Ευάγγελος Αθανασόπουλος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Advertisements

Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Η πλατφόρμα moodle και η χρήση ψηφ. εκπαιδευτικού υλικού
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Center for Collaboration and Exchange (cce): Ένα εργαλείο για την υποστήριξη κοινοτήτων δράσης Χ. Κυνηγός, Ε. Τρούκη, Ν. Γιαννούτσου, Μ. Φουντάνα, Τ. Αθανασίου.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Mahara (e-portfolio) Ορφανάκης Βασίλης.
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Συναντήσεις υποστήριξης εκπαιδευτικών που θέλουν να μάθουν να ενσωματώνουν τις Τ.Π.Ε. στα μαθήματά τους.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ / ΜΥΤΙΛΗΝΗ / Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Η αξιοποίηση των tablets στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Ευάγγελος Αθανασόπουλος
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Project.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ευάγγελος Αθανασόπουλος Εφαρμογές των ΝΤ στην εκπαιδευτική πράξη και στη διοίκηση της εκπαίδευσης Διδάσκοντες: Βασίλης Κόλλιας Ευάγγελος Αθανασόπουλος Μιχαλης Παρασκευας Χαράλαμπος Σταχτέας

Αξονες του μαθηματος ΤΠΕ στην εκπαιδευτικη πράξη Στην ταξη Εκτός τάξης (εντός σχολειου, εκτος σχολειου) ΤΠΕ στη διοικηση της εκπαιδευσης Η σκοπιά της σχολικής μονάδας Η σκοπιά του Πανελλήνιου Σχολικου Δικτυου

Στόχοι του μαθήματος Να ενημερωθούν σχετικά και να κατανοήσουν τους στόχους αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής και του Ελληνικού «Ψηφιακού Σχολείου» Να μπορούν να αξιολογήσουν την ποιότητα χρήσης των ΤΠΕ σε ένα περιβάλλον μάθησης στο οποίο αυτές έχουν ενταχθεί- να εξοικειωθούν με διαφορετικά είδη εκπαιδευτικού λογισμικού που σχεδιάζονται με βάση παιδαγωγικές αρχές και να τις κατανοήσουν. Να γνωρίσουν τις δυνατότητες που προσφέρει το Διαδίκτυο και το Web2.0 στην εκπαίδευση αλλά και τον σχετικό προβληματισμό στη βιβλιογραφία. Να αναγνωρίζουν τις δυνατότητες που προσφέρουν οι ΤΠΕ στην υποστήριξη κοινοτήτων μάθησης των εκπαιδευτικών – παραδείγματα επιστημονικών και επαγγελματικών κοινοτήτων εκπαιδευτικών και ερευνητών που έχουν να κάνουν με τις ΤΠΕ-Ε Να αναγνωρίζουν τις προκλήσεις που παρουσιάζει η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαίδευση και το σχετικό μοντέλο TPCK. Να αναγνωρίζουν τις διοικητικές προκλήσεις που συνεπάγεται, για τον διευθυντή του σχολείου, η προώθηση της εισαγωγής των ΤΠΕ στο σχολείο. Να ενημερωθούν για τις χρήσεις των ΤΠΕ στη διοίκηση της εκπαιδευσης Να χρησιμοποιήσουν οι ίδιοι πλατφόρμες που ευνοούν τη δημιουργία κοινοτήτων μάθησης στα πλαίσια του μεταπτυχιακού

Ιδιαιτεροτητες της φετινής τάξης Πολλοι έχετε παρακολουθήσει ή παρακολουθειτε την επιμόρφωση Β Επιπέδου Κάποιοι έχετε ηδη εμπειρια από χρηση των ΤΠΕ στις τάξεις σας Κάποιοι έχετε εμπειρια απλών χρησεων των ΤΠΕ στη διοικηση του σχολειου Για κάποιους μπορει να είναι κάτι τελειως καινούργιο Μπορουμε ευκολοτερα να λειτουργησουμε ως μια κοινοτητα μάθησης οπου συμμετέχουν μέλη με διαφορετικές εμπειριες και επιπεδο γνώσης Web2.0 λογισμικά για να μας υποστηρίξουν

ΝΤ/ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Χρήσεις που είναι αποδεκτές και χρήσεις που δεν ειναι

Αποδεκτές χρήσεις των ΤΠΕ Επαγγελματική ενημέρωση Προετοιμασία και Οργάνωση «υλικού» διδασκαλίας (αν υπάρχουν διαθέσιμα μέσα) Προβολή Ψηφιακού Υλικού (κινητοποίηση, πλουτισμός σε νέες εμπειρίες, επικίνδυνη πρακτική εκτέλεση) Με την προυπόθεση ότι: (εδώ έχει γινει δουλειά: δες Mayer et al)

Διαφιλονικούμενες χρησεις των ΤΠΕ Συγκεκριμένες πορειες για την κατάκτηση δυσκολων εννοιων Ανοικτα προβλήματα Δημιουργια μοντέλων Οι μαθητες επιλέγουν τι μαθαινουν και πως το μαθαινουν Οργανωση της εργασιας των μαθητών Τα αποτελέσματα δεν είναι πάντα θετικά Μοιάζει να έχουμε μεγαλυτερη πιθανοτητα για σφάλματα Μοιάζει να υπάρχει μεγαλύτερη συγκρουση με το σχολειο, τους γονεις, τους μαθητές

Δραστηριότητες που ενθαρρύνονται από τις ΤΠΕ (Βοσνιάδου 2006) Απόκτηση γνώσεων σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα Παροχή και μετάδοση πληροφοριών Επικοινωνία Συνεργασία Διερευνητική Μάθηση Μάθηση και Χρήση Συμβολικών Γλωσσών

Οι ΤΠΕ σε πρόσφατα διαμορφωθέντα ΑΠ

Η στοχευση της χρησης ΤΠΕ (ICT) σε διαφορετικά αναλυτικά προγράμματα Αυστραλία Γενικο: http://www.australiancurriculum.edu.au/GeneralCapabilities/Information-and-Communication-Technology-capability/Introduction/Introduction Εφαρμογές σε διαφορετικά μαθήματα: http://www.australiancurriculum.edu.au/GeneralCapabilities/Information-and-Communication-Technology-capability/Introduction/ICT-capability-across-the-curriculum Εκθεση με λεπτομέρειες http://www.australiancurriculum.edu.au/GeneralCapabilities/Pdf/ICT

Η στοχευση της χρησης ΤΠΕ (ICT) σε διαφορετικά αναλυτικά προγράμματα

Η στοχευση της χρησης ΤΠΕ (ICT) σε διαφορετικά αναλυτικά προγράμματα Σκωτία http://www.educationscotland.gov.uk/usingglowandict/ Το αντίστοιχο του ελληνικού σχολικού δικτύου http://www.educationscotland.gov.uk/usingglowandict/glow/index.asp

ΤΠΕ στην Ευρωπαική Ένωση http://ec.europa.eu/education/lifelong-learning-policy/policy-framework_en.htm Key Competences http://ec.europa.eu/education/news/rethinking/sw371_en.pdf Ανασχεδιασμός της εκπαίδευσης: επενδύοντας στις δεξιότητες για καλύτερα κοινωνικοοικονομικά αποτελέσματα (Νοέμβριος 2012) http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2012:0669:FIN:EL:PDF Ανοικτοι εκπαιδευτικοι πόροι http://www.unesco.org/new/en/communication-and-information/access-to-knowledge/open-educational-resources/what-are-open-educational-resources-oers/

ΤΠΕ-Ε στην Ελλαδα Ψηφιακό Σχολείο http://dschool.edu.gr/ PISA

Τεχνολογια με τι στοχο; To promote student learning through collaborative involvement in authentic, challenging, multidisciplinary tasks by providing realistic complex environments for student inquiry, furnishing information and tools to support investigation, and linking classrooms for joint investigations to develop thinking skills in our students so that they will be able to utilize the power of technological tools to solve problems and do useful work

Elmer: Κατηγορίες χρησεων των ΤΠΕ Χρηση για μάθηση «υλης» και δεξιοτήτων Συμπλήρωση και εμπλουτισμός του ήδη υπάρχοντος προγράμματος Μετασχηματισμός της μαθησης Κανένα από αυτά δεν είναι ευκολο να γινει καλα

Η μάθηση των ονείρων μας: Μαθηση με νοημα Ενεργητική (παρατηρουμε τι γινεται και προσπαθουμε να βγάλουμε νοημα, επεμβαινουμε επιρεάζοντας την πορεια των πραγμάτων) Οικειοποιημένη από εμάς(οι στοχοι «είναι δικοι μας και δεν μας επιβλήθηκαν», εχουμε λογο στην πορεια της μάθησης: τι και πώς μαθαινουμε) Αυθεντική (μας επιτρέπει να φέρουμε αρκετή γνώση και δεξιότητες που ήδη έχουμε, γιατι είναι αρκετά συνθετη ώστε να επιτρέπει πολλές «εισόδους» και με αρκετές επικαλύψεις με καταστάσεις στις οποιες έχουμε προηγουμενη εμπειρία και έχουν νοημα στη ζωη μας) Δημιουργική και αναστοχαστική (δινει ευκαιριες να αναπαραστήσουμε, να εκφρασουμε αυτό που καταλάβαμε ή δεν καταλαβαμε, να φτιάξουμε αναλογίες και ακομα να το δουμε ως κομμάτι της δικής μας προσωπικής ιστορίας) Συνεργατική (με συνδιασμο της δικής μας δουλειάς με τη δουλειά άλλων και με έντονη εμπλοκη σε συζητήσεις. Ακομα και αν μας αρέσει πολύ να δουλευουμε μονοι μας η ανατροφοδότηση των άλλων, η επιβίωση της δουλειάς μας σε κριτική, ο συνδιασμος της με τη δουλειά άλλων είναι που της δινει αντικειμενική υπόσταση)

http://www.youtube.com/watch?v=66mrAzz7nLw (πχ 13:00 ->)

Σημερινή παρένθεση Πως μπορω να καταλάβω ότι ξέρω να χρησιμοποιω αποτελεσματικά τις ΤΠΕ στο μάθημά μου: (Angeli & Valanides) Μπορω να διακρινω θεματα όπου οι ΤΠΕ μπορουν να δωσουν την ιδιαιτερη «προστιθέμενη αξια» Μπορω να διακρινω εκεινες τις αναπαραστάσεις που Μετασχηματιζουν το περιεχομενο σε μορφες που μπορουν να καταλάβουν οι μαθητές μου Είναι δυσκολο να αποδωθουν με άλλα μέσα Γνωριζω διδακτικες στρατηγικες που είναι δυσκολο ή αδυνατο να υλοποιηθουν χωρις ΤΠΕ Μπορω να επιλέξω τα κατάλληλα εργαλεια λογισμικου Αναγνωριζω τις δυνατοτητες που δινουν για αναπαραστάσεις της γνωσης και για απόδοση πρωτοβουλίας στους μαθητες Αναγνωριζω προβληματα/περιορισμους που πιθανώς παρουσιάζουν Μπορω να προτεινω συγκεκριμένες στρατηγικές για την ένταξη της τεχνολογιας στην τάξη μου