Σπoυδαστής: Γιώργoς Μεvεξιάδης Εισηγητής : Νίκ o ς Ζαρά v ης ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ H διδασκαλία τω v Μαθη µ ατικώ v στη v Πρωτ o βάθ µ ια Εκπαίδευση µ ε τη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αντιλήψεις καθηγητών Πληροφορικής σχετικά με τη φύση του αντικειμένου και τον τρόπο εισαγωγής του στην εκπαίδευση Γιάννης Δοξαστάκης Δημήτρης Δημάκης.
Advertisements

1 Δορυφορικό 2 ης ομάδας. 2 Είσαι στη μέση του μαθήματος και βλέπεις...  έναν μαθητή να βγαίνει από την αίθουσα διδασκαλίας,  δύο μαθητές να μιλούν.
Δημιουργία παρουσίασης:
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α. Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης Ένα παράδειγμα διαθεματικής.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Ακαδ. ‘Ετος Α Ρ Χ Ι Τ Ε Κ Τ Ο Ν Ι Κ Ο Σ Σ Χ Ε Δ Ι Α Σ Μ Ο Σ 9: Α Σ Τ Ι Κ Ο Σ Σ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Ειρήνη Παππά Η αξιολόγηση του μαθητή/τριας στο μάθημα των Θρησκευτικών.
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων
H χελώνα που ήθελε να γίνει δρομέας.
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
. Πλεονεκτή µ ατα από τη χρήση του ∆ιαδικτύου για την αναζήτηση πληροφοριών Σε επίπεδο πηγών Σε επίπεδο επικοινωνίας Εξεικόνιση και μοντελοποίηση.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΤΥΧΗ ΤΟΥ Κάππας Κων/νος Επιμορφωτής ΤΠΕ -
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
3η Π.Δ.Κα.Π - Αλεξανδρούπολη 2009 Αξιολόγηση της επιμορφωτικής διαδικασίας των εκπ/κων ΠΕ19-20 Καράκιζα Τσαμπίκα Σχ. Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδ/σου Κωσταλίας.
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
 Πούλη Ειρήνη  Ριζοπούλου Έλενα  Ρογκοζίνσκα Νάντια  Τάτση Αμαλία.
Σενάριο.
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων Σαΐτης Θανάσης, δάσκαλος.
Georgakopoulou Anna. Εμείς«Ανήκειν;»και βέβαια«Ανήκειν»
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Διερεύνηση της χρήσης των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας από εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής Αν. Χατζηπαρασίδης, Π. Αντωνίου,Β. Γούργουλης, Ευαγ.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
A Β για το φως και τη σκιά Ένα αλφάβητο.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχολική Βαθμίδα : Β κατεύθυνσης Διάρκεια μαθήματος : 1 διδακτική ώρα 1) Να μελετούν τη συμπεριφορά της συνάρτησης f με τύπο στο μέσω της.
Κολύμβηση στο Δημοτικό
Α Ρ Χ ΑΙ Ο Κ ΕΙ Μ Ε Ν Ο Τ Ο Υ Σ Ο Λ Ω Ν Α Ε ἰ μέλλουσιν ἡ μ ῖ ν ἐ νθένδε ε ἴ τε ἀ ποδιδράσκειν, ε ἴ θ’ ὅ πως δε ῖ ὀ νομάσαι το ῦ το, ἐ λθόντες ο ἱ νόμοι.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Σχολικό έτος Γ’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία  Συντελεστές βαρύτητας
Τα υπέρ και τα κατά Stomikrocosmotistaxismas.blogspot.gr.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝ ΩΝ ΤΜΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ- Γ’ΕΞΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Καθηγητής: Μάριος Κουκουνάρας- Λιάγκης Ομάδα: Αρακυνθίου Φωτεινή.
Ημερίδα ΔΑΣΤΑ, Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2011 ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ ΔΟΜΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ (ΔΑΣΤΑ) ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης / Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Αποτελεσματικές Στρατηγικές Μάθησης
Η παράδοση της Αθήνας. ε ἰ σι ό ντας δ’ α ὐ το ὺ ς ὄ χλος περιεχε ῖ το πολ ύ ς, φοβο ύ μενοι μ ὴ ἄ πρακτοι ἥ κοιεν· ε ἰ σι ό ντας δ’ α ὐ το ὺ ς ὄ χλος.
για να σχηματίσω τη λέξη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σπoυδαστής: Γιώργoς Μεvεξιάδης Εισηγητής : Νίκ o ς Ζαρά v ης ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ H διδασκαλία τω v Μαθη µ ατικώ v στη v Πρωτ o βάθ µ ια Εκπαίδευση µ ε τη v β o ήθεια ΤΠΕ

Εισαγωγή H επιστή µ η τω v µ αθη µ ατικώ v δε v παύει v α α v τι µ ετωπίζεται µ ε δέ o ς από όσ o υς α v ακαλύπτ o υ v τη λ o γική και τις εφαρ µo γές της. Τ o σχ o λεί o παίζει καθ o ριστικό ρόλ o στη v α v ακάλυψη αυτή, καθώς o δηγεί τ o µ αθητή στα µovo πάτια της µ αθη µ ατικής σκέψης π o υ, µ ε τη v κατάλληλη καθ o δήγηση, µ π o ρεί v α επηρεάσει τη v o ικ o δό µ ηση της δικής τ o υ πρ o σωπικότητας και ζωής.

Διδασκαλία τω v Μαθη µ ατικώ v: χθες και σή µ ερα H επιστή µ η τω v µ αθη µ ατικώ v απ o τελεί έ v α ερευ v ητικό πεδί o σε διαρκή εξέλιξη. Τ ov 20 o αιώ v α η έρευ v α αφ o ρ o ύσε κυρίως τη v πρωτ o βάθ µ ια εκπαίδευση, ε v ώ από τη δεκαετία τ o υ ’60 και µ ετά τ o ε v διαφέρ ov στρέφεται και στη δευτερ o βάθ µ ια και µ εταδευτερ o βάθ µ ια εκπαίδευση. Πλέον το ενδιαφέρον υπάρχει σε όλοες τις βαθμίδες, ενώ η τεχνολογία εχει παίξει σημαντικό ρόλο

Σχεδιασ µ ός τ o υ πρ o γρά µµ ατ o ς σπ o υδώ v O ι µ αθη µ ατικ o ί, όπως εξάλλ o υ και o ι εκπαιδευτικ o ί άλλω v ειδικ o τήτω v, έχ o υ v στη διάθεσή τ o υς έ v α πρόγρα µµ α σπ o υδώ v µ ε τις ε v ότητες π o υ καλ o ύ v ται v α διδάξ o υ v, τ o υς στόχ o υς π o υ τίθε v ται σε καθε µ ία, καθώς και κατευθυ v τήριες γρα µµ ές π o υ τ o υς εξασφαλίζ o υ v έ v α είδ o ς o δηγ o ύ πλ o ήγησης στη διδασκαλία τ o υ α v τικει µ έ vo υ τ o υς και στη v αξι o λόγηση τω v εκπαιδευ oµ έ v ω v. Για τη v κατάρτιση τ o υ πρ o γρά µµ ατ o ς συ v εργάζ ov ται ερευ v ητές, συγγραφείς, εκπαιδευτικ o ί, αξι o λ o γητές, εκδότες, καθέ v ας από τ o υς o π o ί o υς συ µ βάλλει από τη v πλευρά τ o υ ώστε τ o τελικό πρ o ϊό v v α α v ταπ o κρί v εται όσ o τ o δυ v ατό v περισσότερ o στις πραγ µ ατικές α v άγκες και τ o υς εκπαιδευτικ o ύς στόχ o υς τ o υ τελικ o ύ απ o δέκτη, o λόκληρης δηλαδή της εκπαιδευτικής κ o ι v ότητας. Με τ o διαδίκτυ o και γε v ικότερα τα αυτ oµ ατ o π o ιη µ έ v α µ έσα π o υ έχει σή µ ερα στη διάθεσή τ o υ o εκπαιδευό µ ε vo ς για v α συλλέγει, v α αξι o λ o γεί και v α α v αλύει δεδ oµ έ v α εξ o ικ ovoµ εί π o λύ κόπ o και χρό vo και απαλλάσσεται από τα λάθη καταγραφής

Σή µ ερα, παρά τ o γεγ ov ός ότι τα πρ o γρά µµ ατα σπ o υδώ v έχ o υ v σε µ εγάλ o βαθ µ ό εκσυγχρ ov ιστεί τόσ o ως πρ o ς τ o περιεχό µ ε vo όσ o και ως πρ o ς τ o υς στόχ o υς και τα πρ o τει v ό µ ε v α µ έσα διδασκαλίας, τα µ αθη µ ατικά εξακ o λ o υθ o ύ v σε π o λλές περιπτώσεις v α διδάσκ ov ται µ ε τρόπ o π o υ δί v ει έ µ φαση στη v απόκτηση ακαδη µ αϊκώ v γ v ώσεω v σε βάρ o ς της καλλιέργειας α v εξάρτητ o υ π v εύ µ ατ o ς και κριτικής ικα v ότητας. Μέσα από τη v πρωτ o βάθ µ ια και δευτερ o βάθ µ ια γε v ική µ αθη µ ατική παιδεία o µ αθητής µ αθαί v ει αριθ µ ητική, γεω µ ετρία, άλγεβρα και λ o γισ µ ό, αλλά, δυστυχώς, φαί v εται v α τα αξι o π o ιεί µ ό vo για v α εκτελέσει µ ηχα v ικές και καθ o δηγ o ύ µ ε v ες ασκήσεις επα v άληψης. O καθηγητής µ αθη µ ατικώ v µ πρ o στά στη v έα τεχ vo λ o γική πραγ µ ατικότητα

H αξι o π o ίηση τω v ΤΠΕ στη v πρωτοβάθμια εκπαίδευση H ραγδαία εξέλιξη τω v τεχ vo λ o γιώ v της πληρ o φ o ρίας και της επικ o ι v ω v ίας π o υ χαρακτηρίζει τη v επ o χή µ ας και η εξάπλωση τω v υπ o λ o γιστικώ v και δικτυακώ v τεχ vo λ o γιώ v σε όλ o υς σχεδό v τ o υς τ oµ είς της α v θρώπι v ης δραστηριότητας δε v έχ o υ v αφήσει α v επηρέαστ o τ o χώρ o της α v ώτατης εκπαίδευσης. H εισαγωγή τω v ΤΠΕ απ o σκ o πεί στη v εξ o ικείωση τ o υ µ αθητή µ ε βασικές λειτ o υργίες τω v ΤΠΕ και τη v επαφή µ ε διάφ o ρες χρήσεις τ o υ υπ o λ o γιστή ως επ o πτικό µ έσ o διδασκαλίας, ως εργαλεί o α v αζήτησης πληρ o φ o ριώ v π o υ σχετίζ ov ται µ ε τη v καθη µ ερι v ή δραστηριότητά τ o υς. Κύρι o ς σκ o πός εί v αι o µ αθητής v α µ αθαί v ει µ ε τη χρήση τω v ΤΠΕ παρά τη v ίδια τη χρήση τ o υς.

H χρήση τ o υ H/ Υ στη διαδικασία διδασκαλίας και µ άθησης O ι δύ o µ εγάλες κατευθύ v σεις της πληρ o φ o ρικής στη v εκπαιδευτική διαδικασία εί v αι α ) η πληρ o φ o ρική ως γ v ωστικό α v τικεί µ ε vo και β ) η πληρ o φ o ρική ως διδακτική τεχ v ική.

Πλε ov εκτή µ ατα από τη χρήση τω v ΤΠΕ στη v εκπαιδευτική διαδικασία Β o ηθ o ύ v τ ov εκπαιδευτικό v α συ µ περιλάβει τη v παιδαγωγική αξι o π o ίηση τω v υπ o λ o γιστικώ v εργαλείω v στη v καθη µ ερι v ή πρακτική, Δη µ ι o υργ o ύ v v έες σχέσεις και ρόλους Δια µo ρφώ vo υ v τα χαρακτηριστικά τ o υ v έ o υ, ηλεκτρ ov ικά δικτυω µ έ vo υ µ αθησιακ o ύ περιβάλλ ov τ o ς, Δρ o υ v συ µ πληρω µ ατικά στ o µ αθησιακό περιβάλλ ov Πρ o άγ o υ v τη v επίκαιρη γ v ώση, Παρέχ o υ v στ ov εκπαιδευό µ ε vo σύγχρ ov η επιστη µov ική γ v ώση και µ εθ o δ o λ o γία µ ε α v απρ o σαρ µo γή στις εξελίξεις Παρέχ o υ v πλήθ o ς πληρ o φ o ριώ v σε ελάχιστ o χρ ov ικό διάστη µ α.

Μει ov εκτή µ ατα από τη χρήση τω v ΤΠΕ στη v εκπαιδευτική διαδικασία A π o τελεί µ είζ ov πρόβλη µ α η δυ v ατότητα o ρθ o λ o γικής διαχείρισης, επεξεργασίας, αξι o λόγησης της πληρ o φ o ρίας, φαι v ό µ ε v α παραπληρ o φόρησης παίρ vo υ v o λ o έ v α και µ εγαλύτερες διαστάσεις, A παιτείται γε v ική απ o δ o χή τ o υς ως µ αθησιακό εργαλεί o από όλ o υς τ o υς εκπαιδευτικ o ύς και τ o υς εκπαιδευό µ ε vo υς, Εκτι µ άται ότι o ι v έες τεχ vo λ o γίες δη µ ι o υργ o ύ v συ v θήκες απ oµ ό v ωσης, εξάρτισης, παθητικότητας, π o υ o δηγ o ύ v σε έλλειψη καλλιέργειας τω v συ v αισθη µ άτω v και τω v α v θρωπί v ω v αξιώ v, Παρόλ o π o υ o ι η χρήση τ o υς αυξά v εται γρήγ o ρα, υπάρχ o υ v oµ άδες πληθυσ µo ύ π o υ δε v κατέχ o υ v τις v έες τεχ vo λ o γίες, απαιτείται έτσι βασική κατάρτιση και εκπαίδευση, καθώς και τεχ v ική υπ o στήριξη, H διάχυση τ o υς δε v εί v αι oµo ιό µo ρφη σε κάθε εκπαιδευτήρι o, o ύτε κα v στ o ίδι o τ o εκπαιδευτήρι o, και τ o κόστ o ς τ o υ εκσυγχρ ov ισ µo ύ εί v αι υψηλό.

H διδακτική τεχ vo λ o γία τω v µ αθη µ ατικώ v ε µ περιέχει πέ v τε βασικά στ o ιχεία και συγκεκρι µ έ v α : Τ ov πρ o φ o ρικό λόγ o, Τη v ακρόαση, Τ o γραπτό λόγ o, Τη v α v άγ v ωση, Τ o υλικό υπ o στήριξης. Χαρακτηριστικά γ v ωρίσ µ ατα της επίδρασης τω v ΤΠΕ

Μέθ o δ o ι διδακτικής τω v µ αθη µ ατικώ v Δεκαετία 70: θεωρία τ o υ συ µ περιφ o ρισ µo ύ ή αργότερα τ o υ δ oµ ισ µo ύ Δεκαετία τ o υ ’80 η δ oµ ική θεώρηση της Διδακτικής τω v Μαθη µ ατικώ v θέτει θέ µ ατα πρ o σέγγισης µ έσα από τις επιστή µ ες της αγωγής, υπερβαί vov τας τα στε v ά όρια της γ v ωστικής ψυχ o λ o γίας Τα τελευταία χρό v ια διάφ o ρες θεωρήσεις για τη µ άθηση τω v µ αθη µ ατικώ v ε v τάσσ ov ται στις ίδιες σχ o λές και κατατάσσ ov ται στα πλαίσια µ έσα στα o π o ία α v απτύχθηκα v, δηλαδή τη v θεωρία Διδακτικώ v Καταστάσεω v ( ΘΔΚ ), τη v Θεωρία Δράσης ( ΘΔ ) και τη v θεωρία Κ o ι v ω v ικ o-µ αθη µ ατικώ v Ν o ρ µ ώ v ( ΘΚΜΝ ).

Αξι o π o ίηση τω v v έω v τεχ vo λ o γιώ v στη διδακτική πράξη Η έ v ταξη τω v ΤΠΕ στη µ αθη µ ατική εκπαίδευση στ o χεύει στη v αλλαγή ρόλω v µ αθητώ v και εκπαιδευτικ o ύ στη v σχ o λική τάξη, όπ o υ χρησι µo π o ι o ύ v ται εργαλεία λ o γισ µ ικ o ύ σχεδιασ µ έ v α v α υπ o στηρίζ o υ v διασύ v δεση µ εταξύ µ αθη µ ατικώ v περι o χώ v κατακερ µ ατισ µ έ v ω v στ o ωρ o λόγι o πρόγρα µµ α. Με τα εργαλεία αυτά o ι µ αθητές απ o κτ o ύ v ε µ πειρίες ε µ πλ o κής µ ε τη v λ o γικ o-µ αθη µ ατική σκέψη και π o υ χωρίς αυτά θα ήτα v αδύ v ατ o v α έχ o υ v.

Συμπεράσματα Η α v αγκαία εξέλιξη τ o υ α v θρώπ o υ, µ ε τη v ταχύτητα της επιστή µ ης και της τεχ vo λ o γίας της πληρ o φ o ρίας και τω v επικ o ι v ω v ιώ v, αλλά και η ραγδαία α v άπτυξη τω v υπ o λ o γιστώ v π o υ χαρακτηρίζει τη v επ o χή µ ας, δε v ήτα v δυ v ατό v v α µ η v επηρεάσει τη v εκπαιδευτική κ o ι v ότητα και τη v εκπαιδευτική διαδικασία γε v ικότερα.

Συμπεράσματα Βλέπ o υ µ ε ότι o ά v θρωπ o ς µ ε τη β o ήθεια τω v v έω v τεχ vo λ o γιώ v αλλά και τη σύ v δεση τω v διαφ o ρετικώ v επιστη µ ώ v κατάφερε v α δη µ ι o υργήσει λ o γισ µ ικά πρ o γρά µµ ατα π o υ θα β o ηθήσ o υ v και θα αλλάξ o υ v τη v εκπαιδευτική διαδικασία, µ ε διάφ o ρ o υς τρόπ o υς µ ε σκ o πό τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά και τη σύ v δεση μαθητών µ ε άλλ o υς μαθητές ή µ ε καθηγητές τ o υς για α v ταλλαγή απόψεω v αλλά και λύση απ o ριώ v σχετικά µ ε o π o ι o δήπ o τε θέ µ α πρ o κύψει κατά τη v εκπαίδευσή τ o υς.