Βιβλιοθήκες, ένα παράθυρο στον κόσμο Προϋποθέσεις και απαιτήσεις Σπύρος Πιέρρος Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

Οδηγία για τις Υπηρεσίες στην Εσωτερική Αγορά και Ηλεκτρονικό Σύστημα Πληροφόρησης - ΙΜΙ.
Άνθρωπ οι ψηφιοποίησ η εφαρμογέ ς ρίσκο κωδικοποίησ η Πλαίσιο διαλειτουργικότητα ς Οδηγίες για τεχνικούς Οργανωμένες πηγές για υπαλλήλους Τύπου Unix Τύπου.
Πρόγραμμα πλαίσιο για την Ανταγωνιστικότητα και την Καινοτομία (2007 – 2013) Competitiveness and Innovation Framework Programme CIP (2007 – 2013) Γενική.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Ελληνική Βιομηχανία: Προς την Οικονομία της Γνώσης 4/7/2006 Δίκτυα συνεργασιών επιχειρήσεων με ερευνητικούς φορείς: Προσδιοριστικοί παράγοντες συμμετοχής.
Η Άνοδος και η Πτώση του Ελληνικού Σχεδίου για την Οικονομική Ανασυγκρότηση των Βαλκανίων Χαράλαμπος Τσαρδανίδης - Αστέρης Χουλιάρας.
Ερευνητικό Δυναμικό Περιφέρειες της Γνώσης Ειδικό Πρόγραμμα “Ικανότητες” Γεωργία Τζένου – Μαρία Κουτροκόη Χανιά, 21 Σεπτεμβρίου 2007 Εθνικό Σημείο Επαφής.
Στρατηγική & Σχέδιο Δράσης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ---- Εναρμόνιση με την Ψηφιακή Στρατηγική της Χώρας Υπουργείο Διοικητικής.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΠΙΧΕΙΡΩ 2009» ΔΡΑΣΕΙΣ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Ελληνικές Βιβλιοθήκες Συνολική Παρουσίαση Θέσεων Ομάδα Εργασίας Δημοσίων Βιβλιοθηκών Ιανουάριος 2011.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
ΙΔΒΕ του ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ.
Συνεργασία Βιβλιοθηκών: Εθνικό, τοπικό, διαθεματικό επίπεδο Μαρία Κορκίδη Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκη 29/5/2008 Συνεργασία δημοτικών βιβλιοθηκών:
Ενσωμάτωση του μαθητικού υπολογιστή στην εκπαιδευτική διαδικασία- Η προσέγγιση της Ψηφιακής Στρατηγικής Αθήνα, 29/10/2007 Δημήτρης Κοντογιαννόπουλος Στέλεχος.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Βασιλική Κολυβά Υπεύθυνη Δημοσιότητας Αθήνα, 19 Φεβρουαρίου 2008
Κεφάλαιο 3: Το ενιαίο ρυθμιστικό και νομικό πλαίσιο. 3.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου. 3.2 Η αναγκαιότητα δόμησης του.
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης Ιωάννινα, Ιούνιος 2004 Μ. Κουτροκόη Πρόσβαση στη γνώση.
Μπράττης Παντελής, Κουής Δημήτριος, Ευθυμίου Φωτεινή
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
2-4/7/2009Σύστημα Διαχείρισης και ελέγχου ΕΠ ΕΣΠΑ1 ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ & ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ ΕΠΑΝ ΙΙ (2007 – 2013) Νίκος Ιωαννίδης ΕΥΔ ΕΠΑΕ Μονάδα Α1.
Σεπτέμβριος  Το ΕΚΤ είναι ο εθνικός οργανισμός για την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη σε θέματα επιστήμης, έρευνας και τεχνολογίας.
1ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ > ΑΘΗΝΑ, ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2005 > ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΤΑΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΜΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Η μεταρρύθμιση της ΚΑΠ Προκλήσεις και προοπτικές ΠΑΣΕΓΕΣ Τζανέτος Καραμίχας Πρόεδρος ΠΑΣΕΓΕΣ Επιτροπή Παρακολούθησης του Γ΄ ΚΠΣ.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Ε.Ψ.Ε.Π.Α. (ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ; ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ.
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
19 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Αθήνα, 3-5 Νοεμβρίου 2010, Πάντειον Πανεπιστήμιο. Βιβλιοθήκη-Υπηρεσία Πληροφόρησης Οι υπηρεσίες διαδανεισμού.
Αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες για την πρόσβαση στη γνώση: βιβλιοθήκες, αρχεία Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση, δρ Ειδική Γραμματέας ΥΠΕΠΘ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΕΚΤ
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών Αποτελεσματική Διαχείριση στην 4η Προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013.
1 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗΣ 2008 Αθήνα, 18 Μαρτίου 2009 ΘΕΜΑ: ΘΕΜΑ: Πρόοδος του Ε.Π. «Διοικητική Μεταρρύθμιση »
ΑΝΔΑΛΟΥΣΙΑ. Ανδαλουσία, 1980 Έκταση: Km 2 Πληθυσμός: κάτοικοι Δήμοι: 774 Πάνω από 30% κατ. Νομαρχίες: 8 Δημοτικές βιβλιοθήκες:
Η Εθνική Χαρτοθήκη συναντά τους μαθητές. Η Εθνική Χαρτοθήκη ιδρύθηκε το 1997 ως Εθνικό Κέντρο Χαρτών και Χαρτογραφικής Κληρονομιάς (ΕΚΕΧΧΑΚ) - Εθνική.
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Φάση 2: Αvάπτυξη εθνικών και ευρωπαϊκών σεναρίων Ορφανός Ευθύμιος.
Μελέτη για την Επίδραση των Προγραμμάτων Ψηφιοποίησης στη Διαχείριση και στη Σταθερότητα των Συλλογών με Ιστορικές Φωτογραφίες. Φοιτήτρια: Παγώνη Αποστολία.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Ενίσχυση και εμπλουτισμός Βιβλιοθηκών Εκσυγχρονισμός του Συστήματος Βιβλιοθηκών Γ’ Κ.Π.Σ. Κωνσταντίνος Μανωλίκας.
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Διδακτική Πληροφορικής
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ ΙΔΡΥΜΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ & ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΘΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΕ ΝΕΑ.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΟΜΩΝ ΔΗΜΩΝ
Επιχειρησιακά Προγράμματα Δήμων
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Συγκριτικά στοιχεία ελληνικής και διεθνούς νομοθεσίας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Ενιαία Ψηφιακή Πύλη.
Ψηφιακά Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βιβλιοθήκες, ένα παράθυρο στον κόσμο Προϋποθέσεις και απαιτήσεις Σπύρος Πιέρρος Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης

Συνεργασίες Βιβλιοθηκών Μια ιστορία που ξεκινάει στα τέλη του 19 ου αιώνα Μια ιστορία που ξεκινάει στα τέλη του 19 ου αιώνα με τα τεχνικά μέσα και τις τεχνολογίες κάθε εποχής με τα τεχνικά μέσα και τις τεχνολογίες κάθε εποχής

Η καταλογογράφηση  100 βιβλιοθήκες που καταλογογραφούν η κάθε μία που καταλογογραφούν η κάθε μία  100 κοινούς τίτλους κάνουν συνολικά πρωτότυπες καταλογογραφήσεις αντί για 100 κάνουν συνολικά πρωτότυπες καταλογογραφήσεις αντί για 100 Αν κάνουμε μόνο μια φορά πρωτότυπη καταλογογράφηση ; Αν κάνουμε μόνο μια φορά πρωτότυπη καταλογογράφηση ;

Συλλογικοί κατάλογοι  Οι συλλογικοί κατάλογοι προσφέρουν πρόσβαση στα μεταδεδομένα – Βιβλιοθηκών μιας περιοχής – Βιβλιοθηκών με κοινό θέμα – Σε κατηγορίες υλικών (π.χ. περιοδικά)  Διαδανεισμός –Πρόσβαση στο πλήρες κείμενο

Conspectus  Σχέδιο ανάπτυξης συλλογής  Συντονισμός της πολιτικής ανάπτυξης συλλογής μεταξύ διαφορετικών βιβλιοθηκών  Από κοινού έχουν πρόσβαση σε μεγαλύτερο αριθμό τίτλων χωρίς να υπάρχουν επικαλύψεις σε υλικό μικρής ζήτησης

Συνεργασίες για όλες τις ανάγκες  Παράδειγμα Οι παιδικές βιβλιοθήκες γειτονικών δήμων οργανώνουν από 2-3 δραστηριότητες τις οποίες παρουσιάζουν σε όλες τις συνεργαζόμενες βιβλιοθήκες. Κάθε βιβλιοθήκη έχει πλέον ένα πρόγραμμα δραστηριοτήτων που καλύπτει αρκετές εβδομάδες

 Οι βιβλιοθήκες αποτελούν μέρος ενός συστήματος πληροφόρησης - εκπαίδευσης  Το σύνολο των βιβλιοθηκών έχει πρόσβαση σε πολύ μεγαλύτερες υπηρεσίες και υλικά απ’ ότι θα μπορούσε εξ ιδίων πόρων  Οι συνεργασίες ανοίγουν ένα παράθυρο στον κόσμο

Οι συνεργασίες δεν είναι  Πανάκεια, μαγική λύση για όλα τα προβλήματα  Μια ηθικά επιβεβλημένη επιλογή, μια καρμική υποχρέωση των βιβλιοθηκών Αντίθετα έχουν προϋποθέσεις και απαιτήσεις …

Προϋποθέσεις  Υπάρχουν βιβλιοθήκες και λειτουργούν (έχουν σκοπούς, στόχους, προϋπολογισμό, ωράριο, συλλογή, κοινό, διαδικασίες ελέγχου και αξιολόγησης)  Οι συνεργασίες προσφέρουν πραγματικά πλεονεκτήματα σε τομείς που ενδιαφέρουν τις βιβλιοθήκες

Απαιτήσεις  Χρήση κοινών πρακτικών, και προτύπων, τήρηση προθεσμιών, κλπ  Υπάρχει κόστος (χρήματα, προσωπικό με συγκεκριμένες ικανότητες, εγκαταστάσεις, εξοπλισμός)  Διοίκηση της συνεργασίας  Οι υποχρεώσεις είναι συμβατές με το πλαίσιο λειτουργίας και διοίκησης του φορέα στον οποίο ανήκει κάθε βιβλιοθήκη

Οι συνεργασίες είναι επιλογή / πρόβλημα / πρόκληση που αφορά την διοίκηση των βιβλιοθηκών επιλογή / πρόβλημα / πρόκληση που αφορά την διοίκηση των βιβλιοθηκών  το management της βιβλιοθήκης  η επιλογή και ιεράρχηση σκοπών και στόχων,  η διάθεση των απαραίτητων μέσων για την υλοποίησή τους,  η αξιολόγηση αποτελεσμάτων από τον ευρύτερο φορέα στον οποίο ανήκει οι βιβλιοθήκη

Μορφές συνεργασίας Οι βιβλιοθήκες αποτελούν μέρος ενός ευρύτερου συστήματος η διοίκηση του οποίου χαρακτηρίζεται από – Υποχρεωτικές συνεργασίες – Κίνητρα για συνεργασία – Απόψε αυτοσχεδιάζουμε (η ελληνική περίπτωση)

Η δεκαετία του 80 Οι περισσότερες βιβλιοθήκες λειτουργούν κάτω από αναχρονιστικά θεσμικά πλαίσια, με περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες, χωρίς συντονισμό, επικοινωνία και συνεργασία παρά την κοινότητα στο περιεχόμενο, το κοινό, τους σκοπούς και την αποστολή με αποτέλεσμα τις αλληλοεπικαλύψεις, την οικονομική σπατάλη και τη μείωση της αποτελεσματικότητας Έκθεση του ΚΕΠΕ για το Πενταετές Πρόγραμμα Έκθεση του ΚΕΠΕ για το Πενταετές Πρόγραμμα Στην ίδια έκθεση διαβάζουμε ότι η δημιουργία Εθνικού Δικτύου Βιβλιοθηκών (πρόβλεψη του προηγούμενου πενταετούς) έφτασε μέχρι την συγκρότηση επιτροπών «από τις οποίες βγήκαν μερικά συμπεράσματα αλλά δεν προχώρησε η υλοποίησή τους» Στην ίδια έκθεση διαβάζουμε ότι η δημιουργία Εθνικού Δικτύου Βιβλιοθηκών (πρόβλεψη του προηγούμενου πενταετούς) έφτασε μέχρι την συγκρότηση επιτροπών «από τις οποίες βγήκαν μερικά συμπεράσματα αλλά δεν προχώρησε η υλοποίησή τους»

Για το θεσμικό πλαίσιο  Νόμος 1362/49 Περί ιδρύσεως, ανασυγκροτήσεως και ενιαίας οργανώσεως των ανά το κράτος βιβλιοθήκών Προβλέπει Προβλέπει –Συγκρότηση Εθνικής Βιβλιογραφίας –Κέντρο Ανταλλαγής Βιβλίων –Σεμινάρια/κύκλος Σπουδών Βιβλιοθηκονομίας Ποτέ δεν υλοποιήθηκαν Ο νόμος ξεπεράστηκε από τις εξελίξεις αλλά ήταν σε «ισχύ» για 54 χρόνια

Για το θεσμικό πλαίσιο  Νόμος 1566/85 Άρθρο 43, Σχολικές Βιβλιοθήκες Άρθρο 43, Σχολικές Βιβλιοθήκες «Σε κάθε σχολείο πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης λειτουργεί "σχολική βιβλιοθήκη" για χρήση των μαθητών, του διδακτικού προσωπικού και των κατοίκων της έδρας και της περιοχής του σχολείου» «Σε κάθε σχολείο πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης λειτουργεί "σχολική βιβλιοθήκη" για χρήση των μαθητών, του διδακτικού προσωπικού και των κατοίκων της έδρας και της περιοχής του σχολείου» Ο νόμος «ισχύει» μέχρι σήμερα

Η δεκαετία του 80 «...απουσία διαλόγου με το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, την Εθνική Βιβλιοθήκη και με τις άλλες βιβλιοθήκες που επιχειρούν προσπάθειες παρόμοιες με τη δική μας... θα πρέπει να ξεπεράσουμε το σημερινό καθεστώς σύμφωνα με οποίο όλες σχεδόν οι επαφές, συνεργασίες και ανταλλαγές διεξάγονται σε προσωπικό επίπεδο» «...απουσία διαλόγου με το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, την Εθνική Βιβλιοθήκη και με τις άλλες βιβλιοθήκες που επιχειρούν προσπάθειες παρόμοιες με τη δική μας... θα πρέπει να ξεπεράσουμε το σημερινό καθεστώς σύμφωνα με οποίο όλες σχεδόν οι επαφές, συνεργασίες και ανταλλαγές διεξάγονται σε προσωπικό επίπεδο» Τζεκάκης, 1990 Τζεκάκης, 1990

Τα σπέρματα της αλλαγής Μιλώντας για μηχανογράφηση «ο απώτερος στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα δίκτυο βιβλιοθηκών» καθώς μόνο με αυτή την προοπτική αξίζει όλη η προσπάθεια, ο κόπος και τα έξοδα που χρειάζονται. Μιλώντας για μηχανογράφηση «ο απώτερος στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα δίκτυο βιβλιοθηκών» καθώς μόνο με αυτή την προοπτική αξίζει όλη η προσπάθεια, ο κόπος και τα έξοδα που χρειάζονται. Τζεκάκης, 1990 Τζεκάκης, 1990

Τα σπέρματα της αλλαγής  Λειτουργούν δύο τμήματα Βιβλιοθηκονομίας και ιδρύεται τρίτο  ΕΚΤ- Συλλογικός κατάλογος περιοδικών  ΑΒΕΚΤ – Συλλογικός κατάλογος βιβλιοθηκών  Η ΕΟΚ/ΕΕ χρηματοδοτεί διάφορες δράσεις και συνεργασίες βιβλιοθηκών

Οι τεχνολογικές εξελίξεις Διευκολύνουν την ανάπτυξη συνεργασιών –Επιβάλλουν τη χρήση κοινών προτύπων –Δημιουργούν εργαλεία και συνθήκες που διευκολύνουν την επικοινωνία και συνεργασία –Εξοικείωση με την τεχνολογία –Εξοικείωση με την πρόσβαση αντί της ιδιοκτησίας

Η σημερινή εικόνα  Καινούργιο θεσμικό πλαίσιο για τις δημόσιες βιβλιοθήκες – Εθνική Βιβλιοθήκη  Ισχύει προαιρετικά για τις δημοτικές βιβλιοθήκες  Καμία αλλαγή για τις πανεπιστημιακές βιβλιοθήκες

Η σημερινή εικόνα  Οι ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες προηγούνται  Μικρότερης έκτασης συνεργασίες στις δημόσιες/δημοτικές βιβλιοθήκες  Το πλεονέκτημα της διοίκησης

Η σημερινή εικόνα Είναι πρόωρο να μιλήσουμε σχετικά με το αν περιλαμβάνονται συγκεκριμένα έργα στην Αναπτυξιακή Στρατηγική για την περίοδο Από απάντηση του Υπουργείου Οικονομικών (Απρίλιος 2008)

Η σημερινή εικόνα  Οι βιβλιοθήκες είναι σε θέση να συνεργάζονται και υπάρχουν ήδη αποδοτικές συνεργασίες  Το πρόβλημα είναι η διοίκηση του θεσμού των βιβλιοθηκών (κι εδώ περιλαμβάνονται τόσο το θεσμικό πλαίσιο, όσο και η χρηματοδότηση, η αξιολόγηση (κλπ) των βιβλιοθηκών)

Ευχαριστώ