ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ
E- Learning (Ηλεκτρονική μάθηση) Το μοντέλο του Badrul Khan Ανάπτυξη προγραμμάτων εκπαίδευσης και επιμόρφωσης στηριγμένων στο διαδίκτυο
Παράγοντες και χαρακτηριστικά της ηλεκτρονικής μάθησης 1. Παιδαγωγική διάσταση: Ανάλυση του περιεχομένου Ανάλυση του ακροατηρίου, της ομάδας στόχου Ανάλυση των στόχων Ανάλυση των χρησιμοποιούμενων μέσων Σχεδίαση προσέγγισης Οργάνωση Μέθοδοι και στρατηγικές (Παρουσίαση, έκθεση, επεξήγηση, εξάσκηση και προγύμναση, παιχνίδια, αφήγηση ιστοριών, προσομοιώσεις, παιχνίδι ρόλων, συζήτηση, αλληλεπίδραση, μοντελοποίηση, διευκόλυνση, συνεργασία, μελέτη περιπτώσεων..)
Παράγοντες και χαρακτηριστικά της ηλεκτρονικής μάθησης 2. Τεχνολογική διάσταση: Σχεδιασμός υποδομής (τεχνολογικό σχέδιο, μεταδεδομένα, προσβασιμότητα, μαθησιακά αντικείμενα) Υλικό (hardware) Λογισμικό (Software)
Παράγοντες και χαρακτηριστικά της ηλεκτρονικής μάθησης 3. Σχεδίαση Διεπαφής (Interface Design) : Σχεδίαση σελίδων Σχεδίαση της παρουσίασης του περιεχομένου Πλοήγηση στο υλικό Προσβασιμότητα Έλεγχος ευχρηστίας(usability testing)
Παράγοντες και χαρακτηριστικά της ηλεκτρονικής μάθησης 4. Αξιολόγηση Αξιολόγηση των επιμορφούμενων (μαθητών) Αξιολόγηση της διδασκαλίας και του μαθησιακού περιβάλλοντος Αξιολόγηση του όλου συστήματος
Παράγοντες και χαρακτηριστικά της ηλεκτρονικής μάθησης 5. Διαχείριση Συντήρηση του μαθησιακού περιβάλλοντος Κατανομή της πληροφορίας
Παράγοντες και χαρακτηριστικά της ηλεκτρονικής μάθησης 6. Πρόσθετες υποστηρικτικές πηγές Online support Διδακτική/συμβουλευτική υποστήριξη Τεχνική υποστήριξη Υπηρεσίες συμβουλευτικής επαγγελματικής σταδιοδρομίας Άλλες Online υποστηρικτικές υπηρεσίες Υποστηρικτικές υπηρεσίες offline
Παράγοντες και χαρακτηριστικά της ηλεκτρονικής μάθησης 7. Ηθική διάσταση Κοινωνική και πολιτική επίδραση Πολιτισμική διασπορά Προκατάληψη Γεωγραφική διασπορά Ψηφιακή διανομή Κανόνες συμπεριφοράς Ιδιωτικότητα Λογοκλοπή Πνευματικά δικαιώματα
Παράγοντες και χαρακτηριστικά της ηλεκτρονικής μάθησης 8. Θεσμική διάσταση Θέματα διαχειριστικά Θέματα ακαδημαϊκά Παροχή υπηρεσιών στους εκπαιδευόμενους
Πλεονεκτήματα της χρήσης συστημάτων E- Learning (Ηλεκτρονικής μάθησης) Επιλογή μαθησιακού υλικού ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις γνώσεις Δυνατότητα μελέτης οπουδήποτε αρκεί να υπάρχει Η/Υ με σύνδεση στο δίκτυο Εργασία με βάση προσωπικούς ρυθμούς απόδοσης Ασύγχρονη-σύγχρονη αλληλεπίδραση συνεκπαιδευόμενων και διδασκόντων Έλεγχος της μαθησιακής διαδικασίας Διευκόλυνση της μάθησης με προσαρμογή σε διαφορετικά μαθησιακά στυλ Ανάπτυξη γνώσεων Υ/Η και χρήσης διαδικτύου Ανάπτυξη αυτοπεποίθησης και ενθάρρυνσης για ανάληψη ευθυνών στη μάθηση Γρήγορο προσπέρασμα γνωστών στοιχείων της ύλης και επικέντρωση σε νέες γνώσεις και δεξιότητες
Μειονεκτήματα της χρήσης συστημάτων E- Learning (Ηλεκτρονικής μάθησης) Δεν ευνοεί μαθητές με μειωμένο κίνητρο κι άσχημες συνθήκες μελέτης Κίνδυνος σύγχυσης με τις δραστηριότητες που πρέπει να εκτελεστούν Πιθανότητα μη έγκαιρης διαθεσιμότητας του διδάσκοντος Αποθάρρυνση της πρόσβασης στο δίκτυο λόγω χαμηλής ταχύτητας σύνδεσης Πολύπλοκη διαχείριση αρχείων και online εκπαιδευτικού υλικού για μαθητές/τριες στο επίπεδο του αρχαρίου