Εκπαιδευτικη τεχνολογια-πολυμεσα ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Από τους: Παναγιώτου Δημήτρης Μονόπωλης Νεκτάριος
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΤΑΞΗ: Α ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΑΛ ΕΝΟΤΗΤΑ: Η ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΕΠΑΓΩΓΗ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΣ: 45 ΛΕΠΤΑ
ΓΕΝΙΚΟΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Το συγκεκριμένο σενάριο ακολουθεί το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σποδων Α Ταξης ΕΠΑΛ Τεχνολογικού Κύκλου και έχει ως σκοπό οι μαθητές: α)να αποκτήσουν ένα επιστημονικό τρόπο σκέψης β)να αποκτήσουν ικανότητες αυτοαξιολόγησης και κριτικής σκέψης.
ΕΙΔΙΚΟΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Ως προς το γνωστικό αντικείμενο: Επιδιώκεται οι μαθητές: α)να περιγράφουν το φαινόμενο της ηλεκτρομαγνητικής επαγωγής. β)να περιγράφουν την αρχή λειτουργίας της γεννήτριας γ)να υπολογίζουν την ηλεκτρεγερτικη δύναμη ενός αγωγού που κινείται μέσα σε μαγνητικό πεδίο και να αναφέρουν τα μεγέθη από τα οποία αυτή εξαρτάται.
ΕΙΔΙΚΟΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία: Επιδιώκεται οι μαθητές: α)να μάθουν να εργάζονται σε ομάδες. β)να αναπτύξουν κοινωνική συνείδηση. γ)να ανακαλύψουν μόνοι τους τη γνώση με βάση την πειραματική μέθοδο.
ΕΙΔΙΚΟΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Ως προς την χρήση των ΤΠΕ: Επιδιώκεται οι μαθητές να αναγνωρίσουν τις δυνατότητες χρήσης των ΤΠΕ ως βοηθητικά εργαλεία στην έρευνα των φαινομένων του ηλεκτρομαγνητισμού.
Μεσα διδασκαλιασ Internet Powerpoint Hot Potatoes PhET Λογισμικό Προσομοιώσεων (Πανεπιστήμιο Colorado) https://phet.colorado.edu/el/ (πατήστε δεξί κλίκ και Οpen Hyperlink για να μεταβείται στον ιστοχώρο του λογισμικού) Φύλλο έργου
προετοιμασια Για να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών θέτουμε ένα ερευνητικό ερώτημα στους μαθητές μέσω Powerpoint Presentation3.pptx το οποίο είναι μέσα στα ενδιαφέροντα των μαθητών. Η απάντηση θα δοθεί στο τέλος του μαθήματος.
συντομη περιγραφη του σεναριου Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των δύο ή τριών ατόμων. Δίδεται φύλλο έργου στους μαθητές. Οι μαθητές ακολουθούν τα βήματα του φύλλου έργου. Ένας εκπρόσωπος από κάθε ομάδα παρουσιάζει τα απότελεσματα του φύλλου έργου. Ο εκπαιδευτικός θέτει ερωτήματα στους μαθητές σχετικά με τα αποτελέσματα του φύλλου έργου ώστε να διατυπωθούν οι κανόνες του μαθήματος. Ο εκπαιδευτικός θέτει το αρχικό ερώτημα στους μαθητές όπως αυτό τέθηκε στη φάση της προετοιμασίας και παρουσιάζεται η λύση με προβολή διαφάνειας του Powerpoint.Presentation1.pptx
αξιολογηση Οι μαθητές αξιολογούνται σύμφωνα με: τη συμμετοχικη τους δραστηριότητα, την επίδοση τους στο τεστ αξιολόγησηςτεστ αξιολογησης.htm
δυνατοτητα επεκτασησ του σεναριου Ο συγκεκριμένος διδακτικός σχεδιασμός μπορεί να αξιοποιηθεί και στις άλλες διδακτικές ενότητες του μαθήματος Στοιχεία Ηλεκτρολογίας και Ηλεκτρονικής άλλα και σε άλλα μαθήματα όπως Ηλεκτροτεχία, Φυσική κ.α όσο αφορα τα κεφάλαια του Ηλεκτρομαγνητισμού αφού ο στόχος είναι κοινός: η κατανόηση των φαινομένων.
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΟΥ.docx