Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα… χρόνια από τη γέννηση του Βασίλη Τσιτσάνη» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παρασκευή Ζέζα (ΠΕ16) Συνεργαζόμενοι Εκπαιδευτικοί: Αμαρυλλίς Μοναστηρίδη (ΠΕ06) Σταυρούλα Ψωμά (ΠΕ70) Τραγούδι: «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…….» - Ερμηνεία: Μαρίκα Νίνου. Στίχοι και Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης

2 Ποιοι είμαστε… Είμαστε 33 μαθητές από τις τάξεις Δ’, Ε’ και ΣΤ’ του 18ου Δημοτικού Σχολείου Πάτρας.

3 Πώς ξεκίνησαν όλα… Με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη γέννηση του Βασίλη Τσιτσάνη σκεφτήκαμε ότι θα ήταν ενδιαφέρον να έρθουμε με τα παιδιά σε επαφή όχι μόνο με τη μουσική και τα τραγούδια του δημιουργού αλλά και με την εποχή που έζησε και μεσουράνησε καθώς και με το είδος της μουσικής που υπηρέτησε-το ρεμπέτικο τραγούδι. Μας δόθηκε η δυνατότητα να έρθουμε σε επαφή με μουσικά όργανα όπως το μπουζούκι, ο μπαγλαμάς και ο τζουράς. Η υπεύθυνη του προγράμματος κ. Παρασκευή Ζέζα διδάσκει Μουσική στις τάξεις μας και για την υλοποίηση του προγράμματος συνεργάστηκε με το Εκπαιδευτικό Αγγλικής Γλώσσας του σχολείου μας κ. Αμαρυλλίς Μοναστηρίδη και με τη δασκάλα της Γ’ τάξης κ. Σταυρούλα Ψωμά. Για πρακτικούς λόγους επιλέχθηκαν μαθητές των τριών τελευταίων τάξεων του δημοτικού που εκδήλωσαν ενδιαφέρον να συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Οι συναντήσεις του μεικτού αυτού τμήματος έλαβαν χώρα κάθε δεύτερη Τρίτη από τον Ιανουάριο 2015 έως και τον Μάιο 2015.

4 Παιδαγωγικοί Στόχοι Προγράμματος
Ο βασικός μας στόχος ήταν να έρθουν σε επαφή οι μαθητές με το ρεμπέτικο και λαϊκό τραγούδι και να διερευνήσουν την επίδρασή τους στην πολιτιστική παράδοση και στο κοινωνικό γίγνεσθαι της εποχής του Τσιτσάνη. Πιο συγκεκριμένα: να ανακαλέσουν προγενέστερες γνώσεις πάνω στο θέμα που ερευνούν να διερευνήσουν την ιστορία του ρεμπέτικου και τους τρόπους με τους οποίους ο Τσιτσάνης επέφερε αλλαγές στο μουσικό αυτό είδος να αντιληφθούν το κοινωνικο - οικονομικό και πολιτικό πλαίσιο της εποχής που μεσουράνησε ο Τσιτσάνης να γνωρίσουν και να έρθουν σε επαφή με παραδοσιακά μουσικά όργανα όπως το μπουζούκι, ο μπαγλαμάς, ο τζουράς κ.α να ενημερωθεί η τοπική κοινωνία μέσα από τις δραστηριότητες του προγράμματος για τη σπουδαιότητα του Τσιτσάνη στη μουσική παράδοση της χώρας μας να ενθαρρυνθούν στο να βελτιώσουν τις μουσικές τους δεξιότητες μέσα από το τραγούδι να μάθουν με διασκεδαστικό τρόπο και να τονωθεί η αυτοπεποίθηση και ο αυτοσεβασμός τους μέσα από την ελευθερία που δίνει η μουσική έκφραση να μάθουν να συνεργάζονται και να δουλεύουν ομαδικά ώστε να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ τους

5 Το ταξίδι μας… Το ταξίδι μας, στα πλαίσια του πολιτιστικού μας προγράμματος με τίτλο «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα… χρόνια από τη γέννηση του Βασίλη Τσιτσάνη», είχε διάρκεια 5 μηνών (Ιανουάριος - Μάιος 2015). Ξεκινήσαμε με καταιγισμό ιδεών σε σχέση με το ρεμπέτικο τραγούδι και το Βασίλη Τσιτσάνη. Στη συνέχεια ακολούθησε έρευνα – μελέτη βιογραφίας του δημιουργού (Β. Τσιτσάνη) – γνωριμία με τη ζωή και το έργο του. Αναζητήσαμε ιστορικά στοιχεία και φωτογραφίες στο διαδίκτυο, σε εφημερίδες και περιοδικά. Έγινε διερεύνηση του ιστορικού, πολιτικού, οικονομικού και κοινωνικού πλαισίου της εποχής (Δικτατορία Μεταξά, κατοχή, εμφύλιος, δικτατορία Παπαδόπουλου, μεταπολίτευση) και αναζήτηση ιστορικών στοιχείων και φωτογραφιών στο διαδίκτυο Οργανώσαμε και κατηγοριοποιήσαμε τα δεδομένα, κάναμε παρουσίαση των ιστορικών ευρημάτων και έγινε ανταλλαγή πληροφοριών και συζήτηση στην τάξη Έγινε διερεύνηση και αναζήτηση τραγουδιών και βίντεο με θέμα το ρεμπέτικο και το λαϊκό τραγούδι και επιλογή τραγουδιών για μουσική παράσταση που δόθηκε παρουσία ευρύτερου κοινού στη γιορτή λήξης της σχολικής χρονιάς Σε τακτά χρονικά διαστήματα (κάθε δεύτερη Τρίτη) κάναμε πρόβες τα τραγούδια που επιλέξαμε συνοδεία ακορντεόν και ενίοτε μπουζούκι. Κατασκευάσαμε αφίσαςτου προγράμματος Θα ανεβάσουμε το υλικό του πολιτιστικού στην ιστοσελίδα του προγράμματος Comenius

6 Σε αυτό το σημείο παραθέτουμε μερικές χαρακτηριστικές φωτογραφίες από τις πρόβες μας

7 Η αφίσα μας

8 Η παράστασή μας

9

10

11 Ευχαριστούμε πολύ, Καλό καλοκαίρι με πολλή μουσική……..!
Τι πετύχαμε; Αυτό που μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι πετύχαμε είναι ότι ήρθαμε σε επαφή με το ρεμπέτικο και λαϊκό τραγούδι και την πολιτιστική παράδοση και στο κοινωνικό γίγνεσθαι της εποχής του Τσιτσάνη. Μάθαμε για τη ζωή του δημιουργού και την επίδραση που είχε το έργο του στην Ελληνική μουσική μέχρι σήμερα Τα παιδιά αγάπησαν το συγκεκριμένο είδος μουσικής και σιγοτραγουδούσαν τα τραγούδια συνεχώς και εκτός πρόβας Η παράστασή μας είχε μεγάλη απήχηση και δεχτήκαμε θερμα συγχαρητήρια, μας απέσπασαν δε την υπόσχεση να συνεχίσουμε και την επόμενη σχολική χρονιά με κάποιον άλλο δημιουργό. Ευχαριστούμε πολύ, Καλό καλοκαίρι με πολλή μουσική……..!


Κατέβασμα ppt "Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google