3-ωρο, επιλεγόμενο μάθημα Γ’ εξαμήνου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Χαλκίδα 27 Φεβρουαρίου 2011.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Πώς φθάσαμε εδώ…; ΜΑΣΟΥΡΑΚΗ ΑΡΙΣΤΕΑ
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Επιστημολογική Επάρκεια
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Μια περιεκτική πρόταση για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση Σταμάτης Παλαιοκρασάς (Σεπτέμβριος 2005)
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Προσχολική Παιδαγωγική Ενότητα 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Μαρία Καμπεζά Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία Ορισμοί και Ιστορική Αναδρομή.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μα΄θημα 2 Θεωρίες διδασκαλίας και μάθησης σε τεχνοεπιστημονικά μουσεία.
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μα΄θημα 3 Μη τυπική / άτυπη εκπαίδευση και διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 4 Μουσείο και σχολείο ΠΔΜ - ΠΤΝ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ,
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Α΄ Φάση Δι.Με.Π.Α 2ο μάθημα: Μέθοδοι Παρατήρησης της διδασκαλίας.
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο 3-ωρο, επιλεγόμενο μάθημα Γ’ εξαμήνου Διαλέξεις, workshops, επισκέψεις σε πραγματικά και εικονικά μουσεία, συζητήσεις, παρουσίαση εργασιών Τελική εργασία, προφορική εξέταση Μαρία Καρνέζου Οκτώβριος 2016 ΠΤΝ - ΠΔΜ

Εργασία πεδίου / Επισκέψεις 1) Θα επισκεφθείτε τον χώρο και θα τον περιγράψετε (χώροι, εκθέματα, προγράμματα, κλπ) 2-4 σελίδες, χωρίς τις φωτογραφίες 2) Θα οργανώσετε την επίσκεψη μιας τάξης νηπίων περιγράφοντας κάθε φάση: προετοιμασία, επίσκεψη, δραστηριότητες μετά την επίσκεψη. Στόχοι, οδηγίες, φύλλο εργασίας. 2-4 σελίδες 3) Θα κάνετε αναζήτηση στο διαδίκτυο να επικεντρωθείτε σε ένα εικονικό μουσείο (ανάθεση από διδάσκοντα) και να κάνετε τις διαδικασίες 1 και 2. 4) Θα παρουσιάσετε την εργασία με power point στην αίθουσα.

Μουσείο και μη τυπική / άτυπη εκπαίδευση ΜΑΘΗΜΑ 1Ο Μουσείο και μη τυπική / άτυπη εκπαίδευση

Μουσείο είναι… Το μουσείο είναι ένα ίδρυμα μόνιμο, χωρίς κερδοσκοπικό χαρακτήρα, στην υπηρεσία της κοινωνίας και της ανάπτυξής της και ανοιχτό στο κοινό, το οποίο αποκτά, συντηρεί μελετά, κοινοποιεί και εκθέτει υλικές μαρτυρίες του ανθρώπου και του περιβάλλοντός του με σκοπό την έρευνα, την εκπαίδευση και την ψυχαγωγία. ICOM (Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων) 1974 Ωστόσο, πριν φθάσουμε στο σήμερα και στον ορισμό αυτό, , το μουσείο έχει διανύσει μια μεγάλη πορεία μέσα στο χρόνο μέχρι να καταλήξει στη σύγχρονη μορφή του πολυδύναμου και πολυδιάστατου πολιτιστικού οργανισμού. 

16ος αι. Αίθουσες με αξιοπερίεργα αντικείμενα Έργο ευγενών , φιλοσόφων αλλά και τυχοδιωκτών χωρίς πρόσβαση στο κοινό

Πρώτη γενιά Κύριο έργο: η τακτοποίηση και συντήρηση των συλλογών Στόχος: η έρευνα και εκπαίδευση των ειδικών Εγκυκλοπαιδική παρουσίαση της γνώσης 1683 - Asmolean 17 ος αιώνας – 1683 – μουσείο Asmolean στην Αγγλία – το 1ο δημόσιο μουσείο Τα πράγματα συνεχίζονται κάπως έτσι και στον 18ο αι.

Έμπνευση από τις εμπορικές εκθέσεις Κάτι αλλάζει… Έμπνευση από τις εμπορικές εκθέσεις Στόχος το «κοινό», το οποίο εξοικειώνεται με νέα προϊόντα, τα οποία και διαφημίζονται Το 19ο αι. με την εδραίωση της βιομηχανικής επανάστασης έχουμε την ανάπτυξη των μουσείων, διεθνών εκθέσεων, επιδίωξη ενημέρωσης του κοινού στις επιστημονικές και τεχνολογικές εξελίξεις. Ο θαυμασμός του επισκέπτη, η σιωπή των χώρων, η περιορισμένη πληροφόρηση είναι ο κανόνας

Αρχές 20ου αιώνα 1903 – Deutsches Museum

Δεύτερη γενιά Μεταστροφή της κοινωνικής αποστολής τους Ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας τους αφήνει πίσω την παραδοσιακή αποστολή τους Σχεδιάζονται και κατασκευάζονται εκθέματα Στόχος η εκπαίδευση του κοινού Από τα μέσα του 20ου αι. – την εποχή της ραγδαίας ανάπτυξης των ΜΜΕ παρουσιάζεται μια νέα αντίληψη, που μεταθέτει το ενδιαφέρον στην έρευνα και την εκπαίδευση. Ελάχιστο όριο κατανόησης της επιστήμης – να καταλαβαίνει κανείς τους όρους και τις αρχές της, τη διαδικασία και τις επιπτώσεις στην κοινωνία Από αυτές τις εξελίξεις και διαπιστώσεις προκύπτει η ανάγκη της άτυπης επιστημονικής παιδείας στα πλαίσια της οποίας διαγράφεται ο ρόλος των μουσείων επιστήμης και τεχνολογίας. Ο επισκέπτης καλείται να χρησιμοποιήσει ποικίλα οπτικοακουστικά μέσα και διαδραστικά συστήματα.

Ο Frank Oppenheimer, είναι ο ιδρυτής και πρώτος διευθυντής του Exploratorium του San Francisco (το Exploratorium είναι ίσως το μεγαλύτερο κέντρο Φυσικών Επιστημών σε όλο τον κόσμο). ήταν ο πρώτος που εισήγαγε την έννοια του διαδραστικού μουσείου ως χώρου πειραματισμού με εκθέματα που οι επισκέπτες μπορούν πλέον να τα «αγγίζουν», καθώς πίστευε ότι η επιστήμη έχει πλάκα και πρέπει να είναι προσβάσιμη σε άτομα όλων των ηλικιών. 1969 - Exploratorium

ΤΥΠΙΚΗ, ΜΗ ΤΥΠΙΚΗ, ΑΤΥΠΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Τυπική: εντός σχολείου και αναλυτικού προγράμματος Μη Τυπική: εκτός των παραπάνω, αλλά σε χώρους επιστήμης π.χ. μουσείο, κέντρο επιστημών, ζωολογικό κήπο κλπ Άτυπη: εκτός σχολείου – επιστημονικών χώρων και αναλυτικού προγράμματος η διάκριση ανάμεσα στους προαναφερθέντες τύπους εκπαίδευσης δεν είναι απόλυτη και τα όριά τους δεν είναι ξεκάθαρα. Για το λόγο αυτό και δεν αποτελεί αντικείμενο καθολικής αποδοχής. Σύμφωνα με την Dierking (1991), οι ορισμοί τυπική και άτυπη μάθηση δεν είναι εύστοχοι, καθώς η μάθηση είναι πάντα μάθηση και επηρεάζεται από το περιβάλλον, την κοινωνική αλληλεπίδραση, τις προσωπικές πεποιθήσεις, γνώσεις και στάσεις.

Μη τυπική εκπαίδευση αναφέρεται σε δραστηριότητες που υλοποιούνται: έξω από τα σχολεία, αλλά σε επιστημονικούς χώρους δεν αναπτύσσονται πρωταρχικά για σχολική χρήση ή ως μέρος ενός σχολικού προγράμματος σπουδών χαρακτηρίζονται από εθελοντική και όχι υποχρεωτική συμμετοχή, όταν είναι μέρος μιας αναγνωρισμένης σχολικής εμπειρίας με καθορισμένους στόχους

Περιβάλλοντα μη τυπικής / άτυπης εκπαίδευσης πάρκα ζωολογικοί κήποι ενυδρεία μουσεία Φυσικής ιστορίας μουσεία Φυσικών Επιστημών φυσικοί βιότοποι επιστημονικά και τεχνολογικά / τεχνικά μουσεία

Τυπική και μη τυπική / άτυπη εκπαίδευση Μη τυπική / άτυπη υποχρεωτική εθελοντική δομημένη μη δομημένη καθοδηγούμενη αυτο-καθοδηγούμενη αξιολογείται δεν αξιολογείται αποτελέσματα μετρήσιμα αποτελέσματα λιγότερο μετρήσιμα περισσότερο ατομική περισσότερο ομαδική ,

Μη τυπική εκπαίδευση – γιατί; Οι δραστηριότητες στο πλαίσιο της άτυπης εκπαίδευσης μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε για να συμπληρώσουν και να ενισχύσουν τη σχολική εκπαιδευτική διαδικασία είτε ως προέκταση αυτής (Hofstein & Rosenfeld, 1996). Οι αλλαγές που συντελούνται σε τεχνολογικό και κοινωνικό επίπεδο οδηγούν σε αναθεώρηση των παιδαγωγικών απόψεων, όπως ο χώρος, το περιεχόμενο και η διαδικασία προσέγγισης της γνώση (Καριώτογλου, 2004). Ένα περιβάλλον άτυπης εκπαίδευσης δεν είναι ιδανικό για τη διδασκαλία σύνθετων εννοιών, αλλά αποτελεί το ιδανικό περιβάλλον, όπου δίνονται οι ευκαιρίες για εξερεύνηση, ανακάλυψη, άμεσες εμπειρίες (DeWitt & Storksdieck, 2008). Το σχολείο δεν αποτελεί πλέον το μοναδικό εκπαιδευτικό περιβάλλον, το άτομο θα πρέπει να πληροφορείται τρέχοντα θέματα και ιδέες που συνδέονται με την κοινωνία με τρόπους που θα του επιτρέπουν να συνδέσει την παλιά με τη νέα γνώση.

Ερωτήσεις ανασκόπησης Ποιο πιστεύετε ότι είναι το βασικό χαρακτηριστικό της ιστορικής εξέλιξης του μουσείου; Μουσείο – άτυπη εκπαίδευση – σχολείο Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο ρυθμιστής σε αυτή τη σχέση;