Η προσφυγική Νέα Πέραμος Γυμνάσιο Νέας Περάμου Σχολ. έτος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 1 ο.
Advertisements

Πανοραμική θέα των Αγίων Θεοδώρων
ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 4 ο.
AΤΛΑΣ Λαογραφίας Εκπαιδευτικό παιγνίδι  Κύριος στόχος της εφαρμογής είναι η σύνδεση της εκπαίδευσης με τον θησαυρό της Λαϊκής Παράδοσης.  Η εκπαιδευτική.
Επανομή.
Τουριστικός οδηγός Αγίου Δημητρίου
ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 2 ο.
Η Διατροφή μας στη λαϊκή μας Παράδοση Παροιμίες και αινίγματα
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
Η βασιλεία του Όθωνα.
ΦΥΛΗ ΑΤΤΙΚΗΣ Η Φυλή,ή αλλιώς όπως την αποκαλούσαν παλιά Χασιά,βρίσκεται στην Νομαρχία Δυτικής Αττικής και στους πρόποδες της Πάρνηθας.Υπάρχουν αρκετά έθιμα.
Το 1934 έγινε ο διαχωρισμός των Δήμων και Κοινοτήτων από το Δήμο Αθηναίων. Ανάλογα με τον αριθμό των κατοίκων της περιοχής που απόσπονταν χαρακτηρίζονταν.
Είμαστε οι μαθητές της Γ1΄ τάξης του 4ου Δημ. Σχολείου Ωραιοκάστρου.
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΚΑΙ ΕΞΩΚΚΛΗΣΙΑ
Η Πετρούπολη μέσα από τα μάτια των κατοίκων της
Τοπική Ιστορία Δράμα, 12/1/2011
6ο Δημοτικό Σχολείο Μεγάρων Πρόγραμμα Π. Ε
Μελετώ την επιστολή (Ε.1) και συμπεραίνω
Συνεντευξη απο τη γιαγια μου για την παιδικη της ηλικια
Το προσφυγικό ζήτημα στην Ελλάδα
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
Επιμέλεια: Μακρής Κώστας1 Η ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Ήταν έργο της ΕΑΠ και απέβλεπε στη δημιουργία μικρών γεωργικών ιδιοκτησιών. Η εγκατάσταση των προσφύγων.
1 ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ.  Το παιχνίδι της πολιτιστικής κληρονομιάς Το παιχνίδι της πολιτιστικής κληρονομιάς  Το παιχνίδι της πολιτιστικής.
Πολιτιστικοί Σύλλογοι Λαυρίου
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
Στους Αθώους Νεκρούς, όπου κι αν πίστευαν.... ΣΥΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΛΩΖΑΝΗΣ 1923 Αφορά την ανταλλαγή των Ελληνοτουρκικών πληθυσμών. Άρθρο 1 Από την 1 η Μαϊου 1923,
Αρχαιολογικά μνημεία και αξιοθέατα της πόλης της Αμμοχώστου
ΙΜΒΡΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΠΙΝΙΩΡΗ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ.
Μονή Κύκκου.
ΤΑ ΤΡΙΑ ΑΛΦΑ!!~!! ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΕΛΙΑΝΝΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Πως είναι διαμορφωμένη η κοινωνία του τόπου μου
Λευτέρης Δάλπης 1 ο πρότυπο Πειραματικό Π.Τ.Δ.Ε -Α.Π.Θ Τάξη: Ε’
ΖΩΓΡΑΦΟΥ Η περιοχή του Ζωγράφου έχει ανατολικά το όρος Υμηττός , το αγαπημένο βουνό των κατοίκων της Αθήνας και νοτιοδυτικά τα ποτάμια Ηριδανό και Ιλισό.
Τμήμα: ΄Δ Χρίστος Ντέκας
54 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
Παναγιώτης Λαδόπουλος
Από τον Ειρηναίο Κωνσταντίνου
1ο επα.λ. μυρινασ ερευνητικη εργασια θεμα: «ηθη και εθιμα λημνου»
Δήμος Ορφανού ΚΑΡΙΑΝΗ ΚΑΒΑΛΑΣ.
Γελ Ρεντίνας Α3 Κωνσταντίνος Λουκάς Αλεξία Πλουμή
Η ζωή σε άλλους τόπους Αιολική γη Ηλίας Βενέζης. 2 Σμύρνη-Στίχοι τραγουδιού Σμύρνη Μουσική: Α. Καλδάρας Στίχοι Πυθαγόρας Τραγούδι: Γ. Νταλάρας Η Σμύρνη.
Η ΠΟΛΗ ΜΟΥ ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑ Αναστασία Σπηλιοπούλου Μαρία Κοτσίρη Νεφέλη Τσαούση ΤΑΞΗ Δ2 Εργασία 4 ΤΠΕ 2016.
Η εκπαίδευση στην Ελλάδα και τη Λαμία στα χρόνια της μεταρρύθμισης του 1929 Γιώργος Σταυρόπουλος Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Α / θμιας Εκπ / σης.
Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης ΠΤΔΕ-ΑΠΘ.
Οι Έλληνες των παροικιών και των Παραδουνάβιων Ηγεμονιών.
Τότε και τώρα. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιλογή του θέματος του Project έγινε από εμάς τους μαθητές, που επικράτησε ανάμεσα σε 3 θέματα. Οι λόγοι που επιλέξαμε το θέμα.
Όμιλοι παραδοσιακών τραγουδιών. Εργαστήρι Τέχνης και Πολιτισμού Το "Εργαστήρι Τέχνης και Πολιτισμού" είναι ένας σύλλογος μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με.
1 ο Γυμνάσιο Ν.Μουδανιών Ήθη και έθιμα του τόπου μου ΜΑΘΗΤΕΣ Αργυριάδου Κατερίνα Βαρβάρη Άννα Ιβάνοβιτς Βέρα Λουκά Κατερίνα Μοσχοπούλου Ελένη Ντάντου Βασιλική.
«Η ιστορία μιας μαύρης γάτας» 2 ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού Συνεργάστηκαν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης: Ξένια-Βερονίκη Μπέσα Κλεβίσα Κέρτσι Γεωργία.
Κομοτηνή Η Κομοτηνή πρωτεύουσα της ελληνικής Θράκης, βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα της Ελλάδας, στο νομό Ροδόπης.
ΛΑΠΩΝΕΣ Ραφαέλλα Παφίτη. ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΟΙ ΛΑΠΩΝΕΣ Οι Λάπωνες ζουν στο βόρειο άκρο της Σκανδιναβικής χερσονήσου (Σουηδία, Νορβηγία, Φιλανδία) συμπεριλαμβανομένης.
Η ΠΟΛΗ ΦΑΝΤΑΣΜΑ. 2 3 Εικόνες από την Αμμόχωστο Αμμόχωστος Εισαγωγή Η δεύτερη μεγαλύτερη επαρχία της Κύπρου Βρίσκεται στα ανατολικά της Κύπρου Υπάρχουν.
Τα δημοτικά σχολεία της Λακατάμειας
ΟΡΑΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ Η ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ Οικονομική ,κοινωνική , πολιτιστική ανάπτυξη, δημιουργία θέσεων εργασίας. Μια καθαρή, όμορφη, βιώσιμη πόλη. Να.
Μυρτώ Γεωργοπούλου Β3 Σχολ. Έτος:
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Γ ΤΡΙΜΗΝΟΥ
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΩΝ ΤΡΙΚΑΛΩΝ. ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΩΝ ΤΡΙΚΑΛΩΝ.
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Χρήστος Γαντζίδης Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
Σημαντικές Προσωπικότητες Μεταμόρφωσης
ΜΑΘΗΜΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΜΑΘΗΜΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
Επίσκεψη στο Κέντρο της Πάφου
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
Λέανδρος Αγιοργιωτάκης
H ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
“ Ένα κτίριο μ ε ιδιαίτερη ση μ ασία ” Φρίντα Μπενέτου.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η προσφυγική Νέα Πέραμος Γυμνάσιο Νέας Περάμου Σχολ. έτος 2015 -2016 Τμήματα Γ2 & Γ4 Βιωματικών Δράσεων Καθηγητής: Ευάγγελος Παπαγεωργίου

…Από ξένο τόπο κι απ’ αλαργινό ήρθε ένα κορίτσι φως μου,  δεκαοχτώ χρονώ…

Γενικά Η Νέα Πέραμος είναι Δήμος του Νομού Αττικής. Βρίσκεται σε απόσταση 35 χιλιομέτρων από την Αθήνα. Διοικητικά ανήκει στη Νομαρχία Δυτικής Αττικής.

Γενικά Η περιοχή είναι γνωστή και ως Μεγάλο Πεύκο. Ιδρύθηκε από πρόσφυγες της Περάμου της Μικράς Ασίας και αποτελεί χώρο αναψυχής, κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Γενικά Στα όρια του δήμου βρίσκεται το στρατόπεδο της Ζ' Μοίρας Αμφίβιων Καταδρομών (Ζ' Μ.Α.Κ.) και το Κέντρο Εκπαίδευσης Ειδικών Δυνάμεων (Κ.Ε.Ε.Δ). Επιπλέον στα όρια του δήμου εντάσσονται οι περιοχές: Λουτρόπυργος, Νεράκι καθώς και η Βλυχάδα.

Λίγη Ιστορία… Πρόσφυγες προερχόμενοι από την Πέραμο της Κυζίκου της Μικράς Ασίας δημιούργησαν τον πρώτο οικισμό της Νέας Περάμου στη Μεγαρίδα Αττικής το 1924.

Λίγη Ιστορία… Η έκταση για την εγκατάσταση των 250 προσφύγων με τις οικογένειές τους παραχωρήθηκε από την τότε κυβέρνηση του Ελευθέριου Βενιζέλου και τη Μονή Φανερωμένης Σαλαμίνας.

Λίγη Ιστορία… Άλλοι βγήκανε νοτιοδυτικά της Καβάλας κι άλλοι στα μέρη της Αττικής, ψάχνοντας να βρουν μέρος να εγκατασταθούν. Επειδή, λόγω παράδοσης οι περισσότεροι ήταν ψαράδες, το μέρος το οποίο προτιμήθηκε ήταν αυτό που είναι η σημερινή Νέα Πέραμος.

Λίγη Ιστορία… Εκεί κατέληξε μετά από πολύ σκέψη μια επιτροπή από τους τότε Περαμιώτες, η οποία και δημιουργήθηκε με αυτό τον σκοπό, να βρουν δηλαδή το τόπο που θα στεγάσουν τα όνειρά τους για μια καλύτερη ζωή.

Λίγη Ιστορία… Ο χώρος αυτός παραχωρήθηκε από την τότε κυβέρνηση του Ελευθέριου Βενιζέλου. Εγκαταστάθηκαν προσωρινά τον Σεπτέμβρη του 1922 στην τότε Κούλουρη της Σαλαμίνας μέχρι να δημιουργηθεί ο συνοικισμός.

Λίγη Ιστορία… Από το 1925, άρχισε η σταδιακή στέγασή τους στον συνοικισμό, όταν ακόμα αυτός ήταν μισοτελειωμένος. Στον οικισμό αυτό εγκαταστήθηκαν στα έτοιμα σπίτια Περάμιοι, αλλά και άλλοι πρόσφυγες της Κωνσταντινούπολης και τις Μ. Ασίας.

Λίγη Ιστορία… Το πρώτο σχολείο ήταν μια ξύλινη παράγκα, το οποίο χρηματοδότησε ο τότε πρωθυπουργός Θ. Πάγκαλος. Το σχολείο λειτουργούσε τις Κυριακές ως εκκλησία, ώσπου με διάφορες δωρεές χτίστηκε η εκκλησία. Στην εκκλησία με περηφάνια μεταφέρθηκε η εικόνα του Άι-Γιώργη από τη Πέραμο της Μ. Ασίας, την οποία έκαψαν οι Τούρκοι.

Λίγη Ιστορία… Το 1928 ο οικισμός αναγνωρίστηκε επίσημα και εντάχθηκε στον δήμο Μεγαρέων[ ενώ ένα χρόνο μετά, το 1929, έγινε κοινότητα. Το 1930 η Νέα Πέραμος Αττικής γίνεται ανεξάρτητη κοινότητα και το 1994 ανακηρύσσεται σε δήμο. Το 2011 με το νόμο 3852/2010 (Καλλικράτης) οι δήμοι Νέας Περάμου και Μεγάρων συγχωνεύτηκαν πάλι και συγκρότησαν τον δήμο Μεγαρέων.

Λίγη Ιστορία… Η Νέα Πέραμος συνηθίζεται να ονομάζεται και ως Μεγάλο Πεύκο. Είναι μια προσωνυμία η οποία επικράτησε εξαιτίας ενός μεγάλου πεύκου, όπου συνήθιζαν να δίνουν ραντεβού οι κάτοικοι των Μεγάρων. Ήθελαν έτσι να μαζεύεται ένας μεγάλος αριθμός ατόμων, ώστε να μην υπάρξει κίνδυνος να τους ληστέψουν στον δρόμο προς την Αθήνα.

Στοιχεία οικονομίας Οι οικονομικές δραστηριότητες των Περαμίων γενικά σχετίζονταν με την αμπελουργία, την ελαιουργία, τη σηροτροφία (από όπου προέρχονταν και τα σημαντικότερα εισοδήματα των κατοίκων), την παραγωγή οπωροκηπευτικών κτλ. Σημαντικό ρόλο έπαιζαν επίσης η αλιεία και η ναυτιλία.

Στοιχεία οικονομίας Έτσι, από τον πρώτο καιρό της εγκατάστασής τους στην Νέα Πέραμο, ασχολήθηκαν με την αλιεία και την οστρακοαλιεία, καθώς και με την ελαιουργία και γεωργία.

Ο Σύλλογος Περαμίων Κυζικηνών Η επιθυμία των προσφύγων να διασώσουν μνήμες και μαρτυρίες των προγόνων τους, καθώς και να μεταλαμπαδεύσουν την αγάπη τους για την παράδοση, τα ήθη και έθιμα στις επόμενες γενιές, ώθησε, το 1959, πολλούς επιφανείς Περάμιους της Πόλης, με πρωτεργάτη τον διαπρεπή για την εποχή του επιχειρηματία (ιδρυτή της Βιομηχανίας Ζυμαρικών ΜΙSKO) αείμνηστο Εμμανουήλ Παπαναστασίου στην ίδρυση του Συλλόγου Περαμίων Κυζικηνών, σαν συνεχιστή του Σωματείου «Ανορθωτικός Σύνδεσμος των Περαμίων της Κωνσταντινούπολης».

Ο Σύλλογος Περαμίων Κυζικηνών Ο Σύλλογος βοήθησε δραστικά στην αναβίωση παλιών εθίμων της παλιάς κυζικηνής χερσονήσου, όπως αυτό του πανηγυριού του Αη Γιώργη της παλιάς Περάμου για να ακούγονται τα τραγούδια και να χορεύονται οι χοροί με τις παραδοσιακές φορεσιές στη Νέα Πέραμο.

Ο Σύλλογος Περαμίων Κυζικηνών Επίσης, επιδόθηκε εξ’ αρχής σε κοινωφελή και φιλανθρωπικά έργα που σκοπό είχαν τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των προσφύγων, όπως η ανέγερση της εκκλησίας του Αγίου Γεωργίου, του 1ου Δημοτικού σχολείου, του μνημείου Ηρώων, της ηλεκτροδότησης και υδροδότησης της Νέας Περάμου και λοιπών έργων

Ο Σύλλογος Περαμίων Κυζικηνών Επεκτείνοντας τις πολιτιστικές του δραστηριότητες, ίδρυσε θεατρική ομάδα, χορευτικό συγκρότημα για τη διάσωση των αντιπροσωπευτικών χορών της Περάμου, της Πόλης και των παραλίων της Προποντίδας.

Ο Σύλλογος Περαμίων Κυζικηνών Το 1968, με την έκδοση του βιβλίου «Η ΠΕΡΑΜΟΣ ΤΗΣ ΚΥΖΙΚΟΥ» του Γεωργίου Αυγερινού Σγουρίδη, που αποτελεί σημαντική πηγή πληροφοριών για τους ερευνητές, ο Σύλλογος διέσωσε την ιστορία και λαογραφία της Μικρασιατικής πατρίδας και της ευρύτερης περιοχής της Προποντίδας. Το μνημειώδες αυτό έργο, που έχει βραβευτεί από την Ακαδημία Αθηνών και άλλους φορείς, επανεκδίδεται μέχρι και σήμερα.

Ευχαριστούμε την κ. Ελπίδα Χονδρίδου, πρόεδρο του Συλλόγου Περαμίων Κυζικηνών, για την πολύτιμη και ιδιαίτερα πρόθυμη βοήθειά της, στην εργασία μας.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ευχαριστούμε