Σχεδιασμός Εργασίας •Θεωρίες Σχεδιασμού Εργασίας •Ανασχεδιασμός Εργασίας •Η επίδραση της Τεχνολογίας στο Σχεδιασμό της Εργασίας •Η Περιγραφή Θέσης Εργασίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΕΕΠΕ 3/6/2008 ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στο KEK INA IDEC Α.Ε. Πειραιάς, Ελλάδα gr.
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ-ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Ανάλυση & Περιγραφή Θέσεων Εργασίας
Η Αλλαγή μέσα στον Οργανισμό
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
B a c kn e x t h o m e ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής προστασίας Κ.Π. «Equal”ΤεχνομάθειαΕυρωπαϊκή.
Μάθημα: Διοίκηση Εφοδιαστικής Αλυσίδας, Τμήμα ΔΕΤ, 6ο Εξάμηνο Σπουδών 1 Γενικές Κατευθύνσεις Εργασίας Ι Αξιοποίηση άρθρου [Gardner & Cooper 2003] για τον.
1 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΙSO9001 ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Πρακτικά Οφέλη “H βελτίωση στην ποιότητα προκαλεί αλυσιδωτή αντίδραση όπου σπατάλη και απώλεια μετατρέπονται σε βελτίωση.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Staff Appraisal/Αξιολόγηση Προσωπικού
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
ManLab1 Συστεμική θεώρηση του σχεδιασμού της εργασίας Οργανωσιακάστοιχεία Περιβαλλοντικάστοιχεία Στοιχείασυμπεριφοράς ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΑ Παραγωγική και ικανοποιητική.
Μελέτη Περιπτώσεων: UNIC-Services Ltd. UNIC-Services Ltd  Ιδρύθηκε το 1993 από την IT Saara Remes-Ulkunniemi  Η εταιρεία προσφέρει εκπαιδευτικές υπηρεσίες.
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
ManLab1 Ανάλυση & σχεδιασμός της εργασίας (1) Προσδιορισμός των αρχών σχεδίασης και ανάπτυξης πληροφοριακού συστήματος για το ανθρώπινο δυναμικό της επιχείρησης.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥΣ.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.3 Εσωτερικά επαγγελματικά προφίλ και δεξιότητες.
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
Εισαγωγή στην Αξιολόγηση Έργων Πληροφορικής Στρατηγική και Οικονομική των Π.Σ. Βέμου Κωνσταντίνα Τσάμα Ριγκέρς.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
Εισαγωγή Με τον βιομηχανικό τρόπο παραγωγής παράγονται προϊόντα σε μεγάλες ποσότητες, ικανοποιητική ποιότητα και χαμηλό κόστος, βελτιώνοντας το βιοτικό.
Ανάπτυξη και Λειτουργία
Φάσεις της Διοίκησης Αμοιβών
Προγραμματισμός Ανθρώπίνου Δυναμικού
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
Συμμετοχή των εργαζομένων στην διοίκηση των επιχειρήσεων
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Οργάνωςη και Διοίκηςη Βιομηχανικών Επιχειρήςεων
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ SERVQUAL.
“Εκπαίδευση, Σημασία, Στόχοι και Αρμοδιότητες της Λειτουργίας της Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων”
F1 in Schools. Το F1 in Schools υλοποιείται σήμερα σε περισσότερες από 30 χώρες και ο αριθμός αυξάνεται συνεχώς... F1 in Schools – Ένας Διεθνής Μαθητικός.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
Δύο έρευνες για την αξιοποίηση των συστημάτων CRM και την διαχείριση πελατών.
Επίσημος ορισμός Ποιότητας (πρότυπο ISO 8402) Σύνολο χαρακτηριστικών μιας οντότητας για την ικανοποίηση εκφρασμένων και συνεπαγόμενων αναγκών. Αντικείμενο.
Αξιολόγηση Απόδοσης Εργασίας Νικόλαος Κωνσταντόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ: Παράγων Ποιότητας στον Τουρισμό Εσπερίδα στα πλαίσια του 5ου MONEY SHOW 8 Δεκεμβρίου 2002Νίκος Σκουλάς.
«Οι αντικειμενικοί σκοποί της Ολικής Ποιότητας στον Τουρισμό»
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 11
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Λειτουργίες διοίκησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Πρακτική Εφαρμογή.
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Λειτουργίες διοίκησης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχεδιασμός Εργασίας •Θεωρίες Σχεδιασμού Εργασίας •Ανασχεδιασμός Εργασίας •Η επίδραση της Τεχνολογίας στο Σχεδιασμό της Εργασίας •Η Περιγραφή Θέσης Εργασίας σε σχέση με το Ρόλο •Σχεδιασμός Εργασίας και Ανάλυση Διεργασιών •Παραδείγματα

Θεωρίες Σχεδιασμού Εργασίας •Θεωρία των Απαραίτητων Χαρακτηριστικών (Arthur Turner - Paul Lawrence, μέσα δεκαετίας ’60) •Μοντέλο Χαρακτηριστικών Εργασίας (J.Richard Hackman - Greg Oldham, 1976) •Μοντέλο Ανταπόκρισης στην Κοινωνική Άποψη (G.R. Salanic - J. Pfeffer, 1978)

Θεωρία Απαραίτητων Χαρακτηριστικών •Ερευνητική Μελέτη για την αξιολόγηση της επίδρασης των χαρακτηριστικών των εργασιών στο βαθμό ικανοποίησης των εργαζομένων από την εργασία τους και στο δείκτη απουσιών •Υπόθεση - Πρόβλεψη: Οι εργαζόμενοι προτιμούν πολύπλοκες εργασίες που τους παρακινούν και τους προκαλούν

Πολυπλοκότητα Εργασίας: f (6 χαρακτηριστικών) •Ποικιλία •Αυτονομία •Υπευθυνότητα •Απαίτηση για Γνώσεις και Ικανότητες •Απαίτηση για Κοινωνικές Συνδιαλαγές •Δυνατότητα για Κοινωνικές Συνδιαλαγές

Θεωρία Απαραίτητων Χαρακτηριστικών •Η αρχική υπόθεση - πρόβλεψη επαληθεύτηκε για το δείκτη απουσιών •Δεν εντοπίστηκε γενικευμένη σχέση μεταξύ πολυπλοκότητας εργασίας και βαθμού ικανοποίησης •Προστέθηκε η παράμετρος «υπόβαθρο προέλευσης εργαζομένου» •Εντοπίστηκε σύνδεση αυτής της παραμέτρου με την προτίμηση για πολυπλοκότητα

Θεωρία Απαραίτητων Χαρακτηριστικών •Οι εργαζόμενοι που προέρχονται από ευρύτερες κοινωνίες (π.χ. αστικές) προτιμούν χαμηλής πολυπλοκότητας εργασίες •Καλύπτονται από εξωεπαγγελματικά ενδιαφέροντα •Οι εργαζόμενοι που προέρχονται από μικρές ή κλειστές κοινωνίες (π.χ. αγροτικές) προτιμούν υψηλής πολυπλοκότητας εργασίες •Έχουν ανάγκη από προκλήσεις και ενδιαφέροντα

Η Θεωρία Απαραίτητων Χαρακτηριστικών: •Απέδειξε ότι υπάρχει διαφορετική ανταπόκριση των εργαζομένων σε διαφορετικούς τύπους εργασίας •Εστίασε την προσοχή στη μελέτη των ιδιαιτεροτήτων των ανθρώπων, όσον αφορά τη σχέση τους με την εργασία •Ανέπτυξε μια προκαταρκτική ομάδα χαρακτηριστικών στοιχείων για την αξιολόγηση των εργασιών

Μοντέλο Χαρακτηριστικών Εργασίας •Ποικιλία Απαιτούμενων Ικανοτήτων και Ταλέντων •Βαθμός Απαιτούμενης Ολοκλήρωσης •Βαθμός Σημαντικότητας •Αυτονομία •Ανατροφοδότηση σε σχέση με το αποτέλεσμα

Μοντέλο Χαρακτηριστικών Εργασίας - Παραδείγματα (1) •Μεγάλη Ποικιλία Απαιτούμενων Ικανοτήτων •Μικρή Ποικιλία Απαιτούμενων Προσόντων •Ιδιοκτήτης Συνεργείου Αυτοκινήτων που ασχολείται ο ίδιος με όλα τα τεχνικά θέματα και συνδιαλέγεται με πελάτες •Ο εργάτης που βάφει αυτοκίνητα με ψεκασμό όλο το 8ωρο

Μοντέλο Χαρακτηριστικών Εργασίας - Παραδείγματα (2) •Υψηλός Βαθμός Απαιτούμενης Ολοκλήρωσης •Χαμηλός Βαθμός Απαιτούμενης Ολοκλήρωσης •Επιπλοποιός που σχεδιάζει το έπιπλο, επιλέγει το ξύλο, κατασκευάζει το έπιπλο και το τελειοποιεί •Εργάτης επιπλοποιοβιομηχανίας που δουλεύει τόρνο για κατασκευή ποδιών τραπεζιού

Μοντέλο Χαρακτηριστικών Εργασίας - Παραδείγματα (3) •Υψηλός Βαθμός Σημαντικότητας •Χαμηλός Βαθμός Σημαντικότητας •Φροντιστής Νοσοκόμος στη Μονάδα Εντατικής •Καθαριστής Κοινοχρήστων Χώρων Νοσοκομείου

Μοντέλο Χαρακτηριστικών Εργασίας - Παραδείγματα (4) •Υψηλός Βαθμός Αυτονομίας •Χαμηλός Βαθμός Αυτονομίας •Τεχνικός εγκατάστασης τηλεφώνων που προγραμματίζει τα ραντεβού της ημέρας, επισκέπτεται τα σπίτια και επιλέγει τεχνική εγκατάστασης χωρίς επιστασία •Τηλεφωνητής που χειρίζεται κλήσεις βάσει τυποποιημένης οδηγίας

Μοντέλο Χαρακτηριστικών Εργασίας - Παραδείγματα (5) •Άμεση Ανατροφοδότηση •Έμμεση ή Καθόλου Ανατροφοδότηση •Εργάτης σε εργοστάστιο ηλεκτρονικών που συναρμολογεί μηχανισμούς και κάνει έλεγχο λειτουργίας αυτών •Εργάτης στο ίδιο εργοστάστιο που συναρμολογεί μηχανισμούς οι οποίο οδηγούνται σε Ελεγκτή Ποιότητας για έλεγχο και διορθώσεις

Μοντέλο Χαρακτηριστικών Εργασίας Κύριες Διαστάσεις Εργασίας Κρίσιμες Ψυχολογικές Καταστάσεις Προσωπικά / Επαγγελματικά Αποτελέσματα Ποικιλία Ικανοτήτων Βαθμός Ολοκλήρωσης Βαθμός Σημαντικότητας Αυτονομία Ανατροφοδότηση Εμπειρία του Νοήματος της Εργασίας Εμπειρία της Ευθύνης για το Αποτέλεσμα Γνώση των Πραγμα- τικώνΑποτελεσμάτων Υψηλός Βαθμός Παρακίνησης Απόδοση Υψηλής Ποιότητας Ικανοποίηση Μείωση Απουσίας ΑΝΑΓΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Μοντέλο Χαρακτηριστικών Εργασίας - Αποτελέσματα •Οι άνθρωποι που απασχολούνται σε εργασίες υψηλών απαιτήσεων και με υψηλό βαθμό στα κύρια χαρακτηριστικά, είναι γενικά περισσότερο κινητοποιημένοι, ικανοποιημένοι και παραγωγικοί •Τα χαρακτηριστικά εργασίας λειτουργούν μέσα από τις ψυχολογικές καταστάσεις για να επηρεάσουν το αποτέλεσμα των προσωπικών και επαγγελματικών παραμέτρων και όχι άμεσα

Μοντέλο Ανταπόκρισης στην Κοινωνική Άποψη •Οι εργαζόμενοι υιοθετούν στάσεις και συμπεριφορές σε ανταπόκριση των κοινωνικών απόψεων που εισπράττουν από εκείνους με τους οποίους έρχονται σε επαφή: συναδέλφους, προϊσταμένους, φίλους, μέλη της οικογένειας ή πελάτες. •Χωρίς να αλλάξουν τα αντικειμενικά χαρακτηριστικά της εργασίας, αναδομείται η πραγματικότητα από τα εξωγενή μηνύματα.

Μοντέλο Ανταπόκρισης στην Κοινωνική Άποψη •Η παρακίνηση και ο βαθμός ικανοποίησης των εργαζομένων μπορεί να επηρεαστεί και να διαμορφωθεί από κατάλληλους χειρισμούς των managers •Οι managers οφείλουν να δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στην αντίληψη των εργαζομένων για την εργασία τους παρά στα πραγματικά χαρακτηριστικά των εργασιών.

Ανασχεδιασμός Εργασίας •Μετακινήσεις Στελεχών •Διεύρυνση Εργασίας •Εμπλουτισμός Εργασίας

Μετακινήσεις Στελεχών Μετακίνηση στελεχών σε άλλη θέση του ίδιου οργανωτικού επιπέδου και με παρόμοιες απαιτήσεις ικανοτήτων, όταν η εργασία μιας θέσης δεν κινητοποιεί πια

Μετακινήσεις Στελεχών + •Μείωση ανίας •Αύξηση παρακίνησης μέσα από τη διαφοροποίηση των εργασιών •Αύξηση ευλιξίας όσον αφορά την αξιοποίηση στελεχών, την αλλαγή, την κάλυψη οργανωτικών κενών - •Αύξηση κόστους εκπαίδευσης •Μείωση παραγωγικότητας (για ένα αρχικό διάστημα) •Ανάγκη προσαρμογής μελών ομάδας και προϊσταμένου στο νεοεισερχόμενο •Αποθάρρυνση φιλοδοξιών

Διεύρυνση Εργασίας Αύξηση του αριθμού και της ποικιλίας των καθηκόντων ενός εργαζόμενου •Τα αποτελέσματα δεν είναι εντυπωσιακά όσον αφορά τη βελτίωση του βαθμού ικανοποίησης από την εργασία.

Εμπλουτισμός Εργασίας Κάθετη επέκταση του περιεχομένου της εργασίας: Αύξηση του βαθμού ελέγχου του εργαζόμενου •στο σχεδιασμό και •την αξιολόγηση της εργασίας Αύξηση της ανεξαρτησίας και υπευθυνότητας του εργαζομένου.

Εμπλουτισμός μέσω του Μοντέλου Χαρακτηριστικών Εργασίας Προτεινόμενη Ενέργεια Κύριο Χαρακτηριστικό Συνδυασμός ΚαθηκόντωνΠοικιλία Ικανοτήτων Ταυτότητα Εργασίας (Βαθμός Ολοκλήρωσης) Δημιουργία Φυσικών Μονάδων Εργασίας Καθιέρωση Πελατειακών Σχέσεων Σημαντικότητα Εργασίας Κάθετη Επέκταση Αυτονομία Δημιουργία Καναλιών Ανατροφοδότησης Ανατροφοδότηση

Η επίδραση της Τεχνολογίας στο Σχεδιασμό της Εργασίας •Ολική Ποιότητα και Συνεχής Βελτίωση •Αναδιοργάνωση Διεργασιών •Ευέλικτα Συστήματα Παραγωγής •Βαθμιαία «Έκλειψη» Εργασιών