Πώς φθάσαμε εδώ…; ΜΑΣΟΥΡΑΚΗ ΑΡΙΣΤΕΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Advertisements

GRUNDTVIG Nikolai Frederik Severin Grundtvig ( )
υπηρεσία τηλεκπαίδευσης επανάσταση στη διδασκαλία
Δρ. ΣΤΕΛΙΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Σχεδιασμός και Οργάνωση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Εξερευνώντας το πρότυπο (συναίσθημα, περιεχόμενο, αποτελέσματα) για τη διευκόλυνση της ανατροφοδότησης πολλαπλών πηγών Ομάδα Χάβαρη Χριστιάνα Καρασμάνη.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Τίτλος Σχεδίου: Partnership for experimenting with ECVET in a practical context (2009 – 2011) Δράση: Εταιρικές Σχέσεις – LDV Ε. Λαμπριτζή
Σενάριο.
1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος «Πληροφόρηση φοιτητριών και νέων επιστημονισσών για το επάγγελμα του ερευνητή» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «Η.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.4 Τρόπος δημιουργίας και επισημοποίησης του διακρατικού δικτύου συνεργασίας.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Θεματικό εργαστήριο Πρεσβευτές Μάθησης της Κοινότητας Grant agreement no /
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Στόχοι και επιδιώξεις της εκπαίδευσης ενηλίκων(L6)
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΤΡΟΠΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΩΝ ΤΕΛΙΚΩΝ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 5.1 Προετοιμασία για την επιλογή: ανακοίνωση, πληροφόρηση και ευαισθητοποίηση.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ WIKI Eίναι μία ιστοσελίδα που επιτρέπει στους χρήστες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν, ή να επεξεργαστούν το περιεχόμενό της, πολύ γρήγορα και.
EPICT-ΕΣΠΕΡΙΔΕΣ EPICT-esperides EUROPEAN PEDAGOGICAL INFORMATION AND COMPUTER TECHNOLOGIES ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ.
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
ΔΙΑ ΒΊΟΥ ΜΆΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ Εκπαίδευση Ενηλίκων.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ)
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ «ΝΕΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ» 1
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων /Learning Mobility of Individuals
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΤΥΠΟΥ ΙΙ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πώς φθάσαμε εδώ…; ΜΑΣΟΥΡΑΚΗ ΑΡΙΣΤΕΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ Πώς φθάσαμε εδώ…; ΜΑΣΟΥΡΑΚΗ ΑΡΙΣΤΕΑ

Η εκπαίδευση των ενηλίκων είναι προαιρετική και σκόπιμη. Οι εκπαιδευόμενοι συμμετέχουν προαιρετικά τις περισσότερες φορές. Έρχονται στα προγράμματα με κάποια επιδίωξη. Άρα Πρέπει να υπάρχει προσέλκυση ατόμων από τον εκπαιδευτικό φορέα και τον εκπαιδευτή Υπάρχει συναλλαγή ανάμεσα στον εκπαιδευτικό φορέα / εκπαιδευτή και τον εκπαιδευόμενο.

ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ Πώς φθάσαμε εδώ... Με τη συμφωνία να μάθουμε μαζί. Η εκπαίδευση των ενηλίκων είναι προαιρετική και σκόπιμη. Συμβόλαιο μάθησης. Οι πληροφορίες που παρέχονται. Η δημοσιότητα « εναντίον » του μαθησιακού συμβολαίου. Βιβλία και θετικά σχόλια. Η διαμόρφωση του συμβολαίου. Οι περιορισμοί του εκπαιδευτή. Τα μέρη του συμβολαίου. Ερμηνείες και παρερμηνείες. Το χρονοδιάγραμμα της μάθησης.

Με τη συμφωνία να μάθουμε μαζί Με τη συμφωνία να μάθουμε μαζί. Η εκπαίδευση των ενηλίκων : ένας άλλος κόσμος Υπάρχουν 3 κύριοι τομείς εκπαίδευσης. Ο τυπικός - προγράμματα που οργανώνονται από θεσμοθετημένους ή μη φορείς που συνθέτουν το εκπαιδευτικό σύστημα. Ο “κατά συνθήκη τυπικός”- προγράμματα που οργανώνονται από επίσημους φορείς εκτός του εκπαιδευτικού συστήματος. Ο μη τυπικός - εκπαιδευτικές δραστηριότητες που οργανώνονται από εθελοντικούς φορείς και άτυπες ομάδες.

Πίσω απ’ τις μορφές εκπαίδευσης υπάρχουν διάφορες ιδεολογίες όπως : Οι σκοποί των προγραμμάτων. Η συμμετοχή ή μη των εκπαιδευομένων στη διεργασία του σχεδιασμού.

Συμβόλαιο Μάθησης Μερικοί εκπαιδευτικοί φορείς και εκπαιδευτές θεωρούν ότι το κύριο έργο τους αφορά τη μετάδοση δεξιοτήτων ή γνώσεων προς τους εκπαιδευόμενους. Άλλοι θεωρούν ότι σκοπός τους είναι η ανάπτυξη της επίγνωσης, της αντίληψης και της κατανόησης και εμπλέκουν τους σπουδαστές τους σε συζήτηση και πρακτικές ασκήσεις. Υπάρχουν και αυτοί που βλέπουν μέσα από ευρύτερο πρίσμα την αποστολή τους και θεωρούν ότι αυτή αφορά τη διαμόρφωση στάσεων και, μέσα από αυτή, συμπεριφορών. Ακόμα υπάρχουν και εκείνοι που αντιλαμβάνονται το ρόλο τους ως λιγότερο καθοδηγητικό.

ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΟΝΤΑΙ Ένδειξη του θέματος ( τίτλος προγράμματος ). Μορφή ( συχνότητα και διάρκεια συναντήσεων ). Χώρο. Χρόνο. Το ίδρυμα ή τον οργανισμό που παρέχει το πρόγραμμα.

Η ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ « ΕΝΑΝΤΙΟΝ » ΤΟΥ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ Η ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ « ΕΝΑΝΤΙΟΝ » ΤΟΥ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ Όλα τα παραπάνω πρέπει να αναφέρονται στην διαφήμιση του κάθε προγράμματος για να πεισθούν οι αναγνώστες για τη συμμετοχή τους. Συνήθως οι πληροφορίες που παρέχονται είναι περιορισμένες , ανεπαρκείς και αναφέρονται κυρίως στη φήμη του προγράμματος.

ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΘΕΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ Βιβλία - αναγνώστες. Ανάμεσα τους υπάρχει μια σχέση συναλλαγής. Ο αναγνώστης επιλέγει αν θα διαβάσει ένα βιβλίο και επίσης ποια κεφάλαιά του. Κάθε βιβλίο έχει τίτλο, όνομα συγγραφέα και περίληψη. Έτσι και στην εκπαίδευση ενηλίκων τα αντίστοιχα προγράμματα πρέπει να έχουν τίτλο, μορφή, όνομα επιβλέποντα και κόστος.

Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ Εμπλέκονται ενεργά 3 παράγοντες. Ο οργανωτής. Ο εκπαιδευτής. Ο εκπαιδευτής και οι συμμετέχοντες.

ΟΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ Το πλαίσιο στο οποίο θα διδάξει. Ο οργανωτής. Η χρονική διάρκεια του προγράμματος. Η συχνότητα. Η διάρκεια κάθε συνάντησης και ο χώρος. Η άποψή του για τους εκπαιδευόμενους.

ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ Πολλές φορές προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων χρησιμοποιούν εντυπωσιακά κείμενα για να πείσουν τους εκπαιδευόμενους να συμμετάσχουν, χωρίς όμως να παρέχουν απαραίτητες πληροφορίες όπως : το επίπεδο δέσμευσης, εμπειρίας ή ικανότητας που απαιτεί το πρόγραμμα.

Άλλοτε πάλι οι πιθανοί εκπαιδευόμενοι ερμηνεύουν ενεργά αυτό που διαβάζουν και βγάζουν ανάλογα συμπεράσματα. Μπορούν από τον τίτλο και τη γλώσσα ενός προγράμματος να καταλάβουν αν απευθύνεται σ’ αυτούς, όμως κάποιες φορές έχουν σταθερές αντιλήψεις, όπως, ότι τα προγράμματα που οργανώνονται από τα εκπαιδευτικά κέντρα, έχουν πιο καθοδηγητικό χαρακτήρα απ’ αυτά που οργανώνονται από εθελοντικούς οργανισμούς.

ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΡΜΗΝΕΙΕΣ Πολλές φορές οι οργανωτές ενός προγράμματος δεν το έχουν διατυπώσει με σαφή τρόπο με αποτέλεσμα να υπάρχουν παρερμηνείες. Συγχρόνως οι παραδοχές που έχουν οι 3 ενεργοί εταίροι στη δημιουργία προγράμματος δεν ταυτίζονται. Ο διοργανωτής έχει παραδοχές σχετικά με : το θέμα, το σκοπό του προγράμματος, τους συμμετέχοντες και τον εκπαιδευτή. Ο εκπαιδευτής έχει παραδοχές σχετικά με : αυτά που θέλει ο εκπαιδευτικός φορέας και αυτά που μπορούν να κάνουν οι εκπαιδευόμενοι. Οι εκπαιδευόμενοι έχουν παραδοχές σχετικά με : τη διεργασία της κοινοποίησης του προγράμματος.

ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενοι πρέπει να συζητήσουν μαζί το σκοπό του προγράμματος και τις προσδοκίες που έχουν για να βγάλουν από κοινού κάποια συμπεράσματα.