να εντοπίσουμε τις πιθανές μελλοντικές.
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας Δρ. Αναστασία Μαλλίδου Αναπληρώτρια Διοικητής Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία» Associate Faculty Member,
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Δρ. Μάριος Παντελή (EdD)
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΙΑΤΡΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΔΙΑΛΕΞΗ 13η Διαχείριση ποιότητας Σημεία του Deming Πελάτες Ποιότητα
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Δημιουργία σεναρίου.
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΔΙΑΛΕΞΗ 10η Επαγγελματικά δικαιώματα Νοσηλευτών.
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Το βιογραφικό για το γιατρό του μέλλοντος
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα»
Στρατηγική Τομέα Υγείας : Πρόγραμμα
Οι Λειτουργίες του HRM Ερατώ Παρασχάκη
Νοσηλευτική Μονάδα Κρεστένων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το βιογραφικό για το γιατρό του μέλλοντος Μηνύματα από την οπτική των κλινικών ιατρών

ΕΙΣΑΓΩΓΗ 1. Μοντέλο διαδικασίας: Εστιάζει στη διαδικασία της μάθησης και στο περιεχόμενο του εκπαιδευτικού προγράμματος (δεν είναι αρκετό). 2. Μοντέλο προϊόντος: Εστιάζει στις δεξιότητες που αποκτώνται ως αποτέλεσμα της διαδικασίας της μάθησης (ιατρικές γνώσεις + επικοινωνία + ομαδική εργασία). Χρειάζεται έρευνα για τις δεξιότητες που θα είναι απαραίτητες στο μελλοντικό εργασιακό περιβάλλον στρατηγικό πλάνο. Μέθοδος: 1. Στάδιο σχεδιασμού: Οραματισμός του ιδανικού μελλοντικού εργασιακού περιβάλλοντος. 2. Στάδιο παρατήρησης: Η τρέχουσα κατάσταση συγκρίνεται με την μελλοντική και βλέπουμε κατά πόσο οι ήδη υπάρχουσες δεξιότητες αρκούν. 3. Στάδιο σκέψης: Εντοπίζονται συγκεκριμένες ενέργειες που πρέπει να πραγματοποιηθούν ώστε να καλυφθεί το κενό.

ΜΕΘΟΔΟΣ Συνθήκες: - Στην Ολλανδία οι Γυναικολόγοι δουλεύουν σε Νοσοκομεία σε ομάδες των 5 με 25 ατόμων. - Τα Νοσοκομεία είναι ιδιωτικά αλλά έχουν και δημόσια χρηματοδότηση. - Οι Γιατροί έχουν μεγάλη κλινική και οικονομική ελευθερία. - Πρωτοβάθμια φροντίδα Γενικοί Γιατροί + Μαίες. Διαδικασία: - 7 Ειδικοί: Μελέτη βιβλιογραφίας κατάρτιση ερωτηματολογίου. - Θέματα: Σχέση γιατρού – ασθενή, προληπτική σε σχέση με τη θεραπευτική Ιατρική, ασθενής, εργασιακό περιβάλλον, ο ρόλος του Γενικού Γιατρού στην ειδικότητα, υποειδικότητες, ανάπτυξη τεχνολογικού εξοπλισμού, συνεργασία, βελτιώσεις στις αρχές της γυναικολογίας, οργάνωση του Νοσοκομείου. - Το ερωτηματολόγιο στάλθηκε στους συμμετέχοντες του Συνεδρίου

 Απεστάλη μέσω το Νοέμβριο του  Πραγματοποιήθηκε τηλέφωνο υπενθύμισης 2 εβδομάδες μετά την αποστολή.  Η συμμετοχή ήταν προαιρετική. ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ  Τυχαία επιλογή  Αριθμός:102  Ενεργά μέλη του γερμανικού γυναικολογικού-μαιευτικού συλλόγου  Επιλογή από διαφορετικούς τύπους νοσοκομείων: πανεπιστημιακά (32 συμ.), γενικής εκπαίδευσης (31 συμ.), γενικής εκπαίδευσης χωρίς θέσεις ειδικευομένων (33 συμ.) → διαφορετικές απόψεις  Επιλογή 6 ειδικευομένων γυναικολογίας → έλεγχος απόψεων σε σύγκριση με τους υπόλοιπους

 62/102 συμμετέχοντες (60%) επέστρεψαν το ερωτηματολόγιο  20/32 συμμετέχοντες (62.5%) από νοσοκομεία πανεπιστημιακής εκπαίδευσης  18/31 συμμετέχοντες (58%) από νοσοκομεία γενικής εκπαίδευσης  20/33 συμμετέχοντες (66.6%) από νοσοκομεία γενικής εκπαίδευσης χωρίς θέσεις ειδικευομένων  Αιτία μη συμμετοχής στο ερωτηματολόγιο: ↑ φόρτος εργασίας  Αποφασίστηκε να συνδυαστούν οι κωδικοί των τεσσάρων ομάδων και να θεωρούνται όλοι μια ομάδα. ΑΝΑΛΥΣΗ (ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΛΟΓΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ):  Τα ερωτηματολόγια που επεστράφησαν χωρίστηκαν σε 4 κατηγορίες ανάλογα με το είδος του νοσοκομείου από το οποίο προέρχονταν → σύγκριση των αποτελεσμάτων ΑΝΑΛΥΣΗ (ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ):  4 θέματα για το μέλλον της εργασίας των μαιευτήρων-γυναικολόγων:α) ο ασθενής, β) ο γιατρός, γ) το περιβάλλον εργασίας, δ) το εξωτερικό περιβάλλον

Σχέση ιατρού και ασθενούς:  Μέχρι το 2025 θα παραμείνει σημαντική.  Θα αποκτήσει πιο επαγγελματική και ισότιμη μορφή. Φροντίδα για τους χρονίως αρρώστους και ηλικιωμένους:  Το 2025 η προληπτική ιατρική θα είναι πιο σημαντική.  Η εργασία των γυναικολόγων θα συνεχίσει να βασίζεται στη θεραπεία.

Οι γυναικολόγοι προβλέπουν αύξηση στον αριθμό των γυναικών συναδέλφων τους, καθώς και αύξηση στους συναδέλφους που θα εργάζονται ως μερική απασχόληση. ΥΠΟΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ Οι περισσότεροι γυναικολόγοι προβλέπεται να γίνουν υποειδικοί επικεντρώνοντας σε ένα κομμάτι της ειδικότητας τους. Οι μη υποειδικοί δεν θα χαθούν, αλλά θα αποκτήσουν ως κύριο ρόλο την καθοδήγηση του ασθενή στον σωστό υποειδικό. Ακόμη προβλέπεται διαφοροποίηση ανάμεσα σε αυτούς που θα επικεντρώνονται στο κλινικό έργο κ σε αυτούς που θα επικεντρώνονται στην έρευνα και την εκπαίδευση. Όλες οι προβλεπόμενες μελλοντικές ικανότητες μπορούν να κατηγοριοποιηθούν στο πλαίσιο CANMEDS. Έμφαση χρειάζονται οι ρόλοι των ειδικών ιατρών, των συνεργατών και των διευθυντών.

Συγκεντρωτισμός: Προβλέπεται η δημιουργία μεγάλων εξειδικευμένων κέντρων υψηλής εξειδίκευσης και προδιαγραφών. Ακόμη προβλέπεται η ίδρυση περισσοτέρων ιδιωτικών κλινικών. Η φροντίδα των ασθενών θα είναι προγραμματισμένη και οργανωμένη. Διεπιστημονικές ομάδες: Προβλέπεται η αύξηση των διεπιστημονικών ομάδων. Επίσης, αρμοδιότητες από τους γυναικολόγους θα μεταφερθούν σε μαίες και νοσοκόμες. συμμετοχή σε δίκτυο: Προβλέπεται η συμμετοχή των γυναικολόγων σε δίκτυα με τα εξής πλεονεκτήματα- καλύτερη επικοινωνία, συνεργασία,διοίκηση,επαγγελματισμό.

τεχνολογικές εξελίξεις : Προβλέπονται μεγάλες τεχνολογικές εξελίξεις και ειδικότερα στον τομέα της ψηφιακής πληροφορίας. Οι ασθενείς θα είναι ενημερωμένοι για την κατάστασή τους και θα προαχθεί η ψηφιακή επικοινωνία ασθενή γιατρού καθώς και ο ψηφιακός ιατρικός φάκελος. Ευθύνη: η ιατρική φροντίδα θα ακολουθεί πρωτόκολλα και οι ιατρικές πράξεις θα δημοσιεύονται. τη χάραξη πολιτικής: To 2025 κυβερνήσεις και οι ασφαλιστικές εταιρείες θα έχουν πιο ενεργό ρόλο στην χάραξη πολιτικής της υγείας. Οι απαιτούμενες ικανότητες του γιατρού θα είναι η ηλεκτρονική επικοινωνία, η συνεργασία με την κυβέρνηση,η διευθυντική ικανότητα, η δια βίου μάθηση, ο επαγγελματισμός και η πολύ σημαντική ικανότητα χρήσης της τελευταίας τεχνολογίας.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ  Παράγοντες εντός αλλά και εκτός του χώρου της υγείας μπορούν να επηρεάζουν ιατρικές πρακτικές καθορίζοντας το μέλλον διαφόρων τομέων της ιατρικής.  Η επιχειρηματικότητα και η χρήση της αναπτυγμένης τεχνολογίας οφείλουν να συναποτελούν συστατικά στοιχεία της εξέλιξης του μέλλοντος της ιατρικής.  Η άρτια πνευματική γνωστική κατάρτιση του γιατρού του μέλλοντος απαιτεί και θετική κοινωνική συμπεριφορά.  Επιπλέον είναι απαραίτητη η εξειδίκευση του ρόλου του κλινικού γιατρού του μέλλοντος.

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ  Αναγκαία είναι η προληπτική προσέγγιση των διαφόρων αποτελεσμάτων  Με αποτέλεσμα την πιθανή χρήση τους και από άλλους ειδικούς  Οι ιδέες και οι γνώμες αυτών που είτε επηρεάζουν είτε επηρεάζονται από το χώρο της υγείας( π.χ. νοσηλευτές, ασθενείς κ.ά.) θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν.  Ο γιατρός οφείλει να έχει και κοινωνική μόρφωση πέραν της πνευματικής.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Στόχος: Να προβληματιστούμε και να ερευνήσουμε κατά πόσο το σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον ταιριάζει στις προοπτικές των κλινικών γιατρών για τη μελλοντική φροντίδα υγείας. Επιθυμητές δεξιότητες: Να έρθουμε σε επαφή με τη μεθοδολογία της έρευνας και να αποκτήσουμε μια πιο σύγχρονη και επαγγελματική σκοπιά γύρω από τις κλινικές δεξιότητες του μελλοντικού ιατρού.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Τίτλος: The curriculum for the doctor of the future: Messages from the clinician’s perspective Συγγραφείς: Nadine Van Der Lee, Michiel Westerman, Joanne P.I. Fokkema, Cees Van Der Vleuten, Albert J.J.A. Scherpbier, Fedde Scheele Περιοδικό: Medical Teacher 2011; 33: