Πληροφορική στο Γυμνάσιο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αξιολόγηση σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Νότα Σεφερλή
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
& Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία Τσουλής Μιλτιάδης
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Ενότητα 3.3 Αξιοποίηση-Αξιολόγηση Ιστοσελίδων, ιστοχώρων & πυλών
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Η μέθοδος project στη διδασκαλία της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuest.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Οι ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών) ως εργαλεία για την ανάπτυξη κριτικής ιστορικής σκέψης: εκπαιδευτικό λογισμικό, χρήση διαδικτύου ΜΕ.
3η Π.Δ.Κα.Π - Αλεξανδρούπολη 2009 Αξιολόγηση της επιμορφωτικής διαδικασίας των εκπ/κων ΠΕ19-20 Καράκιζα Τσαμπίκα Σχ. Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδ/σου Κωσταλίας.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
Σενάριο.
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία Ιστορικό Ιδρυσης Το Μάρτη του 1918, μία ομάδα μαθηματικών αποφάσισε να δημιουργήσει την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, με.
Η διδασκαλία των δικτύων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με χρήση εικονικού περιβάλλοντος μάθησης Θ. Ζευγίτης Ημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuests webquest.
Διδακτική Πληροφορικής
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πληροφορική στο Γυμνάσιο ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ Εκπ/κών Γυμνασίων κλάδου ΠΕ19, ΠΕ20 ΡΟΔΟΣ 2-12-2008 Τ. ΚΑΡΑΚΙΖΑ, Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδεκανήσου

Γιατί πληροφορική στο Γυμνάσιο Η μόνη βαθμίδα που η πληροφορική είναι: μάθημα γενικής παιδείας μάθημα υποχρεωτικό Επομένως….. Τ. ΚΑΡΑΚΙΖΑ, Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδεκανήσου

Τ. ΚΑΡΑΚΙΖΑ, Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδεκανήσου Οι στόχοι …είναι η μοναδική ευκαιρία που έχουμε να προσπαθήσουμε να υλοποιήσουμε στόχους όπως: Η καλλιέργεια μιας πληροφορικής παιδείας με ολιστικό προσανατολισμό Η ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων-ικανοτήτων Η κριτική προσέγγιση του νέου ψηφιακού περιβάλλοντος Τ. ΚΑΡΑΚΙΖΑ, Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδεκανήσου

Πώς μεταφράζονται οι στόχοι; Ο εκπαιδευτικός πρέπει να αναζητήσει την ισορροπία ανάμεσα σε 2 παράγοντες: Τα χαρακτηριστικά του τμήματος (πρότερες γνώσεις, κοινωνικοί παράγοντες, υποδομές κλπ) Την βασική συνισταμένη του αναλυτικού προγράμματος , ώστε να μπορούν οι μαθητές να…. Τ. ΚΑΡΑΚΙΖΑ, Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδεκανήσου

Γενικοί διδακτικοί στόχοι - 1 Να γνωρίζουν οι μαθητές βασικές έννοιες της πληροφορικής - εννοιολογική γνώση - η αξία των ορισμών - σε ποιο βάθος; σε ποια έκταση; - πώς διδάσκουμε ορισμούς; - σύνδεση της θεωρίας με την πρακτική (εργαστήριο, hardware, επισκέψεις, πηγές) Τ. ΚΑΡΑΚΙΖΑ, Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδεκανήσου

Γενικοί διδακτικοί στόχοι - 2 Να γνωρίζουν οι μαθητές την ιστορία και την εξέλιξη της πληροφορικής - Όχι για ιστορικούς λόγους, αλλά για να μπορούν να αντιληφθούν την εξελιξιμότητα της επιστήμης - Η ποιοτική αλλαγή της ψηφιακής εποχής (διαφορά ανάμεσα στην ψηφιακή εικόνα κ - Τα παιδιά της οθόνης (ταχύτητα μετάδοσης, συσσώρευση, κατακερματισμός, αλλοίωση της πληροφορίας – αξιοπιστία, εγκυρότητα) Τ. ΚΑΡΑΚΙΖΑ, Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδεκανήσου

Γενικοί διδακτικοί στόχοι -3 Να γνωρίσουν οι μαθητές τις βασικές λειτουργίες του υπολογιστή αλλά και τις σχέσεις ανάμεσα στις έννοιες (εξελικτικά από τάξη σε τάξη) - Παραδείγματα Τ. ΚΑΡΑΚΙΖΑ, Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδεκανήσου

Γενικοί διδακτικοί στόχοι - 4 Να αποκτήσουν οι μαθητές την ικανότητα να διατυπώνουν βηματικά την επίλυση ενός απλού προβλήματος, μέσω της γνωριμίας τους με τις βασικές αρχές του (δομημένου;) προγραμματισμού. - Σε ποια γλώσσα; - Σε ποιο βάθος; - Με τι προβλήματα και τεχνικές; Τ. ΚΑΡΑΚΙΖΑ, Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδεκανήσου

Γενικοί διδακτικοί στόχοι - 5 Να αποκτήσουν οι μαθητές τις βασικές ικανότητες στη χρήση του υπολογιστή ως σύγχρονου εργαλείου μάθησης – επικοινωνίας – ψυχαγωγίας με ασφάλεια. - Επεξεργασία κειμένου, λογιστικά φύλλα, παρουσιάσεις, αξιοποίηση των υπηρεσιών του διαδικτύου - Διδασκαλία μέσω προβλημάτων Τ. ΚΑΡΑΚΙΖΑ, Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδεκανήσου

Γενικοί διδακτικοί στόχοι - 6 Να εκτιμούν οι μαθητές τις δυνατότητες του ψηφιακού περιβάλλοντος και ταυτόχρονα να αντιμετωπίζουν κριτικά τις αλλαγές, τις «μόδες» και τις συνέπειες - Ο ρόλος μας ως κρίκος σύνδεσης με την κοινωνία - Οι πηγές του μαθήματος - Η παρουσίαση ως μέσο έκφρασης και ως αφορμή συζήτησης και διερεύνησης Τ. ΚΑΡΑΚΙΖΑ, Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδεκανήσου

Τ. ΚΑΡΑΚΙΖΑ, Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδεκανήσου Βασικές δυσκολίες -1 Οι πρότερες γνώσεις: Σύγχυση εννοιών, ημιμάθεια Πχ Τι μπορώ να κάνω με έναν υπολογιστή; Τι είναι το USB ή το mp3; Τι αντιπροσωπεύει η ανάλυση της οθόνης; Τι είναι τα windows; ΑΝΑΓΚΗ για διαγνωστικά τεστ, στην αρχή της χρονιάς, ανώνυμα ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ Τ. ΚΑΡΑΚΙΖΑ, Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδεκανήσου

Τ. ΚΑΡΑΚΙΖΑ, Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδεκανήσου Βασικές δυσκολίες -2 Μονόωρο μάθημα – πολλές χαμένες ώρες Προβλήματα υποδομής σε ορισμένα σχολεία με αποτέλεσμα να μην γίνεται το μάθημα πάντα στο εργαστήριο Οι μαθητές δεν είναι εξοικειωμένοι με τις τεχνικές και το στυλ διδασκαλίας που προάγουμε (ομάδες, όχι απομνημόνευση κλπ). Τ. ΚΑΡΑΚΙΖΑ, Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδεκανήσου

Τ. ΚΑΡΑΚΙΖΑ, Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδεκανήσου Πώς διδάσκουμε; Με δραστηριότητες Ποικιλία τεχνικών (web quests) Ομάδες Αυτενέργεια μαθητών Το κριτήριο; Ο βαθμός εμπλοκής των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία και όχι απλώς η χρήση των μέσων Τ. ΚΑΡΑΚΙΖΑ, Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδεκανήσου

Τ. ΚΑΡΑΚΙΖΑ, Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδεκανήσου Σημεία ενδιαφέροντος Το βιβλίο καθηγητή Η μέθοδος project (πώς, με ποια θέματα, με ποια μέσα, Παραδείγματα) Το παιχνίδι ως μέσο αξιολόγησης και όχι μόνο Blogs, wikis Scratch Το σημαντικό κάθε διδακτικής ώρας Η κάλυψη της ύλης Τ. ΚΑΡΑΚΙΖΑ, Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδεκανήσου

Τ. ΚΑΡΑΚΙΖΑ, Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδεκανήσου Χρήσιμες διευθύνσεις http://www.livepedia.gr  μια δωρεάν ελληνική εγκυκλοπαίδεια http://www.howstuffworks.com/   πώς λειτουργούν… http://www.teachertube.com/  εκπαιδευτικά βίντεο http://www.webopedia.com/  εγκυκλοπαίδεια για υπολογιστές και internet Τ. ΚΑΡΑΚΙΖΑ, Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδεκανήσου

Διευθύνσεις για ιστοεξερευνήσεις-1 http://www2.cytanet.com.cy/klimakio/epimorfosi/AWebQuestAboutWebQuests.htm ένα webquest για τα webquests http://gymitbook.blogspot.com/2008/06/webquest.html webquest για πληροφορική γυμνασίου, ακόμα και τα φύλλα εργασίας είναι χρήσιμα http://zunal.com/webquest.php?user=11970 για τον παγκόσμιο ιστό (ελληνικά από τον συγγραφέα του νέου βιβλίου του Γυμνασίου) Τ. ΚΑΡΑΚΙΖΑ, Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδεκανήσου

Διευθύνσεις για ιστοεξερευνήσεις-2 http://htschool.alexssa.net/webquest/html/default.htm ιστορία των υπολογιστών www.clkschools.org/chs/Faculty/rolweb2/Comp_Apps/assignment_computer_hardware_webquest.pdf υλικό υπολογιστών http://www.scs.sk.ca/EDF/info/gpa9/Internet%20WebQuest.htm#Introduction για το Internet http://www.ucy.ac.cy/~alexia/seminar/steps.htm τα βήματα για τη δημιουργία ιστοεξερεύνησης. Τ. ΚΑΡΑΚΙΖΑ, Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδεκανήσου

Τ. ΚΑΡΑΚΙΖΑ, Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδεκανήσου Πρόσκληση σε … wiki http://aigaio.wikispaces.com/ Ο κάθε εκπαιδευτικός πληροφορικής μπορεί να εγγράφεται και να «συνεισφέρει» στη διαμόρφωση του wiki για τη διδασκαλία της πληροφορικής στο γυμνάσιο. Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι ένα δυναμικό διδακτικό εργαλείο για όλους Αίτημα ερωτηματολογίου αυτοαξιολόγησης Προϊόν συνεργασίας Τ. ΚΑΡΑΚΙΖΑ, Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδεκανήσου