Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ,Ph.d Σχολική Ψυχολόγος Αν. Προϊσταμένη ΚΕΔΔΥ Ημαθίας Βέροια

2 Οι ομάδες που επηρεάζουν την ζωή ενός παιδιού με ΕΕΑ…
Οι Ειδικοί Όλων των ειδικοτήτων Οι Γονείς Οι Θεραπευτές Οι εκπαιδευτικοί του κοινού σχολείου Οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής Οι κοινωνική φορείς

3

4

5 Κοινωνικοποίηση: δηλαδή;
Η διαδικασία και το αποτέλεσμα της ένταξης και ενσωμάτωσης του ατόμου σε ένα κοινωνικό σύνολο: τη θέση του μέσα στο σύνολο, την κοινωνική του ταυτότητα

6 Η διαδικασία της κοινωνικοποίησης την διαμορφώνουν οι:
Αρχές Οι στάσεις Οι δεξιότητες Τα κίνητρα Οι συμπεριφορές

7 Η ομάδα των συνομηλίκων Το εκπαιδευτικό σύστημα
Οι θεσμοί… Η οικογένεια Η ομάδα των συνομηλίκων Το εκπαιδευτικό σύστημα Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης Η θρησκεία/ Εκκλησία Το διαδίκτυο, κτλ…

8 Έρευνες…(Gardner, 1983, Schiller&Phipps,2002)
Η καλή κοινωνικό- συναισθηματική κατάσταση του παιδιού τροφοδοτεί τη νόηση Για την ανάπτυξη του εγκεφάλου στη μικρή ηλικία, η κοινωνικό- συναισθηματική και η γνωστική ανάπτυξη συμπορεύονται Η ανάπτυξη του παιδιού χωρίζεται σε τέσσερις(4) τομείς: νοητική, σωματική, κοινωνική, και συναισθηματική

9 Ομαδική προσέγγιση της αντιμετώπισης…
Τακτική επικοινωνία Ενημέρωση φακέλου παιδιού Κοινή εικόνα των δυσκολιών, αναγκών και πλάνο αντιμετώπισης Ισότιμος ρόλος όλων των ομάδων Πρωτόκολλο εχεμύθειας Συνεργασία

10 Η αποτελεσματικότητα της συνεργασίας…
ΕΡΩΤΗΜΑ; Ποιος θα είναι ο συντονιστής του δικτύου επικοινωνίας – συνεργασίας;

11 Ισότιμη «αναγκαιότητα» του κάθε εμπλεκόμενου σε ένα πρόγραμμα διαχείρισης του προγράμματος κοινωνικοποίησης… Οι εκπαιδευτικοί πολλές φορές καλούνται να γνωστοποιήσουν δυσκολίες που εμφανίζει κάποιος μαθητής στο σχολικό πλαίσιο… αυτό είναι αναγκαίο να γίνεται…

12 Το υπαρκτό ρίσκο όταν κάποιος δεν λειτουργεί μέσα από την ομαδική προσέγγιση…

13 Οι οικογένεια του ατόμου με ΕΕΑ…
Ένταξη στο οικογενειακό πλαίσιο Όροι και κανόνες συμπεριφοράς 7 συνεργασίας στην καθημερινότητα Μικρό- δουλείες και ευθύνες (με σεβασμό στις ικανότητες & δυσκολίες…)

14 Δομές & Υπηρεσίες… ποιες χρειάζονται
Σχολεία ειδικής εκπαίδευσης & αγωγής (όλων των βαθμίδων) Κέντρα επαγγελματικής εκπ/σης και κατάρτισης Κέντρα πολλαπλών Θεραπειών Κέντρα δημιουργικής απασχόλησης & ψυχαγωγίας Προγράμματα ενδυνάμωσης & επιμόρφωσής γονέων, με στόχο… Συγκροτήματα αυτόνομης η/και υποστηριζόμενης διαβίωσης…

15 Οι σχέσεις… βασικοί παράγοντες…
Επικοινωνία = ακούω, όχι μόνο να μιλάω Ειλικρίνεια Αλληλοσεβασμός ===== ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ

16 Οι επιλογές για την αποτελεσματική κοινωνικοποίηση δεν είναι μόνο μία…

17 ΟΧΙ!!! στον φόβο της αποτυχίας & της απομόνωσης

18 Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας &&&
Καλή συνεργασία…


Κατέβασμα ppt "Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google