Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Advertisements

Δρ. ΣΤΕΛΙΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π: Δράσεις και Πολιτικές - Εθνικό Κέντρο Europass
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Διασύνδεση των σχολικών μονάδων με τις τοπικές κοινωνίες.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Δίκτυο προώθησης της δια βίου κατάρτισης και εξ αποστάσεως πιστοποίησης δεξιοτήτων στις Μ.Μ.Ε. Α.Σ. ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ.
H λειτουργία της Μαθητείας των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ : Μια σύγχρονη καινοτομική εκπαιδευτική προσέγγιση στην Επαγγελματική Κατάρτιση Γιάννης Χαλάς Εκπαιδευτικός ΟΑΕΔ.
Leonardo Transfer of Innovation- Μεταφορά καινοτομίας (Οκτώβριος 2012 – Σεπτέμβριος 2014) Κώστας Οικονόμου Βασιλική Ζιάκα.
Ο Ρόλος των ΣΔΕ στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.2 Τα βασικά στοιχεία των περιεχομένων της κατάρτισης.
Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος «Πληροφόρηση φοιτητριών και νέων επιστημονισσών για το επάγγελμα του ερευνητή» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «Η.
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου. Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο : ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών.
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
Πώς φθάσαμε εδώ…; ΜΑΣΟΥΡΑΚΗ ΑΡΙΣΤΕΑ
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Στόχοι και επιδιώξεις της εκπαίδευσης ενηλίκων(L6)
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
AΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Δυναμική της ομάδας και Διδακτική
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ Α.Τ.Ε.Ι. ΠΑΤΡΑΣ ΣΤΟ INSTALL INSTALL Innovative strategy for raising awareness of lifelong learning in Greece.
ΔΙΑ ΒΊΟΥ ΜΆΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ Εκπαίδευση Ενηλίκων.
Η παρουσία του εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα. Ο εκπαιδευτικός ως πρότυπο (role model) Ο εκπαιδευτικός: είτε το επιδιώκει είτε όχι, είτε το θέλει είτε.
Εκπαίδευση Ενηλίκων – Γενικό πλαίσιο (1) Ανέκαθεν οι άνθρωποι προσπαθούσαν να διευρύνουν τους γνωστικούς τους ορίζοντες εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και.
Προσχολική Παιδαγωγική Ενότητα 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Μαρία Καμπεζά Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Επαγγελματικά Περιγράμματα
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου
Κομνηνού Ιωάννα, υπ.Διδ. MPhil
Ο πολυσύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού
Φύλλα Διδασκαλίας.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ «ΝΕΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ» 1
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
«Εγκλεισμός και εκπαίδευση: δύο δρόμοι συγκλίνοντες ή παράλληλοι;»
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Διδάσκοντας ομάδες ενηλίκων Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ.
Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων /Learning Mobility of Individuals
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
Project.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων

Σύγχρονη Διδακτική και Εκπαίδευση Ενηλίκων Σύγχρονη Διδακτική και Εκπαίδευση Ενηλίκων Στη σύγχρονη εποχή, οι ραγδαίες εξελίξεις διεθνώς στον οικονομικό, κοινωνικό, τεχνολογικό και πολιτισμικό τομέα, καθιστούν αναγκαία για ολοένα και περισσότερους ενήλικους: την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων προσαρμόσιμων στις μεταβαλλόμενες συνθήκες (Κόκκος, 1999)

Σύγχρονη Διδακτική και Εκπαίδευση Ενηλίκων Σύγχρονη Διδακτική και Εκπαίδευση Ενηλίκων Τα τελευταία χρόνια πολλαπλασιάζονται τα προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων, τα οποία αποκρυσταλλώνονται σε διάφορες μορφές, όπως π.χ.: Μεταπτυχιακά Προγράμματα, ΚΕΚ, ΙΕΚ, ΣΔΕ, ΚΔΒΜ, Σχολές Γονέων, Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών, ενδοεπιχειρησιακά προγράμματα επιμόρφωσης και κατάρτισης κ.ά

Μεταπτυχιακές Σπουδές

Χαρακτηριστικά ενήλικων εκπαιδευόμενων

Χαρακτηριστικά ενήλικων εκπαιδευόμενων Εκούσια και συνειδητοποιημένη επιλογή συμμετοχής στη διαδικασία μάθησης Βρίσκονται στο μέσο και όχι στην αρχή μιας εξελισσόμενης αναπτυξιακής διεργασίας «Κουβαλάνε» μαζί τους ένα σύνολο εμπειριών και αξιών

Χαρακτηριστικά ενήλικων εκπαιδευόμενων Συμμετέχουν στην μαθησιακή διαδικασία με δεδομένες προθέσεις και συγκεκριμένες προσδοκίες Έχουν αυξημένες προσωπικές και κοινωνικές υποχρεώσεις Έχουν ήδη διαμορφωμένα μοντέλα μάθησης Είναι πιο απαιτητικοί από μια μαθησιακή διαδικασία

Ο εκπαιδευτικός σε ένα τμήμα ενηλίκων: Λαμβάνει υπόψη του τα παραπάνω ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ενήλικων εκπαιδευόμενων Αξιοποιεί τις εμπειρίες και τα βιώματά τους στη μαθησιακή διαδικασία

Ο εκπαιδευτικός σε ένα τμήμα ενηλίκων: Οφείλει να επιδεικνύει αυξημένες ικανότητες ενσυναίσθησης Αναπτύσσει την έννοια της δυναμικής της ομάδας Φροντίζει για τη διαμόρφωση ενός θετικού μαθησιακού κλίματος

Ο εκπαιδευτικός σε ένα τμήμα ενηλίκων: Μεγάλη διαφοροποίηση στις επιμέρους διαστάσεις του ρόλου ενός εκπαιδευτικού Εκπαίδευση «ανηλίκων» - ενηλίκων

Ο εκπαιδευτικός σε ένα τμήμα ενηλίκων: Δεν είναι αυθεντία, είναι απλά ένας εμψυχωτής και ένας «διευκολυντής μάθησης» (learning facilitator) (Jarvis)

Διδακτική μεθοδολογία ενηλίκων Προτίμηση κυρίως στις εξής μεθόδους: Ομοδοσυνεργατική μέθοδος Συζήτηση Ερωτήσεις-Απαντήσεις

Ομαδοσυνεργατική μέθοδος Ανάπτυξη πλεγμάτων επικοινωνίας – βελτίωση της συνοχής της ομάδας (Ματσαγγούρας, 1998)

Ομαδοσυνεργατική μέθοδος Βελτίωση της συνοχής της ομάδας Μείωση άγχους Μείωση εντάσεων Ενεργής συμμετοχή των εκπαιδευομένων στη μαθησιακή διαδικασία Καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα

Τα χαρακτηριστικά ενός καλού εκπαιδευτή ενηλίκων Τα χαρακτηριστικά ενός καλού εκπαιδευτή ενηλίκων

Τα 6 βασικά χαρακτηριστικά ενός καλού εκπαιδευτή ενηλίκων (Jarvis) επικοινωνιακός, προσαρμοστικός, συνεπής, οργανωτικός, μεθοδικός, ενθαρρυντικός

Χρήσιμες ιστοσελίδες: ΙΝΕΔΙΒΙΜ Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης http://www.inedivim.gr/ ΕΟΠΠΕΠ Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού http://www.eoppep.gr

Χρήσιμες ιστοσελίδες: ΕΑΠ Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο http://www.eap.gr/ Κέντρα Δια Βίου Μάθησης http://www.kdvm.gr/

Χρήσιμες ιστοσελίδες: Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων http://www.adulteduc.gr Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης http://www.gsae.edu.gr

Βιβλιογραφία: Rogers, A. (1999). Η εκπαίδευση ενηλίκων (μτφ. Παπαδοπούλου-Τόμπρου). Αθήνα: Μεταίχμιο Foley, G. (2000). Understanding adult education and training. Allen and Unwin. Jarvis, P. (1995). Adult and Continuing Education. London: Routledge Κόκκος, Α. (2005). Μεθοδολογία Εκπαίδευσης Ενηλίκων: Θεωρητικό Πλαίσιο και Προϋποθέσεις Μάθησης. Τόμος A’, Πάτρα ΕΑΠ Courau, S. (2000). Τα βασικά εργαλεία του εκπαιδευτή ενηλίκων.Αθήνα, εκδόσεις Μεταίχμιο Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης Knights, B. (1993). Hearing Yourself Teach: Group Processes for Adult Educators. Studies in the Education of Adults 25, no. 2. pp. 184-198.