Ένα ιστορικό πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α΄ Βαλκανικός πόλεμος( )
Advertisements

ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα
Τίτλος Εργασίας: Η Ιταλική Εισβολή Στην Ελλάδα 28 Οκτωβρίου 1940
ΣΥΝΟΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Μαρία Γεωργίου Βασίλισσα Μότσιου Χαρίδημος Σωφρονίου Στυλιανός Αλέξη Ειρινέλ Ιζίνα 23 Μαρτίου 2010 Στ΄2.
Η ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ
TO ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ Α΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
Μικρασιατική εκστρατεία
ΚΥΠΡΟΣ CYPRUS ΕΠΙΣΗΜΗ ΟΝΟΜΑΣΙΑ: Κυπριακή Δημοκρατία
ΣΥΝΟΡΑ ΕΛΛΑΔΑΣ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ
Ελεονώρα Χασάνη Αναστασία Τσαχιρίδη Β3β 2012
Συμβολή της εμπορικής ναυτιλίας στην Ελληνική οικονομία
28 Οκτωβρίου 1940: Μια ιστορική εθνική επέτειος που, κάθε χρόνο, γιορτάζεται με κάθε επισημότητα, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος.
Τα σύνορα της Ελλάδας από το 1830 μέχρι σήμερα
Οι Θάλασσες της Ευρώπης
ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΑ ΠΡΏΤΑ ΧΡΌΝΙΑ ΤΗΣ ΖΩΉΣ ΤΟΥ Γεννήθηκε το 1793 στα Ψαρά. Έμεινε πολύ μικρός ορφανός από πατέρα και έτσι άρχισε να δουλεύει σε πλοία συγγενών.
Αντώνης Μιχαήλ, Στέφανη Χαραλάμπους, Μαρλέν Κέτνερ, Άλεξ Λοχίας
ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΟΥ 1940 «Γιατί μόνο εμείς (οι Έλληνες)
Το 1908, εθνικιστές Τούρκοι αξιωματικοί -που θα γίνουν γνωστοί με το όνομα Νεότουρκοι- καταλαμβάνουν την εξουσία στην Οθωμανική Αυτοκρατορία και.
28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 Η Ελλάδα πολεμά τον φασισμό.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΣΤΟΡΙΟΥ
Οι βαλκανικοί πόλεμοι ( )
Βιογραφικό σημείωμα του Μακαρίου Γ’
Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΩΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (1828 – 1831)
ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
28η Οκτωβρίου.
Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα
Δανάη Λάμπρου Στ’3 Πρώτος Μηχανικός=Φερδινάνδος Λεσσέψ Απόφαση Διάνοιξης=1854 Έναρξη Κατασκευής=1854 Έναρξη Χρήσης=17 Νοεμβρίου 1869 Ολοκλήρωση=25 Απριλίου.
EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ ΣΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ.
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Οι Τούρκοι πολιορκούν την Κωνσταντινούπολη Κεφάλαιο 35 ο Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Οι φάροι μας ενώνουν! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου.
Οι άνθρωποι στη Μεσόγειο Τοιχογραφία από τη Σαντορίνη 17 αιώνες π.Χ. Απεικονίζεται εμπορική νηοπομπή.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ
Οι διεκδικήσεις της Αντάντ και της Ελλάδας στην Οθωμανική αυτοκρατορία Η Βρετανία στήριξε τις ελληνικές απαιτήσεις.
Ιστορία - Ενότητα Γ – Κεφάλαιο 5 Η επανάσταση στα νησιά του Αιγαίου > 1/26/2014ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΟΥ ΚΟΡΙΝΑ1.
ΤΑ ΝΑΥΑΓΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΟΦΙΑ ΣΤ 2 25 ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου.
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ ( ). Βιογραφία Ο Γιώργος Σεφέρης (φιλολογικό ψευδώνυμο του Γιώργου Σεφεριάδη) γεννήθηκε στη Σμύρνη. Είχε δύο μικρότερα αδέρφια.
10 ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΑΡΧΑΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΠΟΙΚΙΕΣ!
ΑρχιεπισκοποΣ Κυπρου Κυπριανοσ.
Παύλος Μελάς.
Εργασία στην Ιστορία Έτος Πράππα Κωνσταντίνα Ροπόκη Στέλλα
ΕΝΩΣΗ ΚΡΗΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ ΣΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
‘’ ΚΥΠΡΟΣ-ΣΥΝΤΟΜΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ’’
ΘΩΡΗΚΤΟ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΒΕΡΩΦ
Εκφράσεις-Τρικούπης-Σύγκριση
Η εμπορική ναυτιλία Ιστιοφόρα σε ελληνικό λιμάνι.
Σημαντικές Προσωπικότητες Μεταμόρφωσης
Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
Ανατολικο ζητημα κριμαϊκοσ πολεμοσ
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΕΧΕΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ
Του μαθητή Γιώργου Μπουτσιούκη Τμήμα Γ2 ημερομηνία 7/12/2013
Ο Αγώνας για την Μακεδονία
ΕΛΛΑΔΑ Μια εργασία του μαθητή: Αλέξανδρου Παπαγεωργίου
Η ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ( 1922 )
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΑΡΧΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Η έντονη αθλητική δραστηριότητα που ανέπτυξαν οι πρόσφυγες στην Ελλάδα μετά την Μικρασιατική Καταστροφή, δεν ήταν απλώς και μόνο η αγάπη τους προς τον.
O ΕΘΝΙΚΟΣ ΔΙΧΑΣΜΟΣ.
Τα κυριότερα επαναστατικά κινήματα
Η εξωτερική πολιτική κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου
Θεόδωρος Κολοκοτρώνης
1. Τα ελληνικά σύνορα από την Επανάσταση μέχρι το 1947
H ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
ΟΙ ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ένα ιστορικό πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού ΘΩΡΗΚΤΟ ΑΒΕΡΩΦ Ένα ιστορικό πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού

Η ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο Ορλάντο στο Λιβόρνο της Ιταλίας Προοριζόταν αρχικά για το Ιταλικό ναυτικό Για την αγορά του είχαν ενδιαφερθεί και οι Τούρκοι

ΚΟΣΤΟΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ Κόστισε συνολικά 23.650.000 δραχμές Η κυβέρνηση Μαυρομιχάλη έδωσε προκαταβολή 8.000.000 δραχμές (το 1/3 της αξίας) Η προκαταβολή προήλθε από τη διαθήκη του Γεώργιου Αβέρωφ Άφησε στη διαθήκη του τα χρήματα για τη ναυπήγηση ισχυρού καταδρομικού πλοίου που θα φέρει το όνομα του και διασκευασμένο κατά τέτοιον τρόπο ώστε να χρησιμεύει ως Εκπαιδευτικό πλοίο Σχολής Ναυτικών Δοκίμων προς την πρακτική και θεωρητική τελειοποίηση αυτών

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΒΕΡΩΦ

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Θωρακισμένο καταδρομικό 10.200 τόνοι Ιταλικές μηχανές 19.000 ίππων 22 γαλλικοί λέβητες Γερμανικές γεννήτριες Αγγλικά πυροβόλα 190 & 234 χιλιοστών Μέγιστη ταχύτητα : 23 κόμβοι

Η καθέλκυση του πλοίου στα ναυπηγεία Ορλάντο (12 Μαρτίου 1910)

Η καθέλκυση του πλοίου στα ναυπηγεία Ορλάντο (12 Μαρτίου 1910)

Την 1η Σεπτεμβρίου 1911 κατέπλευσε στο Φάληρο, όπου έγινε δεκτό από τους Έλληνες με ενθουσιασμό.

Εντάχθηκε σε υπηρεσία το 1911 Παροπλίστηκε το 1952 Συμμετείχε στους 2 Βαλκανικούς και στους 2 Παγκοσμίους Πολέμους Δεν έχει υποστείλει ποτέ την ελληνική σημαία Είναι το μόνο πλοίο του τύπου αυτού που διατηρείται στον κόσμο σήμερα

ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ Η πιο ένδοξη περίοδος του πλοίου Τέθηκε επικεφαλής του Στόλου του Αιγαίου υπό τον Ναύαρχο Παύλο Κουντουριώτη Απέπλευσε προς τα Δαρδανέλια Στόχοι: να περιορίσει τον οθωμανικό στόλο στα Στενά & να καταλάβει το Βορειοανατολι΄κο Αιγαίο «Με την δύναμιν του Θεού και τας ευχάς του Βασιλέως μας και εν ονόματι του Δικαίου πλέω μεθ' ορμής ακαθέκτου και με πεποίθησιν προς την νίκην εναντίον του εχθρού του Γένους». Ναυμαχίες Έλλης και Λήμνου Έλληνες : "Τυχερός μπάρμπα-Γιώργος« Τούρκοι: "Το Διαβολοβάπορο" (Σεϊτάν παπόρ).

Το «Αβέρωφ» έτοιμο για τον απόπλου του στον Α΄ Βαλκανικό πόλεμο

Ο ναύαρχος Παύλος Κουντουριώτης

Ο αντιπλοίαρχος Στέφανος Δούσμανης στην πρύμνη

Α΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Κατέπλευσε στην Κωνσταντινούπολη και εκεί ύψωσε την ελληνική σημαία ως μία από τις νικήτριες δυνάμεις του Μεγάλου Πολέμου. Απέβλεπε στον αποκλεισμό του στόλου των Κεντρικών Δυνάμεων στην Αδριατική και του τουρκικού στον Βόσπορο Έγινε δεκτό από τους Έλληνες της Κων/πολης με ενθουσιασμό

ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΑΤΕΙΑ & ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ Μετέφερε τα ελληνικά στρατεύματα στη Μ.Ασία Μετέφερε πρόσφυγες μετά τη Μικρασιατική καταστροφή

Β΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Τέθηκε επικεφαλής του ελληνικού στόλου Με την κατάρρευση του μετώπου το 1941 το Υπουργείο Ναυτικών διέταξε την αυτοβύθιση του θωρηκτού, προκειμένου να μην περιέλθει στα χέρια του εχθρού Με δική του πρωτοβουλία το πλήρωμα οδήγησε το πλοίο στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου Δραστηριοποιήθηκε στον Ινδικό Ωκεανό, με αποστολή την προστασία νηοπομπών Στο τέλος του 1942 κατέπλευσε στο Πορτ Σάιντ, όπου συμμετείχε σε αποστολές προστασίας λιμένων.

Ο Αβέρωφ στη Βομβάη

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ Επέστρεψε στις 16 Οκτωβρίου 1944 το απόγευμα στην Ελλάδα, φέρνοντας μαζί του την τότε εξόριστη ελληνική κυβέρνηση και αγκυροβόλησε πανηγυρικά στον φαληρικό όρμο Στο χρονικό διάστημα 1947 έως 1949 το Θωρηκτό έγινε Αρχηγείο Στόλου στο Κερατσίνι Το 1952 διατάχθηκε ο παροπλισμός του.   Από το 1957 μέχρι το 1983, βρέθηκε πρυμνοδετημένο στον Πόρο.

ΑΒΕΡΩΦ ΚΑΙ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ Το 1945 μετέφερε τον Αντιβασιλέα Αρχιεπίσκοπο Δαμασκηνό στη Ρόδο Ο πληθυσμός, μέσα σε φρενίτιδα ενθουσιασμού, υποδέχεται το Δαμασκηνό θεωρώντας τον ως τον προπομπό και προάγγελο της οριστικής ένωσης της Δωδεκανήσου με την Ελλάδα Γράφουν μέσα στο ημερολόγιο του πλοίου: «Δεν ξεχωρίζαμε τη γη από τη θάλασσα». Και αναρωτήθηκε ο Μακαριστός ο Δαμασκηνός: «Πού είχαν κρυμμένες τόσες γαλανόλευκες;».  

Το Αβέρωφ στον Πόρο

Το Αβέρωφ στον Πόρο

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Το 1984 το Πολεμικό Ναυτικό αποφάσισε να το αποκαταστήσει ρυμουλκήθηκε από τον Πόρο και κατέληξε στο Φάληρο, όπου άρχισαν οι εργασίες αποκατάστασής του Το μέγεθος της δαπάνης για τη σταθεροποίηση – αποκατάσταση από το 1985 μέχρι σήμερα είναι μεγάλο και ένα μεγάλο μέρος των δαπανών προήλθε από δωρεές ιδιωτών, οι σημαντικότερες των οποίων ήταν της Κυπριακής Δημοκρατίας, της οικογένειας Λάτση και του Ιδρύματος Ωνάση.

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Σήμερα το πλοίο-μουσείο «Γ. Αβέρωφ» αποτελεί μνημείο που τιμά αυτούς που υπηρέτησαν και έπεσαν στη διάρκεια της ένδοξης ιστορίας του. Λειτουργεί ως Πλωτό Ναυτικό Μουσείο Διοργανώνονται επισκέψεις σχολείων, ιδρυμάτων & οργανισμών Δέχεται ετησίως 60.000 επισκέπτες Από αυτούς οι 25.000 είναι μαθητές Έτσι πραγματοποιείται και η δεύτερη πτυχή του οράματος του δωρητή, που ήθελε το πλοίο, παράλληλα με τον εθνικό του σκοπό, να εκπληρώνει και εκπαιδευτική αποστολή.

ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΙΜΩΝ Τα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού που εισέρχονται στο λιμάνι του Φαλήρου πρέπει να τιμήσουν το "Αβέρωφ". Ο κυβερνήτης διατάζει το πλήρωμα "προς το Θωρηκτό Αβέρωφ Ακινησία Αριστερά (ή Δεξιά)" και με το σχετικό σφύριγμα το πλήρωμα στέκεται σε στάση προσοχής πάνω στο κατάστρωμα κοιτώντας προς την πλευρά του θωρηκτού και οι αξιωματικοί χαιρετούν το θρυλικό θωρηκτό.

Το Αβέρωφ στον Φαληρικό Όρμο

Το Αβέρωφ στον Φαληρικό Όρμο

Το “Αβέρωφ” αποπλέει ξανά Στις 26 Απριλίου 2017 το πλοίο αποπλέει από το Φαληρικό όρμο Προορισμός: τα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά Εκεί θα γίνουν απαραίτητες εργασίες συντήρησης