Οι Υπολογιστικές & Δικτυακές Τεχνολογίες στην Δ.Ε. Η ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί Το εκπαιδευτικό σύστημα απαιτεί από όλους αυτό που δεν τους παρέχει…

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογερμανική Αγωγή
Advertisements

Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Νότα Σεφερλή
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Υπάρχουσα κατάσταση και προοπτικές για το μέλλον Ερευνητικό.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Α’ Λυκείου | Υπ. Καθηγητής: Μαραγκός Ι.Γεώργιος
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΕΠΘ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
«Διδασκαλία Χημείας στη Β/βαθμια Εκπαίδευση με την υποστήριξη εύχρηστων εκπαιδευτικών λογισμικών» Α. Γ ΕΩΡΓΙΑΔΟΥ Δρ. Α. Γ ΕΩΡΓΙΑΔΟΥ Ενδοσχολική Επιμόρφωση.
Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Νότα Σεφερλή
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Χρήση διαδραστικών πινάκων στη μαθησιακή διαδικασία Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής ΜΕΡΟΣ Α: ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Γενικό μέρος - Ενότητα
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ / ΜΥΤΙΛΗΝΗ / Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι Υπολογιστικές & Δικτυακές Τεχνολογίες στην Δ.Ε. Η ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί Το εκπαιδευτικό σύστημα απαιτεί από όλους αυτό που δεν τους παρέχει… (P. Bourdieux, 1973) Αναστασία Α. Γεωργιάδου Δρ. Χημείας στο πεδίο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών. Επιμορφώτρια του Ε41

Πρωτοπόρο - καινοτομικό πρόγραμμα Πρωτοπόρο - καινοτομικό πρόγραμμα εισαγωγής υπολογιστών στην εκπαίδευση σύμφωνα με το ολοκληρωμένο πρότυπο Στόχος Στόχος: η αξιοποίηση των τεχνολογιών της επικοινωνίας και πληροφορίας ως μέρος της καθημερινής σχολικής λειτουργίας ΦΟΡΕΙΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

Πιλοτικά έργα Ανάπτυξη – προσαρμογή λογισμικού Έργα υποδομής Έργα υποδομής Εκπαίδευση – επιμόρφωση – υποστήριξη εκπαιδευτικών Υποστηρικτικές δράσεις Υποστηρικτικές δράσεις Έργα επίδειξης Έργα επίδειξης ýΟΔΥΣΣΕΑΣ ýΟΔΥΣΣΕΑΣ Πιλοτική ανάπτυξη ýΣΕΙΡΗΝΕΣ ýΣΕΙΡΗΝΕΣ Λογισμικά πολυμέσων ýΚΙΡΚΗ ýΚΙΡΚΗ Προσαρμογή λογισμικών ýΜΝΗΣΤΗΡΕΣ ýΜΝΗΣΤΗΡΕΣ Εξοπλισμός ýΑΣΚΟΙ ΑΙΟΛΟΥ ýΑΣΚΟΙ ΑΙΟΛΟΥ Δικτύωση

I. Μετεξέλιξη διδακτικής πρακτικής και της μαθησιακής διαδικασίας. II.Αναβάθμιση – υποστήριξη του ρόλου των εκπαιδευτικών. III.Αξιοποίηση δυνατοτήτων της κοινωνίας των πληροφοριών. IV.Αξιοποίηση ιδιοτήτων λογισμικού α) που ενθαρρύνουν α) διερευνητική μάθηση β) β) ανάπτυξη κριτικής σκέψης    Ενδοσχολική  Συνεχής  Συστηματική  Συνεπής   Μη εντατική  Συμμετοχική  Εστιασμένη σε θέματα παιδαγωγικής αξιοποίησης  Υποστηριζόμενη από Πανεπιστημιακά τμήματα  Υποστηρικτική για το έργο  Προάγει τη συνεργασία με στόχο τη δημιουργία σχολικών κοινοτήτων

Καθηγητής-μεταδότης  Διευκολυντής Μετωπική διδασκαλία  εργασία με ομάδες Αδιάφορη τάξη  κινητοποιημένη τάξη Ανταγωνιστικό  σχολείο που σχολείο προάγει τη συνεργασία Απομονωμένο  σχολείο - κοινότητα σχολείο «Στεγανοποιημένη  διαθεματική μάθηση» προσέγγιση

Υιοθέτηση της τεχνολογίας δεν είναι αυτόματα παιδαγωγική πράξη. Το βάρος πέφτει στην παιδαγωγική αξιοποίηση Ο Η/Υ είναι ένα θαυμάσιο εργαλείο διδασκαλίας   Για την παρουσίαση της ύλης (πολυμέσα)   Παρέχει δυνατότητα αλληλεπίδρασης   Παρέχει δυνατότητα εξατομίκευσης διδασκαλίας   Καθιστά τη διδασκαλία ελκυστική για το μαθητή   Διευκολύνει επικοινωνίες, εκμηδενίζει αποστάσεις   Προωθεί τη συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών–μαθητών   Υποστηρίζει το έργο του εκπαιδευτικού με τις ευκολίες που παρέχει Ανάγκη επιμόρφωσης σε ΝΤ Δυσκολίες ένταξης Δυσκολίες ένταξης Μεταβολή ρόλου καθηγητή Εξάρτηση από ένα μηχάνημα

I.Διερευνητική μάθηση ολοκληρωμένα σενάρια – κατασκευή γνώσης μέσα από πορεία εκπλήρωσης στόχων. II.Διαθεματική προσέγγιση Μια έννοια προσεγγίζεται από την οπτική γωνία πολλών διαφορετικών επιστημών για να κατανοηθεί βαθύτερα. III.Συνεργατική μάθηση Η ομαδική προσπάθεια προωθεί την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη προσέγγιση της γνώσης.

διαθεματική προσέγγιση Διευκολύνει τη διαθεματική προσέγγιση διερευνητική, ομαδική, ενεργητική μάθηση Ενισχύει τη διερευνητική, ομαδική, ενεργητική μάθηση πολυμέσα Αξιοποιεί τα πολυμέσα πολλαπλών αναπαραστάσεων Αξιοποιεί τη δυνατότητα πολλαπλών αναπαραστάσεων προσομοίωση φαινομένων Αξιοποιεί τις δυνατότητες Η/Υ για προσομοίωση φαινομένων δικτυακές Αξιοποιεί τις δικτυακές δυνατότητες και υπηρεσίες Είναι απλό και φιλικό – δεν απευθύνεται στους ειδικευμένους στη χρήση Η/Υ δημιουργίας σεναρίων Δίνει τη δυνατότητα επέκτασης του υλικού, δημιουργίας σεναρίων

Όλα τα είχαμε οι υπολογιστές μας έλειπαν...       επιμέρους γνωστικά αντικείμενα Όλα τα είχαμε οι υπολογιστές μας έλειπαν...  Η επανάσταση έχει ξεκινήσει. Το ποτάμι δε γυρίζει πίσω.  Οι μαθητές μας χρειάζονται εξοικείωση με την τεχνολογία για να επιτύχουν στον επαγγελματικό χώρο  Οι έρευνες δείχνουν βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών.  Η κοινωνία της πληροφορίας με τους ρυθμούς που επιβάλλει απαιτεί τη δια βίου μάθηση.  Το αυταρχικό μοντέλο αποτυγχάνει – δεν ενισχύει την ικανότητα μάθησης.  Η ολοκληρωμένη προσέγγιση εισαγωγής αποτελείται από τη διδασκαλία της χρήσης των ΝΤ κατανεμημένης στα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα του αναλυτικού προγράμματος.

  Το σχολείο βρίσκεται μπροστά σε μια πρόκληση.   Οι νέες τεχνολογίες- internet, Multimedia -είναι εδώ με όλη την ορμητικότητα που τις διακρίνει. Οι καθηγητές κρατώντας τις όποιες επιφυλάξεις τους οφείλουν να απαντήσουν θετικά στο καινούργιο και να συμβάλλουν ώστε τα νέα μέσα αφού κριθούν στην πράξη να πάρουν τη θέση που τους αξίζει στην εκπ/κή διαδικασία.

ΙΘΑΚΗ Σα βγεις στο πηγαιμό για την Ιθάκη να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες γεμάτος γνώσεις. Τους Λαιστρυγόνες και τους Κύκλωπες, το θυμωμένο Ποσειδώνα μη φοβάσαι, τέτοια στο δρόμο σου ποτέ σου δε θα βρεις, Η Ιθάκη σ' έδωσε τ' ωραίο ταξίδι, Χωρίς αυτήν δεν θάβγαινες στον δρόμο. Άλλα δεν έχει να σε δώσει πια. Κι αν πτωχική τη βρεις, η Ιθάκη δεν σε γέλασε. Ετσι σοφός που έγινες, με τόση πείρα, ήδη θα το κατάλαβες, οι Ιθάκες τι σημαίνουν. Κωνσταντίνος Καβάφης