Πειραματικό Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Κάμπου Ζακύνθου “Let us travel with the “Time- Machine” in our country before and after the E.U.“ Comenius
Τίτλος δραστηριότητας: “Let us travel with the “Time-Machine” in our country before and after the E.U."
Λόγοι επιλογής δραστηριότητας Αμφίδρομη πορεία μάθησης Πειραματικό Ολοήμερο Κάμπου Χώρες Καταγωγής Μαθητών& εταίρων
Συμμετέχουσες χώρες - σχολεία: Ελλάδα (Πειραματικό Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Κάμπου «Π. Χιώτης») - Συντονίστρια Πολωνία (Szkoła Podstawowa im. M. Sołtysiaka “Barabasza” w Daleszycach) Πολωνία (Szkola Podstawowa nr 7 z Oddzialami Integracyjnymi) Ρουμανία (Scoala Cu Cls. I-VIII “Dimitrie Cantemir”) Ρουμανία (Scoala Cu Clasele I-VIII “ Vasile Lucaciu Carei”) Λετονία (Liepupes Vidusskola) Γερμανία (Siegerland – Grundschule) Τουρκία (Seyhan Buhara Ilkogretim Okulu) Πορτογαλία (Agrupamento Vertical de Escolas de Darque – Portugal)
Εμπλεκόμενα μέλη της ελληνικής σχολικής κοινότητας 220 μαθητές γονείς – κηδεμόνες Άλλα γνωστικά αντικείμενα / τομέας σχολικής ζωής: Λογοτεχνία, Ιστορία, Γεωγραφία, Μελέτη του Περιβάλλοντος, Φυσική Αγωγή, Εικαστικά, Πληροφορική, Μουσική, Θεατρική Αγωγή (Διαθεματική Προσέγγιση)
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Μαθητοκεντρική, Ομαδοσυνεργατική Διερευνητική Δραματοποίηση
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΔΟΣΑ. ΜΕΘΟΔΟΙ - ΜΕΣΑΒ. ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ Αρχική Αξιολόγηση (Διερεύνηση) Συζήτηση. Καταιγισμός ιδεών. Αραχνόγραμμα Επισκόπηση των απόψεων των μαθητών Διερεύνηση των γνώσεων των παιδιών γύρω από το θέμα. Καταγραφή των ενδιαφερόντων και των αντιλήψεών τους για το θέμα και τα υποθέματα που πρότειναν. Καταγραφή των προτάσεών τους Διαμορφωτική Αξιολόγηση Παρατήρηση των δραστηριοτήτων που έχουν υλοποιηθεί. Συζήτηση - αξιολόγηση κάθε δραστηριότητας Οι μαθητές παρουσιάζουν στην τάξη τα στοιχεία που έχουν συλλέξει. Τα συγκρίνουν, κρίνουν και συζητούν τη συνέχεια της δράσης. Καταγράφουν όσα στοιχεία τους δυσκόλεψαν ή δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν, καταθέτοντας τις απόψεις τους για τους λόγους που τους οδήγησαν σε αυτή τη δυσκολία. Διερευνούν τις δυνατότητες επίλυσης των προβλημάτων που τυχόν παρουσιάστηκαν. Διατυπώνουν τα υποθέματα ή τις πτυχές τους που δεν σκέφτηκαν στην αρχική εξακτίνωση του θέματος και τα οποία προέκυψαν από την έρευνά τους, Επιχειρηματολογούν για το πώς θα τα διαπραγματευτούν στη συνέχεια.. Ανασχεδιάζουν τη δράση τους. Τελική αξιολόγηση Παρουσίαση του προγράμματος σε ενδοσχολική ημερίδα ανοιχτή συζήτηση και συνεντεύξεις Με ανοιχτή συζήτηση και συνεντεύξεις επιχειρείται η συνολική αποτίμηση του προγράμματος. Τα τελικά αποτελέσματα αντιπαραβάλλονται με αυτά της αρχικής αξιολόγησης Αξιολογήθηκε, επίσης, η όλη εφαρμογή του προγράμματος και η αποτελεσματικότητα των μέσων και τεχνικών που χρησιμοποιήθηκαν και θα διατυπωθούν προτάσεις βελτίωσης.
Εφαρμογή Δραστηριότητες
Συνέργεια με το Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας
Οι εργασίες των παιδιών δημοσιεύτηκαν στο ακόλουθο twinspace μετά τη λήξη του σχολικού έτους. cid= cid=34433 Συμπληρωματικά αξιοποιήθηκε και η δικτυακή πύλη της ευρωπαϊκής ένωσης
ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ: Εργαλεία-Μέθοδοι Έχοντας σοβαρά υπόψη τη σημαντικότητα και την αναγκαιότητα της αποτίμησης όλες οι δραστηριότητες ολοκληρώθηκαν αρκετά πριν τη λήξη του σχολικού έτους, ώστε να έχουμε αρκετό χρόνο στη διάθεσή μας να εκτιμήσουμε μαζί με τους μαθητές μας το τι πραγματικά έγινε και αν θα μπορούσε κάτι να γίνει διαφορετικά ή και καλύτερα, κυρίως με ανοιχτή συζήτηση και συνεντεύξεις.
Στόχοι ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ: Οι στόχοι επετεύχθησαν στο μεγαλύτερο μέρος τους (ολοκληρώθηκαν όλες οι προγραμματισμένες δραστηριότητες, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα). Ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων Πρωτοβουλίες από παιδιά με ιδιαιτερότητες Συνεργασία εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων Διεύρυνση των στόχων του ΑΠΣ με τις προαναφερθείσες δραστηριότητες. Προοπτικές για μελλοντική εξέλιξη του προγράμματος Αποτελέσματα
Αντίκτυπος αύξηση του κύρους του Σχολείου στην τοπική και ευρύτερα στην παγκόσμια κοινότητα με την ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής διάστασης στο αναλυτικό πρόγραμμα σταθερή ανταλλαγή πληροφοριών και εμπειριών μεταξύ συντονιστή και εταίρων βελτίωση και δημιουργία νέων μεθόδων διδασκαλίας του πολιτισμού οργάνωση τακτικών συναντήσεων, εργαστηρίων, σχολικών σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς με στόχο τη συζήτηση και ανάλυση μεθόδων και στρατηγικών της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης καθιέρωση θεμάτων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης σχεδίαση και παραγωγή αρκετού εκπαιδευτικού υλικού για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση /σχέδια μαθημάτων, ντοσιέ, άλμπουμ, σταυρόλεξα, παιχνίδια, διαγράμματα, νοητικοί χάρτες, βίντεο, CDs, ζωγραφιές, φωτογραφίες, οδηγός για εκπαιδευτικούς, τεστ για μαθητές κ.ά./ οργάνωση τοπικών και περιφερειακών σχολικών επισκέψεων σε ιστορικούς τόπους της πατρίδας μας με στόχο τη συλλογή υλικού για τη διδασκαλία του πολιτισμού διαμόρφωση ειδικών αιθουσών αφιερωμένων στην Ευρωπαϊκή εκπαίδευση δημιουργία ευκαιριών για τη χρήση από τους εκπαιδευτικούς της Τεχνολογίας της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας και η παροχή σ’ αυτούς των απαραίτητων και σωστών υλικών δημιουργία κοινού δικτυακού τόπου της κοινής δουλειάς μας οργάνωση επισκέψεων μελέτης και προγραμμάτων συνάντησης στις συμμετέχουσες χώρες(διακρατική κινητικότητα), ανταλλαγή μαθητών