Η Αξιολόγηση Online Μαθημάτων με τη Χρήση Ερευνητικών Εργαλείων του Μoodle Χ. Καρακύριος – Υπ. Διδάκτορας ΠΤΔΕ ΔΠΘ Γ. Κέκκερης – Καθηγητής ΠΤΔΕ ΔΠΘ
3η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής Β'θμιας Εκπ/σης, Αλεξανδρούπολη, 3-4 Απριλίου 2009 Έμφαση e - learning
3η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής Β'θμιας Εκπ/σης, Αλεξανδρούπολη, 3-4 Απριλίου 2009 MOODLE Πλατφόρμα Ασύγχρονης Online Εκπαίδευσης Ελεύθερο Λογισμικό – Ανοιχτού Κώδικα Δεν απαιτεί γνώσεις προγραμματισμού Πολύ Μεγάλη Κοινότητα Χρηστών Απαιτεί χρήση φυλλομετρητή (Browser) Υποστηρίζει εποικοδομητική θεωρία μάθησης
3η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής Β'θμιας Εκπ/σης, Αλεξανδρούπολη, 3-4 Απριλίου 2009 ΕΠΑΡΚΕΙΑ ; Το εργαλείο, είναι αρκετό από μόνο του για τη διεξαγωγή μιας επιτυχημένης εκπαίδευσης;
3η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής Β'θμιας Εκπ/σης, Αλεξανδρούπολη, 3-4 Απριλίου 2009 Σχεδιασμός Εκπαίδευσης
3η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής Β'θμιας Εκπ/σης, Αλεξανδρούπολη, 3-4 Απριλίου 2009 Σχεδιασμός Καθορισμός Εκπαιδευτικών Στόχων Ανάλυση Γνώσεων – Δεξιοτήτων Συμμετεχόντων Αναζήτηση Εκπαιδευτικών Πηγών Καθορισμός Χρήσης Εργαλείων Κατασκευής Εκπαιδευτικών Πηγών Αντιστοιχία Πηγών Πληροφόρησης – Δραστηριοτήτων Αλληλεπίδρασης Θέσπιση Κριτηρίων Αξιολόγησης
3η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής Β'θμιας Εκπ/σης, Αλεξανδρούπολη, 3-4 Απριλίου 2009 Ανάπτυξη Δημιουργία Ηλεκτρονικών Πηγών Δημιουργία Δραστηριοτήτων Αλληλεπίδρασης Δημιουργία Σχεδίου Εκπαίδευσης Δημιουργία Εργαλείων Συλλογής Στοιχείων Δημιουργία Προσχεδιασμένων Μηνυμάτων Δημιουργία και Έλεγχος Μαθήματος
3η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής Β'θμιας Εκπ/σης, Αλεξανδρούπολη, 3-4 Απριλίου 2009 Υλοποίηση Προετοιμασία Συμμετεχόντων Παροχή Οδηγιών Ένταξη σε Εκπαιδευτική Κοινωνική Ομάδα Παροχή Κινήτρων – Τόνωση Συμμετοχής Επικοινωνία – Ανατροφοδότηση Υποστήριξη Συμμετεχόντων Παρακολούθηση Πορείας - Αξιολόγηση Επανασχεδιασμός
3η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής Β'θμιας Εκπ/σης, Αλεξανδρούπολη, 3-4 Απριλίου 2009 Αξιολόγηση Εξελικτική – Formative evaluation Κατά τη διάρκεια διεξαγωγής της εκπαίδευσης Συγκεντρωτική – Summative evaluation Στο τέλος της εκπαίδευσης Αξιολόγηση Γνώσεων Δεξιοτήτων (Μαθητών) Αξιολόγηση Εκπαιδευτικής Ροής (Εκπαίδευσης)
3η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής Β'θμιας Εκπ/σης, Αλεξανδρούπολη, 3-4 Απριλίου 2009 Εργαλεία Αξιολόγησης Ερωταπαντήσεις Δημοσκοπήσεις Φόρουμ Μηνύματα Blog Wiki Εργασίες Online Αποστολή Αρχείου ή Αρχείων Εργαστήρια Ερωτηματολόγια Έρευνες
3η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής Β'θμιας Εκπ/σης, Αλεξανδρούπολη, 3-4 Απριλίου 2009 Περιγραφή Μαθήματος Μέθοδος: Online Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση Διάρκεια: Τρεις (3) εβδομάδες Συμμετέχοντες: Είκοσι (20) εκπαιδευτικοί που φοιτούν στο Διδασκαλείο Αλεξ/πολης Τμήματα: Δύο (2) των 10 ατόμων Γνωστικιστική μορφή Εποικοδομητική μορφή
3η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής Β'θμιας Εκπ/σης, Αλεξανδρούπολη, 3-4 Απριλίου 2009 Εκπαιδευτικοί Στόχοι Μαθήματος Στόχος 1: Διερεύνηση Μεθοδολογίας Συγγραφής Επιστημονικών Εργασιών Στόχος 2: Εξοικείωση με την online ασύγχρονη τηλεκπαίδευση Στόχος 3: Διερεύνηση στάσης εκπαιδευτικών έναντι του φαινομένου της λογοκλοπής
3η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής Β'θμιας Εκπ/σης, Αλεξανδρούπολη, 3-4 Απριλίου 2009 Εικόνα Μαθήματος
3η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής Β'θμιας Εκπ/σης, Αλεξανδρούπολη, 3-4 Απριλίου 2009 Έρευνες ATTLS – Attitude Towards Thinking and Learning Survey COLLES – Constructivist OnLine Learning Environment Survey
3η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής Β'θμιας Εκπ/σης, Αλεξανδρούπολη, 3-4 Απριλίου 2009 ATTLS Galotti, 1999 Μετράει Συνδεδεμένους & Μεμονωμένους Γνώστες (Belenky et al., 1986) Συνδεδεμένοι γνώστες: ΠΩΣ σκέφτεται ο πάροχος της γνώσης; Μεμονωμένοι γνώστες: ΓΙΑΤΙ συμβαίνει αυτό; Αποτελείται από 20 ερωτήσεις (με ποσοστά αντιστοίχισης)
3η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής Β'θμιας Εκπ/σης, Αλεξανδρούπολη, 3-4 Απριλίου 2009 Αποτελέσματα ATTLS
3η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής Β'θμιας Εκπ/σης, Αλεξανδρούπολη, 3-4 Απριλίου 2009 COLLES Taylor & Maor, 2000 Μετράει προσδοκίες και εντυπώσεις Συνάφεια Στοχαστική σκέψη Αλληλεπίδραση Υποστήριξη από εκπαιδευτή Υποστήριξη από συμμαθητές Ερμηνεία Αποτελείται από 24 ερωτήσεις (6 ομάδες των 4 ερωτήσεων) Likert-scale απαντήσεις (κλίμακα του 5)
3η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής Β'θμιας Εκπ/σης, Αλεξανδρούπολη, 3-4 Απριλίου 2009 Αποτελέσματα COLLES
3η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής Β'θμιας Εκπ/σης, Αλεξανδρούπολη, 3-4 Απριλίου 2009 Ερευνητικές Δράσεις: Όνομα χρήστη: demo Κωδικός πρόσβασης: demo Πληροφορίες: Ιστοσελίδα: