ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Advertisements

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers” In-Service Training in Cyprus Δημοτικό Σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας.
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΛΙΓΟΘΕΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ:
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Ανακαλυπτική θεωρία μάθησης
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Νέα μάθηση Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Η οργάνωση του χώρου στο συνεργατικό δημοτικό σχολείο
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Ενιαία Εκπαίδευση και Διαφοροποίηση στην εποχή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων Δρ. Αναστασία Χ’ Γιαννακού Λέκτορας Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου 29.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Κατηγορία ΙΙΙ Διεξαγωγή Διδασκαλίας και Αξιολόγηση των Μαθητών Αλεξάνδρα Χ. Κουλουμπαρίτση.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Δείκτες επιτυχίας και Επάρκειας Διαφοροποίηση διδασκαλίας
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
ΔιαφοροπΟΙηση στην ΤΑξη
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Tα χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά
Τρόποι διαφοροποίησης της διδασκαλίας σε τάξεις πολλών ταχυτήτων
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Ενδοσχολική ΕΕΓΛ Σέρρες 16/6/2017.
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
ΗΜΕΡΙΔΑ 49ης Περιφέρειας Δ. Ε
Επιμόρφωση Πληροφορικών Βαγγέλης Κανίδης
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μαθηση για ολα τα παιδια
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ 8Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ 31η ΜΑΙΟΥ 2012 ΜΠΛΗΖΙΩΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΕΑΕ

ΟΡΙΣΜΟΣ: ετοιμότητα Μαθητής μαθησιακό προφίλ ενδιαφέροντα Περιεχόμενο Διαφοροποιημένη διδασκαλία: Συστηματική προσέγγιση στο σχεδιασμό του συνόλου της διδασκαλίας για μαθητές με διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες (Παντελιάδου,2008) Βασικοί άξονες ετοιμότητα Μαθητής μαθησιακό προφίλ ενδιαφέροντα Περιεχόμενο Αναλυτικό πρόγραμμα Ετοιμότητα ή επίπεδο επίδοση(readiness) learning profile interest Σύγχρονη έρευνα σχετικά με τη μάθηση και τη καθημερινή διδασκαλία Επεξεργασία περιεχομένου Τελικό προϊόν

Στη σύνοψη των παραπάνω θεωριών οφείλεται Η μάθηση βελτιώνεται σε ένα περιβάλλον που η γνώση είναι καλά οργανωμένη κοντά στο επίπεδο που ήδη τα καταφέρνουν οι μαθητές (Howard,1994) Oι μαθητές πρέπει να εμπλέκονται ενεργητικά και να αισθάνονται ασφαλείς (Βrandt,1998) Oι μαθητές δομούν προσωπικά τη μάθηση και ψάχνουν να βρουν ενδιαφέρον σε ό,τι διδάσκονται. (Νational Research Council,1990) Για να δομηθεί το νόημα από τους μαθητές υπάρχει βοήθεια από τις εμπειρίες,τις πεποιθήσεις και τα ενδιαφέροντά τους προσεγγίζοντας τη μάθηση με διαφορετικούς τρόπους (Gardner,1983 – Sternberg, 1985) Στη σύνοψη των παραπάνω θεωριών οφείλεται η πατρότητα του όρου Δ.Δ (Παντελιάδου 2008) Αυτά είναι τα ερευνητικά δεδομένα στα οποία στηρίχθηκε η ΔΔ. Ο μαθητής με ΜΔ βοηθιέται σημαντικά η διδασκαλία με πολλαπλούς τρόπους και επίπεδα και η αξιολόγηση με πολλαπλούς τρόπους που ταιριάζουν στα χαρακτηριστικά αυτών των μαθητών. Στη διαφοροπιημένη τάξη κανένας τρόπος δε θεωρείται ειδικός και ούτε ξεχωρίζει ούτε στιγματίζει τους μαθητές με μαθησιακές ιδιαιτερότητες.

Η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία είναι: Διαμόρφωση της διδασκαλίας από την αρχή και όχι στην πορεία μετά από αποτυχία. Ενεργό και διαδραστικό κομμάτι της διδασκαλίας και όχι σκέλος της. Αξιοποιεί την ομαδοποίηση (όχι με τον παραδοσιακό τρόπο αλλά με ευελιξία και διαφορετικά κριτήρια). Συμμετέχουν όλοι αναλογικά με το μαθησιακό τους προφίλ. Στηρίζεται σε διαρκή αξιολόγηση Μαθητή Σχεδιασμός εκ των προτέρων και δεν αναμένουμε ανασχεδιασμό και παρέμβαση διορθωτικά. Εδώ η ΔΔ δρά προληπτικά στην εμφάνιση ΜΔ Η μάθηση αποτελεί ευκαιρία για νέα διαφοροποίηση. Για τη διαφοροπίηση απαιτείται μεγάλος αριθμός πληροφοριών από πολλές πηγές ώστε να γίνουν τροποποιήσεις που αφορούν το επίπεδο, τα ενδιφέροντα και τους ιδιαίτερους τρόπους μάθησης του κάθε μαθητή. Όλοι οι τρόποι δεκτοί (μετωπική, ομάδες ,ατομική εργασία).Η μαγκιά μας εδώ είναι στο περιεχόμενο της διδασκαλίας,τις διδακτικές τεχνικές ,τις δραστηριότητες και τους συγκεκριμένους κάθε φορά μαθητές. Στοχασμός μαθητή και εκπαιδευτικού μαζί για την αποτελεσματικότητα των επιλογών. Διασφαλίζεται η δυνατότητα της επιλογής. Εκπαιδευτικού (Αυτοαξιολόγηση) Στόχων ( επίτευξη; ή επαναπροσδιορισμός;)

Δεν είναι: Οργάνωση Σαφείς διαδικασίες Συστηματική αξιολόγηση Δεν ταυτίζεται ούτε με την ατομική, ούτε με την ένας προς ένα, ούτε με την εξατομίκευση της διδασκαλίας. Δε σημαίνει εργασία αποκλειστικά σε ομάδες (ομοιογενείς ή διαφορετικού επιπέδου) Δεν ταυτίζεται με την προσαρμογή της διδασκαλίας των ερωτήσεων. Δεν συνεπάγεται χαοτικό περιβάλλον μάθησης Οργάνωση Σαφείς διαδικασίες Συστηματική αξιολόγηση Δεν έχουμε 10 διαφορετικά επίπεδα σε μια τάξη 26 μαθητών. Θυμίζει μονοθέσια. Ευέλικτη ομαδοποίση με άλλα κριτήρια και όχι μόνο την επίδοση. Ή των ασκήσεων που καλούνται να λύσουν οι μαθητές.Δε σημαίνει περισσότερες ή λιγότερες ασκήσεις. Δεν σημαίνει ποσοτική αλλά ποιοτική πρσαρμογή. Συμμετοχή από τον εκπαιδευτικό

Βασική γνώση Μετασχηματιστική γνώση Συγκεκριμένο Αφηρημένο Σύνθετο Απλό Μεγάλη πρόοδος Μικρή πρόοδος Γρήγορα Αργά Αμφιμονοσήμαντη σχέση γνωρισμάτων Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας (Παντελιάδου 2008)

ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ (Μπληζιώτης, 2010) Bruner (Οτιδήποτε σε οποιονδήποτε αρκεί να βρεθεί ο κατάλληλος τρόπος) Αντισταθμιστική Διαπολιτισμική Αγωγή αγωγή αγωγή αποκλινόντων (προικισμένα, υψηλή ευφυΐα, Asperger….) ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ (Μπληζιώτης, 2010) ………. Από τον Bruner στη διαφοροποίηση

ΓΕΦΥΡΑ ΓΕΝΙΚΗΣ-ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Ειδική Αγωγή Γενική Αγωγή ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ Ε.Α Γ.Α. Προσέγγιση Ειδικής με Γενική Αγωγή με σκοπό την εξεύρεση διαδρομών Διαφοροποίησης (Μπληζιώτης,2012)

ΚΩΔΩΝΟΕΙΔΗΣ ΚΑΜΠΥΛΗ ΤΟΥ GAUSS Ποσοστά επί του γενικού πληθυσμού H Διαφοροποιημένη διδασκαλία οργανώνεται με σκοπό να καλύψει τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών που πρόσκεινται στον αριστερό αλλά και στο δεξί κλάδο της καμπύλης.(Mπληζιώτης 2010)