ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΈΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΊΘΜΟΥ Νίκος Μιχαηλίδης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗ / 24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΊΟΥ 2015 Ομάδα Ανάπτυξης 2 ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
7.5.2 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΚΡΙΤΙΡΙΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΙΑΣ MULTIMEDIA ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΤΑΡΑΚΤΣΗΣ ΑΝΤΥΠΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
1 Ενότητα 5.3.1: Ερωτηματολόγια με τη χρήση του Διαδικτύου Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος - Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Σχέδιο Μαθήματος – Ανάπτυξη Εφαρμογών Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Ιωάννης Βλαχόπουλος – Μ1249 Αικατερίνη Δρόσου.
Δέσποινα Μαγγίνα M1175 Κωνσταντίνος Γαργάνης Μ1172 Δήμητρα Μαρία Χαρακλιά Μ1206 Ιωάννης Παπαδάκης Μ1171 Αλέξανδρος Νικολόπουλος Μ1182 Δημήτριος Μπαϊρακτάρης.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Προγραμματισμός Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΑΓΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ / Ομάδα ανάπτυξης 5 ο ΓΕΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΑΓΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ / Ομάδα ανάπτυξης 5 ο ΓΕΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΌ ΝΕΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Νικόλαος Αμανατίδης, Δάσκαλος ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015.
ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΑΕΡΙΩΝ Σεβαστή Μαλάμου, Φυσικός ΠΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ / 2015 Ομάδα ανάπτυξης ΓΕΛ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΛΥΜΑΤΟΣ ΜΑΛΑΜΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ, ΠΕ 0402 ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ /2014 Ομάδα ανάπτυξης ΓΕΛ ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΟΥ.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Διδακτική της Πληροφορικής
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τι μαθαίνει αυτός που μαθαίνει προγραμματισμό;
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Δημιουργία σεναρίου.
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Πρακτική Άσκηση: Διδασκαλία σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Δραστηριότητες και μικροσενάρια
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΘΕΣΗ-ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ-ΔΙΑΣΤΗΜΑ-ΜΕΣΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΈΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΊΘΜΟΥ Νίκος Μιχαηλίδης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗ / 24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΊΟΥ 2015 Ομάδα Ανάπτυξης 2 ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ 2 Δώστε μία σύντομη περιγραφή της καλής πρακτικής.  Η έννοια του προβλήματος  Τι είναι Πρόβλημα ;  Διαδικασία επίλυσης προβλήματος  Πρόβλημα και Υπολογιστής  Τι είναι Αλγόριθμος και ποιες οι ιδιότητες του  Εισαγωγή στους Αλγόριθμους  Τα χαρακτηριστικά ενός αλγορίθμου  Παραδείγματα αλγορίθμων  Τρόποι διατύπωσης αναπαράστασης αλγορίθμων

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ 3

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ & ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Σχεδιασμός Οι μαθητές εξοικειώνονται με την έννοια του προβλήματος διερευνώντας εφαρμογές που προσομοιώνουν καθημερινά προβλήματα και στον τρόπο ανάλυσης και επίλυσης τους. Χρήση εφαρμογών για την επεξήγηση των ιδιοτήτων των αλγορίθμων. Οι μαθητές εξοικειώνονται με τη διαδικασία σχεδίασης ενός αλγορίθμου αξιοποιώντας την εφαρμογή, η οποία προσομοιώνει το γνωστό « Πρόβλημα του Βαρκάρη ». Ο εκπαιδευτικός υποστηρίζει και καθοδηγεί τους μαθητές δημιουργώντας καταστάσεις διερευνητικής μάθησης και αναδεικνύοντας το ρόλο και τη διαδοχικότητα των εντολών, με στόχο τη σωστή εκτέλεση του παιγνιδιού. Διδακτικοί στόχοι Μετά το τέλος της πρακτικής οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση να : Να περιγράφουν τι είναι πρόβλημα και να εξηγούν τι είναι αλγόριθμος. Να περιγράφουν τη λύση ενός απλού προβλήματος από την καθημερινή ζωή με αλγοριθμικό τρόπο. Να αναλύουν τις βασικές ιδιότητες ενός αλγορίθμου 4

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ 5

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Περιβάλλον – Πλαίσιο Η πρακτική εφαρμόστηκε στο πλαίσιο διδασκαλίας της έννοιας του προβλήματος και αλγορίθμου που διδάσκονται στην Γ΄ Γυμνασίου. Πραγματοποιήθηκε σε Σχολικό Εργαστήριο Πληροφορικής με εγκατεστημένη το UBUNTU LTS/ LTSP, πρόσβαση στο Διαδίκτυο και με χρήση βιντεοπροβολέα. Τάξη  Γ΄ Γυμνασίου Διάρκεια  Δυο (2) Διδακτικές Ώρες Ρόλος Διδάσκοντα διδακτικός, ενθαρρυντικός, υποστηρικτικός, συμβουλευτικός, διευκολυντικός, διαμεσολαβητικός, εποπτικός. 6

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ 7 Η 1 η Διδακτική Ώρα μπορεί να ξεκινήσει με σύντομη παρουσίαση του μαθήματος. Στη συνέχεια, με κατάλληλες ερωτήσεις, οι μαθητές αναφέρουν διάφορα παραδείγματα προβλημάτων από τα βιώματα και τις πρότερες γνώσεις τους. Ακολουθεί συζήτηση για να αναδειχθούν οι βασικές έννοιες του προβλήματος και της διαδικασίας επίλυσης του. Οι μαθητές διερευνούν τις έννοιες πρόβλημα, « ανάλυση προβλήματος » και « χώρος προβλήματος », μέσα από την ενεργό συμμετοχή τους, υλοποιώντας την δραστηριότητα από το Φωτόδεντρο με τίτλο « Πρόβλημα : Οργάνωσης Εκπαιδευτικής Εκδρομής ». Αναπτύσσεται συζήτηση για τη σημασία της ανάλυσης ενός προβλήματος και για την κατανόηση του χώρου του προβλήματος. Στη συνέχεια, δίνονται για επίλυση ατομικά σε κάθε μαθητή, 3 online quiz αυτό - αξιολόγησης προς επίλυση, που έχουν ως στόχο να διαπιστωθεί η κατανόηση των εννοιών του προβλήματος.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ 8 Φωτόδεντρου Η 2 η Διδακτική Ώρα ξεκινάει, δίνοντας στους μαθητές ένα απλό πρόβλημα από την καθημερινή ζωή τους, όπως είναι π. χ. η εφαρμογή του Φωτόδεντρου με τίτλο : « Πρόβλημα : Ανάλυση ποσού σε χαρτονομίσματα του Ευρώ ». Ζητείται από τους μαθητές να περιγράψουν με απλά και σαφή βήματα τη λύση του προβλήματος, ενώ με την τεχνική του καταιγισμού ιδεών ο εκπαιδευτικός μπορεί να καταγράφει τις σκέψεις των μαθητών για να ακολουθήσει συζήτηση. Ταυτόχρονα, μέσα από την εφαρμογή οι μαθητές θα γνωρίσουν τους διαφορετικούς τρόπους αναπαράστασης ενός αλγορίθμου. Φωτόδεντρου Στη συνέχεια θα παρουσιαστούν οι ιδιότητες τοων αλγορίθμων με βάση την διαδραστική εφαρμογή του Φωτόδεντρου με τίτλο : « Αλγόριθμος δημιουργίας λουλουδιού ». Οι μαθητές διερευνούν τον αλγόριθμο και εκτελούν το πρόγραμμα είτε κανονικά είτε κατά βήμα παρακολουθώντας το τελικό αποτέλεσμα. Ο εκπαιδευτικός λειτουργεί υποστηρικτικά αναδεικνύοντας το ρόλο και τη διαδοχικότητα των εντολών σε σχέση με τα κριτήρια που πρέπει να πληροί ένας αλγόριθμος. Επίσης μπορεί να μετατρέψει την επανάληψη σε ατέρμονη για να τους επιστήσει την προσοχή στο κριτήριο της περατότητας.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ 9 Στη συνέχεια, οι μαθητές διερευνούν την εφαρμογή του Φωτόδεντρου με τίτλο : « Βελτιστοποίηση αλγορίθμου εύρεσης του μεγαλύτερου από τυχαίους αριθμούς », συγκρίνοντας τους διαφορετικούς αλγόριθμους και εξοικειώνονται με την έννοια της βελτιστοποίησης. Ο εκπαιδευτικός υποστηρίζει και καθοδηγεί τους μαθητές δημιουργώντας καταστάσεις διερευνητικής μάθησης. Έπειτά, οι μαθητές καλούνται να λύσουν με διαδραστικό τρόπο το « Το πρόβλημα του Βαρκάρη », μετακινώντας διαδοχικά το σανό, το πρόβατο και τον λύκο. Χρησιμοποιώντας ένα προκαθορισμένο σύνολο εικονο - εντολών διερευνούν και αναπτύσσουν τον αλγόριθμο επίλυσης, ακολουθώντας τη διαδικασία " δοκιμή και διόρθωση ". Ο εκπαιδευτικός υποστηρίζει και καθοδηγεί τους μαθητές δημιουργώντας καταστάσεις διερευνητικής μάθησης. Επίσης, αν υπάρχει χρόνος μπορεί να παρουσιαστεί και στους μαθητές, μια άλλη εφαρμογή του Φωτόδεντρου με τίτλο : « Οι Πύργοι του Ανόι » που εξηγεί το γνωστό πρόβλημα. Τέλος, δίνονται για επίλυση ατομικά σε κάθε μαθητή, 4 μικρά online quiz αυτό - αξιολόγησης προς επίλυση, που έχουν ως στόχο να διαπιστωθεί η κατανόηση των εννοιών του αλγορίθμου και των ιδιοτήτων του.

10 Σε π ερί π τωση π ου ε π ιθυμείτε να συμ π εριλάβετε μία εικόνα μ π ορείτε να χρησιμο π οιήσετε αυτήν τη μορφο π οίηση.

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ 11

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ Πρόβλημα : Οργάνωση Εκπαιδευτικής Εκδρομής   Παρουσίαση  Προέλευση : Φωτόδεντρο / Μαθησιακά Αντικείμενα 12 Πρόβλημα : Ανάλυση ποσού σε χαρτονομίσματα του Ευρώ   Παρουσίαση / Διερεύνηση  Προέλευση : Φωτόδεντρο / Μαθησιακά Αντικείμενα

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ Αλγόριθμος Δημιουργίας Λουλουδιού   Διερεύνηση  Προέλευση : Φωτόδεντρο / Μαθησιακά Αντικείμενα 13 Βελτιστοποίηση αλγορίθμου εύρεσης του μεγαλύτερου από τυχαίους αριθμούς   Διερεύνηση / Παρουσίαση  Προέλευση : Φωτόδεντρο / Μαθησιακά Αντικείμενα

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ Οι Πύργοι του Ανόι   Προσομείωση  Προέλευση : Φωτόδεντρο / Μαθησιακά Αντικείμενα 14 Το Πρόβλημα του Βαρκάρη   Προσομοίωση / Διερεύνηση  Προέλευση : Φωτόδεντρο / Μαθησιακά Αντικείμενα

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ 15

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ - ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ 16 Η πρακτική εφαρμόστηκε με επιτυχία στους μαθητές και μαθήτριες του τμήματος Γ 1 του 2 ου Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Θεσσαλονίκης. Σε γενικές γραμμές προκάλεσε το ενδιαφέρον των μαθητών. Αυτό ήταν φανερό από τον τρόπο που λειτουργούσαν μέσα στο εργαστήριο Πληροφορικής. Οι μαθητές με την αξιοποίηση των διαδραστικών εφαρμογών του Φωτόδεντρου και τη δική στους συνεχόμενη εμπλοκή είχαν ζωηρό ενδιαφέρον για αυτό που έκαναν. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μαθητές συμμετείχαν με ιδιαίτερα ενεργητικό τρόπο στη διαδικασία. Είχαν προτάσεις και ιδέες στο πλαίσιο παρουσίασης του Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου του Φωτόδεντρου που τους παρουσιάστηκε, συζητούσαν τις απορίες τους, κάποιες φορές υπήρχαν « συγκρούσεις » και διαμαρτυρίες ανάμεσά τους για το ποιο είναι το σωστό τελικά αλλά όλα αυτά εμπεριέχονται στη διαδικασία της μάθησης τελικά. Ιδιαίτερες τεχνικές δυσκολίες δεν παρουσιάστηκαν. Εν κατακλείδι, σίγουρα, ο σχεδιασμός της πρακτικής και η επιλογή των Ανοικτών Ψηφιακών Πόρων του Φωτόδεντρου, συνέβαλλε στην καλύτερη προετοιμασία της διδασκαλίας μου και την οργάνωση των δραστηριοτήτων του εργαστηρίου Πληροφορικής, προκειμένου να διασφαλιστεί η ενεργός συμμετοχή των μαθητών στην κατάκτηση των εννοιών του μαθήματος. Η αξιολόγηση των μαθητών πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια εφαρμογής της πρακτικής με τη βοήθεια ερωτήσεων, ώστε να διαπιστωθεί η κατανόηση των εννοιών από τους μαθητές. Επίσης, στο τέλος κάθε διδακτικής ώρας οι μαθητές εργαζόμενοι ατομικά, επίλυσαν μια σειρά από σύντομα online διαδραστικά quiz, για την καλύτερη εμπέδωση και κατανόηση των εννοιών που παρουσιάστηκαν.

ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ / ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ, ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ, ΕΠΕΚΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ Σχέση με άλλες καλές πρακτικές Χρήση Ανοικτών Ψηφιακών Εκπαιδευτικών Πόρων που βρίσκονται αποθηκευμένα στο Φωτόδεντρο και διατίθενται δωρεάν από άλλους εκπαιδευτικούς. Οι Ανοικτοί Ψηφιακοί Πόροι που προτείνονται έχουν εφαρμοστεί σε πραγματικές εκπαιδευτικές συνθήκες και προσεγγίζουν τόσο παιδαγωγική καινοτομία όσο και δημιουργικότητα ως προς το περιεχόμενο και την προσέγγιση για τη διδασκαλία των εννοιών του προβλήματος και του αλγορίθμου. 17 Αξιοποίηση, Γενίκευση, Επεκτασιμότητα Μετά την ολοκλήρωση της παρούσης πρακτικής, οι μαθητές θα είναι σε θέση να περάσουν στην έννοια του προγράμματος, και προγραμματισμού. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να προετοιμάσει σχετικές επεκτάσεις της πρακτικής, αξιοποιώντας εναλλακτικούς ανοικτούς Ψηφιακούς Πόρους που βρίσκονται αναρτημένες στο Ψηφιακό Εμπλουτισμένο Σχολικό Βιβλίο ή / και στο Φωτόδεντρο.

ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ 18 Πρόσθετο υλικό που αξιοποιήθηκε  3 Online quiz αυτό - αξιολόγησης μαθητών ( σε HotPotatoes) Η Έννοια του Προβλήματος I ( Η Πληροφορική στο Γυμνάσιο Ευόσμου ), Η Έννοια του Προβλήματος II ( Η Πληροφορική στο Γυμνάσιο Ευόσμου ), Η Έννοια του Προβλήματος III ( Η Πληροφορική στο Γυμνάσιο Ευόσμου ),

ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ 19 Πρόσθετο υλικό που αξιοποιήθηκε  4 Online quiz αυτό - αξιολόγησης μαθητών ( σε HotPotatoes) Τι είναι ο Αλγόριθμος ( Η Πληροφορική στο Γυμνάσιο Ευόσμου ), evosm.thess.sch.gr/drupal/lessons/plhroforikh/hotc1/g1-4.htmhttp://2gym- evosm.thess.sch.gr/drupal/lessons/plhroforikh/hotc1/g1-4.htm Ιδιότητες του Αλγορίθμου Ι ( Η Πληροφορική στο Γυμνάσιο Ευόσμου ), Ιδιότητες του Αλγορίθμου ΙΙ ( Η Πληροφορική στο Γυμνάσιο Ευόσμου ), Ιδιότητες του Αλγορίθμου ΙΙΙ ( Η Πληροφορική στο Γυμνάσιο Ευόσμου ),