Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ευάγγελος Αθανασόπουλος

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ευάγγελος Αθανασόπουλος"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ευάγγελος Αθανασόπουλος
Εφαρμογές των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική πράξη και στη διοίκηση της εκπαίδευσης Διδάσκοντες: Βασίλης Κόλλιας Ευάγγελος Αθανασόπουλος Μιχαλης Παρασκευας

2 Αξονες του μαθηματος ΤΠΕ στην εκπαιδευτική πράξη
Στην τάξη ΤΠΕ στη διοίκηση της εκπαίδευσης Η σκοπιά της σχολικής μονάδας Η σκοπιά του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου Ενδιάμεσες περιοχές (άτυπη εκπαίδευση, ΤΠΕ και επαγγελματική ταυτότητα του/της εκπαιδευτικού, κοινότητες εκπαιδευτικών)

3 Ιδιαιτεροτητες της φετινής τάξης
Επιμόρφωση Β Επιπέδου; Εμπειρια από χρηση των ΤΠΕ στις τάξεις σας; Εμπειρια χρησεων των ΤΠΕ στη διοικηση του σχολειου; Μπορουμε ευκολοτερα να λειτουργησουμε ως μια κοινοτητα μάθησης οπου συμμετέχουν μέλη με διαφορετικές εμπειριες και επιπεδο γνώσης Μεσα: wiki, google drive

4 Περισσοτερες πληροφοριες για εμας
E-Class ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Τόπος του μαθήματος Πληροφορίες για εσάς- ομαδες

5 Σημερινο μάθημα Θεωρητικό κομμάτι: Γενικό πλαίσιο, ΤΠΕ στην εκπαιδευτική πράξη Πρακτικό κομμάτι (wiki, google drive)

6 Αποδεκτές χρήσεις των ΤΠΕ
Επαγγελματική ενημέρωση Προετοιμασία και Οργάνωση «υλικού» διδασκαλίας (αν υπάρχουν διαθέσιμα μέσα) Προβολή Ψηφιακού Υλικού (κινητοποίηση, πλουτισμός σε νέες εμπειρίες, επικίνδυνη πρακτική εκτέλεση)

7 Διαφιλονικούμενες χρησεις των ΤΠΕ
Ανοικτα προβλήματα Δημιουργία μοντέλων Οι μαθητές επιλέγουν τι μαθαίνουν και πως το μαθαίνουν Οργάνωση της εργασίας των μαθητών Τα αποτελέσματα δεν είναι πάντα θετικά Μοιάζει να έχουμε μεγαλύτερη πιθανότητα για σφάλματα Μοιάζει να υπάρχει μεγαλύτερη σύγκρουση με τη «γραμματική» του σχολείου, τους γονείς, τους μαθητές Διαμαρτυρίες ότι τελικά δεν γίνεται υλοποίηση με υψηλή προστιθέμενη αξία αλλά και παραδειγματικές περιπτώσεις

8 Προτάσεις http://fcit.usf.edu/matrix/matrix.php
Μπείτε σε ομαδες στον πρώτο σύνδεσμο και διαλέξετε κάποια από τις «ανώτερες χρήσεις» των ΤΠΕ. Είναι οντως ανώτερη; Γράψτε ποιοι ειστε, ποια περίπτωση αναλύσατε και τα σχόλιά σας στο σημειωματάριο του μαθήματος

9 Πώς όμως θα γίνουν όλα αυτά κατανοητά;
Χρειάζεται ένα πλαίσιο Πλαίσιο που σχετίζεται με τη μάθηση Πλαίσιο που σχετίζεται με την εκπαιδευτική πολιτική

10 Πλαίσιο 1: Μάθηση με νόημα
Ενεργητική Active(παρατηρουμε τι γινεται και προσπαθουμε να βγάλουμε νοημα, επεμβαινουμε επιρεάζοντας την πορεια των πραγμάτων στη βαση δικων μας υποθέσεων) Σε συμφωνία με επιθυμίες / στοχους μας Intentional(οι στοχοι «είναι δικοι μας και δεν μας επιβλήθηκαν», εχουμε λογο στην πορεια της μάθησης: τι και πώς μαθαινουμε) Αυθεντική Authentic(μας επιτρέπει να φέρουμε αρκετή γνώση και δεξιότητες που ήδη έχουμε, γιατι είναι αρκετά συνθετη ώστε να επιτρέπει πολλές «εισόδους» και με αρκετές επικαλύψεις με καταστάσεις στις οποιες έχουμε προηγουμενη εμπειρία και έχουν νοημα στη ζωη μας) Δημιουργική και αναστοχαστική Constructive (δινει ευκαιριες να αναπαραστήσουμε, να εκφρασουμε αυτό που καταλάβαμε ή δεν καταλαβαμε, να φτιάξουμε αναλογίες και ακομα να το δουμε ως κομμάτι της δικής μας προσωπικής ιστορίας) Συνεργατική Cooperative (με συνδιασμο της δικής μας δουλειάς με τη δουλειά άλλων και με έντονη εμπλοκη σε συζητήσεις. Ακομα και αν μας αρέσει πολύ να δουλευουμε μονοι μας η ανατροφοδότηση των άλλων, η επιβίωση της δουλειάς μας σε κριτική, ο συνδιασμος της με τη δουλειά άλλων είναι που της δινει αντικειμενική υπόσταση)

11 Ποιες κατά τη γνώμη σας…
Είναι οι διαστάσεις που είναι δυσκολότερο να υλοποιήσουμε στο σχολείο; Ενεργητική Active Σε συμφωνία με επιθυμίες / στοχους που θέσαμε εμείς Intentional Αυθεντική Authentic Δημιουργική και αναστοχαστική Constructive Συνεργατική Cooperative Σε ένα επιτυχημένο σχολείο μαθαίνουν και οι μαθητές αλλα και οι εκπαιδευτικοί. Ποιες είναι οι διαστάσεις που είναι δυσκολότερες στη μάθηση των εκπαιδευτικών;

12 Κατηγορίες χρήσης των ΤΠΕ με «υψηλή προστιθέμενη αξία»
Ο μαθητης χρησιμοποιει υπολογιστές για να: Ψάξει να βρει την άκρη σε ενδιαφέροντα ερωτήματα (inquiry) Δουλέψει με πειράματα Κατασκευάσει καλύτερα «κείμενα» Κατασκευάσει και ερευνήσει μοντέλα φαινομένων Συμμετέχει αποτελεσματικότερα σε κοινότητες Επικοινωνήσει αποτελεσματικότερα Σχεδιάσει Οπτικοποιήσει Αξιολογήσει τη μάθησή του (σχετική παρουσίαση στο eclass)

13 Πλαίσιο 2: Τύποι μαθησιακής εμπλοκής
Παθητική (Passive) Ενεργητική (Active) Κατασκευαστική (Constructive) Διαλογική (Interactive) (Τα παραδειγματα τα εχω πάρει από την παρουσίαση της M Chi)

14 Παθητική εμπλόκή Πχ ακουν μια διάλεξη χωρις να κρατουν σημειωσεις
Βλεπουν ένα βιντεο ή παρακολουθούν μια επίδειξη Μελετουν ένα ηδη λυμένο παράδειγμα (χωρις να επεκτείνονται) Σιωπηλή ανάγνωση

15 Ενεργητική εμπλοκή (κάνουν κατι)
Πχ αντιγράφουν μια λυση από τον πινακα Υπογραμμίζουν σημαντικές φράσεις Χρησιμοποιουν δοκιμαστικους σωλήνες και κάνουν μετρήσεις Δειχνουν Μαθαινουν απέξω ορισμούς

16 Κατασκευαστική εμπλοκή
Πχ κατασκευαζουν ένα χαρτη εννοιων ή ένα διαγραμμα Εξηγουν με δικά τους λόγια ή προχωρουν μια σκέψη σε ένα κειμενο στις συνέπειές της ή ολοκληρώνουν μια ημιτελή λυση Θετουν ερωτήσεις Δικαιολογουν τις θέσεις τους Δημιουργουν υποθέσεις Συγκρινουν, αντιπαραθέτουν

17 Διαλογική εμπλοκή Πχ φτιάχνουν μια εξήγηση μαζι με ένα/μια συμμαθητή/τρια Χτιζει ο ενας πανω στη δουλεια του άλλου όπως στα wiki Διδάσκουν ένα συμμαθητή και δεχονται ερωτήσεις από αυτόν (μετα εναλλαγή των ρόλων) Συζητουν μαζι με μια συμμαθήτρια ένα εννοιολογικό χάρτη που έφτιαξαν

18

19 Ας πάμε για τα δύσκολα Μπορείτε να σκεφτείτε τρόπους χρήσης των ΤΠΕ που να ταιριάζουν στην Α) κατασκευαστική εμπλοκή και Β) διαλογική εμπλοκή Των μαθητών; Πώς να διαμορφώσουμε το google drive για να μας υποστηρίξει;

20 Πλαίσιο 3: Δεξιότητες του 21ου αιώνα
Μια σειρά από οργανισμούς (UNESCO, OECD, EU) προσπαθούν να προσδιορίσουν εκείνες τις «δεξιότητες» που θα είναι αναγκαίες τον 21ο αιώνα Μπορεί η χρήση των ΤΠΕ να υποστηρίξει την ανάπτυξη αυτών των δεξιοτήτων; Πώς πραγματοποιείται μάθηση «υψηλής ποιότητας»;

21 Δεξιότητες του 21ου αιώνα
Κριτική σκέψη-Επίλυση προβλημάτων Μεταγνώση (μαθαίνω πώς να μαθαίνω) Συνεργασία Προσαρμοστικότητα και ευελιξία Δημιουργικότητα και Καινοτομία Επικοινωνία Οικοδόμηση /Κατασκευή γνώσης Τεχνολογικός /Πληροφοριακός αλφαβητισμός Κοινωνική και Πολιτισμική επίγνωση

22 Δεξιότητες του 21ου αιώνα
Τρόποι σκέψης Κριτική σκέψη-Επίλυση προβλημάτων Μεταγνώση (μαθαίνω πώς να μαθαίνω) Δημιουργικότητα και Καινοτομία Οικοδόμηση /Κατασκευή γνώσης Τρόποι δουλειάς Συνεργασία Επικοινωνία Εργαλεία δουλειάς Τεχνολογικός /Πληροφοριακός αλφαβητισμός Ζώντας στον κόσμο Προσαρμοστικότητα και ευελιξία Κοινωνική και Πολιτιστική επίγνωση

23 Ευρωπαϊκή επιτροπή Βασικές ικανότητες της δια βίου μάθησης
Σύνοψη του προηγουμένου Δίκτυο που προωθεί τις βασικές δεξιότητες Και ένα παραδειγμα από δημιουργια παιδιών

24 4 πυλώνες της εκπαίδευσης από την UNESCO
α) Να μαθαίνω πώς να μαθαίνω, να μαθαίνω δηλαδή πώς να αποκτώ την γνώση και πώς να επωφεληθώ από τις ευκαιρίες που η εκπαίδευση έχει προσφέρει σε όλη την διάρκεια της ζωής. β) Να μαθαίνω πώς να ενεργώ, να κάνω δηλαδή πράξη όσα μαθαίνω. Απόκτηση εκείνων των δεξιοτήτων που κάνουν τους μαθητές ικανούς να εργάζονται σε ομάδες και να αντιμετωπίζουν διάφορες καταστάσεις. γ) Να μαθαίνω να συνυπάρχω με άλλα άτομα, να μαθαίνω να συνυπάρχω με άλλους, να συνεργάζομαι και να κατανοώ τα συναισθήματα τους. δ) Να μαθαίνω να υπάρχω αποκτώντας περισσότερη αυτονομία, να μαθαίνω να υπάρχω αποκτώντας πνευματική ανεξαρτησία και κριτική ικανότητα έχοντας προσωπική ευθύνη για την επίτευξη κοινών στόχων

25 Πλαίσιο πολιτικής: οι ΤΠΕ στα αναλυτικά προγράμματα

26 Η στοχευση της χρησης ΤΠΕ (ICT) σε διαφορετικά αναλυτικά προγράμματα
Αυστραλία Γενικο: Εφαρμογές σε διαφορετικά μαθήματα: Εκθεση με λεπτομέρειες

27 Η στοχευση της χρησης ΤΠΕ (ICT) σε διαφορετικά αναλυτικά προγράμματα

28 Η στοχευση της χρησης ΤΠΕ (ICT) σε διαφορετικά αναλυτικά προγράμματα
Σκωτία Το αντίστοιχο του ελληνικού σχολικού δικτύου

29 ΤΠΕ στην Ευρωπαική Ένωση
Key Competences Ανασχεδιασμός της εκπαίδευσης: επενδύοντας στις δεξιότητες για καλύτερα κοινωνικοοικονομικά αποτελέσματα (Νοέμβριος 2012) Ανοικτοι εκπαιδευτικοι πόροι

30 ΤΠΕ-Ε στην Ελλαδα Ψηφιακό Σχολείο PISA

31 Τεχνολογια με τι στοχο;
To promote student learning through collaborative involvement in authentic, challenging, multidisciplinary tasks by providing realistic complex environments for student inquiry, furnishing information and tools to support investigation, and linking classrooms for joint investigations to develop thinking skills in our students so that they will be able to utilize the power of technological tools to solve problems and do useful work


Κατέβασμα ppt "Ευάγγελος Αθανασόπουλος"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google