βιβλιοθήκες σε ανάπτυξη βιβλιοθήκες και ανάπτυξη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

«ΜΑΘΗΤΕΙΑ για ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ» Πρόγραμμα Επαγγελματικής Εμπειρίας Απόφοιτων Τεχνικής Εκπαίδευσης με Υποτροφία από το Υπουργείο Παιδείας Σύγχρονες και ποιοτικές.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΘΕΡΜΟΚΟΙΤΙΔΑΣ – ΠΟΛΥΧΩΡΟΥ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ CREATIVE INDUSTRIES ΣΤΟ ΒΙΟΠΑ ΡΕΘΥΜΝΗΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΡΕΘΥΜΝΗΣ- ΒΙΟΠΑ ΡΕΘΥΜΝΗΣ.
Υ Π Ο Υ Ρ Γ Ε Ι Ο Ε Ρ Γ Α Σ Ι Α Σ Κ Α Ι Κ Ο Ι Ν Ω Ν Ι Κ Η Σ Α Σ Φ Α Λ Ι Σ Η Σ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΠΟΡΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ.
9ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ GREEK ICT FORUM
ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ 14 Δεκεμβρίου 2010, Αθήνα 2η Σύνοδος Διευθυντών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΖΑΛΗ ΚΕΡΚΥΡΑ 2004.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
Ελληνικές Βιβλιοθήκες Συνολική Παρουσίαση Θέσεων Ομάδα Εργασίας Δημοσίων Βιβλιοθηκών Ιανουάριος 2011.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
EPublishing 6/ Βικτωρία Τσουκαλά, PhD Ιούνιος 2013 Η Πράξη “Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας/Κοινωνικά Δίκτυα – Περιεχόμενο Παραγόμενο.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΘΕΜΑ: ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ • ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ.
ACCELERATE ένα δοκιμαστικό έργο Παρήγαγε μια σειρά από πιλοτικά προϊόντα, εργαλεία, μεθόδους τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν εύκολα και να χρησιμοποιηθούν.
Κεφάλαιο 3: Το ενιαίο ρυθμιστικό και νομικό πλαίσιο. 3.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου. 3.2 Η αναγκαιότητα δόμησης του.
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης Ιωάννινα, Ιούνιος 2004 Μ. Κουτροκόη Πρόσβαση στη γνώση.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΛΙΒΑΔΕΙΑ 7/12/2011 Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας Γραφείο Διασύνδεσης Τμήμα Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Οικονομολόγος Ορισμός Ικανότητες-Δεξιότητες Συνθήκες Εργασίας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Η πρόκληση της ευρυζωνικότητας και οι δημόσιες υποδομές της Καθ. Σωκράτης Κ. Κάτσικας ΓΓ Επικοινωνιών Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
IST CULTIVATE-EU Τί είναι: Συνοδευτικό μέτρο του προγράμματος IST, υπαγόμενο στην Kεντρική Δράση ΙII, στον τομέα «Ψηφιακή Κληρονομιά και Πολιτιστικό.
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών “ Πολιτικές Προώθησης Ευρυζωνικότητας “ Θ.Καρούνος,
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών “ Ψηφιακό Περιεχόμενο και Διαδικτυακές Εφαρμογές “ Θ.Καρούνος,
ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Εύη Μακρή - Μ π ότσαρη Πρόεδρος του τμήματος.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
Σεπτέμβριος  Το ΕΚΤ είναι ο εθνικός οργανισμός για την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη σε θέματα επιστήμης, έρευνας και τεχνολογίας.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
Σ. ΤΣΙΓΑΝΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΥΔ ΕΠ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Ενημέρωση Γενικών Γραμματέων Περιφερειών για το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα.
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες για την πρόσβαση στη γνώση: βιβλιοθήκες, αρχεία Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση, δρ Ειδική Γραμματέας ΥΠΕΠΘ.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
HEAL-Legal Υπηρεσία Νομικής Συμβουλευτικής σε Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα Άννα Φράγκου Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
ΒΟΛΟΣ 21/03/ Νέα νομοθεσία χημικών Reach – πρώτη φάση εφαρμογής Δημήτρης Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος Γ.Χ.Κ.
Πλαίσιο ανάπτυξης ΕΠΣΕ+Τ Διεθνείς τάσεις για την ανοικτή πρόσβαση Διεθνείς πρωτοβουλίες και δράσεις για ανοικτή πρόσβαση Νέες πρακτικές για επιστημονικές.
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Nr. -1 © Stadtbibliothek am Salzstadel, Rosenheim 2005Susanne Delp Ένα σπίτι για τα παιδιά.
1. 2 Τι είναι το ΕΚΤ Το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ)είναι ο εθνικός οργανισμός για την συγκέντρωση, την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας» «Ψηφιακός.
Προκλήσεις για τις δημόσιες βιβλιοθήκες  Εξυπηρέτηση ηλικιωμένων και κοινού διαφορετικών εθνικοτήτων  Κάλυψη αναγκών για όσους ομιλούν την Αγγλική ως.
«Υπηρεσία Υποστήριξης Βιβλιοθηκονόμου και Διαχείρισης, Διάχυσης και Ανάπτυξης Λογισμικών Βιβλιοθηκών» Φωτεινή Ευθυμίου, Δημήτρης Κουής.
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Ενίσχυση και εμπλουτισμός Βιβλιοθηκών Εκσυγχρονισμός του Συστήματος Βιβλιοθηκών Γ’ Κ.Π.Σ. Κωνσταντίνος Μανωλίκας.
Ιδρυματικό Αποθετήριο Τμήμα Εκδόσεων & Βιβλιοθήκης Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας 2015.
Powerpoint Templates Heal-Legal: Ανάπτυξη Υπηρεσιών Νομικής Συμβουλευτικής για Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα.
Κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης ψηφιακού υλικού Ενότητα «Δημιουργία και διαχείριση ψηφιακών συλλογών»
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
ΤΕΕ/ΤΚΜ Απασχόληση Επιχειρηματικότητα Εβρενογλου Βασίλης Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός αν. Προϊστάμενος Τμήματος Επαγγελματικών Θεμάτων 1 Δεκεμβρίου 2014.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Η ουσία πίσω από τις λέξεις
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
Ψηφιακές Υπηρεσίες Βιβλιοθήκης ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Πηγές Πληροφόρησης στις Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες 1
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

βιβλιοθήκες σε ανάπτυξη βιβλιοθήκες και ανάπτυξη βιβλιοθήκες σε ανάπτυξη βιβλιοθήκες και ανάπτυξη εισήγηση: μανόλης πυργιώτης υπουργείο παιδείας, δια βίου μάθησης και θρησκευμάτων συνδιάσκεψη για τη διαμόρφωση εθνικής πολιτικής για τα αρχεία και τις βιβλιοθήκες 27-28 ιανουαρίου 2011, αίγλη ζαπείου, αθήνα βιβλιοθήκη σάμου δ η μ ό σ ι α κ ε ν τ ρ ι κ ή & ι σ τ ο ρ ι κ ή 1

1999 - 2009 δεκαετία 1999-2009 περίοδος αλλαγών και ανάπτυξης των δημοσίων βιβλιοθηκών 2 κάθε αναφορά σε βιβλιοθήκες έχει ως αντικείμενο τις 45 δημόσιες βιβλιοθήκες του Υπουργείου Παιδείας

3 1 2 3 4 5 6 29 κινητές βιβλιοθήκες (+ 756 σχολικές βιβλιοθήκες) συμβάσεις με ειδικευμένους επιστήμονες - βιβλιοθηκονόμους 2 υιοθέτηση και εφαρμογή κοινών βιβλιοθηκονομικών εργαλείων και προτύπων σε όλες τις βιβλιοθήκες [Θησαυρός, Συλλογικός Κατάλογος, Dewey κλπ] 3 προσαρμογή του νομικού & θεσμικού πλαισίου [Ν.3149/2000, ΚΑ.Λ.ΒΙΒ., κανονισμοί βιβλιοθηκών, προσοντολόγιο βιβλιοθηκονόμου κλπ] 4 κοινό ηλεκτρονικό βιβλιοθηκο- νομικό πρόγραμμα [ΑΒΕΚΤ] ενίσχυση υποδομών ενίσχυση ανθρώπινου δυναμικού χρήση των νέων τεχνολογιών 5 δημιουργία κέντρων υπολογιστών για τους χρήστες [δημόσια κέντρα πληροφόρησης] 6 ευρύς εμπλουτισμός των βιβλιακών συλλογών, ενίσχυση νέων μορφών τεκμηρίων και συλλογών [π.χ. CD/DVD, οτπικοακουστικά μέσα, παιχνίδια κ.ά.] 3

4 7 8 9 1 1 2 1 λειτουργία ιστοτόπων και άλλων μορφών διαδικτυακής πρόσβασης & επικοινωνίας στις βιβλιοθήκες [π.χ. infolibraries] 8 ειδικός ηλεκτρονικός εξοπλισμός για τα άτομα με αναπηρία 9 δημιουργία ψηφιακών συλλογών / ψηφιακών βιβλιοθηκών [ψηφιοποίηση 17 εκ. σελίδων] αντιμετώπιση νέων νομικών θεμάτων [σχετικά με ψηφιακές βιβλιοθήκες και διαδίκτυο, τη χρήση Η/Υ, πνευματικά δικαιώματα, πρόσβαση ανηλίκων κ.ά. 1 ανάγκη δημιουργικής αφομοίωσης των νέων δεδομένων και συνθηκών για πολλαπλασιαστικά οφέλη 1 ενίσχυση κτηριακών υποδομών 2 εκτεταμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης του προσωπικού [επιμορφωτικές δράσεις ΙΝ.ΕΠ.] 1 4

ανάπτυξη των βιβλιοθηκών 5 βασικοί παράγοντες που συντέλεσαν στην ανάπτυξη των βιβλιοθηκών 5

5 πληροφοριακές ανάγκες βιβλιοθηκονομικές σπουδές ευρωπαϊκά προγράμματα ομογενοποίηση βιβλιοθηκών ικανότητες και δράση ατόμων 5 στην κεντρική διοίκηση στις βιβλιοθήκες

6 οι βιβλιοθηκονόμοι στις βιβλιοθήκες 27% 27% βιβλιοθηκονόμοι 27% βιβλιοθηκονόμοι 63% άλλες ειδικότητες 63% 12 από τις 45 βιβλιοθήκες δεν διαθέτουν βιβλιοθηκονόμο 6 !! καμμία από τις 756 σχολικές βιβλιοθήκες δεν διαθέτει βιβλιοθηκονόμο !!

ισχύει κυρίως για βιβλιοθήκες ο βιβλιοθηκονόμος στη βιβλιοθήκη: χαρακτηριστικά βιβλιοθηκονόμου υψηλή κατάρτιση (απόφοιτος σχολής βιβλιοθηκονομίας, μεταπτυχιακό) βιβλιοθηκονομικά καθήκοντα (επεξεργασία υλικού, δανεισμός κλπ) συνεχής ενημέρωση και προσαρμογή (νέα βιβλιοθηκονομικά δεδομένα, αλλαγές τεχνολογίας κλπ ) χρήση νέων υπηρεσιών στη βιβλιοθήκη (π.χ. ψηφιακές βιβλιοθήκες, εξοπλισμός ΑμΕΑ κλπ) εξαντλητικές υπερωρίες (εκδηλώσεις, λέσχες ανάγνωσης, ενημέρωση ιστοτόπων κλπ) ισχύει κυρίως για βιβλιοθήκες με προσωπικό κάτω των 5 ατόμων, για τη μεγάλη δηλ. πλειοψηφία των δημόσιων βιβλιοθηκών διοικητικά & λογιστικά καθήκοντα (ιδιαίτερα αυξανόμενα κατά την εφαρμογή του μνημονίου) 7 χαμηλός μισθός (ο χαμηλότερος σε όλη την μισθολογική κλίμακα του δημοσίου)

8 λαϊκές βιβλιοθήκες και ανάπτυξη unesco διακήρυξη 1972 ο σκοπός των λαϊκών βιβλιοθηκών είναι να συμβάλλουν στη δια βίου σφαιρική εκπαίδευση, ….να παρέχουν πληροφορίες για τις νέες τεχνικές, επιστημονικές και κοινωνικές εξελίξεις κανονισμός λειτουργίας δημόσιων βιβλιοθηκών ΚΑ.Λ.ΒΙΒ. 2003 η βιβλιοθήκη …λειτουργεί ως τοπικό κέντρο πληροφόρησης, που εξασφαλίζει στους χρήστες την πρόσβαση σε κάθε είδους γνώση και πληροφορία 8

9 λαϊκές βιβλιοθήκες και ανάπτυξη εκπαίδευση, μάθηση, έρευνα, γνώση, πληροφόρηση πολιτιστική ανάπτυξη οικονομική ανάπτυξη 9

συμβολή μιας λαϊκής βιβλιοθήκης στην οικονομική ανάπτυξη του τόπου της από τις προτάσεις για διαβούλευση των Μ.Καππία - Μ.Πυργιώτη παροχή δωρεάν υπηρεσιών δωρεάν χωρίς κόστος πρόσβαση στην πληροφορία, στα τεκμήρια, στα βιβλία, στους υπολογιστές, στο διαδίκτυο κ.ά. υποστήριξη στην επαγγελματική κατάρτιση και ενημέρωση εκπαιδευτικές δράσεις σε εργαζόμενους και ανέργους, βοήθεια στον άνεργο κατά την προσπάθεια αναζήτησης εργασίας (σύνταξη βιογραφικού κλπ) κ.ά. δράσεις ενίσχυσης μικρών επιχειρήσεων πληροφόρηση σε θέματα οικονομικά και στατιστικά σε μικρές και τοπικές επιχειρήσεις, ελεύθερη πρόσβαση των επιχειρήσεων σε εξειδικευμένες και ακριβές ηλεκτρονικές πηγές, διάθεση των χώρων της βιβλιοθήκης σε επαγγελματικούς φορείς κ.ά. 1

συμβολή μιας λαϊκής βιβλιοθήκης στην οικονομική ανάπτυξη του τόπου της από τις προτάσεις για διαβούλευση των Μ.Καππία - Μ.Πυργιώτη προβολή της τοπικής οικονομικής δραστηριότητας προβολή των τοπικών προϊόντων με εκδηλώσεις κε δημοσιεύσεις έντυπες ή ψηφιακές, παροχή πληροφοριών για τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή τους, δημιουργία κέντρου πληροφόρησης για αναζήτηση εργασίας, συμβολή στην ενίσχυση του τουρισμού κ.ά. συνεργασία με άλλους φορείς συνεργασία με τα κατά τόπους επιμελητήρια, τους επαγγελματικούς φορείς, τις συνδικαλιστικές και εργοδοτικές οργανώσεις, υποστήριξη στο έργο των κέντρων επαγγελματικής κατάρτισης, των σχολών εκπαίδευσης ανέργων και των τεχνικών σχολών κ.ά. αναδιοργάνωση υλικού και χώρων της βιβλιοθήκης ειδικές συλλογές με βιβλία και άλλο πληροφοριακό υλικό για οικονομικά και επαγγελματικά θέματα, προβάλλει την τοπική ιστορία και πολιτισμό με καινοτόμες δράσεις και με χρήση της τεχνολογίας για τις ανάγκες πληροφόρησης τουριστών και επισκεπτών κ.ά. 1

4 βασικές προϋποθέσεις 4 χρηματοδότηση, υποδομές, ασφάλεια υλικού 3 σχεδιασμός και οργάνωση από την κεντρική διοίκηση και επιστημονική υποστήριξη από την εθνική βιβλιοθήκη 2 συνεργασίες με άλλες βιβλιοθήκες, ιδρύματα, πολιτιστικούς και αυτοδιοικητικούς φορείς, δημιουργία δικτύων 1 ενίσχυση του ρόλου του βιβλιοθηκονόμου 1 2

1 3 ο ανθρώπινος παράγοντας ως το κέντρο κάθε δράσης καθοριστικός είναι ο ρόλος του ανθρώπινου παράγοντα για το νέο ρόλο των βιβλιοθηκών στην υποστήριξη της δια βίου μάθησης. ιδιαίτερα στην περιφέρεια, όπου συχνά οι σχέσεις των ανθρώπων προσωποποιούνται, εκεί, η πνευματική συγκρότηση, οι γνώσεις, η κοινωνική αποδοχή και ο δυναμισμός των βιβλιοθηκονόμων και των άλλων υπαλλήλων των βιβλιοθηκών αποτελούν προϋπόθεση για την επιτυχία. Ευγενία Κεφαλληναίου, δ.Φ 1 3