Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2008 E - learning.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
Σενάριο.
Σχεδίαση, ανάπτυξη, υλοποίηση και αξιολόγηση ενός συστήματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: Μελέτη περίπτωσης του συστήματος Moodle, για την υποστήριξη της.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
Κατασκευή σεναρίου διδασκαλίας με τη χρήση εργαλείων web 2.0
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ.  1. Το υπολογιστικό σύστηµα επιτρέπει στον χρήστη να αναπαραστήσει ένα φυσικό φαινόµενο ή µια κατάσταση στην οθόνη.
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Χρήση διαδραστικών πινάκων στη μαθησιακή διαδικασία Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής ΜΕΡΟΣ Α: ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Γενικό μέρος - Ενότητα
Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Μαρία Κορδάκη, MEdu, PhD.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής – Π4β Ομάδα Επιμόρφωσης ΤΠΕ Παιδαγωγικό.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
H μοντελοποίηση στο σχεδιασμό εκπαιδευτικού λογισμικού
Διδακτική της Πληροφορικής
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Μαρία Κορδάκη, MEdu, PhD.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πολυμέσα και Υπερμέσα στη Διδασκαλία και τη Μάθηση
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Google docs Google docs forms
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Οι Τεχνολογίες Πληροφορικής-Επικοινωνιών στην Εκπαιδευτική Διδακτική Διαδικασία Μπολοτάκης Γιώργος Μαθηματικός, Επιμορφωτής Β’ Επιπέδου
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Αυθεντικό πλαίσιο μάθησησ και αξιολόγησησ για την καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα Βουδούρη Γεωργία Α.Μ.:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού Μαρία Κορδάκη

Σχεδίαση της αξιολόγησης 1. Ποιος θα αξιολογήσει 2. Τι θα αξιολογηθεί 3. Ποιος είναι ο στόχος της αξιολόγησης 4. Με ποια μεθοδολογία

1. Ποιος θα αξιολογήσει Μια ερευνητική ομάδα σε συνεργασία με: Ειδικούς στη διδακτική του αντικειμένου/ων Εκπαιδευτικούς Μαθητές/εκπαιδευομένους Ειδικούς στην Τεχνολογία

2. Τι θα αξιολογηθεί 2.1.Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού 2.2. Το περιβάλλον επικοινωνίας 2.3. Η ευχρηστία

2.1.Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού 2.1.1. Σε ποιους απευθύνεται 2.1.2. Οι δραστηριότητες 2.1.3. Η γνωστική προσέγγιση στη μάθηση 2.1.4. Η κοινωνική προσέγγιση στη μάθηση 2.1.5. Η ανατροφοδότηση 2.1.6. Το μαθησιακό υλικό 2.1.7. Επεκτασιμότητα 2.1.8. Η αξιολόγηση του μαθητή 2.1.9. Η αξιολόγηση του λογισμικού 2.1.10. Τα εργαλεία

2. 1. Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού: 2. 1. 1 2.1.Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού: 2.1.1. Σε ποιους απευθύνεται διαφορετικές ηλικίες μαθητών διαφορετικά μαθήματα διαθεματικό πλαίσιο διαπολιτισμικό πλαίσιο διαφορετικά μαθησιακά στυλ μαθητών διαφορετικό φύλο μαθητών

2. 1. Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού: 2. 1. 2 2.1.Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού: 2.1.2. Οι δραστηριότητες δημιουργούν κίνητρο από τον κόσμο του μαθητή ολιστικού τύπου διαθεματικού τύπου επίλυση προβλήματος για μαθητές με διαφορετικά στυλ μάθησης μπορεί να δημιουργηθεί ποικιλία κλάσεων δραστηριοτήτων σημαντικότητα και γενικότητα των δραστηριοτήτων για τη μάθηση του γνωστικού αντικειμένου

2.1.Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού: 2.1.3. Η γνωστική προσέγγιση στη μάθηση-το λογισμικό παρέχει δυνατότητες: επίλυσης προβλήματος ανάπτυξης κριτικής σκέψης, ανάπτυξης διερευνητικής σκέψης έκφρασης της πρότερης γνώσης έκφρασης διαφορετικών ειδών γνώσης έκφραση διαφορετικών στυλ μάθησης έκφρασης του λάθους γνωστικής σύγκρουσης και αυτοδιόρθωσης

2.1.Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού: 2.1.4. Η κοινωνική προσέγγιση στη μάθηση- το λογισμικό παρέχει δυνατότητες: συνεργατικής μάθησης εξερεύνησης γνώσης που υπονοείται σε υπολογιστικά αντικείμενα πχ. προσομοιώσεις παράθεσης σημαντικών παραδειγμάτων δημιουργίας δραστηριοτήτων μαύρο-κουτί

2.1.Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού: 2.1.5. Η ανατροφοδότηση: λεκτικά μηνύματα intrinsic feedback αριθμητικά στοιχεία

2.1.Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού: 2.1.6. Το μαθησιακό υλικό είναι: πλήρες λιτό κατανοητό από το μαθητή έμφαση στα ουσιώδη και βασικά οργανωμένο με βάση τη δραστηριότητα διασυνδεδεμένο πολλαπλών αναπαραστάσεων πολλαπλών επιπέδων πολλαπλών πηγών πολλαπλών μέσων πολλαπλών προσπελάσεων

2.1.Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού: 2.1.7. Επεκτασιμότητα – το λογισμικό παρέχει δυνατότητες επέκτασης ως προς: Το πλήθος και το είδος των δραστηριοτήτων Το πλήθος και το είδος των οντοτήτων Το πλήθος και το είδος των εργαλείων Μαθησιακό υλικό

2.1.Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού: 2.1.8. Η αξιολόγηση του μαθητή - το λογισμικό παρέχει δυνατότητες: Ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής και αυτοδιόρθωσης Αξιολόγησης της διαδικασίας της μάθησης - Portfolio assessment Συνεργατική αξιολόγηση Δημιουργίας αρχείων αποθήκευσης του ιστορικού του μαθητή Ανοικτού τύπου ερωτήσεων

2.1.Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού: 2.1.9. Η αξιολόγηση του λογισμικού - το λογισμικό παρέχει: Ερωτήσεις που απευθύνονται στο μαθητή, στον καθηγητή και σε ειδικούς Λειτουργίες αυτόματων καταγραφών επισκέψεων, ενεργειών κλπ.

2.1.Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού: 2.1.10. Εργαλεία-Το περιβάλλον διαθέτει: Αλληλεπιδραστικότητα Εργαλεία κυμαινόμενης γνωστικής διαφάνειας Υπολογιστικά αντικείμενα από τον κόσμο του μαθητή Πολλαπλά αναπαραστασιακά συστήματα Εστιασμένο στα ουσιώδη και βασικά Υποστηρίζει την επίλυση ποικιλίας κλάσεων ισοδυναμίας προβλημάτων Βοήθεια

2.2. Το περιβάλλον επικοινωνίας Το λογισμικό παρέχει δυνατότητες επικοινωνίας: Μεταξύ των μελών των μικρών ομάδων Πολλών προς πολλούς Ενός προς πολλούς Πολλών προς έναν Διαμοιραζόμενη σύγχρονη και ασύγχρονη επικοινωνία μέσω ήχου, εικόνας και κειμένου

2.3. Η ευχρηστία Λιτότητα του περιβάλλοντος διεπαφής Απλότητα των χρησιμοποιουμένων εκφράσεων Φιλικότητα των εκφράσεων και των εικονιδίων Ξεκάθαρες σημασίες των εκφράσεων και των εικονιδίων Μη διφορούμενες εκφράσεις Ευκολία στη χρήση Ανεξαρτησία λειτουργιών Πλήρη, απλή και κατανοητή βοήθεια

3. Ποιος είναι ο στόχος της αξιολόγησης Η απάντηση στο ποια είναι η επίδραση του λογισμικού στη μάθηση των μαθητών : Μέσω: Διόρθωσης λειτουργιών για βελτίωση της ευχρηστίας του λογισμικού (διαμ. Αξιολόγηση) Εμπλουτισμού και διόρθωσης παρεχομένων λειτουργιών για βελτίωση της μαθησιακής διάστασης του λογισμικού (διαμ. Αξιολόγηση) Συνολικής αξιολόγησης

4. Μεθοδολογίες αξιολόγησης Επιλογή θεωρητικού πλαισίου μεθοδολογίας της έρευνας αξιολόγησης: Μεθοδολογία επαλήθευσης ερευνητικών υποθέσεων: ποσοτική μέθοδος Μεθοδολογία απάντησης ερευνητικών ερωτημάτων και δημιουργίας νέας γνώσης σχετικά με τη συμπεριφορά των χρηστών στο πλαίσιο του λογισμικού-ποιοτικές μέθοδοι Α. Οικοδομιστική προσέγγιση Β. Κοινωνικοπολιτισμική θεώρηση

4. Μέθοδοι αξιολόγησης Ποσοτικές: Εργαλεία συλλογής δεδομένων: Ερωτηματολόγια κλειστών και διαβαθμισμένων ερωτήσεων, Logfiles ποσοτικού τύπου Εκθέσεις ειδικών: ποσοτική ανάλυση κειμένου Χρησιμοποιούνται μεγάλα δείγματα πληθυσμών Επεξεργασία: Στατιστική ανάλυση SPSS

4. Μέθοδοι αξιολόγησης Ποιοτικές : Εργαλεία συλλογής δεδομένων: καταγραφή της συμπεριφοράς των μαθητών μέσω μαγνητοφώνου, βίντεο, εικόνες, logfiles ποιοτικού τύπου, κλινικές συνεντεύξεις, χειρόγραφα αρχεία παρατήρησης εκθέσεις ειδικών Χρησιμοποιούνται σχετικά μικρά δείγματα πληθυσμών τα οποία καλό είναι να αποτελούν μονάδες πχ. μια τάξη, ένα τμήμακλπ. Επεξεργασία: ποιοτική ανάλυση πληροφορίας με στόχο την κατηγοριοποίηση της συμπεριφοράς των μαθητών

4. Μέθοδοι αξιολόγησης Συνδυασμός ποσοτικών και ποιοτικών μεθόδων