Σχεδιασμός περιβαλλόντων μάθησης στο Διαδίκτυο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
υπηρεσία τηλεκπαίδευσης επανάσταση στη διδασκαλία
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
« ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ » Μια Πρώτη Γνωριμία. Είδη Εκπαιδευτικού Λογισμικού Λογισμικό που υποστηρίζει τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, τη μετάδοση.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Οι “multi-Διαστασεις” Των Multimedia
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
ΣχεδιασμΟΣ περιβαλλΟντων μΑθησηΣ στο ΔιαδΙκτυο
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Jigsaw: Τί είναι;.
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Ιστοεξερευνήσεις (Webquests) Ζαρταλούδη Σμαρώ Μαζαράκου Μάντυ.
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ E-LEARNING ΠΕΤΣΑΛΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία & Διδακτική της Πληροφορικής Ενότητα 6:E-learning Κλειώ Σγουροπούλου Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε. Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Μ.Κορδάκη 1, Χ. Σιέμπος 2 1 Εκλ. Επίκουρη καθηγήτρια εκπαιδευτικής τεχνολογίας Τμήμα πολιτισμικής τεχνολογίας πανεπιστημίου Αιγαίου 2 μηχανικός η/υ και.
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Γ. Αλεξιάδης.  Εκπαιδευτική δραστηριότητα, κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήματος.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Τι είναι το E-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED..
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Πολυμέσα και Υπερμέσα στη Διδασκαλία και τη Μάθηση
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
Στρατηγικές ενσωμάτωσης Διαδικτυακών δραστηριοτήτων
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ - ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ
Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας της Φλώρου Παγώνας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Συνεργατική διδασκαλία
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Διαδικασία/Βήματα υλοποίησης
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχεδιασμός περιβαλλόντων μάθησης στο Διαδίκτυο Μαρία Κορδάκη PhD. MEd.

Μαθησιακές προσεγγίσεις σε Δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης e-lecture ερωτήσεις απευθυνόμενες σε ειδικούς καθοδήγηση υποστήριξη

e-lectures παρουσιάζονται πολύ σημαντικές έννοιες ή τεχνικές παρουσίαση με συνδυασμό πολυμέσων ή υπερμέσων η με τη μορφή μαγνητοσκοπημένης διάλεξης χρήση υπερσυνδέσμων

Το μαθησιακό υλικό Χρήση οπτικοακουστικών μέσων όπως video-clips, animation, ήχος, προγράμματα από τα βασικά σημεία στις λεπτομέρειες ο μαθητής καλείται να απαντήσει σε ερωτήσεις ή να πραγματοποιήσει δραστηριότητες

Ερωτήσεις απευθυνόμενες σε ειδικούς λίστα ειδικών λογαριασμοί για τους μαθητές καθορισμός της διαδικασίας και της συχνότητας επικοινωνίας

Καθοδήγηση Προσδιορισμός των αναμενόμενων δεξιοτήτων, παρακολούθηση, ανάθεση δραστηριοτήτων, διόρθωση εργασιών

Υποστήριξη της μάθησης επικοινωνία ένα προς ένα πολλών προς πολλούς

Η προσπέλαση στους δικτυακούς πόρους Εξασφάλιση χρήσης των πόρων του Διαδικτύου

Μη τυπική αλληλεπίδραση μεταξύ συμμαθητών ‘virtual cafι’ ή ‘public square’ Student Lounge, ή mutual help

Δομημένες ομαδικές δραστηριότητες σεμινάρια οι συζητήσεις μικρών ομάδων συνεργατικές ομάδες ή δυάδες μικρές ομάδες δουλειάς μαθησιακοί κύκλοι παίξιμο ρόλων, και ομάδες υποστήριξης αντίθετων απόψεων (debates).

Σεμινάρια Ο εκπαιδευτικός στέλνει θέμα και υλικό χωρίζει τους μαθητές σε ομάδες δουλειάς καθορίζει το είδος της επικοινωνίας συνοψίζει

Η συζήτηση σε μικρές ομάδες Ο εκπαιδευτικός στέλνει θέμα και υλικό χωρίζει τους μαθητές σε ομάδες δουλειάς σχεδιάζει το χώρο εργασίας κάθε ομάδας τα συμπεράσματα κοινοποιούνται σε όλους

Ζευγάρια μάθησης Εξοικείωση Ζευγάρια μάθησης Εξοικείωση δραστηριότητες μικρής ή μεγάλης διάρκειας απλές ή σύνθετες γράψιμο αναφοράς διορθώσεις με τη βοήθεια του καθηγητή παρουσίαση σε ολόκληρη την εικονική τάξη

Ομάδες, δραστηριότητες και κύκλοι μάθησης ξεκάθαρα διατυπωμένες δραστηριότητες οι οποίες να περιλαμβάνουν τη χρήση αρχών για λήψη αποφάσεων συμφωνίες για απονομή ρόλων προθεσμίες χωρισμός εργασιών σε φάσεις & καθορισμός ημερομηνιών παράδοσης εργασιών για κάθε φάση 3-4 άτομα

Ομάδες, δραστηριότητες και κύκλοι μάθησης Η προσεκτικά σχεδιασμένη ομαδική δουλειά δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να μάθουν από τη γνώση των άλλων και να φωτίσουν διαφορετικά θέματα ή διαφορετικές όψεις του ίδιου θέματος

Πλεονεκτήματα της ομαδικής δουλειάς σε δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης ευκολία επικοινωνίας για τον καθορισμό των δραστηριοτήτων, και την ανταλλαγή απόψεων για την παρουσίαση Απαιτείται ιδιωτικός χώρος επικοινωνίας για κάθε ομάδα ενώ η παρουσίαση σε όλη την τάξη γίνεται με χρήση conferencing

Παρουσίαση της ομαδικής δουλειάς και διδασκαλία από τους μαθητές ουσιαστική μάθηση - διδασκαλία έρευνα, γράψιμο αναφοράς, παρουσίαση στην τάξη μέσω conferencing μορφή εβδομαδιαίου σεμιναρίου την πρώτη ημέρα, 2-3 ερωτήσεις κλειδιά ενθάρρυνση της επικοινωνίας της εμβάθυνσης, και συνόψιση και διεξαγωγή συμπερασμάτων

Παίξιμο ρόλων υποθετικά σενάρια - ψευδώνυμα ο καθηγητής της τάξης κατανέμει τους ρόλους και βάζει τις προθεσμίες συζητήσεις και παράδοση σχετικών εργασιών

Debates ένα θέμα ή μια ερώτηση να προωθεί την κριτική σκέψη, τις αναλυτικές συνθετικές και αφαιρετικές ικανότητες δυάδες ή ομάδες ένας αριθμός από Debates μπορεί να οργανωθεί

Debates Οργάνωση της συχνότητας συμμετοχής - αξιολόγηση 5-15 μαθητές κρατούνται πρακτικά προσπελάσιμα απ όλους μελέτη μαθησιακού υλικού απ όλους πριν τη διεξαγωγή

Μικρές ομάδες μάθησης Να φέρουν σε πέρας μια δραστηριότητα να παραδοθεί γραπτή αναφορά διορθώσεις-ποιος έκανε τι-αξιολόγηση παρουσίαση μέσω συνδιάσκεψης συζήτηση με όλη την τάξη

Τάξεις συνδεδεμένες σε δίκτυο Από κοινού δραστηριότητες δημοτικό - ανταλλαγή πολιτισμικών πληροφοριών γυμνάσιο - διεξαγωγή διερευνητικών projects Παν/μιο - projects

Καφές στο Διαδίκτυο Χτίσιμο των εικονικών κοινοτήτων μαθητές & καθηγητές ανταλλαγή απόψεων για κοινωνικά θέματα και ενδιαφέροντα, για τη δουλειά

Αλληλοβοήθεια σε προβλήματα που οι ίδιοι έχουν και αφορούν θέματα τεχνικής υφής

Κατανόηση του Δικτυακού περιβάλλοντος μάθησης Τα χαρακτηριστικά του μέσου διαμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο οι δραστηριότητες, οι προθεσμίες και η συνεργατική δουλειά μπορούν να υλοποιηθούν

Κατανόηση του Δικτυακού περιβάλλοντος μάθησης Οι δυνατότητες επικοινωνίας : Πολλών με πολλούς Σε οποιοδήποτε τόπο Σε οποιοδήποτε χρόνο Μέσω γραπτού λόγου ή πολυμέσων Μέσω της διαμεσολάβησης υπολογιστή (CMC)

Κατανόηση του Δικτυακού περιβάλλοντος μάθησης Οι δυνατότητες συνδιάσκεψης μέσω υπολογιστή και η γενικότερα η οργάνωση του Δικτυακού χώρου αποτελεί το σημείο κλειδί στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό των Δικτυακών περιβαλλόντων μάθησης.

Κατανόηση του Δικτυακού περιβάλλοντος μάθησης Η διαμόρφωση των δυνατοτήτων των διασκεψεων μέσω υπολογιστή σε περιβάλλοντα εκπαιδευτικής αλληλεπίδρασης απαιτεί πολλή δουλειά από τον καθηγητή προκειμένου να οργανώσει μαθησιακές ευκαιρίες που αφορούν στο αντικείμενο μάθησης

Μετατρέποντας την ασύγχρονη συνδιάσκεψη σε τάξη οι μαθητές να αισθάνονται και να θεωρούν ότι βρίσκονται σε τάξη όταν επικοινωνούν μεταξύ τους ή συνεργάζονται σε ομάδες ασύγχρονα μέσα από την οργάνωση ομαδικών δραστηριοτήτων, την υποστήριξη και τις συνδιασκέψεις για ξεχωριστές ομάδες που φέρνουν σε πέρας ξεχωριστές δραστηριότητες

Μετατρέποντας την ασύγχρονη συνδιάσκεψη σε τάξη Ασύγχρονες συνδιασκέψεις 24 ώρες, 7 ημέρες δομή και οργάνωση της συμμετοχής οργάνωση και διαχείριση της επικοινωνίας

Σχεδιασμός της επικοινωνίας Συνδιάσκεψη - τάξη κάθε δραστηριότητα να έχει το δικό της χώρο πραγματοποίησης-συνδιάσκεψης οργάνωση και έλεγχος της συμμετοχής πρόσβαση περιβάλλον διεπαφής φιλικό στο χρήστη

Σχεδιασμός της επικοινωνίας Συνδιάσκεψη ανά θέμα, ανά δραστηριότητα, ανά ομάδα πλάνο δραστηριοτήτων, αλληλουχία, χρονική διάρκεια

Χρήση και άλλων μέσων Φυσική τάξη, χτίσιμο ομάδας, βασικές δεξιότητες επισκέψεις σε πραγματικούς χώρους συνδιάσκεψη μέσω τηλεφώνου, βίντεο ή τηλεόρασης κάθε προσθήκη μέσου έχει πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα

Ξεκινώντας... Σε ποιους απευθύνεται με ποια προσέγγιση χειρισμός της αβεβαιότητας των μαθητών στην αλληλεπίδραση με το μέσο