Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Υπηρεσία Έρευνας και Διεθνών Σχέσεων • Πρόγραμμα Δια βίου μάθησης • ERASMUS MUNDUS • TEMPUS Ευρωπαϊκά Προγράμματα για την Εκπαίδευση, τον Πολιτισμό και.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.1 Εθνικές και Ευρωπαϊκές πολιτικές για την επικύρωση των εμπειριών τοποθέτησης.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗΣ.
European Commission. 1975: πρώτη δράση της κοινότητας: κινητικότητα φοιτητών Σεπτέμβριος 1980: Δίκτυο Ευρυδίκη Κεντρική Μονάδα & 9 Εθνικές Μονάδες Ανταλλαγή.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διδάσκων : Κουντούρης Νικόλας. Δρ. Πολιτειολόγος
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.1 Η Ευρωπαϊκή Διάσταση.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Η τοπική διάσταση της κοινωνικής ευθύνης των βιβλιοθηκών Βαρβάρα Γεωργοπούλου Υπεύθυνη Αρχείου – Βιβλιοθήκης Ο.Κ.Ε.
Η δυναμική της ελληνικής γλώσσας εκτός Ελλάδας σε περίοδο κρίσης Στόγιος Νικόλαος.
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.2 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες μετά την αναχώρηση.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΠΑΙΔΕΙΑ. Προϋποθέσεις σύγχρονης εκπαίδευσης  εκπαιδευτικοί με υψηλή επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση  σύγχρονο περιεχόμενο σπουδών  κατάλληλη.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Εισαγωγή στη Δια Βίου μάθηση Θέμα:Επίσημη και μη-επίσημη μάθηση Ευαγγελία Σουργιαδάκη Α.Μ 3284.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Κωστοπούλου Όλγα ΑΕΜ 3157 Εξάμηνο Στ’. Πρωτοβουλίες και δράσεις κατά την περίοδο Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990,η έννοια της ποιότητας.
Ενισχύοντας την Δέσμευση και τα Αποτελέσματα σε Έποχές Κρίσης Δεσμεύοντας και Κινητοποιώντας τους Franchisees.
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη : από το θρανίο και το έδρανο στην κοινωνική-οικονομική αρένα Δημήτριος Καλαϊτζίδης Δρ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-Σχολικής.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
Εργασία στο μάθημα : «Εκπαιδευτική Πολιτική» Θέμα: «Τα νέα προγράμματα δράσης στην εκπαίδευση και την κατάρτιση ( )» Διδάσκουσα: κ. Σοφία Ηλιάδου-Τάχου.
Ι.Κ.Υ. (ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ) COMENIUS (ΚΟΜΕΝΙΟΥΣ ) ΕΥΡΩΠΑΪΚO ΠΡΟΓΡΑΜΜA.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Διοίκηση ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΕΣΥΠ ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΙΟΣ 2017.
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
Παρασκευή Βάγια ΠΕ13 Νομικός 20ο Γυμνάσιο Αθηνών
Ταξινόμηση του SCHIRO Ακαδημαϊκή θεωρία ΑΠ
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Δ.Ι.Ε.Κ. Αμαρουσίου «Προσχολική εκπαίδευση και αγωγή: Προσεγγίζοντας το Ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα» Eσπερίδα για τη διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος.
Erasmus+.
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου

 Το συμβούλιο της Ευρώπης δημιουργήθηκε το 1949 στο Λονδίνο, με κύριο σκοπό τη συμβολή στη «δημιουργία της Ενωμένης Ευρώπης και την υποστήριξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων». Οι δραστηριότητές του αφορούν κυρίως πολιτιστικά και εκπαιδευτικά ζητήματα. Μάλιστα ένα από τα προγράμματα του ΣτΕ αποτελεί και το εκπαιδευτικό. Κύριοι στόχοι του εκπαιδευτικού αυτού προγράμματος είναι η εφαρμογή μόνιμης εκπαιδευτικής πολιτικής, ο εκδημοκρατισμός της εκπαίδευσης και αύξηση της αποδοτικότητάς της, η ενημέρωση και η ανάπτυξη συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ των Ευρωπαίων και η μέριμνα για την ικανοποίηση των εκπαιδευτικών αναγκών των μεταναστών. Το Συμβούλιο της Ευρώπης (ΣτΕ)

 Στην πολιτιστική σύμβαση των κρατών – μελών του ΣτΕ είχαν προσδιοριστεί ως κύριοι στόχοι η προώθηση της μελέτης των γλωσσών, της ιστορίας και του πολιτισμού των συμβαλλόμενων κρατών και του κοινού τους πολιτισμού. Έτσι, τη δεκαετία του ‘60 διεύρυνε τη δράση του και προχώρησε στην έκδοση ενός Οδηγού σχολικών συστημάτων ενώ το ‘70 με σκοπό να αντιμετωπιστούν προβλήματα πολιτιστικής και κοινωνικής διάστασης προχώρησε στην εφαρμογή σχεδίων που αφορούσαν είτε στα εκπαιδευτικά συστήματα στο σύνολό τους είτε σε συγκεκριμένες περιοχές ( προσχολική αγωγή, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια εκπαίδευση κλπ ).

 Κατά την δεκαετία του ‘80 εκπονήθηκαν μια σειρά από προγράμματα στις διάφορες βαθμίδες εκπαίδευσης, που σταθεροποιήθηκαν από ορισμένες δράσεις. Οι δράσεις αυτές είχαν ως κύριο στόχο τη δημιουργία μιας γενιάς Ευρωπαίων πολιτών με συνείδηση του νέου πολιτικού, πολιτιστικού, κοινωνικού και οικονομικού πλαισίου της Ευρώπης μέσα στο οποίο θα ζουν σαν μία και μόνη «ομόλογη» οντότητα.

 Την δεκαετία αυτή το συμβούλιο της Ευρώπης επικεντρώθηκε στον ορισμό μίας ευρωπαϊκής εκπαίδευσης. Η σχετική προβληματική οδήγησε σε ένα «νέο πρόγραμμα δράσης» σχετικά με τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Βασικός στόχος ήταν να αποκτήσουν οι νέοι γνώσεις, δυνατότητες και στάσεις που θα τους ήταν αναγκαίες για την αντιμετώπιση των μεγάλων προκλήσεων της ευρωπαϊκής κοινωνίας. Έτσι το πρόγραμμα δράσης είχε δυο βασικούς άξονες, έναν γενικό και έναν ειδικό. Ο γενικός άξονας στόχευε στην ανάπτυξη της σκέψης και της συνεργασίας στα κοινά προβλήματα ενώ ο ειδικός αναφερόταν στην ανάπτυξη της εκπαίδευσης σχετικά με την Ευρώπη, τόσο στα προγράμματα όσο και στις δραστηριότητες τις εκτός προγραμμάτων, καθώς και τις εξωσχολικές.

 Στη διάρκεια της δεκαετίας του ‘90 το ΣτΕ υλοποίησε μια σειρά από προγράμματα δράσης στο χώρο της εκπαίδευσης, ανάμεσα στα οποία πιο σημαντικά θεωρούνται τα ακόλουθα: 1) Η διδασκαλία των ευρωπαϊκών γλωσσών. 2) Η δευτεροβάθμια εκπαίδευση για την Ευρώπη. 3) Εκπαίδευση ενηλίκων και κοινωνική αλλαγή. 4) Δημοκρατία, ανθρώπινα δικαιώματα, μειονότητες: εκπαιδευτικά και πολιτιστικά ζητήματα. 5) Προγράμματα κινητικότητας εκπαιδευτικών. 6) Πολιτικές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. 7) Εκπαιδευτική τεκμηρίωση και έρευνα. 8) Εκπαίδευση για τη δημοκρατική πολιτεία.

 Ο κύριος σκοπός του προγράμματος του ΣτΕ «Η εκπαίδευση για τη δημοκρατική πολιτεία» είναι να ενδυναμώσει τις δημοκρατικές κοινωνίες ενισχύοντας και διατηρώντας μια ζωντανή δημοκρατική κουλτούρα. Ως δράση του εκπαιδευτικού τομέα του ΣτΕ, το πρόγραμμα αυτό διερεύνησε σε βάθος τις έννοιες της εκπαίδευσης για τη δημοκρατία, τις δεξιότητες και ικανότητες, τις στρατηγικές μάθησης και τις πρακτικές εφαρμογές της. Οι επακόλουθες δραστηριότητες της περιόδου εστιάζονται στη δημιουργία δικτύων συνεργασίας, καθώς επίσης στην ενίσχυση της επικοινωνίας, της διάχυσης της πληροφορίας και της ευαισθητοποίησης της κοινωνίας.

 Α) Δεξιότητες: 1. Να κάνει τους μαθητές ικανούς να μιλούν τουλάχιστον μια ευρωπαϊκή γλώσσα πέρα από τη μητρική. 2. Να αναπτύσσει κοινωνικές δεξιότητες σε συνδυασμό με τις γλωσσικές ως μέσο αποτελεσματικής επικοινωνίας. 3. Να ενισχύσει βασικές μαθησιακές και ανώτερες γνωστικές δεξιότητες. 4. Να αναπτύσσει οπτικές και επινοητικές δεξιότητες με σκοπό να συμπεριλάβει την αισθητική αντίληψη και εκτίμηση μιας ποικιλίας πολιτιστικών μορφών. 5. Να παρέχει ευκαιρίες στους μαθητές για την εξάσκηση μιας ευρείας περιοχής πολιτικών δεξιοτήτων.

 Β) Γνώσεις: 1. Να εφοδιάσει τους μαθητές με γνώσεις για την κατανόηση των διαφορών και ομοιοτήτων του περιβάλλοντος και του τρόπου ζωής της Ευρώπης. 2. Να κάνει τους μαθητές να κατανοήσουν την ποικιλία των μορφών διάταξης και των διαδικασιών των ανθρώπινων εγκαταστάσεων και των μορφών παραγωγής. 3. Να εξετάζει πολιτικοοικονομικές τάσεις και πολιτικές όσον αφορά τα αποτελέσματά τους, του παρόντος και του μέλλοντος. 4. Να αποδίδει προσοχή στη διαδικασία αλληλεπίδρασης μεταξύ ανθρώπου και φύσης στο περιβάλλον και τις συνέπειες. 5. Να εξασφαλίζει την κατανόηση από τους μαθητές του βαθμού της συνέχειας και της έννοιας της αλλαγής με την πάροδο του χρόνου και να αποσαφηνίζει τη φύση, τις αιτίες και τα αποτελέσματα των αλλαγών.

6. Να καλλιεργεί την κατανόηση του ουσιαστικού ρόλου, της χρήσης και της ποικιλίας των αποδεικτικών στοιχείων ως βάση της επακόλουθης κρίσης. 7. Να καλλιεργεί τη γνώση, μέσα από την άμεση εμπειρία, για την ποικιλομορφία της ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς. 8. Να βοηθά τους μαθητές να κατανοούν τις κοινωνικές δομές και τα ήθη, τους θεσμούς και τα ζητήματα της σύγχρονης κοινωνίας. 9. Να καλλιεργεί την γνώση και την κατανόηση των διεθνών τάσεων, των τρόπων σκέψης και των μορφών συμπεριφοράς που αλλάζουν την ευρωπαϊκή κοινωνία. 10. Να διασφαλίσει την κατάλληλη πληροφόρηση των μαθητών και την κατανόηση τόσο των συνεπειών του ευρωπαϊκού πλουραλισμού όσο και των οργανισμών, των ιδρυμάτων και των ιδεών που συμβάλλουν στην ευρύτερη ενότητα.

 Γ) Στάσεις και αξίες: 1. Να κάνει τους μαθητές να σέβονται την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά. 2.Να ενθαρρύνουν την εκτίμηση των μαθητών για τις ευρωπαϊκές αξίες γενικά και ιδιαίτερα τις φιλελεύθερες δημοκρατικές αξίες. 3. Να αναπτύσσουν οι μαθητές μεγαλύτερη κοινωνική μετάσταση και αντίληψη της αξίας του να ζουν σε μία πλουραλιστική κοινωνία. 4. Να διεγείρουν την ανάπτυξη κοινωνικής μετάστασης με σκοπό τη δημιουργία μεγαλύτερης κατανόησης μεταξύ των Ευρωπαίων και τη μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στη συνεργασία. 5. Να κάνει τους μαθητές ικανούς να δεχτούν τις ευθύνες που έχουν ως Ευρωπαίοι πολίτες και να αναπτύξουν εποικοδομητικές τάσεις για σύγχρονα θέματα.