Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΙΑΛΕΞΗ 13η Διαχείριση ποιότητας Σημεία του Deming Πελάτες Ποιότητα

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΙΑΛΕΞΗ 13η Διαχείριση ποιότητας Σημεία του Deming Πελάτες Ποιότητα"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΙΑΛΕΞΗ 13η Διαχείριση ποιότητας Σημεία του Deming Πελάτες Ποιότητα
Περιβάλλον και κουλτούρα Στοιχεία προγράμματος διαχείρισης ποιότητας Πρότυπα για μέτρηση της ποιότητας ζωής Συλλογή δεδομένων Εργαλεία διαχείρισης ποιότητας Αποδοτικότητα Ικανοποίηση του πελάτη

2 Εισαγωγή Οι νοσηλευτές κατέχουν μοναδική θέση προκειμένου να ενισχύσουν την ασφάλεια των ασθενών και να ελαχιστοποιήσουν τα ιατρικά λάθη Η βελτίωση ποιότητας, η διαχείριση των πόρων, ο έλεγχος των λοιμώξεων, η διαχείριση του κινδύνου και η ασφάλεια είναι αρμοδιότητα τόσο του διευθυντή όσο και του προσωπικού Η αποτελεσματική διαχείριση ποιότητας πρέπει να βασίζεται στη φιλοσοφία ότι οι ομαδικές συμπεριφορές μπορούν να διαμορφώσουν ένα επιθυμητό πλαίσιο Η ποιότητα μπορεί να ορισθεί ως νοοτροπία ή εργασιακή ηθική που περιλαμβάνει τους πάντες σε ένα υγειονομικό φορέα

3 Τα 14 σημεία του Deming (πρωτοπόρος της διαχείρισης ποιότητας)
Ξεκάθαρο στόχο (καθημερινά και διαχρονικά) Υιοθέτηση νέας φιλοσοφίας Επίτευξη ποιότητας υπηρεσιών Ελαχιστοποίηση κόστους Χρησιμοποίηση του κύκλου (σχεδιάζω-πράττω-ελέγχω-ενεργώ) Καθιέρωση εκπαίδευση στην εργασία Υιοθέτηση και καθιέρωση της ηγεσίας Εξάλειψη φόβου Προώθηση συνεργασιών Βελτίωση των συνθηκών εργασίας Κατάργηση αναφορών για το προσωπικό Κατάργηση του συστήματος ετήσιας βαθμολόγησης/προαγωγής Καθιέρωση δυναμικού προγράμματος εκπαίδευσης Κινητοποίηση όλου του προσωπικού

4 Πελάτες Ο πελάτης είναι το επίκεντρο της φιλοσοφίας της διαχείρισης ολικής ποιότητας Ο μάνατζερ νοσηλευτής πρέπει πρώτα να μάθει τι θέλει ο πελάτης Οι πελάτες μπορούν να διακριθούν σε εσωτερικούς και εξωτερικούς Στη νοσηλευτική διοίκηση εξωτερικοί πελάτες θεωρούνται οι ασθενείς, οι εργοδότες και η κοινωνία Εσωτερικοί πελάτες θεωρούνται αυτοί που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους εντός τμημάτων και μεταξύ διαφορετικών ειδικοτήτων όπως είναι οι νοσηλευτές, οι φαρμακοποιοί, οι γιατροί, κα

5 Ποιότητα ως φιλοσοφία Η διαχείριση ποιότητας είναι επικεντρωμένη στον πελάτη, αποκεντρωτική και παρέχει εξουσίες Οι νοσηλευτές ποιότητας στοχεύουν σε ποιότητα φροντίδας υψηλότατου επιπέδου Αυτό προϋποθέτει να μάθουν να χειρίζονται τους πλέον δύσκολους ασθενείς και τις πιο δύσκολες οικογένειες Οι μάνατζερ νοσηλευτές πρέπει να εκπαιδεύσουν και να υποστηρίξουν τους κλινικούς νοσηλευτές στη διαχείριση δύσκολων πελατών Είναι απαραίτητες οι διατομεακές ομάδες και οι σχέσεις εμπιστοσύνης και συνεργασίας

6 Περιβάλλον και κουλτούρα
Η διαχείριση ποιότητας απαιτεί ένα ευνοϊκό περιβάλλον για να εγκατασταθεί και να χρησιμοποιηθεί Σε αυτό το θερμό, φιλικό κλίμα, οι εργαζόμενοι αισθάνονται αυτοπεποίθηση και σκέφτονται θετικά σε σχέση με τους άλλους και με την εργασία τους Όλοι οι εργαζόμενοι σε ένα τέτοιο περιβάλλον, συμπεριλαμβανομένης της διοίκησης, πιστεύουν στην εστίαση στους πελάτες (εσωτερικούς και εξωτερικούς) Οι εργαζόμενοι εμπιστεύονται τους μάνατζερ νοσηλευτές που διευκολύνουν το έργο τους και τους συμπεριφέρονται ως ίσους

7 Ένα πρόγραμμα διαχείρισης ποιότητας αποτελείται από:
Σαφείς και συνοπτικές γραπτές δηλώσεις σκοπού, φιλοσοφίας, αξιών και στόχων Πρότυπα ή δείκτες μέτρησης της ποιότητας της φροντίδας Πολιτικές και διαδικασίες για τη χρήση τέτοιων προτύπων για τη συλλογή δεδομένων Ανάλυση και αναφορά των δεδομένων που συλλέχθηκαν Χρήση των αποτελεσμάτων Επίβλεψη της κλινικής και διοικητικής απόδοσης Αξιολόγηση του συστήματος διαχείρισης ποιότητας

8 Πρότυπα για μέτρηση της ποιότητας ζωής
Τα πρότυπα καθορίζουν τα αποτελέσματα της νοσηλευτικής φροντίδας καθώς και τις νοσηλευτικές δραστηριότητες και τους απαραίτητους διαρθρωτικούς πόρους Χρησιμοποιούνται για να σχεδιαστεί και να αξιολογηθεί η νοσηλευτική φροντίδα Τα αποτελέσματα περιλαμβάνουν θετικούς και αρνητικούς δείκτες Τα πρότυπα αναφέρονται σε θέματα οργάνωσης, διαδικασίας και τα αποτελέσματα κατευθύνουν τον έλεγχο της λειτουργίας των συστημάτων Αρκετοί υγειονομικοί φορείς δημοσιεύουν τους δείκτες τους

9 Συλλογή δεδομένων Μπορεί να έχουν τη μορφή ερωτηματολογίων, κλιμάκων κατάταξης και συνεντεύξεων Η αξιοπιστία και η εγκυρότητα είναι σημαντικές έννοιες στον καθορισμό της αξίας των εργαλείων μέτρησης Ο νοσηλευτικός έλεγχος είναι μια βασική μορφή συλλογής δεδομένων ποιότητας και διαιρείται σε: 1. Οι έλεγχοι δομής περιλαμβάνουν υλικές εγκαταστάσεις, εξοπλισμό, τους φροντιστές, τον οργανισμό, τις πολιτικές, τις διαδικασίες και τα ιατρικά αρχεία 2. Οι έλεγχοι διαδικασίας εφαρμόζουν δείκτες για τη μέτρηση της νοσηλευτικής φροντίδας για να καθοριστεί αν πληρούνται τα νοσηλευτικά πρότυπα 3. Οι έλεγχοι αποτελεσμάτων αξιολογούν την νοσηλευτική απόδοση με βάση ορισμένα κριτήρια (έκβαση της υγείας των ασθενών)

10 Εργαλεία διαχείρισης ποιότητας
Οι στατιστικές τεχνικές περιλαμβάνουν μετρήσεις της κεντρικής τάσης, μετρήσεις απόκλισης, δοκιμασίες σημαντικότητας και συσχέτισης Τα εργαλεία ανάλυσης δεδομένων μπορούν να χωριστούν σε 3 κατηγορίες: εργαλεία λήψης αποφάσεων, διαγράμματα ανάλυσης δεδομένων και διαγράμματα συσχετισμού Ο καταιγισμός ιδεών είναι μια διαδικασία ελεύθερης παραγωγής ιδεών (ενθουσιασμό, πρωτότυπες λύσεις) Η πολλαπλή ψηφοφορία είναι μέθοδος για να καθοριστεί το πιο σημαντικό στοιχείο σε ένα κατάλογο χωρίς πολλή συζήτηση Ο καταιγισμός ιδεών και η πολλαπλή ψηφοφορία είναι τύποι εργαλείων λήψης αποφάσεων που αφορούν ομάδες

11 Αναγνώριση και επίλυση του προβλήματος
Η ανάλυση και αναφορά των δεδομένων που συλλέγονται από τη διαδικασία αξιολόγησης οδηγούν στην αναγνώριση του προβλήματος και στην επεξεργασία του Η ενεργός συμμετοχή του πελάτη και της οικογένειας θα πρέπει να είναι μέρος της διαδικασίας Οι νοσηλευτές αναζητούν υποδείγματα ή τάσεις απόκλισης από το φυσιολογικό, και εντοπίζουν ανεπάρκειες που επηρεάζουν την νοσηλευτική φροντίδα Μόλις τα προβλήματα επισημανθούν, γίνονται σχέδια για να επιλυθούν με σειρά προτεραιότητας Πρώτα αντιμετωπίζονται τα κρίσιμα προβλήματα, καταστρώνονται άμεσα σχέδια και εφαρμόζονται για την επίλυσή τους

12 Οι κλινικοί νοσηλευτές να εντοπίσουν τομείς που χρήζουν βελτίωσης
Η αλλαγή μιας αρνητικής άποψης μπορεί να επιτευχθεί με τις ακόλουθες στρατηγικές: Οι κλινικοί νοσηλευτές να εντοπίσουν τομείς που χρήζουν βελτίωσης Παρέχοντας ελεύθερο χρόνο στους κλινικούς νοσηλευτές για συμμετοχή σε δραστηριότητες διαχείρισης ποιότητας Παροχή επιβραβεύσεων Η διαχείριση ποιότητας να στρέφεται στη φροντίδα των ασθενών Εμπλοκή των κλινικών νοσηλευτών στη διαχείριση με διάφορες τεχνικές (αποκέντρωση, συμμετοχική διοίκηση) Καθιέρωση προγράμματος αξιολόγησης από συναδέλφους

13 Στοιχεία Αποδοτικότητας και Αποτελεσματικότητας
Αναγνώριση της επίδρασης της νοσηλευτικής φροντίδας στην υγεία του ασθενούς Τυχαία, απροειδοποίητη λήψη δειγμάτων Νοσηλευτικό προσωπικό που συμμετέχει σε επιτροπές Βαθμολόγηση από κάθε άτομο που διαθέτει τα κριτήρια Βαθμός βαρύτητας ασθενών και διάρκεια νοσηλείας Διεπιστημονικά προγράμματα, ώστε οι νοσηλευτές να μην εκτελούν έργο άλλων ειδικοτήτων Ανάπτυξη σεναρίων διαχείρισης για το μέλλον Κάθε νοσηλευτής θα πρέπει να θεωρείται υπεύθυνος για τη βελτίωση του εαυτού του

14 Ικανοποίηση του πελάτη
Είναι συστατικό στοιχείο της διαχείρισης της ποιότητας Μπορεί να αξιολογηθεί με μεθόδους όπως ερωτηματολόγια, συνεντεύξεις, παρατήρηση ή μελέτες με ασθενείς, οικογένειες και νοσηλευτές Οι καταναλωτές επιθυμούν παραμέτρους ποιότητας με την παρακάτω σειρά: - θέρμη, φροντίδα και ενδιαφέρον - εξειδικευμένο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό που ενδιαφέρεται, ασχολείται σε βάθος και είναι επιτυχημένο - σύγχρονη τεχνολογία και εξοπλισμός - η εξειδίκευση και το πεδίο των υπηρεσιών να είναι διαθέσιμα - αποτέλεσμα

15 ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ


Κατέβασμα ppt "ΔΙΑΛΕΞΗ 13η Διαχείριση ποιότητας Σημεία του Deming Πελάτες Ποιότητα"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google