Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«Η ζωή κάτω από το νερό…»

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«Η ζωή κάτω από το νερό…»"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «Η ζωή κάτω από το νερό…»
2ο ΓΕΛ ΑΛΙΜΟΥ ΤΑΞΗ Α’ Μάιος 2017

2 Πολεμικά Υποβρύχια Δωροζέτα Αλεξοπούλου Γιώργος Βλάχος Άρης Βούρος
Δωροζέτα Αλεξοπούλου Γιώργος Βλάχος Άρης Βούρος Αθηνά Διαμαντοπούλου Αποστόλης Νιαβής

3 Υποβρύχιο: Το υποβρύχιο είναι είδος σκάφους που έχει τη δυνατότητα να κινείται επί και υπό την επιφάνεια της θάλασσας. Τα πρώτα υποβρύχια κατασκευάστηκαν τον 17ο και 18ο αιώνα και έμοιαζαν περισσότερο με μεταλλικούς κώδωνες που φιλοξενούσαν συνήθως ένα άτομο και στηρίζονταν για την κίνησή τους στη μυϊκή του δύναμη. Τα υποβρύχια σκάφη που χρησιμοποιούνται για ερευνητικούς σκοπούς αλλά και για αναψυχή, συνήθως λέγονται βαθυσκάφη.

4 Δομή και λειτουργία Τα υποβρύχια αποτελούν μία από τις πιο απαιτητικές μηχανολογικές κατασκευές. Στην πράξη πρόκειται για 2 κυλίνδρους, με τον έναν να περιβάλλει τον άλλον και μεταξύ τους να υπάρχει κενός χώρος. Ο κενός αυτός χώρος ονομάζεται δεξαμενή έρματος . Όταν το υποβρύχιο πρέπει να καταδυθεί, η δεξαμενή έρματος πλημμυρίζει με νερό. Όταν, αντίστοιχα, το πλήρωμα αποφασίσει να αναδυθεί, διοχετεύεται στη δεξαμενή αέρας υπό υψηλή πίεση και το νερό αδειάζει. Έτσι, η άνωση της θάλασσας το ωθεί στην επιφάνεια.

5 Εξαρτήματα και οπλικό σύστημα
Περισκόπιο υποβρυχίων : Είναι οπτικό όργανο κάθετης διάταξης δια του οποίου καθίσταται δυνατή η επισκόπηση του ορίζοντα  Σόναρ Τα ηχοεντοπιστικά συστήματα sonar (sound navigation and ranging) είναι ηλεκτροακουστικές συσκευές που εκμεταλλεύονται τη διάδοση των κυμάτων ηχητικής ενέργειας μέσα στη θαλάσσια μάζα. Ο σκοπός των συστημάτων sonar είναι ο εντοπισμός/ανίχνευση, αναγνώριση/ταξινόμηση και παρακολούθηση υποβρυχίων σκαφών.

6 Τορπίλη: Η τορπίλη (torpedo) είναι ένα υποβρύχιο αυτοπροωθούμενο όπλο, σήμερα αυτοκατευθυνόμενο, που χρησιμοποιείται για την προσβολή πλοίων επιφανείας και υποβρυχίων. Νάρκη θαλάσσης: Η νάρκη θαλάσσης είναι ένας αυτόματος υποβρύχιος ή επιπλέων μηχανισμός που εκρήγνυται όταν ένα σκάφος προσκρούσει σ΄ αυτή. Η χρησιμοποίηση της νάρκης όπως και της τορπίλης επεβλήθη εξ ανάγκης της αντιμετώπισης μεγάλων πολεμικών πλοίων.

7 Τύποι υποβρυχίων U- Boat : Υποβρύχιο «νάνος»: Ανθρώπινες τορπίλες :

8 DSV (Deep-SubmergenceVehicle):
Ναυτικά Υποβρύχια: Εμπορικά υποβρύχια:

9 2oς Παγκόσμιος πόλεμος Με την έναρξη του 2ου παγκόσμιου πολέμου, η Γερμανία διέθετε το μεγαλύτερο στόλο υποβρυχίων από όλους τους εμπόλεμους, η οποία επιδίωξε να πετύχει με το στόλο αυτό το ναυτικό αποκλεισμό της Μεγάλης Βρετανίας. Στα άλλα θέατρα του πολέμου οι Ιάπωνες διέθεταν έναν εξίσου σημαντικό στόλο υποβρυχίων, τον οποίο όμως δεν κατόρθωσαν να εκμεταλλευτούν επαρκώς αφού είχαν θέσει ως κύριο στόχο τους το πολεμικό ναυτικό των ΗΠΑ (αντίθετα από τους Γερμανούς, που κύριο στόχο είχαν τα ανυπεράσπιστα εμπορικά σκάφη). Οι ΗΠΑ διέθεταν επίσης ποιοτικό στόλο υποβρυχίων και με αυτόν πέτυχαν περισσότερες απώλειες κατά του ιαπωνικού ναυτικού, σε σύγκριση με τα υπόλοιπα μέσα (αεροσκάφη και σκάφη επιφανείας, νάρκες)

10 Σύγχρονη εποχή Τα υποβρύχια απέκτησαν ξεχωριστό ρόλο και σημασία στο δεύτερο μισό του εικοστού αιώνα, ειδικά στα πλαίσια του Ψυχρού Πολέμου, λόγω δυο σημαντικών εξελίξεων στην κατασκευή τους, της πυρηνικής πρόωσης και της δυνατότητας να εκτοξεύουν πυραύλους. Η πρόωση με τη χρήση πυρηνικού αντιδραστήρα επιτρέπει στο υποβρύχιο να βρίσκεται για μήνες -ή και χρόνια, θεωρητικά τουλάχιστον- στη θάλασσα χωρίς ανάγκη ανεφοδιασμού σε καύσιμα ή οξυγόνο.

11 Σύντομη ιστορία της ελληνικής υποβρύχιας δύναμης
Σε πολλά μικρότερα αλλά τεχνολογικά ανεπτυγμένα Έθνη, η Υποβρύχια Δύναμη θεωρείται μεταξύ των πιο προνομιακών στρατιωτικών δυνάμεων, συχνά καταλαμβάνοντας ένα πολύ υψηλό μερίδιο του Εθνικού Αμυντικού Προϋπολογισμού. Αυτό αληθεύει και για την Ελληνική Δημοκρατία η οποία είναι δικαίως περήφανη για την υποβρύχια πολεμική της κληρονομιά.

12 Βαλκανικοί Πόλεμοι και Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος
Από το 1901 έως το 1912, η Ελλάδα δεν εμφανίζεται να έχει υποβρύχια σε λειτουργία. Το Σεπτέμβριο του 1910, παραγγέλνει δύο υποβρύχια από την Γαλλία και το 1912, ιδρύει τη Διοίκηση Υποβρυχίων του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού με την απόκτηση των δύο υποβρυχίων.

13 Δεύτερος παγκόσμιος Στην κήρυξη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, το Ελληνικό Ναυτικό λειτουργούσε επιπλέον έξη υποβρύχια κατασκευασμένα στη Γαλλία, τα οποία ήταν ικανά για επιχειρήσεις στην Μεσόγειο αλλά όχι για περιπολίες μεγάλης διαρκείας. Στην αρχική φάση ( αρχές 1941) - στον πόλεμο ενάντια της Ιταλίας - ο Ελληνικός Στρατός αναχαίτισε τους Ιταλούς, που υπεχώρησαν βαθιά στην Αλβανία, ενώ τα Ελληνική υποβρύχια βύθισαν 18 Ιταλικά πλοία

14 Επιστημονικές Έρευνες στο Υποθαλάσσιο Περιβάλλον
Ομάδα εργασίας: Αντύπας Αντώνης Κίνοβας Γιώργος Πανταζή Δέσποινα

15 Υποβρύχια Έρευνα Για την υποβρύχια έρευνα έχουν αναπτυχθεί τεχνικές:
Όσον αφορά στη φωτογράφιση Φωτογραφίες μικρής κλίμακας και επιθεώρησης επιφάνειας Φωτομωσαϊκα Φωτογραμμετρία και Στερεοφωτογραμμετρία

16 Όσον αφορά στον καθορισμό της θέσης
Όσον αφορά στον καθορισμό της θέσης Εξάντας Θεοδόλιχος Decca Navigator και Loran C Μαγνητόμετρα και Σόναρ ROV και AUB

17 ROV Tηλεχειριζόμενο υποβρύχιο όχημα (ROV) είναι ένα δεμένο υποβρύχιο ρομπότ που επιτρέπει στο χειριστή του να παραμένει στην επιφάνεια, ενώ αυτό εργάζεται στο υποθαλάσσιο περιβάλλον.  Το σύστημα ROV αποτελείται από: το όχημα το φορτηγό ελέγχου σχοινί ή ομφάλιο (ομάδα καλωδίων που μεταφέρουν σήματα ηλεκτρικού ρεύματος, βίντεο και δεδομένων) που συνδέει το όχημα με τον χειριστή

18 Τα περισσότερα ROV είναι εφοδιασμένα με τουλάχιστον μία βιντεοκάμερα και φώτα. Ο πρόσθετος εξοπλισμός μπορεί να περιλαμβάνει: Σόναρ Μαγνητόμετρα Φωτογραφική μηχανή Βραχίονα ή βραχίονα κοπής Δειγματολήπτες νερού Μέσα για μέτρηση της διαύγειας του νερού, της διείσδυσης του φωτός και της θερμοκρασίας. Υπάρχουν μικρά οχήματα με τηλεοράσεις για απλή παρατήρηση αλλά και πολύπλοκα συστήματα εξοπλισμένα με βραχίονες, βιντεοκάμερες, εργαλεία και άλλο εξοπλισμό. 

19 AUV Aυτόνομο υποβρύχιο όχημα ( AUV ) είναι ένα ρομπότ που ταξιδεύει υποβρυχίως χωρίς να απαιτεί χειριστή. Στα AUV τοποθετούνται αισθητήρες για την μέτρηση της συγκέντρωσης των διαφόρων στοιχείων ή των ενώσεων, την απορρόφηση ή την αντανάκλαση του φωτός, και τη παρουσία της μικροσκοπικής ζωής. Για παραδείγμα, μπορεί να περιλαμβάνουν: Αισθητήρες αγωγιμότητας, θερμοκρασίας ή βάθους Φθορισμόμετρα  Αισθητήρες pH

20 Τα AUV χρησιμοποιούνται σε υποβρύχιες ερευνητικές αποστολές, όπως:
η ανίχνευση και χαρτογράφηση βυθισμένων ναυάγιων, βράχων και εμποδίων που θέτουν σε κίνδυνο τη ναυσιπλοΐα Μετά την διεξαγωγή της ερευνητικής αποστολής Το AUV επιστρέφει σε μια προ-προγραμματισμένη θέση και τα δεδομένα που έχει συλλέξει μεταφορτώνται και υποβάλλονται σε επεξεργασία.

21 Υποβρύχια Αρχαιολογία
Με τον όρο υποβρύχια αρχαιολογία εννοείται η μελέτη του παρελθόντος στο υποβρύχιο περιβάλλον. Αρχαιολογική θέση θεωρείται: κάποια βυθισμένη πολιτεία ή βυθισμένα τμήματά της βυθισμένα χωριά προϊόντα νεότερης ανθρώπινης επέμβασης στη φυσική γεωγραφία

22 Υποθαλάσσιες κατασκευές

23 Η σήρραγγα της Μάγχης Είναι μία σήραγγα μήκους 50,5 χιλιομέτρων κάτω από τη Μάγχη, στο στενό του Ντόβερ. Αποτελεί την πρώτη εδαφική σύνδεση της Μεγάλης Βρετανίας με την ηπειρωτική Ευρώπη. Η κατασκευή της Σήραγγας της Μάγχης στη δεκαετία του ’80, παρόλο που φαινομενικά εξυπηρετούσε τα συμφέροντα της Μεγάλης Βρετανίας και της Γαλλίας, ουσιαστικά αποτέλεσε ένα σημάδι της εξέλιξης της Ευρωπαϊκής Κοινότητας προς την Ενωμένη Ευρώπη, παρ’ όλες τις θετικές και αρνητικές επιδράσεις που συνεπάγονται αυτής.

24 Η σήρραγγα της Μάγχης

25 Νορβηγικές Υποθαλάσσιες κατασκευές
Νορβηγικές Υποθαλάσσιες κατασκευές Η Νορβηγία μπορεί να είναι διάσημη για τα φιόρδ της που προσελκύουν κάθε χρόνο πολλούς τουρίστες, από την άλλη όμως αυτά τα φιόρδ δυσκολεύουν ιδιαίτερα και επιμηκύνουν σημαντικά τις οδικές μετακινήσεις και μεταφορές στη χώρα. Ένα επιπλέον πρόβλημα είναι πως οι ακτές των φιόρδ είναι βραχώδεις και απότομες και το βάθος των νερών τους ιδιαίτερα μεγάλο, με αποτέλεσμα η κατασκευή γεφυρών να είναι από δύσκολη έως απαγορευτικοί. Προκειμένου να δωθεί μια λύση στο θέμα η υπηρεσία διαχείρισης των οδικών αρτηριών της χώρας, η NPRA σκέφτεται να υιοθετήσει τη λύση των αιρούμενων υποθαλάσσιων τούνελ, καταρχήν για να ενώσει το Kristiansand με το Trondheim και προκειμένου να μειώσει τη συγκεκριμένη διαδρομή από τις 21 ώρες που είναι σήμερα σε περίπου 10.

26 Νορβηγικές Υποθαλάσσιες κατασκευές
Νορβηγικές Υποθαλάσσιες κατασκευές

27 Η ζωή σε μια εξέδρα άντλησης πετρελαίου
Οι συνθήκες διαβίωσης και εργασίας πάνω σε υπεράκτιες εξέδρες άντλησης πετρελαίου είναι σκληρές και αυστηρές. Ο καθένας που θέλει να κάνει αίτηση για δουλειά σε εξέδρα άντλησης πετρελαίου αναρωτιέται πώς θα ναι να ζει σε τέτοιο περιβάλλον. Πράγματι, η ακραία απομόνωση σε ένα τέτοιο μέρος και το εχθρικό περιβάλλον όπως είναι ο ανοικτός ωκεανός και ο κρύος ή πολύ ζεστός καιρός δεν αφήνουν κανέναν απαθή. Θα πρέπει να υπολογιστεί προσεκτικά ότι οι συνθήκες ποικίλουν ανάλογα με τις διαφορετικές θέσεις εργασίας στις εξέδρες άντλησης πετρελαίου.

28 Οι συνθήκες διαβίωσης υπεράκτια
Οι συνθήκες διαβίωσης στις εξέδρες άντλησης πετρελαίου έχουν βελτιωθεί σημαντικά και πολλές πληρούν τα πρότυπα ξενοδοχείων. Κατά την άφιξη τους, στους νέους εργαζόμενους παρέχονται όλα όσα πρέπει για να εγγυηθούν ένα ασφαλές και άνετο περιβάλλον εργασίας. Σ’ όλους εξασφαλίζονται μπότες, γυαλιά και κράνος και βλέπουν το σύνολο της εγκατάστασης. Από οικονομική άποψη, η εργασία σε μια υπεράκτια εξέδρα άντλησης πετρελαίου ή πλατφόρμα είναι αρκετά κερδοφόρα. Τα έσοδα και τα οφέλη σε αυτό το είδος των θέσεων εργασίας του πετρελαϊκού τομέα είναι σημαντικά υψηλότερα από οποιαδήποτε παρόμοια χερσαία θέση. Όλες οι πιθανές δαπάνες, όπως τα τρόφιμα, η διαμονή και η μετακίνηση, προς και από το χώρο εργασίας, πληρώνονται από την εταιρεία και έτσι μπορεί κάποιος να αποθηκεύσει όσα κερδίζει.

29 Ο χρόνος εργασίας στις πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου
Τα ωράρια και οι βάρδιες είναι ένα άλλο πολύ σημαντικό θέμα, όταν πρόκειται για θέσεις εργασίας σε εξέδρα άντλησης πετρελαίου. Μπορούν να ποικίλουν, ανάλογα με την εταιρεία και το είδος της θέσης. Ένα γενικό χρονοδιάγραμμα συνίσταται σε δεκατέσσερις ημέρες εργασίας που ακολουθούν είκοσι μία ημέρες άδειας. Τα ωράρια εργασίας ποικίλλουν από ώρες ανά εβδομάδα και αυτό μπορεί να φαίνεται σαν μια πολύ κουραστική εβδομάδα εργασίας, αλλά, θα πρέπει να υπολογιστεί ότι οι εργαζόμενοι σε μια εξέδρα άντλησης πετρελαίου είναι στο χώρο εργασίας 24 ώρες την ημέρα. Αυτό συνεπάγεται την έλλειψη προβλημάτων που είναι συνυφασμένα με χερσαίες θέσεις εργασίας, όπως τη μεταφορά στο χώρο εργασίας, τα βιαστικά γεύματα ή σνακ κλπ.

30 Όλοι όσοι σκέφτονται την απασχόληση σε υπεράκτιες εργασίες γεώτρησης πρέπει να έχουν στο μυαλό τους τα εξής σημαντικά πράγματα: -Στους εργαζόμενους θα παρέχονται μπότες ασφαλείας, κράνος, γυαλιά ασφαλείας και ολόσωμες φόρμες. -Όλοι θα πρέπει να επιδεικνύουν καλή συμπεριφορά και να επικεντρώνουν στο γιατί ήθελαν να εργαστούν υπεράκτια. -Για τους καπνιστές υπάρχουν ειδικοί χώροι καπνίσματος σε διαφορετικά σημεία στην πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου. -Όσον αφορά το φαγητό βγάζουν την φόρμα εργασίας τους και τρώνε στην κουζίνα. -Θα πρέπει πιθανώς να εργαστούν σε νυκτερινή βάρδια καθώς μια εξέδρα άντλησης πετρελαίου λειτουργεί σε 24ώρη βάση. Δεν πρέπει να δημιουργήσουν πρόβλημα στον ασυρματιστή, τον ιατρό ή τον σεφ, αφού τα ελικόπτερα, η ιατρική φροντίδα και το φαγητό είναι ότι πιο σημαντικό στην πλατφόρμα εξέδρα άντλησης πετρελαίου.

31

32 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΙΑΠΗΣ ΠΕΤΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΤΗΣ ΚΑΛΛΙΓΕΡΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΑΡΑΗΛΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

33 Υποβρύχια και υποθαλάσσια ψυχαγωγία
Θαλάσσια σπορ Υποβρύχια ξενοδοχεία Ομάδα εργασίας: Κοντολέων Παναγιώτης Κουφάκης Μάνος Μόνος Αιμίλιος Παπανίκος Αλέξανδρος

34 Θαλάσσια σπορ Η υποβρύχια κατάδυση είναι η πρακτική της εισόδου σε υποβρύχια περιβάλλον], είτε με αναπνευστικές συσκευές (αυτόνομη κατάδυση και κατάδυση με παροχή επιφανείας) είτε με κράτημα της αναπνοής (ελεύθερη κατάδυση). Στην υποβρύχια κατάδυση συνυπολογίζονται οι καταδύσεις με ατμοσφαιρική καταδυτική στολή και η κατάδυση κορεσμού.

35 Υποβρύχια κατάδυση

36 Υποβρύχια ξενοδοχεία - εστιατόρια
Για όσους αναζητούν μια διαφορετική εμπειρία διαμονής,  αναμφισβήτητα μια από τις καλύτερες δυνατές  επιλογές είναι ένα δωμάτιο με θέα στη θάλασσα, όχι όμως στην επιφάνεια αλλά στο βυθό αυτής.  Όταν αυτή η εμπειρία συνδυάζεται με την πολυτέλεια που προσφέρουν τα παρακάτω ξενοδοχεία τότε η εμπειρία είναι μοναδική, αλλά για λίγα… πορτοφόλια.

37 Poseidon Undersea Resort

38 Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας


Κατέβασμα ppt "«Η ζωή κάτω από το νερό…»"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google