Κυριάκος Χαραλάμπους kyriacoscharalambous@gmail.com Ενσωμάτωση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην οργάνωση, διαχείριση και διοίκηση της.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
Μέσα στα πλαίσια του σχεδιασμού ενσωμάτωσης των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
E –Learning & LMS Κ. Χαιρόπουλος(Projects Coordinator) Χ. Στεφάνου(Senior e-Learning expert)
Μάριος Στυλιανίδης Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ 26/2/2011
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
«Διαχείριση ποιότητας και Ελληνικά σχολεία»
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΕΠΘ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Στοιχεία από τη μεταπτυχιακή εργασία της ΜΑΡΙΝΑΣ ΚΡΑΣΑΝΑΚΗ, 2007
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΠΟΡΙΔΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΑΜΙΓΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΕγγλΕζοΣ, ΕΛΕΝΗ ΑΡΧΟΝΤΗ, ΚΥΡΙΑΚΗ ΔΕΥΤΕΡΑΙΟΥ. ομφάκινον.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Βαθμός ομοθεσίας της ψηφιακής βιβλιοθήκης ως προς τους χρήστες της Μάριαν Νικολακοπούλου.
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ «EUGENE DELACROIX» [ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ] Γενική Συνέλευση 8/10/2014 ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Η χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας από τους διευθυντές δημοτικής εκπαίδευσης για σκοπούς οργάνωσης και διοίκησης της σχολικής μονάδας.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής – Π4β Ομάδα Επιμόρφωσης ΤΠΕ Παιδαγωγικό.
ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΣ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ – ΑΝΕΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ (ΣΤΟΛΗ) ΜΑΘΗΤΩΝ.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Εφαρμογές Της Διαδικτυακής Πλατφόρμας Google Drive
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Κατάσταση και Σχέδιο Δράσης
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ 2ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διαχείριση της αλλαγής στoυς εκπαιδευτικούς οργανισμούς: Η περίπτωση της εισαγωγής των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων.
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Θεωρίες γύρω από το Αναλυτικό Πρόγραμμα
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
“Το μέλλον φτιάχτηκε για να αλλάξει”
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κυριάκος Χαραλάμπους kyriacoscharalambous@gmail.com Ενσωμάτωση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην οργάνωση, διαχείριση και διοίκηση της σύγχρονης σχολικής μονάδας: Θεωρητικό Πλαίσιο και Πρακτικές Εφαρμογές Κυριάκος Χαραλάμπους kyriacoscharalambous@gmail.com

Τι αλλαγές μπορεί να επιφέρουν οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην εκπαίδευση και καθημερινή ζωή;

Δεν μπορείς να ηγηθείς κανενός περισσότερο από όσο μπορείς να ηγηθείς του εαυτού σου ~Gene Mauch Οι ηγέτες πρέπει να είναι αισιόδοξοι. Το όραμά τους πρέπει να ξεπερνά το παρόν ~Rudy Giuliani

Χρήση ΤΠΕ στην εκπαιδευτική οργάνωση και διοίκηση Με τον όρο «χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική οργάνωση και διοίκηση» εννοούμε τη χρήση πληροφορικών εφαρμογών και συστημάτων για εξασφάλιση των καλύτερων προϋποθέσεων για τις διαδικασίες διδασκαλίας και μάθησης. (Nolan & Tatnall, 1995). Ο ορισμός αποκλείει τη χρήση των ΤΠΕ στην καθ’ αυτό διαδικασία της διδασκαλίας και μάθησης. Συνεπώς η χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική οργάνωση και διοίκηση είναι ένα μέσο για την επίτευξη ενός συγκεκριμένου σκοπού και όχι αυτοσκοπός.

Χρήση ΤΠΕ στην εκπαιδευτική: Οργάνωση-Διαχείριση (Administration) Η συνεχής και σταθερή διαδικασία για διασφάλιση ότι ένας οργανισμός λειτουργεί εύρυθμα και αποτελεσματικά για να πετύχει τους προκαθορισμένους στόχους του. Διοίκηση (Management) Η δυναμική διαδικασία του καθορισμού στρατηγικής και στόχων για ένα οργανισμό ώστε να διασφαλιστεί ότι αυτός θα λειτουργήσει αποτελεσματικά για την επίτευξή τους. Η στρατηγική και οι στόχοι πρέπει κατά τακτά χρονικά διαστήματα να επαναξιολογούνται ώστε να διασφαλίζεται ότι αυτοί οδηγούν στην ομαλή λειτουργία και βελτίωση του οργανισμού.

Η ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στην οργάνωση και στη διοίκηση είναι η ανάγκη λήψης απόφασης (decision-making), η οποία εμπεριέχεται κυρίως στη διοίκηση.

Παράδειγμα χρήσης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική οργάνωση-διαχείριση η ετοιμασία επιστολών σε ένα επεξεργαστή κειμένου η καταχώρηση εγγραφών (προσωπικών στοιχείων, απουσιών, επιδόσεων) σε μια βάση δεδομένων η ετοιμασία προϋπολογισμών σε ένα λογιστικό φύλλο κτλ

Παράδειγμα χρήσης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διοίκηση Όταν η διοίκηση του σχολείου αποφασίσει να αναλύσει τα καταχωρημένα, σε διάφορες εφαρμογές, ηλεκτρονικά δεδομένα για: να θέσει σκοπούς και στόχους, να προγραμματίσει πώς ένας στόχος μπορεί να επιτευχθεί, να οργανώσει και αξιοποιήσει αποτελεσματικά τους διαθέσιμους πόρους, να ελέγξει τις διαδικασίες που ακολουθούνται, και να θέσει οργανωτικά πρότυπα, τότε οι ΤΠΕ χρησιμοποιούνται στην εκπαιδευτική διοίκηση

Διάκριση χρήσης ΤΠΕ στην οργάνωση και στη διοίκηση στο επίπεδο της τάξης Σε επίπεδο τάξης ο δάσκαλος χρησιμοποιεί τα λογιστικά φύλλα για να καταχωρήσει αναλυτικά τις απουσίες και την επίδοση των μαθητών του σε συγκεκριμένο μάθημα. (οργάνωση-διαχείριση) Όταν τα καταχωρημένα δεδομένα αναλυθούν και παρουσιαστούν σε μορφή γραφικής παράστασης τότε μπορούν να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα για λήψη διοικητικών αποφάσεων.

Λόγοι χρήσης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική οργάνωση και διοίκηση Οι ΤΠΕ: δίνουν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και ευελιξία σε όλη τη σχολική μονάδα παρέχουν τη δυνατότητα συλλογής, αποθήκευσης και χρήσης δεδομένων δίνουν εγγραφές-δεδομένα καλύτερης ποιότητας και ακρίβειας παρέχουν λεπτομέρειες για εξειδικευμένες καταστάσεις και βοηθούν έτσι στη λήψη καλύτερων διοικητικών αποφάσεων ελαττώνουν το φόρτο εργασίας των εκπαιδευτικών και της διευθυντικής ομάδας αυξάνοντας έτσι τον διαθέσιμο μη διδακτικό χρόνο τους ο οποίος μπορεί να διατεθεί για άλλες αναπτυξιακές δραστηριότητες

μειώνουν την παραγωγή γραπτών έντυπων και κατ΄ επέκταση και το χρόνο συμπλήρωσης και φωτοτύπησής τους παρέχουν ευρύτερη και καλύτερη επικοινωνία εντός και εκτός της σχολικής μονάδας βελτιώνουν τη σχέση σχολείου-σπιτιού και την παροχή περισσότερης πρόσβασης σε πληροφορίες στους γονείς των μαθητών δίνουν τη δυνατότητα μείωσης του χρόνου και του κόπου που απαιτείται για προετοιμασία σχεδίων μαθήματος, φυλλαδίων εργασιών και αναφορών παρέχουν καλύτερες ευκαιρίες δικτύωσης με το κοινωνικό σύνολο

παρέχουν τη δυνατότητα καλύτερης διαχείρισης των προσωπικών δεδομένων των μαθητών που εγγράφονται στο σχολείο, που προάγονται και μεταγράφονται σε άλλα σχολεία παρέχουν πρόσβαση σε πιο ακριβή δεδομένα σχετικά με τη φοίτηση (παρουσίες) και την επίδοση των μαθητών βελτιώνουν τις διαδικασίες ελέγχου της συμπεριφοράς και καθοδήγησης των μαθητών μέσω του καλύτερου εντοπισμού της δράσης των μαθητών στο σχολικό χώρο. δίνουν τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να εστιάσουν περισσότερο τη διδασκαλία τους στις δυνατότητες και τις αδυναμίες των μαθητών τους μέσα από την καλύτερη ανάλυση της επίδοσής τους παρέχουν τη δυνατότητα καλύτερης συνεργασίας στο επίπεδο της αξιολόγησης, τόσο ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς όσο και στα διάφορα τμήματα.

Τα ανοικτού τύπου λογισμικά (content-free/generic software) Λογισμικά τα οποία υποστηρίζουν την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική οργάνωση-διαχείριση και διοίκηση Τα ανοικτού τύπου λογισμικά (content-free/generic software) Επεξεργαστής κειμένου Πρόγραμμα παρουσιάσεων Λογιστικά φύλλα Βάσεις δεδομένων Λογισμικά επικοινωνίας (φυλλομετρητής ιστοσελίδων και τα προγράμματα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας). Τα συστήματα ηλεκτρονικής διαχείρισης εργασιών και διοικητικών διαδικασιών (management information systems) Ένα ολοκληρωμένο μηχανογραφικό σύστημα το οποίο αποτελείται συνήθως από επί μέρους εξειδικευμένες εφαρμογές που επικοινωνούν μεταξύ τους και μοιράζονται τα δεδομένα.

Σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης εργασιών και διοικητικών διαδικασιών (1) Το σύστημα παρέχει πληροφορίες για ενέργειες οργανωτικής και διαχειριστικής φύσης αλλά κυρίως παρέχει πληροφορίες για λήψη αποφάσεων διοικητικής φύσης. Χρησιμοποιείται τόσο στο επίπεδο της τάξης όσο και στο επίπεδο της σχολικής μονάδας. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του συστήματος είναι η δυνατότητα δημιουργίας ενδοδικτύου (intranet) και εξωδικτύου μέσω του οποίου έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες, τόσο το γραμματειακό προσωπικό, οι εκπαιδευτικοί και η διευθυντική ομάδα του σχολείου, όσο και οι γονείς και οι μαθητές, αλλά με διαφορετικό επίπεδο πρόσβασης η κάθε ομάδα.

Σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης εργασιών και διοικητικών διαδικασιών (2) Ιδιαίτερα για τη διευθυντική ομάδα το σύστημα μπορεί να τη βοηθήσει να πάρει απαντήσεις για ερωτήματα του τύπου: (α) «Τι συμβαίνει;» πχ Σε ποια μαθήματα του Αναλυτικού Προγράμματος οι μαθητές έχουν χαμηλές επιδόσεις; (β) «Γιατί συνέβηκε αυτό;» πχ Ποιες είναι οι πιθανές αιτίες και μια συγκεκριμένη ομάδα μαθητών έχει χαμηλές επιδόσεις; (γ) «Τι θα συνέβαινε εάν...;» πχ Τι θα συνέβαινε αν διαφοροποιούσαμε τις μεθόδους αξιολόγησης των μαθητών;

Περιοχές χρήσης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική οργάνωση και διοίκηση (1) Οι εγγραφές και ο έλεγχος της φοίτησης των μαθητών στο σχολείο Η ετοιμασία σχεδίων μαθήματος Η χρήση των ΤΠΕ ως πηγής άντλησης πληροφοριών για προετοιμασία του μαθήματος Η ετοιμασία αναφορών (reports) για διάφορα θέματα του κύκλου εργασιών του σχολείου Η βαθμολόγηση και η αξιολόγηση των μαθητών Η διεξαγωγή εξετάσεων και η διόρθωση εξεταστικών δοκιμίων Η τήρηση αρχείων με τις επιδόσεις των μαθητών Η τήρηση αρχείων για το υλικό του σχολείου Η τήρηση αρχείου για το προσωπικό του σχολείου

Περιοχές χρήσης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική οργάνωση και διοίκηση (2) Ο εντοπισμός και η καταγραφή των παιδιών με ειδικές ανάγκες και ο συντονισμός των προγραμμάτων στήριξής τους Η ανάπτυξη της πολιτικής και του σχεδίου δράσης του σχολείου Η ετοιμασία του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου Η αμφίδρομη επικοινωνία με το μαθητή (μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου/ ενδοδικτύου) Η αμφίδρομη επικοινωνία με τους γονείς/κηδεμόνες (μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου/ εξωδικτύου) Η αμφίδρομη επικοινωνία του προσωπικό του σχολείου Η περαιτέρω ανάπτυξη των στόχων του αναλυτικού προγράμματος

Περιοχές χρήσης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική οργάνωση και διοίκηση (3) Η τήρηση οικονομικών αρχείων, εγκυκλίων κτλ Η ετοιμασία του προϋπολογισμού και η τήρηση εξόδων και εσόδων Η αγορά προϊόντων και υπηρεσιών για το σχολείο σε πραγματικό χρόνο (on-line) μέσω του διαδικτύου Η παροχή δυνατότητας επιμόρφωσης του προσωπικού σε πραγματικό χρόνο Η επικοινωνία με τοπικούς, εκπαιδευτικούς και άλλους φορείς Η συμμετοχή σε διαδικτυακές εκπαιδευτικές κοινότητες (οn-line communities) Η τήρηση αρχείου επισκεπτών

Βαθμός αξιοποίησης των ΤΠΕ στην οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας Σκοπός: Διερεύνηση του βαθμού αξιοποίησης των ΤΠΕ στην οργάνωση-διαχείριση και διοίκηση στη δημοτική εκπαίδευση της Κύπρου Χρόνια διεξαγωγής έρευνας: 2007-2008 Ερευνητικά εργαλεία: ερωτηματολόγιο και ημιδομημένη συνέντευξη Πληθυσμός: Όλοι οι διευθυντές και βοηθοί διευθυντές δημοτικών σχολείων της Κύπρου Δείγμα: 25 διευθυντές και 54 βοηθοί διευθυντές Συμμετείχαν: 17 διευθυντές και 35 βοηθοί διευθυντές Αποτελέσματα

Προοπτικές αποτελεσματικής χρήσης- Σημαντικοί παράγοντες Η στήριξη (οικονομική, νομική και ηθική) από τους επίσημους εκπαιδευτικούς φορείς της πολιτείας Ο επαρκής εξοπλισμός των τάξεων και των σχολείων με ηλεκτρονικούς υπολογιστές και εύχρηστα και φιλικά λογισμικά προγράμματα για διεκπεραίωση διαχειριστικών και διοικητικών αποφάσεων Η δικτύωση των σχολείων Η αποτελεσματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και των άλλων χρηστών των συστημάτων Η στάση των εκπαιδευτικών (γραμματειακού/ διδακτικού προσωπικού και διεύθυνσης) έναντι της χρήσης των ΤΠΕ και της αλλαγής που αυτή επιφέρει στην καθημερινή σχολική πραγματικότητα

Συστατικά αποτελεσματικής χρήσης των ΤΠΕ στην εκπαίδευση Αλλαγή Σχέδιο Δράσης Μέσα Κίνητρα Δεξ. Όραμα + = Σύγχυση Σχέδιο Δράσης Μέσα Κίνητρα Δεξ. + = Άγχος Όραμα Αντίσταση Απογοήτευση Κυλιόμενος Δρόμος