Το φάσμα της περιβαλλοντικής παραβατικότητας μέσα από την εμπειρία της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου   Κ. Βαβαδάκη, Α. Καγιαμπάκη   Περιφέρεια Κρήτης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ Νικόλαος Καρανάσιος Επίκουρος Καθηγητής.
Advertisements

1 “Ανάπτυξη και Εφαρμογή Ολοκληρωμένου Συστήματος για τον Έλεγχο και την Παρακολούθηση των Μονάδων Επεξεργασίας Αστικών Λυμάτων στην Κύπρο, COMWATER” (Δεκέμβριος.
Τμήμα Μηχανικών Ορυκτών Πόρων, Πολυτεχνείο Κρήτης Βιώσιμη Ανάπτυξη και Μεταλλευτική Πολιτική Καθ. Ζαχαρίας Αγιουτάντης Τμήμα Μηχανικών Ορυκτών Πόρων Πολυτεχνείο.
Δρ. Κων/νος ΜαρινάκοςΤουρισμός και Τοπική Ανάπτυξη1 Δρ. Κων/νος Μαρινάκος Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδοχείων Αρκαδίας.
Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Στερεάς Ελλάδας Παρεμβάσεις του Π.Ε.Π. Στερεάς Ελλάδας στον τομέα Περιβάλλοντος Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης.
ΑΝΟΙΚΤΗ ΗΜΕΡΙΔΑ "Ενεργειακή και Περιβαλλοντική Αναβάθμιση Δημόσιων Χώρων: Καινοτόμες Μέθοδοι και Προοπτικές” Στυλιανός Διαμαντίδης, Γενικός Γραμματέας.
Δρ. Παναγιώτης Μέρκος Γενικός Επιθεωρητής Περιβάλλοντος
ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΒΑΛΑ.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΧΑΝΙΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΘΗΝΑΙΩΝ συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης.
ΔΗΜΟΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ.
ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ
ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΣΙΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΩ 2009 Ε.Π. ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΠΑΝ ΙΙ.
ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ.
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΡΚΩΝ» Σύγχρονες υποδομές για μία ανταγωνιστική βιομηχανία 4 Αυγούστου 2009.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ Δ/ΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ Διημερίδα Μαρτίου 2007 Το νέο Νομοθετικό Πλαίσιο για καταστήματα-επιχειρήσεις.
ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΟΤΑ
ΕΠΑΛ ΑΓΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
Ολοκληρωμένες Συμβουλευτικές Υπηρεσίες Αγροτικού Τομέα Agribusiness consulting and marketing services.
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΙΕΚΕΜ ΤΕΕ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ &
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΕΜΠ Η ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΗΜΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Στην Ελλάδα που βρίσκεται ακόμα.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Απώλεια ενός μεγάλου πνεύμονα…23/08/2009.
ΗΜΕΡΙΔΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΝΕΟΕΚΛΕΓΕΝΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΔΗΜΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΉΣ Η. Λίτσος, Μηχανικός Παραγωγής, στέλεχος Ε.Ε.Τ.Α.Α.
1 3rd International forum Mineral Resources in Greece: A Driving Force for Economic Development Εξορυκτικές δραστηριότητες & Τοπικές Κοινωνίες. Περιθώρια.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΧΗΜΕΙΑΣ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΥΛΩΝΑΚΟΥ
Διεύθυνση Περιβάλλοντος & Χωρικού Σχεδιασμού
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ - ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
1. Γενικά-Σκοπός 2. Γενική περιγραφή της περιοχής 3. Υφιστάμενη γεωργοοικονομική κατάσταση 4. Προβλήματα της περιοχής 5. Δυνατότητες ανάπτυξης της περιοχής.
ΔΗΜΟΣ ΕΡΕΤΡΙΑΣ Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Α Φάση: Στρατηγικός Σχεδιασμός Διαβούλευση.
«ΥΔΑΤΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ» Κεφάλαιο 5 (Διαχείριση Φυσικών Πόρων Β’ Λυκείου)
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
 Η καθαριότητα και η λειτουργικότητα του αστικού περιβάλλοντος αποτελούν δύο από τις σημαντικότερες συνιστώσες της ποιότητας ζωής των δημοτών και καθιστά.
Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Μονάδες Αφαλάτωσης.
Δρ. Αναστάσιος Δ. Αναστασίου Κ.Υ. του ΥΠΕΣΔΔΑ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚEΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ: ΜΑΓΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΠΑΣΙΑΚΑ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΩ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΖΑΝΑΣ ΝΙΚΟΣ.
Το Ε. Π. ΥΜΕΠΕΡΑΑ και η διαχείριση προδιαλεγμένων βιοαποβλήτων
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΔΗΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΩΝ Ε.Π.
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και ΕπικοινωνιώνΗράκλειο Κρήτης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη5 & 6 Μαϊου 2006 Ανάπτυξη.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Τι είναι ανακύκλωση; Οφέλη Ανακυκλώσιμα προϊόντα
Περιβαλλοντική Νομοθεσία Υπουργική απόφαση Υ. Α. οικ /2012 Μέτρα και όροι για τη διαχείριση αποβλήτων υγειονομικών μονάδων.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Κατερίνα Παπαοικονόμου Διάλεξη στο πλαίσιο του ΠΜΣ «Χωρική Ανάλυση.
Περιβαλλοντική Νομοθεσία Νόμος για την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα 2008/50/ ΕΚ.
Περιβαλλοντική Νομοθεσία 1. Νόμος 1650/86 Για την προστασία του Περιβάλλοντος.
EE : Διαχείριση κινδύνων Ενσωμάτωση σε διάφορες πολιτικές –Πολιτική συνοχής –Μεταφορές & ενέργεια –περιβάλλον –Προστασία Κρίσιμων υποδομών –ΒΑΜΕ –Διαχείριση.
ΒΑΜΕ: Σχέδια Αντιμετώπισης και Περιορισμός Επιπτώσεων μέσω Χωροταξικού Σχεδιασμού Αθηνά Πρόγιου Φυσικός D.E.A. Δρ. Μηχανολόγος Μηχανικός.
Περιβαλλοντική Νομοθεσία Υ. Α /1757/ Ε 103/2010 – Μέτρα, όροι και προγράμματα για την εναλλακτική διαχείριση των αποβλήτων από εκσκαφές, κατασκευές.
ΉΧΩΜΑΤΕΡΕΣΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΔΟΥΛΑΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ.
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΧΡΗΣΤΩΝ ΕΤΟΥΣ 2015
ΩΣ ΤΡΙΤΟΣ ΠΥΛΩΝΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Περιβαλλοντική Νομοθεσία
(Τμήμα Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας ΠΕ Χανίων).
«ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ»
ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Τυπολογία τουριστικών προορισμών
Το πρόβλημα του νερού για την ανθρωπότητα
«ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ
Ερευνητική Εργασία. Στη πόλη μας ο τουρισμός αποτελεί μία από τις σημαντικότερες οικονομικές δραστηριότητες και κατέχει κυρίαρχη θέση στον τριτογενή τομέα.
Φράγματα, δρόμοι, πόλεις, μπάζωμα ρεμάτων κ.α.
ΓΛΥΣΤΡΕΣ – ΡΑΜΠΕΣ ΣΚΑΦΩΝ
Παντείου Πανεπιστημίου
Περιβαλλοντική Νομοθεσία
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ
Μελέτη αστικού περιβάλλοντος ΚΠΕ Μουζακίου
«Νερό και αστική ανάπτυξη»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το φάσμα της περιβαλλοντικής παραβατικότητας μέσα από την εμπειρία της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου   Κ. Βαβαδάκη, Α. Καγιαμπάκη   Περιφέρεια Κρήτης Διεύθυνση Περιβάλλοντος & Χωρικού Σχεδιασμού Τμήμα Περιβάλλοντος & Υδροοικονομίας ΠΕ Ηρακλείου

Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας Κρήτης Διενέργεια περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων σύμφωνα με το άρθρο 20 του Νόμου 4014/2011 εντός της χωρικής αρμοδιότητας της Περιφέρειας σε δημόσια και ιδιωτικά έργα και δραστηριότητες, ανεξαρτήτως του είδους και του μεγέθους τους. Περιβαλλοντικές Επιθεωρήσεις: Προληπτικές, τακτικές και έκτακτες Τμήμα Περιβάλλοντος & Χωρικού Σχεδιασμού ΠΕ Ηρακλείου: δέχεται καθημερινά καταγγελίες και διενεργεί έκτακτες επιθεωρήσεις. Καταγγέλλοντες: πολίτες, ομάδες ή συλλογικότητες πολιτών και δημόσιες αρχές Περιβαλλοντική Επιθεώρηση της Υπηρεσίας Αποτελεί ένας από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς της Διοίκησης για την περιβαλλοντική παραβατικότητα Προληπτικές κατά την διαδικασία αδειοδότησης για τη διασφάλιση των προτεινόμενων μέτρων, τακτικές βάση σχεδιασμού σε προγραμματισμένο χρόνο και έκτακτες μετά από καταγγελίες Καταγγέλλοντες: πολίτες, ομάδες ή συλλογικότητες πολιτών και δημόσιες αρχές Για την διαπίστωση της καταγγελλόμενης παράβασης, γίνεται αυτοψία, ζητείται συμμόρφωση και απόψεις και δίνεται χρονικό περιθώριο για την αποκατάσταση και αν

Χαρακτηριστικά ΠΕ Ηρακλείου ► 31,8 % συνολικής έκτασης του νησιού ► Αστικά κέντρα – υψηλότερο εισόδημα ► Οικονομία: γεωργία, μεταποίηση, τουρισμός ► Αγρο-οικοσυστήματα ► Φυσικό περιβάλλον Ο νομός Ηρακλείου αντιστοιχεί στο 31,8% της συνολικής επιφάνειας της Κρήτης, eίναι ο πιο πυκνοκατοικημένος και έχει το υψηλότερο εισόδημα. Η οικονομία του στηρίζεται κυρίως στη γεωργία, καθώς συγκεντρώνει τη μισή από την καλλιεργούμενη έκταση της Κρήτης. επίσης η κτηνοτροφία.  Στην πόλη του Ηρακλείου έχει συσσωρευθεί σημαντικό μέρος της βιομηχανίας και της βιοτεχνίας της Κρήτης.  Στον τριτογενή τομέα της οικονομίας δεσπόζει ο τουρισμός. Οι ποικίλες αυτές δραστηριότητες, σε συνδυασμό με το φυσικό περιβάλλον του νομού, και η ανάπτυξη του μεγάλου αστικού κέντρου του Ηρακλείου, παρουσιάζουν ενδιαφέρον ως προς τα κρούσματα περιβαλλοντικής παραβατικότητας που καταγράφονται.   Συνδυαζει τα αγοοικοσυστήματα με το φυσικό περιβάλλον

Το Φάσμα της Περιβαλλοντικής Παραβατικότητας στην ΠΕ Ηρακλείου Από την ανάλυση που έγινε στις καταγγελίες των τελευταίων 10 ετών στην υπηρεσία, είδαμε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό αφορά σε διάφορες παραβάσεις στο αστικό περιβάλλον Περίπου ισοδύναμο είναι το ποσοστό που αφορά ρύπανση και υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος Μια ξεχωριστή κατηγορία, μικρότερη όμως είναι οι παραβάσεις από βιομηχανίες και διάφορες άλλες οικ. Δραστηριότητες σε οργανωμένους υποδοχείς (ΒΙΠΕ, κλπ) αλλά και μεμονωμένες στην ύπαιθρο και στο αστικό περιβάλλον Εξέχουσα θέση κατέχουν και οι παραβάσεις που αφορούν θέματα

Οχλήσεις στο Αστικό Περιβάλλον Παρατηρήσεις: Προβλήματα κακής γειτονίας οικιών Υποκειμενικότητα στην ευαισθησία των κατοίκων Χρήσεις γης Ελλιπής Νομοθεσία (π.χ. στάθμη θορύβου) Πολεοδομικές παραβάσεις Αρμοδιότητες υπηρεσιών Προτάσεις: Ελεγκτικοί μηχανισμοί σε επίπεδο δήμων Συμπλήρωση – τροποποίηση νομοθετικού πλαισίου Ηχορύπανση: χρήση μηχανολογικού εξοπλισμού σε καταστήματα όπως ψυκτικά μηχ και εξωτερικές μονάδες κλιματιστικών – συνεργεία και πλυντήρια αυτοκινήτων – αλλά και σε οικίες από πιεστικά και κλιματιστικά. Εντείνονται την θερινή περίοδο. Αέρια ρύπανση: εντείνονται τον χειμώνα – οι καταγγέλλοντες δεν διαμαρτύρονται για την έκλυση ρύπων στην ατμόσφαιρά αλλά για την γειτνίαση τους με καμινάδες και την διασπορά αέριων ρύπων προς αυτούς. Εφόσον διαπιστωθεί ότι τα προβλήματα οφείλονται στις θέσεις και στο ύψος των καμινάδων γίνονται συστάσεις για την αλλαγή θέσης και για υπερύψωση των καμινάδων και παραπέμπονται στην πολεοδομική υπηρεσία. Κινητή τηλεφωνία: ο αριθμός είναι δηλωτικός της ανησυχίας των πολιτών για τις επιπτώσεις στην έκθεση σε πηγές ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας ( κάποιοι νομίζουν ότι πρόκειται για ραδιενέργεια) Ενημερώνουμε γι νομιμότητα κεραιών από την βάση της ΕΕΤΤ, διενεργούμε αυτοψία για… Πολεοδομικές: αυθαίρετες κατασκευές και επεμβάσεις ενημέρωση Πολεοδομία Βόθροι και αποχετεύσεις εντός πόλεως, κακή λειτουργία βόθρων Περίπου οι μισές καταγγελίες στο αστικό περιβάλλον αφορούν προβλήματα κακής γειτονίας οικιών που απασχολούν όμως την υπηρεσία όπως σε άλλες περιπτώσεις ρύπανσης ή όχλησης που προβλέπεται περιβ. Αδειοδότηση. Υποκειμενικότητα στην ευαισθησία των κατοίκων: ως προε τον θόρυβο, Χρήσεις γης δεν είναι ρυθμισμένες επαρκως Ελλιπής Νομοθεσία ως προς τα όρια και ως τις εξειδικεύσεις σε ήδη επιβαρυμένες περιοχές ως προς την στάθμη θορύβου. Καταγγελίες για αυθαίρετες επεμβάσεις σε κατασκευές που είναι αμιγώς πολεοδομικές παραβάσεις και παραπέμπτονται, όμως απασχολούν την υπηρεσία με έγγραφα και αυτοψίες. Βόθροι και προβλήματα ποχέτευσης τα οποία παραπέμπτονατι στην πολεοδομία ή στις ΔΕΥΑ ή κακή λειτουργία του Πολεοδομικά (διάφορες πρόχειρες κατασκευές, παραπήγματα, ημιτελης οικλιες, διαφημιστικές πινακίδες, κλπ) Αρμοδιότητες υπηρεσιών (Δημοτική υπηρεσία, Αστυνομία Δ/νση Υγείας, Δημος) Θα ήταν χρήσιμη και αποτελεσματική η τροποποίηση του νομικού πλαισίου ώστε να υπάρχει ένας πιο ευέλικτος τοπικής αρμοδιότητας ελεγκτικός μηανισμός σε επίπεδο δήμων που να επιλαμβάνεται σε περιπτώσεις καταγγελίας οχλήσεων που προσομοιάζουν σε αστικές διαφορές.

Οχλήσεις στο φυσικό περιβάλλον Παρατηρήσεις: Έλλειψη περιβαλλοντικών δομών και υποδομών Φορείς λειτουργίας θεωρούν την περιβαλλοντική νομοθεσία μια χρονοβόρα διαδικασία Αποκατάσταση ζημίας (απαιτητική, χρονοβόρα και δύσκολα επανέρχεται το περιβάλλον στην πρότερή του κατάσταση. Ελλιπής ενημέρωση πολιτών για θέματα περιβάλλοντος Η περιβαλλοντική παραβατικότητα που προκαλεί βλάβες στο φυσικό περιβάλλον αφορά στην ανεξέλεγκτη διάθεση στερεών αποβλήτων κάθε είδους, από αστικών τύπου, αποβλήτων ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού, αλλά κυρίως αποβλήτων εκσκαφών, καθαιρέσεων και κατεδαφίσεων. Η συσσώρευση μεγάλων ποσοτήτων στερεών αποβλήτων σε συγκεκριμένες θέσεις δημιουργεί χώρους ανεξέλεγκτης διάθεσης απορριμμάτων, για την αποκατάσταση των οποίων απαιτείται σχέδιο και λήψη ειδικών μέτρων ανάσχεσης της ρύπανσης. Ρύpανση στο φυσικό περιβάλλον προκαλείται και από ανεξέλεγκτη διάθεση λυμάτων, από αποχετευτικούς αγωγούς οι οποίοι καταλήγουν σε ρέματα ή από μεταφορά και διάθεση των λυμάτων με βυτιοφόρα οχήματα σε ρέματα ή καλλιεργούμενες εκτάσεις. Αλλοιώσεις του φυσικού περιβάλλοντος προκαλούνται από παράνομες εκχερσώσεις και παράνομες εξορύξεις αδρανών και αμμοληψίες, διανοίξεις δρόμων χωρίς σχεδιασμό και περιβαλλοντική αδειοδότηση, από διάφορες επεμβάσεις σε δασικές και αρχαιολογικές περιοχές. Τέλος, οι επεμβάσεις στον αιγιαλό, με καταπάτηση και μόνιμες κατασκευές ή αλλοιώσεις, αποτελούν τη σημαντικότερη περιβαλλοντική ζημία στα ευαίσθητα και δυναμικά συστήματα της παράκτιας ζώνης.

ΡΥΠΑΝΣΗ ΑΠΟ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΤΟΜΕΩΝ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ Έλεγχοι >100 ελαιουργεία 80% δεν διαχειρίζονται ορθά τα απόβλητα τους 70% δεν διαχειρίζονται ορθά τα ΥΑΕ Ποιότητα Υπόγειων υδάτων : σχετικά καλή Το 70% των ελαιουργείων που διενεργήθηκε επανέλεγχος συμμορφώθηκαν Στον πρωτογενή τομέα εντάσσονται η γεωργία, η κτηνοτροφία, Στον δευτερογενή τομέα εντάσσονται η βιοτεχνία, η βιομηχανία Στον τριτογενή τομέα εντάσσονται ο τουρισμός, Περιβαλλοντική παραβατικότητα καταγράφεται και στις δραστηριότητες της τοπικής οικονομίας. Ελαιουργεία, τα οποία είναι περίπου 250 στο νομό Ηρακλείου, και πυρηνελαιουργεία είναι οι σπουδαιότεροι ρυπαντές μεταξύ των μεταποιητικών δραστηριοτήτων. Οχλήσεις από άλλες βιομηχανίες και βιοτεχνίες αφορούν σε έκλυση αερίων ρύπων και οσμών, ανεξέλεγκτη διάθεση υγρών αποβλήτων και λιγότερο από θόρυβο. Οι κτηνοτροφικές μονάδες αλλά και ο σταβλισμός μικρού αριθμού οικόσιτων ζώων εντός των οικισμών προκαλούν προβλήματα από την έκλυση οσμών και τη διαχείριση της κόπρου. Ξενοδοχειακές μονάδες καταγγέλλονται για υπέρβαση του ορίου θορύβου από τη λειτουργία των κλιματιστικών μηχανημάτων τους, καθώς και για την παράνομη διάθεση των λυμάτων τους. Τα σφαγεία συχνά αντιμετωπίζουν προβλήματα με τη διαχείριση των ζωικών υποπροϊόντων αλλά και των υγρών αποβλήτων τους, λόγω ελλείψεων ή ανεπάρκειας του εξοπλισμού τους για την ορθή διαχείριση των αποβλήτων αυτών. Έλεγχοι >100 ελαιουργεία στην ΠΕ Ηρακλείου (80% των ελεγχθέντων ελαιουργείων δεν διαχειρίζονται ορθά τα απόβλητά τους (στερεά, υγρά) - 70% των ελεγχθέντων ελαιουργείων δεν διαχειρίζονται ορθά τα ΥΑΕ Από τα μέχρι τώρα στοιχεία για την ποιότητα των νερών, φαίνεται ότι η ρύπανση στα υπόγεια ύδατα είναι μικρού βαθμού Το 70% των ελαιουργείων που διενεργήθηκε επανέλεγχος συμμορφώθηκαν ΣΕ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟΥΣ ΥΠΟΔΟΧΕΙΣ, ΑΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΥΠΑΙΘΡΟ

Παραβάσεις σε Ρέματα Παρατηρήσεις: Αποδέκτες στερεών αποβλήτων και λυμάτων Υποβάθμιση περιβάλλοντος Πλημμυρικά φαινόμενα Προτάσεις: Εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας Οριοθέτηση των ρεμάτων Αξιολόγηση των προγραμμάτων για την κατασκευή των έργων αντιπλημμυρικής προστασίας Αστυνόμευση και αρμοδιότητες Το πλέον «πολύπαθο» κοινό στοιχείο φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος είναι τα ρέματα, τα οποία υφίστανται επιχωματώσεις, επεμβάσεις καταστροφής της κοίτης και της όχθης, καθώς και απομάκρυνσης της φυσικής βλάστησης, αλλά και ρύπανση από στερεά και υγρά απόβλητα. Η προστασία των ρεµάτων διασφαλίζεται από την Πολιτεία µε µια σειρά από νόµους και διατάγµατα, τα πιο πολλά από τα οποία έχουν εκδοθεί στο σχετικά µακρινό παρελθόν. Το σπουδαιότερο βήµα για την προστασία των ρεµάτων είναι η οριοθέτησή τους, η οποία καλύπτεται νοµοθετικά από τις διατάξεις του Εκσυγχρονισµού της νοµοθεσίας, κρατώντας όµως πάρα πολλές διατάξεις από την ισχύουσα νοµοθεσία, στις οποίες αρκεί να γίνει εµπλουτισµός και ενημέρωση µε βάση τις τωρινές συνθήκες. Τέλος, θα πρέπει να γίνει αξιολόγηση, σε πολύ υψηλότερο επίπεδο, των προγραμμάτων για την κατασκευή των έργων αντιπληµµυρικής προστασίας και την εκτέλεση καθηκόντων αστυνόµευσης, µε την διάθεση δραµατικά περισσότερων πιστώσεων και την στελέχωση των αρµόδιων Υπηρεσιών µε προσωπικό και εξοπλισµό (µηχανήµατα µετρήσεων, λογισµικά προγράµµατα, αυτοκίνητα πορείας)

Συμπεράσματα Έλλειψη περιβαλλοντικής παιδείας πολιτών Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί δεν λειτουργούν επαρκώς και με αλληλεπικαλυπτόμενες ή ασαφείς αρμοδιότητες Αποφυγή ανάληψης της ευθύνης και του κόστους μεταφοράς και παράδοσης των αποβλήτων στα προβλεπόμενα σημεία διαχείρισης Έλλειψη περιβαλλοντικών Δομών και Υποδομών Νομικό πλαίσιο: χρήζει τροποποιήσεων και συμπληρώσεων Δεν υπάρχει ιχνηλασιμότητα Μπαζα Βιολογικοι και αποχετευσεις, μπάζωμα μονάδες ανακύκλωσης για ΑΕΚΚ…. ΗΜΑ είναι ένα βήμα αλλά είναι σε αρχικό στάδιο, πρέπει να βρεθέι τρόπος διασφάλισης της πορείας του αποβλήτου όχι μόνο η καταγραφή των αποβλήτων των επιχειρησεων

Προτάσεις Δημιουργία ελεγκτικού μηχανισμού σε τοπικό επίπεδο Σαφής Διαχωρισμός αρμοδιοτήτων Ενίσχυση του περιβαλλοντικού μηχανισμού Δημιουργία βάσης δεδομένων που ενημερώνεται συνέχεια και Δημιουργία διαδραστικών χαρτών (GIS) Νομοθεσία: κωδικοποίηση - εκσυγχρονισμός Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση πολιτών Διαχωρισμός υποθέσεων που προσομοιάζουν σε αστικές Σαφής διαχωρισμός των αρμοδιοτήτων Κωδικοποίηση διαδικασιών, ενιαία έντυπα αλέ Χρειαζόμαστε εκπαίδευση για κάθε

Σας ευχαριστούμε!