Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Η διαφήμιση ως πεδίο αναγνωστικής και συγγραφικής πρακτικής
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Προσέγγιση του πεζού κειμένου - Διδακτικές επιλογές Τα ίδια κείμενα, εξεταζόμενα σε σχέση με τις αξίες που παρουσιάζονται σ’ αυτά, κατατάσσονται σε κείμενα.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Το Κειμενοκεντρικό-Διαδικαστικό Μοντέλο Παραγωγής Γραπτού Λόγου
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Η ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ Ε’ ΚΑΙ Στ’ ΤΑΞΗΣ.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΔΟΜΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Γενικές αρχές Αφορά μικρές ηλικίες (5-8 ετών).
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Διδακτική Πληροφορικής
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 8 η Θεματική ενότητα Το γλωσσικό μάθημα με βάση την κοινωνιογλωσσολογία Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας στο Γλωσσικό Μάθημα (Ελληνικά): Εισηγήσεις για Χρήση και Αξιοποίηση Σταυρούλα Κοντοβούρκη Λέκτορας, Διδακτική Γλωσσικού.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Η Δομή του Εκπαιδευτικού Υλικού Για τη διδασκαλία της Γλώσσας στην Γ΄ τάξη του Δημοτικού χρησιμοποιείται το παρακάτω υλικό: Βιβλίο του Μαθητή, 3 τεύχη.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού

Το βιβλίο μαθητή, που οργανώνεται σε θεματικές ενότητες. ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ Το διδακτικό υλικό για κάθε μάθημα και τάξη αποτελείται από: Το βιβλίο μαθητή, που οργανώνεται σε θεματικές ενότητες. Το τετράδιο εργασιών, που περιλαμβάνει ασκήσεις και δραστηριότητες. Το βιβλίο του δασκάλου, που περιλαμβάνει οδηγίες για το περιεχόμενο και τη διδακτική μεθοδολογία. Λεξικό, Ανθολόγιο, Γραμματική και ποικίλα συμπληρωματικά, υποστηρικτικά μέσα: χάρτες, ηλεκτρονικό υλικό (λογισμικό). 2

ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΤΟ ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ; Παρουσιάζονται διάφορες μορφές λόγου –περιγραφή, αφήγηση/οδηγίες, επιχειρηματολογία (Αναφορικός-Κατευθυντικός). Προσφέρεται η δυνατότητα οργανικής σύνδεσης της γραμματικής με το είδος του λόγου (Λειτουργική – κειμενική προσέγγιση). Τα κείμενα και ο λόγος προσαρμόζονται σε συγκεκριμένη συνθήκη επικοινωνίας κάθε φορά (Επικοινωνιακό Λόγος). 3

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΙΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Συνολικός χρόνος διδασκαλίας γλώσσας και λογοτεχνίας σύμφωνα με (ΔΕΠΠΣ-Α.Π.Σ): Α΄ και Β΄ Τάξη 250 ώρες περίπου. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΙΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 150-180 ώρες για το βιβλίο και 50 ώρες για το Ανθολόγιο: σύνολο 200- 230 ώρες περίπου. Κάθε ενότητα [6-12 κεφάλαια] εκτός Α0 και Α1 Επεξεργασία [11-22 ώρες] Επετειακές [6 κεφάλαια] σύνολο 12 ώρες περίπου. Υπόλοιπος χρόνος [20-50] ώρες για δραστηριότητες εκτός εγχειριδίου: (Σχέδια εργασίας, Διαθεματικές δραστηριότητες, Λογισμικό). 4

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ Είναι ανάγκη να συνειδητοποιήσουμε ότι, διδάσκοντας γλώσσα διδάσκουμε τη δομή της ή, με γνωστούς όρους, διδάσκουμε “γραμματική” σε τρία επίπεδα: Γραμματική της λέξης (δομή της λέξης, λεξιλόγιο, σημασιολογία, ετυμολογικό κτλ.), Γραμματική της πρότασης (δομή της πρότασης, σημασιολογία της πρότασης κτλ.) και Γραμματική του κειμένου και της επικοινωνίας. (κατανόηση της δομής και του περιεχομένου, δόμηση κειμένου – δομή και σύνδεση παραγράφων, άξονας γλωσσικής συνοχής, καταλληλότητα γλωσσικών μέσων). 5

ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ Αποτυπώνω τον προφορικό λόγο στο «χαρτί», χάρη σε ένα μηχανισμό αντιστοίχIσης (κωδικοποίηση-αποκωδικοποίηση). Κατασκευάζω νόημα, χρησιμοποιώντας έναν συγκεκριμένο σημειωτικό τρόπο (γραπτό λόγο). Η παραγωγή γραπτού λόγου βασίζεται: Σε επικοινωνιακό πλαίσιο (ποιος μιλάει ή γράφει, σε ποιον, για ποιο σκοπό, με τι θέμα, πού και πότε) και έχει άμεση συνάρτηση:  Με το είδος κειμένου. Τις ρητές συνοδευτικές οδηγίες και Τα ποικίλα στάδια επεξεργασίας. 6

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΣ ΛΟΓΟΣ – ΠΕΡΙΣΤΑΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Ποιος μιλάει ή γράφει σε ποιον για ποιο σκοπό με τι θέμα πού και πότε Συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας προσαρμογής του ύφους και των μέσων του λόγου ανάλογα με τον αποδέκτη, το θέμα, την αιτία, το σκοπό και το είδος του κειμένου που πρόκειται να παραχθεί. Περιγραφή, αφήγηση, ανακοίνωση (Αναφορικός). Οδηγίες, επιχειρηματολογία, πρόσκληση, ερώτηση, παράκληση, οδηγία, επιχειρηματολογία (Κατευθυντικός). 7

ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ Η παραγωγή γραπτού κειμένου πρέπει να αντιμετωπίζεται ως διαδικασία που διέρχεται από τρία στάδια: α) την προετοιμασία, δηλαδή τον γενικό σχεδιασμό και τις ειδικότερες επιλογές λ.χ. ως προς τα θέματα, την έκταση, το λεξιλόγιο («προσυγγραφικό» στάδιο). β) τη γραφή της πρώτης εκδοχής του κειμένου («συγγραφικό») και γ) τον έλεγχο της πρώτης εκδοχής και τις πιθανές, διορθώσεις, συμπληρώσεις, βελτιώσεις («μετασυγγραφικό» στάδιο). 8

Πλοκή και πρωταγωνιστές

Α’ Τεύχος

Β’ Τεύχος

Γ’ Τεύχος

Δομή Διατύπωση στόχων (μεταγνωστική στρατηγική)

με τη θεματική της ενότητας Προοργανωτής κινητοποίηση σχετικά με τη θεματική της ενότητας

Υποβοήθηση στην επεξεργασία ή Ελεύθερη επεξεργασία

ή το κειμενικό είδος

Κείμενα και ερωτήσεις κατανόησης

Δραστηριότητες Σχέδια δράσης Δραστηριότητες Σχέδια δράσης οδηγούν το παιδί αφενός να δράσει με αυτόνομο τρόπο εκτός τάξης, αφετέρου να χρησιμοποιήσει με λειτουργικό τρόπο σε αυθεντικές περιστάσεις επικοινωνίας ό,τι έχει μάθει στην τάξη, προκειμένου να διεπιδράσει με τους συνομιλητές του (κοινωνική διάσταση της χρήσης της γλώσσας)

Πίνακας Αυτοαξιολόγησης (μεταγνωστική στρατηγική)

Ορθογραφία Ενταγμένη σε πλοκή ιστορίας Προαιρετική Να μην αποτελεί εμπόδιο για τα παιδιά στη προσπάθειά τους για παραγωγή λόγου

ΔΙΟΡΘΩΣΗ-ΑΥΤΟΔΙΟΡΘΩΣΗ Αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της διδασκαλίας, προκειμένου το παιδί να εμπεδώσει τη γραφοφωνημική αντιστοιχία. Πρέπει ο/η εκπαιδευτικός να βοηθάει το παιδί: αντί λ.χ. να του επισημαίνει το λανθασμένο γράμμα, να του δείχνει τη λέξη και να το παρακινεί να σκεφτεί πού μπορεί να έχει κάνει το λάθος. Ο μαθητής θα πρέπει να έχει στη διάθεση του στην τάξη βοηθήματα που να μπορεί να συμβουλευτεί, όπως π.χ. πίνακες με ορθογραφικά δύσκολες λέξεις (είναι, και, έχει κ.ά), το Εικονογραφημένο Λεξικό Α,Β,Γ Δημοτικού. Η διόρθωση είναι μια αμφίδρομη δραστηριότητα, ουσιαστική για τη μάθηση γενικότερα και την οικοδόμηση κειμένων ειδικότερα, η οποία πρέπει να διδαχτεί στα παιδιά. 25

Ορθογραφία Όχι μόνο απομνημόνευση, αλλά και εύρεση λαθών, συμπλήρωση γραμμάτων, κτλ.

Διόρθωση λαθών Ο μαθητής παρακινείται να βρει μόνος του το λάθος Ο μαθητής παρακινείται να βρει μόνος του το λάθος Απαραίτητα χρηστικά εργαλεία:Λεξικά, Πίνακες

Αντιγραφή Συνδέεται με ορθογραφία Έχει λειτουργικό χαρακτήρα

Αντιγραφή Αντιγραφή με παιγνιώδη τρόπο που συνδέεται με την εξέλιξη της πλοκής του βιβλίου

Επεξεργασία γραμματικών φαινομένων Επαγωγική συνειδητοποίηση του γραμματικού κανόνα μέσα από παρατήρηση παραδειγμάτων (από τα παραδείγματα στον κανόνα)

Εμπέδωση γραμματικής

Κείμενα τεχνητά για επεξεργασία γραμματικού φαινομένου

Ασκήσεις στο Τετράδιο εργασιών Παραπομπές με παιγνιώδη τρόπο που βοηθά στην εξέλιξη της πλοκής Από τη λύση των ασκήσεων παράγεται νόημα Αποφεύγεται μηχανιστική συμπλήρωση ασκήσεων Επιβεβαιώνεται ότι οι μαθητές κατανοούν την εκφώνηση-ζητούμενο

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΩΝ Επαφή με όλα τα είδη λόγου (αναφορικός / κατευθυντικός) και είδη κειμένου (περιγραφικά, αφηγηματικά, επεξηγηματικά κτλ)=> αύξηση επικοινωνιακής ικανότητας Σύνδεση με γραμματικά φαινόμενα Κείμενα εκτενή ή συντομότερα Βασικός στόχος: συνολική κατανόηση του κειμένου μέσω υποθέσεων

Παραγωγή γραπτών κειμένων Κείμενα με πλήρες νόημα και επικοινωνιακό-λειτουργικό χαρακτήρα Α’ δημοτικού: λέξεις, λεζάντες, φράσεις, σύντομες ιστορίες Β’ δημοτικού: κόμικς, λεζάντες, λίστες, ετικέτες προϊόντων, περιγραφή, αφήγηση, ρεπορτάζ, παραμύθι, οδηγίες

ΤΕΧΝΙΚΗ Προσδιορισμός χαρακτηριστικών κειμένου (τεχνικών-μορφολογικών) Προσδιορισμός χαρακτηριστικών κειμένου (τεχνικών-μορφολογικών) Παραγωγή με υποβοήθηση Ελεύθερη παραγωγή

Παραγωγή γραπτού κειμένου με υποβοήθηση

Ομαδική παραγωγή

Χρήση λεξικού Εξοικείωση με το σχολικό λεξικό (Ενότητα 11) Εξοικείωση με το σχολικό λεξικό (Ενότητα 11) Στρατηγικές χρήσης λεξικού Δημιουργία αναγκών αναζήτησης λέξεων Δημιουργία προσωπικού λεξικού

Λεξιλόγιο Προσωπικό λεξικό / τετράδιο ευρετήριο /Πίνακες δύσκολων λέξεων Λεξικό τάξης Γλωσσάρι Διαισθητική κατανόηση και χρήση λεξικού Συνώνυμα-Αντίθετα Παγιωμένες εκφράσεις

Η αξιολόγηση του μαθητή αποσκοπεί: Στη βελτίωση και όχι στον έλεγχο, ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ Η αξιολόγηση του μαθητή αποσκοπεί: Στη βελτίωση και όχι στον έλεγχο, στον εντοπισμό των μαθησιακών δυσκολιών των μαθητών, με στόχο το σχεδιασμό κατάλληλων παρεμβάσεων για τη βελτίωση της διδακτικής διαδικασίας, στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης των μαθητών, στην εξοικείωση του μαθητή με τη συλλογική εργασία, την αυτοαξιολόγηση και την απόκτηση υπευθυνότητας για τη μόρφωσή του.

ΜΟΡΦΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Διαγνωστική αξιολόγηση: Χρησιμοποιείται κυρίως στην αρχή της διδασκαλίας αλλά και κατά τη διάρκειά της. Στόχος της είναι η αναγνώριση της προϋπάρχουσας γνώσης και εμπειρίας των μαθητών, οι οποίες αξιοποιούνται για τη βελτίωση και τον εμπλουτισμό της διδασκαλίας καθώς και για την επισήμανση των αιτίων που δημιουργούν τις μαθησιακές δυσκολίες.

Διαμορφωτική αξιολόγηση: ΜΟΡΦΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Διαμορφωτική αξιολόγηση: Εφαρμόζεται κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας με στόχο τη συνεχή πληροφόρηση του εκπαιδευτικού και του μαθητή για την πορεία της μάθησης. Κατά τη διαδικασία της διαμορφωτικής αξιολόγησης ο εκπαιδευτικός ενημερώνει και συζητά με τους μαθητές για τις μαθησιακές τους επιδόσεις. Ανάλογα με τα αποτελέσματά της σχεδιάζει κατάλληλες παρεμβάσεις για τη βελτίωση της διαδικασίας μάθησης και την επίτευξη των μαθησιακών στόχων. Τελική αξιολόγηση: Πρόκειται για μια αθροιστική διαδικασία η οποία δίνει έμφαση στην αξιολόγηση του μαθητή και του αποτελέσματος της διδασκαλίας. Συστηματική αποτίμηση του αποτελέσματος αλλά και της προσπάθειας

Σας ευχαριστούμε…