Μάθημα: «Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ» Παρουσίαση Μαθήματος Διδάσκων: Αδάμ Βρεχόπουλος, ΜΒΑ, Ph.D. Αναπλ. Καθ. ΟΠΑ, ΣΔΕ, Τμήμα ΔΕΤ 1ο Εξάμηνο – Ακαδ. Έτος 2016-2017
Σύντομη Περιγραφή του Μαθήματος Εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες και αρχές της επιστήμης του Μάρκετινγκ συμβάλλοντας στη απόκτηση χρήσιμης γνώσης μέσω της σφαιρικής θεωρητικής επισκόπησης του γνωστικού αντικειμένου και της αναλυτικής παρουσίασης σχετικών πρακτικών ζητημάτων, δίνοντας έμφαση στη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη. Ενδεικτικά, στη θεματολογία του μαθήματος περιλαμβάνονται αντικείμενα όπως η μελέτη της συμπεριφοράς του αγοραστή (επιχείρηση και καταναλωτής), η έρευνα Μάρκετινγκ, οι στρατηγικές προϊόντος, διανομής, τιμολόγησης και ολοκληρωμένων επικοινωνιών Μάρκετινγκ, το περιβάλλον του Μάρκετινγκ, η τμηματοποίηση, στόχευση και τοποθέτηση, κ.α. Τέλος, στο πλαίσιο του μαθήματος επιχειρείται μια πρώτη επαφή των φοιτητών με την επιστημονική έρευνα στο χώρο του Μάρκετινγκ παρουσιάζοντας και συζητώντας τη συνεισφορά της τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο.
Στόχοι του Μαθήματος Να αποκτήσουν οι φοιτητές το αναγκαίο θεωρητικό υπόβαθρο στο χώρο του Μάρκετινγκ και να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες, αρχές και ζητήματα. Να αναγνωρίσουν οι φοιτητές τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η επιστήμη του Μάρκετινγκ δίνοντας έμφαση στη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη. Να εξοικειωθούν οι φοιτητές με την εφαρμογή των θεωρητικών αρχών του Μάρκετινγκ σε πρακτικό επίπεδο αναλύοντας επιχειρηματικές στρατηγικές και πρακτικές. Να κατανοήσουν οι φοιτητές τη σχέση του Μάρκετινγκ με άλλα επιστημονικά αντικείμενα καθώς και να αποκτήσουν μια πρώτη εμπειρία σε θέματα που αφορούν την επιστημονική έρευνα στο χώρο του Μάρκετινγκ.
Ενότητες του Μαθήματος Οι ενότητες του μαθήματος παρουσιάζονται αναλυτικά παρακάτω. Στο πλαίσιο του μαθήματος, θα γίνει παρουσίαση και συζήτηση, μεταξύ άλλων, επιστημονικών άρθρων (papers) αλλά και μελετών περιπτώσεων (case studies) σχετικών με το αντικείμενο του μαθήματος. Περιγραφή Μαθήματος Εισαγωγικές Έννοιες και Ορισμοί To Περιβάλλον του Μάρκετινγκ Συμπεριφορά Αγοραστών Έρευνα Μάρκετινγκ Τμηματοποίηση Αγοράς, Στόχευση και Τοποθέτηση Προϊόν Διανομή Ολοκληρωμένες Επικοινωνίες Μάρκετινγκ Τιμολόγηση
Εργασία και Φροντιστήρια του Μαθήματος Το θέμα της ομαδικής εργασίας αφορά τη σύνδεση της επιστημονικής βιβλιογραφίας στο χώρο του Μάρκετινγκ με την επιχειρηματική πρακτική παρουσιάζοντας συγκεκριμένα πρακτικά παραδείγματα επιχειρήσεων στα πλαίσια των οποίων η ομάδα εργασίας θα αναδεικνύει και θα σχολιάζει τη σύνδεση της «θεωρίας με την πράξη» (π.χ. παρουσίαση υλοποίησης συγκεκριμένων στρατηγικών και πρακτικών Μάρκετινγκ στην τρέχουσα επιχειρηματική πρακτική, ανάλυση περιβάλλοντος Μάρκετινγκ, αξιολόγηση στρατηγικών και πρακτικών Μάρκετινγκ, κ.ο.κ.). Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του μαθήματος θα πραγματοποιούνται δίωρα εβδομαδιαία φροντιστηριακά μαθήματα από την Δρ. Μαρίνα Ψιλούτσικου σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα που έχει ανακοινωθεί. Λεπτομερείς πληροφορίες για το μάθημα υπάρχουν στο αρχείο με την αναλυτική περιγραφή του μαθήματος στο Eduportal