Erasmus+
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕRASMUS+ European Region Action Scheme for the Mobility of University Students
Συνθήκη για την Ευρωπαϊκή Έvωση 1992 ΑΡΘΡΟ 2 Η Ένωση βασίζεται στις αξίες του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της ισότητας, του κράτους δικαίου, καθώς και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων των ατόμων που ανήκουν σε μειονότητες. Οι αξίες αυτές είναι κοινές στα κράτη μέλη εντός κοινωνίας που χαρακτηρίζεται από τον πλουραλισμό, την απαγόρευση των διακρίσεων, την ανοχή, τη δικαιοσύνη, την αλληλεγγύη και την ισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών.
Συνθήκη για την Ευρωπαϊκή Ένωση Συνθήκη για την Ευρωπαϊκή Ένωση ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Παιδεία, επαγγελματική εκπαίδευση και νεολαία Άρθρο 126 1. Η Κοινότητα συμβάλλει στην ανάπτυξη παιδείας υψηλού επιπέδου, ενθαρρύνοντας τη συνεργασία μεταξύ κρατών μελών και, αν αυτό απαιτείται, υποστηρίζοντας και συμπληρώνοντας τη δράση τους, σεβόμενη ταυτόχρονα πλήρως την αρμοδιότητα των κρατών μελών για το περιεχόμενο της διδασκαλίας και την οργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος καθώς και την πολιτιστική και γλωσσική τους πολυμορφία.
Η δράση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον τομέα της εκπαίδευσης εστιάζει: Η δράση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον τομέα της εκπαίδευσης εστιάζει: -στην ανάπτυξη της ευρωπαϊκής διάστασης της παιδείας, μέσω ιδίως της εκμάθησης και της διάδοσης των γλωσσών των κρατών μελών, -στην κινητικότητα φοιτητών και εκπαιδευτικών, με ακαδημαϊκή αναγνώριση των διπλωμάτων και των περιόδων σπουδών, -στη συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, -στην ανταλλαγή πληροφοριών και εμπειριών για τα κοινά προβλήματα των εκπαιδευτικών συστημάτων των κρατών μελών, -στην ανάπτυξη των ανταλλαγών νέων, καθώς και οργανωτών κοινωνικο-μορφωτικών δραστηριοτήτων, -στην ενθάρρυνση της ανάπτυξης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης…
Ευρωπαϊκή Διάσταση στην Εκπαίδευση Ευρωπαϊκή Διάσταση στην Εκπαίδευση Η «Ευρωπαϊκή Διάσταση στην Εκπαίδευση» ορίζει ένα πεδίο ιδεών και εφαρμογών που αφορούν την ταυτότητα του ευρωπαίου πολίτη, τη διάχυση γνώσεων μέσω ποικίλων μαθημάτων σχετικών με την Ευρωπαϊκή Ένωση, τις κοινές ευρωπαϊκές ρίζες και τον ευρωπαϊκό πολιτισμό.
Βασικοί σκοποί της Ευρωπαϊκής Διάστασης στην Εκπαίδευση «Η ενίσχυση της πολιτισμικής και γλωσσικής ταυτότητας στο πλαίσιο μιας πολυπολιτισμικής κοινωνίας» «Στο πνεύμα της πολιτισμικής και γλωσσικής πολυμορφίας, που προβλέπεται στο άρθρο 726 της Συνθήκης του Maastricht, θα πρέπει να καλλιεργούνται η εθνική και πολιτισμική ταυτότητα»
Κοινές ευρωπαϊκές αξίες Πρόκειται για τις κοινές αξίες της ευρωπαϊκής πολιτισμικής κληρονομιάς: Δημοκρατία Ελευθερία Κοινωνική δικαιοσύνη Ανθρωπισμός Ορθολογισμός Ανθρώπινα δικαιώματα Κράτος δικαίου-κράτος πρόνοιας Σεβασμός στην πολυμορφία :το σύνθημά της είναι: «ενότητα στην πολυμορφία»
Ανάπτυξη Ευρωπαϊκής Διάστασης στην εκπαίδευση Ανάπτυξη Ευρωπαϊκής Διάστασης στην εκπαίδευση Ευρωπαϊκή ταυτότητα Θετική στάση απέναντι στην πολυπολιτισμικότητα Ξένες γλώσσες Ευρωπαϊκή πολιτότητα Εργασιακή επαγγελματοποίηση πολιτότητα : διαμόρφωση ενός παγκόσμιου πολίτη που χαρακτηρίζεται από νέες αρετές, ώστε να μπορεί να συμβιώνει με τους συνανθρώπους του στη νέα πολυπολιτισμική κοινωνία.
Για να επιτευχθεί: -βελτίωση της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών - ανάπτυξη δεξιοτήτων για την Κοινωνία της Γνώσης -πρόσβαση στις Νέες Τεχνολογίες - προσέλκυση στις θετικές επιστήμες - ανοιχτή εκπαίδευση, καινοτόμες μορφές διδασκαλίας - ενεργή πολιτότητα, ίσες ευκαιρίες και κοινωνική συνοχή - επιχειρηματικό πνεύμα -προαγωγή της εκμάθησης γλωσσών - κινητικότητα ανταλλαγών - ενδυνάμωση της ευρωπαϊκής συνεργασίας των εθνικών εκπαιδευτικών συστημάτων
Τα γνωρίσματα νέου επαγγελματία/ εκπαιδευτικού καθορίζονται σε σχέση με: Τη διαδικασία μάθησης Τα μαθησιακά αποτελέσματα Την ανάπτυξη ευρωπαϊκής ταυτότητας «Η ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής διάστασης στη διδακτική πράξη δεν πρέπει να γίνεται σε βάρος των σκοπών που θέτει το εθνικό εκπαιδευτικό σύστημα, ούτε να βρίσκεται σε αντίθεση με τις πολιτιστικές, ηθικές, θρησκευτικές και κοινωνικές αξίες κάθε λαού.»
Ο Εκπαιδευτικός μπροστά στη νέα πραγματικότητα 1/1 Προκλήσεις: -Κίνητρα για συμμετοχή σε ανταλλαγές -Επισκέψεις διασύνδεσης, επιμόρφωσης και σταδιοδρομίας -Δυνατότητα απόκτησης ευρωπαϊκών πιστοποιητικών για τα προσόντα του -Σύνδεση της επιμόρφωσης με τις ανάγκες των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας
Ο εκπαιδευτικός μπροστά στη νέα πραγματικότητα 2/2 Ο εκπαιδευτικός μπροστά στη νέα πραγματικότητα 2/2 Ουσιαστική μεταρρύθμιση στην παιδεία Σύγχρονοι στόχοι διδασκαλίας: γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις, αξίες Αντίληψη ευρωπαϊκού τοπίου, κατανόηση ευρωπαϊκής κληρονομιάς, σεβασμός εθνικών πολιτισμικών στοιχείων, καλλιέργεια ευρωπαϊκών γλωσσών και πολιτικών δεξιοτήτων, δημοκρατία, ανεκτικότητα, ισότητα
What is a European teacher? Πλαίσιο Διασφάλισης Ποιότητας του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου Ικανότητες αποτελεσματικής αντιμετώπισης της κοινωνικής, πολιτιστικής, εθνικής και εκπαιδευτικής απόκλισης των μαθητών Δυναμικά περιβάλλοντα μάθησης, ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών, επαγγελματική ανάπτυξη δια βίου
ERASMUS είναι το ακρωνύμιο για το European Region Action Scheme for the Mobility of University Students. Πήρε την ονομασία του από το φιλόσοφο, θεολόγο και ανθρωπιστή του 15ου αιώνα Έρασμο του Ρότερνταμ(1465-1536).
Erasmus+ - Πού Στοχεύει; Υποστηρίζει την εφαρμογή της στρατηγικής για την Ευρώπη 2020: Ανάπτυξη Αύξηση της απασχόλησης Κοινωνική ισότητα και συνοχή Συνολικός Προϋπολογισμός σε Ευρωπαϊκό επίπεδο για όλη την περίοδο 2014-20: 14,7 δις ευρώ
Στόχος του ERASMUS+ Στόχος του είναι η προώθηση της διά βίου εκπαίδευσης, η ενθάρρυνση της κινητικότητας και η πρόσβαση όλων στην εκπαίδευση, καθώς και η υποστήριξη των πολιτών προκειμένου να αποκτήσουν αναγνωρισμένα προσόντα και δεξιότητες.
Σημαντικά χαρακτηριστικά του προγράμματος Erasmus+ είναι: Η αναγνώριση και επικύρωση των δεξιοτήτων και των επαγγελματικών προσόντων Η διάδοση και αξιοποίηση των αποτελεσμάτων των σχεδίων Η πολυγλωσσία, είναι ο ακρογωνιαίος λίθος των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Η ισότητα και η ένταξη Η προστασία και ασφάλεια των συμμετεχόντων
Προγράμματα ERASMUS+ Το ERASMUS+/Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων (http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/index_en.htm) είναι το πρόγραμμα δράσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον τομέα της εκπαίδευσης που συμβάλλει στην επίτευξη ενός βασικού στόχου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την ανάπτυξη της κοινωνίας που θα βασίζεται στη γνώση, παρέχοντας στους πολίτες της Ευρώπης εκπαίδευση υψηλής ποιότητας και ευκαιρίες ανανέωσης αυτών των γνώσεων σε όλη τη διάρκεια του βίου τους.
Δράση ΚΑ1 1/1 Όσοι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν στη Δράση 1(ΚΑ1) επιτυγχάνουν να: Βελτιώσουν τις ικανότητες και δεξιότητες Κατανοήσουν πρακτικές, πολιτικές και συστήματα εκπαίδευσης Επιφέρουν αλλαγές σε επίπεδο εξωστρέφειας της σχολικής μονάδας Αυξήσουν τις ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης και ικανοποίηση από την καθημερινή τους εργασία Κατανοήσουν την κοινωνική, γλωσσική, πολιτισμική πολυμορφία της Ευρώπης
Δράση ΚΑ1 2/2 Ταυτόχρονα οι σχολικές μονάδες επωφελούνται γιατί: Δράση ΚΑ1 2/2 Ταυτόχρονα οι σχολικές μονάδες επωφελούνται γιατί: Δραστηριοποιούνται σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο Οργανώνουν ευρωπαϊκά σχέδια και ενισχύουν τις συνεργασίες με άλλες χώρες Αναπτύσσουν σύγχρονο δυναμικό περιβάλλον πρόθυμο να ενσωματώσει νέες πρακτικές, ανοιχτό σε συνεργασίες, προσανατολισμένο στον στρατηγικό σχεδιασμό της επαγγελματικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών ανάλογα με τις ανάγκες των ατόμων και τους στόχους της σχολικής μονάδας
Επιχορηγούμενες Δραστηριότητες επιμόρφωσης στα πλαίσια της ΕΕΕ: Κινητικότητα Εκπαιδευτικών για να διδάξουν ή να παρέχουν εκπαίδευση σε ίδρυμα/ οργανισμό στο εξωτερικό Κινητικότητα Εκπαιδευτικών για συμμετοχή σε εκπαιδευτικό σεμινάριο ή εκπαίδευση στο εξωτερικό Κινητικότητα Εκπαιδευτικών για job shadowing/ παρατήρηση σε σχετικό οργανισμό που δραστηριοποιείται στον τομέα της εκπαίδευσης ενηλίκων
Τι είναι το σχέδιο κινητικότητας; 1/3 Ένα σχέδιο κινητικότητας είναι μια πρόταση που καταθέτει η σχολική μονάδα για την εξυπηρέτηση των αναγκών της. Στάδια: Προετοιμασία Υλοποίηση Παρακολούθηση «Οδηγός Erasmus» και «Οδηγός για Διευθυντές», www.iky.gr
Τι είναι το σχέδιο κινητικότητας; 2/3 Στην πρόταση αυτή πρέπει να παρέχονται πληροφορίες σχετικά με: Τις ανάγκες του σχολείου πχ. βελτίωση ικανοτήτων εκπαιδευτικών, νέες μεθόδους διδασκαλίας, την ευρωπαϊκή διάσταση, τις γλωσσικές ικανότητες, τις εκπαιδευτικές πολιτικές… και τον τρόπο με τον οποίο ο σχεδιαζόμενες δραστηριότητες θα συμβάλλουν στην ικανοποίηση των εν λόγω αναγκών.
Τι είναι το σχέδιο κινητικότητας; 3/3 Τον αναμενόμενο αντίκτυπο στους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς, στη σχολική και ευρύτερη κοινότητα Στον τρόπο με τον οποίο το σχολείο θα ενσωματώσει τις ικανότητες και την πείρα που αποκτήθηκε που αποκτήθηκαν στο πρόγραμμα σπουδών του σχολείου
Διάδοση και Αξιοποίηση Διάδοση είναι η προγραμματισμένη διαδικασία παροχής πληροφόρησης σχετικά με τα αποτελέσματα του σχεδίου. Αξιοποίηση είναι η μεταφορά των αποτελεσμάτων στους υπεύθυνους για τη λήψη αποφάσεων σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο με την προτροπή να εφαρμοστούν οι πρωτοβουλίες αυτές στα προγράμματα σπουδών.
Αντίκτυπος και Βιωσιμότητα Αντίκτυπος είναι η επιρροή που έχουν τα αποτελέσματα του σχεδίου σε άτομα, πρακτικές, οργανισμούς και συστήματα. Ο αντίκτυπος μετριέται με κριτήριο την ποιότητα και το βαθμό διάδοσης και αξιοποίησης των αποτελεσμάτων. Βιωσιμότητα είναι η ικανότητα του σχεδίου να συνεχίζει να έχει αντίκτυπο και να αξιοποιεί τα αποτελέσματα μακροπρόθεσμα, δηλαδή μετά το τέλος του προγράμματος
Ποιες είναι οι Ομάδες Στόχου; Ποιες είναι οι Ομάδες Στόχου; Τοπική κοινωνία Περιφέρεια Εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο Συνάδελφοι, εκπαιδευτικές αρχές, άλλες σχολικές μονάδες, δίκτυα, τύπος και μέσα ενημέρωσης
School Education Gateway https://www.schooleducationgateway.eu/el/pub/index.htm SchoolEducationGateway Η διαδικτυακή πλατφόρμα της Ευρώπης για τη σχολική εκπαίδευση Διαδικτυακά μαθήματα Five Strategies for Learning Online Erasmus+ funding opportunities for schools