Ιστορικό: ΓΙΑΤΙ "Pro-Skills";

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
GRUNDTVIG Nikolai Frederik Severin Grundtvig ( )
Advertisements

Εθνικό Σημείο Επαφής για το πρόγραμμα "Ορίζοντας 2020“
‘’Ευρωπαϊκή Ατζέντα για την Κατάρτιση και Εκπαίδευση Ενηλίκων’’ ( Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου 2011/ C372 / 01 ) Αθήνα,8 και 9 Ιουλίου 2013 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ: euro|guidance Ημερίδα “Ευρωπαϊκή κινητικότητα για λόγους εκπαίδευσης & απασχόλησης: Euroguidance-Eures” 15 Οκτωβρίου 2004 ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ.
Σωματείο «Επιχειρηματικότητα Νέων»/ Junior Achievement Greece
Προσωπικές δεξιότητες
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.3 Χαρακτηριστικά των δικτύων για τα προγράμματα κινητικότητας: IVT, PLM, VETPRO.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 2ΟΟΟ Επιχειρησιακό Σχέδιο «Άρση από την ανεργία και την περιθωριοποίηση στην Απασχόληση»
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΦΑΡΜΑΚ/ΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ ΟΜΙΛHΤΗΣ: Τ. Ζερβακάκης ΟΜΙΛHΤΗΣ: Τ. Ζερβακάκης Αντιπρόεδρος Σ.Φ.Ε.Ε.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Χαλκιδική 8/9 Ιουλίου 2006 Κ. Κοκκινοπλίτης Συντονιστής Οργανωτικής Γραμματείας Σχεδιασμού & Κατάρτισης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού ΠΡΟΤΥΠΑ.
Κοινωνικές Δεξιότητες
1 Επιχειρηματικότητα και εκπαίδευση: "Ανασκόπηση, προτεραιότητες και προοπτικές.Το ΕΠΕΑΕΚ και οι Ευρωπαϊκές κατευθύνσεις" Ημέρες Σταδιοδρομίας, Γραφείο.
39th IATTO Forum Θεσσαλονίκη, 27 Σεπτεμβρίου 2013
1 European Union Regional Policy – Employment, Social Affairs and Inclusion ΧΩΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ Εισηγητής:
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Γενική Διεύθυνση Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Ίσων Ευκαιριών
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.2 Εθνικά, διακρατικά και τοπικά δίκτυα.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών πρόταση στο της Ευστρατίας Λιακοπούλου Καθ. Πληροφορικής, Msc.
1 Καινοτομικό Πρόγραμμα RI-SE ΕΚΕΠΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΘΝΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ.
ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
1 ΕΥΡΩΠΑïΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Δια Βίου Μάθηση: Πραγματικότητες, Προκλήσεις και Προοπτικές στην Κύπρο και την Ευρώπη Απριλίου 2004 ¨ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
RIS3 στην Περιφέρεια Θεσσαλίας Σύνοψη Συνάντησης Εργασίας.
ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΠ ΗΠΕΙΡΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΠΕΙΡΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ-
TO ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΥ ΤΟ ΔΙΑΔΕΧΕΤΑΙ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ DI-XL ΓΙΑ ΤΙΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
Λίγα λόγια για την ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ «Αλφιτόπωλις» Τίτλος έργου: «Παραγωγή και Εμπορία Τοπικών προϊόντων και προώθησής τους μέσω του Θεματικού Εναλλακτικού.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
Εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Θεματολογίου για την Εκπαίδευση Ενηλίκων : Το Σχέδιο Δράσης της Κύπρου 29 Μαρτίου 2013 Συνεδριακό Κέντρο ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Φάση 2: Αvάπτυξη εθνικών και ευρωπαϊκών σεναρίων Ορφανός Ευθύμιος.
Εισαγωγή στη Δια Βίου μάθηση Θέμα:Επίσημη και μη-επίσημη μάθηση Ευαγγελία Σουργιαδάκη Α.Μ 3284.
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
1 η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Τα Βασικά Στοιχεία του ΕΠ.
Προτάσεις για την εξειδίκευση της διάστασης της αναπηρίας κατά την εφαρμογή του Ε.Π. - Περιφερειακή Στρατηγική για την Αναπηρία Εισηγητής: Λογαράς Δημήτρης,
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
This project has been funded with support the European Commission
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΣΗΜΕΙΑ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Η Ευρωπαϊκή στρατηγική για την εκπαίδευση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

PRO-SKILLS Ενίσχυση των βασικών δεξιοτήτων σε κοινωνικά μειονεκτούντες ενήλικες ως βάση για τη Δια Βίου Μάθηση 1

Ιστορικό: ΓΙΑΤΙ "Pro-Skills"; 2

Ιστορικό Η Ευρωπαϊκή Κοινότητα προορίζεται για «[...] να γίνει η πιο ανταγωνιστική και δυναμική οικονομία στον κόσμο, που βασίζεται στη γνώση, ικανή για βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη με περισσότερες και καλύτερες θέσεις εργασίας και με μεγαλύτερη κοινωνική συνοχή." Η δια βίου μάθηση θεωρείται ως μία από τις θεμελιώδεις στρατηγικές για την επίτευξη αυτού του στόχου, "[...] σημαντική όχι μόνο για την ανταγωνιστικότητα και την δυνατότητα απασχόλησης , αλλά και για την κοινωνική ένταξη, την δραστηριοποίηση του πολίτη και την προσωπική ανάπτυξη." (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο 2000) 3

Ιστορικό Ο αυξανόμενος αριθμός των ανθρώπων που προέρχονται από ένα δύσκολο κοινωνικό υπόβαθρο χωρίς εκπαίδευση ή με δυσκολία να βρουν δουλειά στο πρωταρχικό τους επάγγελμα χρειάζεται να αντιμετωπιστεί. Η εκπαίδευση ενηλίκων αποσκοπεί να παρέχει περαιτέρω εκπαίδευση και βελτίωση των προσόντων για αυτή την ομάδα στόχου ΑΛΛΑ ... Οι ευκαιρίες για ΔΒΜ παρέχονται κυρίως σε άτομα που έχουν ήδη μία ορισμένη εκπαίδευση. Τα κοινωνικώς μειονεκτούντα άτομα σπάνια εκπροσωπούνται μεταξύ των εκπαιδευόμενων 4

(δεξιότητες αυτό-διαχείρισης, προσωπικές & κοινωνικές δεξιότητες) Ιστορικό Η έλλειψη προσωπικών, κοινωνικών και αυτο-διαχειριστικών δεξιοτήτων μπορεί να είναι εμπόδιο: Επαγγελματικές δεξιότητες Δεξιότητες κλειδιά Βασικές δεξιότητες (δεξιότητες αυτό-διαχείρισης, προσωπικές & κοινωνικές δεξιότητες) Συγκεκριμένη εργασία ή έργο Τεχνική βάση για εργασία ή για περαιτέρω εκπαίδευση Γενική βάση για γενική μάθηση 5

Αυτό - αποτελεσματικότητα Ιστορικό Προσωπικές δεξιότητες Κοινωνικές Δεξιότητες αυτό-διαχείρισης Αυτό - αποτελεσματικότητα Κινητοποίηση & βούληση Δια Βίου Μάθηση 6

Ιστορικό Αυτές οι δεξιότητες σπάνια αποτελούν μέρος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων ενηλίκων, οπότε είναι λίγες οι ευκαιρίες εκπαίδευσης σε αυτές. Το Pro-Skills συμπληρώνει αυτό το κενό, δίνοντας στους ενήλικες την ευκαιρία να εξασκήσουν τις βασικές δεξιότητες μέσα σε ένα προστατευμένο περιβάλλον Προαγωγή υγείας Μείωση της κοινωνικής ανεπάρκειας Δια Βίου Μάθηση 7

Καινοτόμος ιδέα 8

Έμφαση στους πόρους & την ενδυνάμωση Ιστορικό Έμφαση στους πόρους & την ενδυνάμωση Ποιες δεξιότητες και ικανότητες έχουν ήδη τα άτομα και πώς μπορούν να επενδυθούν με ένα καινοτόμο τρόπο; Ποιοι πόροι μπορούν να ενεργοποιηθούν (επίσης κοινωνικοί πόροι!); Ενδυνάμωση με την ενίσχυση της αυτο-αποτελεσματικότητας 9

Ιστορικό Ασφαλές περιβάλλον Πού έχουν οι ενήλικες την ευκαιρία να εκπαιδευτούν σε νέες συμπεριφορές, χωρίς κίνδυνους και σε ένα ασφαλές περιβάλλον; Υψηλή απαίτηση από τον εκπαιδευτή σχετικά με την ατμόσφαιρα στην ομάδα & την εμπιστοσύνη την διαχείριση της ανατροφοδότησης 10

Ενεργή & βιωματική εκπαιδευτική προσέγγιση Ιστορικό Ενεργή & βιωματική εκπαιδευτική προσέγγιση Τα παιδιά δοκιμάζουν σε ένα παιχνίδι ρόλων με το όνομα «τα χέρια πάνω» νέες συμπεριφορές. Που έχουν οι ενήλικες την ευκαιρία να δοκιμάσουν νέες συμπεριφορές; Ενεργή εκπαιδευτική προσέγγιση: αυτο-ρυθμιστική μάθηση βιωματική μάθηση συνεργατική μάθηση παραγωγική μάθηση 11

Υλοποιώντας ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα 12

Δομή του προγράμματος 13

Δομή του προγράμματος  Επεξεργασία της ιδέας της «εκπαίδευσης του εκπαιδευτή»: Παροχή εξειδικευμένης γνώσης Ομάδα του Pro-Skills      Εξωτερικοί ειδικοί    βελτίωση ιδέα της εκπαίδευσης του εκπαιδευτή Υποστήριξη στην εφαρμογή της Ε.Ε  Προετοιμασία σε Εθνικό επίπεδο Ε.Ε. Ευρωπαϊκό σεμινάριο «Εκπαίδευσης του Εκπαιδευτή      14

«Εκπαίδευσης του Εκπαιδευτή» Δομή του προγράμματος 2. Πιλοτικές εκπαιδεύσεις σε εθνικό επίπεδο & ανταλλαγή σε Ευρωπαϊκό επίπεδο : Ε.Ε. Ευρωπαϊκό σεμινάριο «Εκπαίδευσης του Εκπαιδευτή»     Εθνικά σεμινάρια «Εκπαίδευσης του Εκπαιδευτή» (συνεργασία μεταξύ των συμμετεχόντων στην Ε.Ε. και την ομάδα του Pro-Skills) It  Gr Lux Hu Sl Fin CH De Συνάντηση ανταλλαγής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο  Διαρκής δικτύωση σε Εθνικό/περιφερειακό επίπεδο 15

Υλικό διαθέσιμο στο Διαδύκτιο H Φιλοσοφία του PRO-SKILLS Εγχειρίδιο της βασικής εκπαιδευτικής ιδέας Η ιδέα της «Εκπαίδευσης του Εκπαιδευτή» “Εργαλειοθήκη” Φυλλάδιο ευαισθητοποίησης www.pro-skills.eu 16

Οι εταίροι του Pro-Skills Εννέα εταίροι από οκτώ Ευρωπαϊκές χώρες: Irti Huumeista Ry Helsinki (Finland) Zentrum für empirische pädagogische Forschung, Landau (Germany) Azienda Sanitaria Locale (ASL) Milano (Italy) Centre de Prévention des Toxicomanies (Luxembourg) Hochschule Fulda, University of Applied Science (Germany) Megyei Egészség Kultúrát Koordináló Alapítvány (MEKKA), Nyiregyháza (Hungary) Protasi – Movement for another lifestyle , Patra (Greece) Institute for Research and Development “Utrip”, Grosuplje (Slovenia) Fédération Swisse pour la Formation Continue (FSEA) Nyon (Switzerland) 17