ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ ‘ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ’ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΥΠΕΥΘYΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΜΑΥΡΟΜΑΤΑΚΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΘΕΜΑ: ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ ΠΕΤΡΟΥΛΑΚΗ ΧΑΡΑ
ΟΡΙΣΜΟΣ Το υποβρύχιο είναι ένα είδος σκάφους που έχει τη δυνατότητα να κινείται επί και υπό την επιφάνεια της θάλασσας. Tα υποβρύχια σκάφη που χρησιμοποιούνται για ερευνητικούς σκοπούς αλλά και για αναψυχή, συνήθως λέγονται βαθυσκάφη.
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ Στις 7 Σεπτεμβρίου 1776, στη διάρκεια του πολέμου της ανεξαρτησίας των ΗΠΑ, ο λοχίας Έζρα Λι επιβαίνοντας στο υποβρύχιο turtle (θαλάσσια χελώνα) επιχείρησε ανεπιτυχώς να βυθίσει το βρετανικό πολεμικό πλοίο HMS eagle που συμμετείχε στον αποκλεισμό της Nέας Υόρκης. Το turtle ήταν ωοειδές ξύλινο σκάφος που καταδυόταν με ελεγχόμενη εισροή νερού σε υδατοδεξαμενή και αναδυόταν όταν το μονομελές πλήρωμα του απομάκρυνε το νερό με χειροκίνητη αντλία. Κινούταν επίσης με χειροκίνητες προπέλες.
ΕΤΣΙ ΞΕΚΙΝΗΣΕ Η ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ ΥΠΑΡΞΗ ΤΩΝ ΥΠΟΒΡΥΧΙΩΝ Ο Α' παγκόσμιος πόλεμος αποτέλεσε την πρώτη εμπλοκή υποβρυχίου σε εθνικό αγώνα, σε παγκόσμια βάση, θεωρείται η επιχείρηση του ελληνικού υποβρυχίου Δέλφιν τον Δεκέμβριο του 1912, κοντά στη Τένεδο. Αλλά εκεί που τα υποβρύχια επρόκειτο να παίξουν καθοριστικό ρόλο, ήταν όταν ξέσπασε ο Β' παγκόσμιος πόλεμος.
ΤΡΟΠΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΟΙ 2 ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ Ο εσωτερικός κύλινδρος είναι η περιοχή όπου διαμένει το πλήρωμα και είναι εγκατεστημένα όλα τα μηχανικά, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά συστήματα του σκάφους. Ανάμεσα σε αυτό το μέρος και τον εξωτερικό κύλινδρο, το κέλυφος, υπάρχει ο κενός χώρος μέσω του οποίου επιτυγχάνεται η κατάδυση και η ανάδυση του υποβρυχίου. Ο χώρος αυτό ς είναι γνωστός ως δεξαμενή έρματος. ΠΩΣ ΚΑΤΑΔΥΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΝΑΔΥΕΤΑΙ Όταν το υποβρύχιο πρέπει να καταδυθεί, η δεξαμενή έρματος πλημμυρίζει με νερό. Όταν, αντίστοιχα, το πλήρωμα αποφασίσει να αναδυθεί, διοχετεύεται στη δεξαμενή έρματος αέρας υπό υψηλή πίεση και το νερό αδειάζει. Έτσι το υποβρύχιο μετατρέπεται σε ένα είδος μεταλλικού μπαλονιού που η άνωση της θάλασσας το ωθεί στην επιφάνεια.
ΒΑΣΙΚΑ ΜΕΡΗ ΤΜΗΜΑ ΠΗΔΑΛΙΟΥΧΗΣΗΣ ΘΑΛΑΜΟΙ ΣΤΡΟΒΙΛΩΝ ΠΥΡΗΝΙΚΟΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΑΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΡΟΩΣΗΣ ΠΕΡΙΩΧΗ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑ ΤΟΡΠΙΛΩΝ
ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ Τα μελλοντικά υποβρύχια 677, είναι εξοπλισμένα με μηχανές τύπου ‘lada’ και ‘amur 1500’ που προσομοιάζουν με τους κινητήρες των γερμανικών U-212 και U-214 που χρησιμοποιούνται σήμερα. Τα νέα υποβρύχια θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο, στοιχείο με βάση το υδρογόνο. Επιπρόσθετα, ένα σημαντικό στοιχείο είναι ότι οι νέοι κινητήρες έχουν σημαντική μείωση στα επίπεδα θορύβου. Σύμφωνα με την πηγή, όπως γράφει η Ρωσία τα νέα ρωσικά υποβρύχια του πολεμικού ναυτικού της θα είναι εξοπλισμένα με κλιματισμό και ανεξάρτητους κινητήρες. Υπάρχουν αρκετά σχέδια για μελλοντικά υποβρύχια. Δύο σχέδια ιδιαίτερα το σχέδιο του ιάπωνα Ταιζο Ντοι και το ghostmanta του Caan Vayal i.
ΤΕΛΟΣ