Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Γραφείο Γενικού Γραμματέα, Γιάννης Κυρτάτος,
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Υπάρχουσα κατάσταση και προοπτικές για το μέλλον Ερευνητικό.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Το Έργο ‘’Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας’’ ως αφετηρία για την ένταξη των ΤΠΕ στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα Δρ Α. Τζιμογιάννης.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΕΠΘ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Εύη Μακρή - Μ π ότσαρη Πρόεδρος του τμήματος.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Mahara (e-portfolio) Ορφανάκης Βασίλης.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
Οι Υπολογιστικές & Δικτυακές Τεχνολογίες στην Δ.Ε. Η ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί Το εκπαιδευτικό σύστημα απαιτεί από όλους αυτό που δεν τους παρέχει…
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού “21 εν πλω" Σεραφείμ Ι. Ζώτης Υποψήφιος Επιμορφωτής ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Εργασία 5 ης ενότητας Εκπαιδευτικού Υλικού.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Ασφαλής Κοινωνική Δικτύωση Μάθησης στην Τάξη Θεόδωρος Γούτας, M.Sc. Πληροφορικής ΠΕ19 28ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
«ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
22/02/2006 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ Καθ. Γεώργιος Ι. Δουκίδης Αναπλ. Πρόεδρος Τμ. Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας Οικονομικό.
Υπ.Ε.Π.Θ. - Infosystem 99 Υπ.Ε.Π.Θ. Διεύθυνση Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τμήμα Δ΄ Γραφείο Υπολογιστικών & Δικτυακών Τεχνολογιών
Διδακτική Πληροφορικής
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ / ΜΥΤΙΛΗΝΗ / Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017

Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
“Το μέλλον φτιάχτηκε για να αλλάξει”
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΚΟΙΝΟΣ ΤΟΠΟΣ 1: Οι τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών αλλάζουν τον κόσμο με ραγδαίους ρυθμούς. Οι τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών αλλάζουν τον κόσμο με ραγδαίους ρυθμούς. ΚΟΙΝΟΣ ΤΟΠΟΣ 2: Οι νέοι άνθρωποι καλούνται να επιβιώσουν σε μία κοινωνία ριζικά διαφορετική από εκείνη των γονιών τους. Οι νέοι άνθρωποι καλούνται να επιβιώσουν σε μία κοινωνία ριζικά διαφορετική από εκείνη των γονιών τους.

ΘΕΣΗ 1: Οι νέοι άνθρωποι πρέπει να προετοιμαστούν κατάλληλα για να ενταχθούν αρμονικά στη νέα κοινωνική πραγματικότητα, που διαμορφώνεται και εξελίσσεται γρήγορα. ΘΕΣΗ 2: Οι Νέες Τεχνολογίες παρέχουν τεράστιες δυνατότητες για μαζική πρόσβαση στη γνώση, για πιο αποτελεσματική μάθηση. μαζική πρόσβαση στη γνώση, για πιο αποτελεσματική μάθηση.

ΑΝΤΙΘΕΣΗ 1: Οι υποδομές στη σημερινή εκπαιδευτική πραγματικότητα βρίσκονται σε επίπεδο αναντίστοιχο προς τις τεράστιες απαιτήσεις. ΑΝΤΙΘΕΣΗ 2: Εκείνοι που θα καθοδηγήσουν τους νέους είναι εμποτισμένοι με τα βιώματα και τις συνήθειες της χθεσινής κοινωνικής και εκπαιδευτικής πραγματικότητας.

ΣΥΝΘΕΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ υποδομών στο σχολικό περιβάλλον ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ / ΠΑΡΑΓΩΓΗ εκπαιδευτικού ψηφιακού υλικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ των εκπαιδευτικών ώστε οι μαθητές του δημόσιου σχολείου: να μαθαίνουν διερευνώντας και συσχετίζοντας, να υποκινούνται περιπλανώμενοι στα επιτεύγματα του ανθρώπινου πνεύματος, τελικά να κατακτούν τη γνώση πιο εύκολα, πιο γρήγορα, με μεγαλύτερη εμβάθυνση και όξυνση της κριτικής σκέψης, ενώ συγχρόνως θα βιώνουν με την καθημερινή ενασχόληση τη νέα πραγματικότητα της Κοινωνίας των Πληροφοριών. ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ - ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ

ΕΠΑΓΟΜΕΝΗ ΑΝΤΙΘΕΣΗ 1: Απαιτούνται μεγάλοι οικονομικοί πόροι. ΕΠΑΓΟΜΕΝΗ ΑΝΤΙΘΕΣΗ 2: Η γενίκευση της απόπειρας αποτελεί εγχείρημα μέγιστης πολυπλοκότητας.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΣΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΘΕΣΕΩΝ Οφείλουμε να πορευτούμε  Από τα μικρά στα μεγάλα  Στα πολύπλοκα μέσα από τα απλά  Στα άγνωστα ή ασαφή με δοκιμές  Στην ευρεία κλίμακα μέσα από τα αποτελέσματα και την εμπειρία της μεσαίας και μικρής κλίμακας

ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΗ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ Η κινητοποίηση του ανθρώπινου παράγοντα: ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΘΕΜΑ ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑΣ Η προετοιμασία των Καθηγητών - Επιμόρφωση

Πιλοτικό έργο μεσαίας κλίμακας Το τετράπτυχο: Σχολικά εργαστήρια και δίκτυο Επιμόρφωση Εκπαιδευτικό Λογισμικό Υποστήριξη

Πιλοτικό έργο μεσαίας κλίμακας Σχολικά εργαστήρια και δίκτυο Επιμόρφωση Εκπαιδευτικό Λογισμικό Υποστήριξη υλοποιείται σε 3 σχολεία ανά την Κύπρο και έχει ήδη οδηγήσει σε σημαντικά αποτελέσματα και πολύτιμα συμπεράσματα για τη συνέχεια.

Πως βλέπουμε τη συνέχεια Τι προτείνουμε :

Στόχος 1:Προετοιμασία των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση των Υ&ΔΤ στο σχολείο. 20 εκπαιδευτικοί Στόχος 1.1: Δημιουργία επαρκών (ποσοτικά και ποιοτικά) επιμορφωτών. 12 επιμορφωτές διαφόρων επιπέδων. Στόχος 1.2: Εξοικείωση, Αποδοχή και προετοιμασία των εκπαιδευτικών για τη χρήση των Υ&ΔΤ. Επιμόρφωση που να τους επιτρέπει να χρησιμοποιούν τις Υ&ΔΤ για την προετοιμασία τους και σε κάποιο βαθμό και στην τάξη. 350 εκπαιδευτικοί με «καθημερινή» πρόσβαση σε Υ&ΔΤ, που να έχουν δεχθεί επιμόρφωση που πιστοποιημένα να τους επιτρέπει να χρησιμοποιούν τις Υ&ΔΤ για την προετοιμασία τους. 120 εκπαιδευτικοί με επιμόρφωση που πιστοποιημένα να τους επιτρέπει να χρησιμοποιούν τις Υ&ΔΤ στην τάξη ως εποπτικό/ βοηθητικό/ συμπληρωματικό μέσο/ εργαλείο για την επίτευξη των γνωστικών/ εκπαιδευτικών τους στόχων. ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ: Αξιοποίηση των Υπολογιστικών και Δικτυακών Τεχνολογιών (Υ&ΔΤ) ως κοινό εργαλείο διδασκαλίας και μάθησης στη Βασική Εκπαίδευση

Στόχος 2:Ανάπτυξη εκπαιδευτικών σεναρίων και παιδαγωγικών δραστηριοτήτων για την αξιοποίηση των Υ&ΔΤ για όλες τις τάξεις στο σχολείο και όλες τις ειδικότητες των καθηγητών. Αρκετές δραστηριότητες ώστε το 20% της σχολικής ζωής να στηρίζεται στις Υ&ΔΤ και το 50% να τις χρησιμοποιεί σε κάποιο βαθμό. Στόχος 2: Ανάπτυξη εκπαιδευτικών σεναρίων και παιδαγωγικών δραστηριοτήτων για την αξιοποίηση των Υ&ΔΤ για όλες τις τάξεις στο σχολείο και όλες τις ειδικότητες των καθηγητών. Αρκετές δραστηριότητες ώστε το 20% της σχολικής ζωής να στηρίζεται στις Υ&ΔΤ και το 50% να τις χρησιμοποιεί σε κάποιο βαθμό. Στόχος 2.1:Ανάπτυξη εκπαιδευτικών σεναρίων και δραστηριοτήτων που στηρίζονται στην αξιοποίηση του σχολικού δικτύου και του Διαδικτύου Στόχος 2.1: Ανάπτυξη εκπαιδευτικών σεναρίων και δραστηριοτήτων που στηρίζονται στην αξιοποίηση του σχολικού δικτύου και του Διαδικτύου Στόχος 2.2: Ανάπτυξη και Διαθεσιμότητα επαρκούς ψηφιακού υλικού κατάλληλου για ενσωμάτωση στο χρησιμοποιούμενο εκπαιδευτικό λογισμικό (ειδικού τύπου ή γενικής χρήσης), για όλα τα γνωστικά αντικείμενα. Στόχος 2.3:Ολοκλήρωση της ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού (πρωτότυπου και μεταφορά διεθνούς) για όλες τις τάξεις και όλες τις ειδικότητες των καθηγητών Στόχος 2.3: Ολοκλήρωση της ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού (πρωτότυπου και μεταφορά διεθνούς) για όλες τις τάξεις και όλες τις ειδικότητες των καθηγητών ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Στόχος 3:Ανάπτυξη, τεχνική στήριξη υπολογιστικής και δικτυακής υποδομής και πλήρες εργαστήριο σε 10 Τεχνικές Σχολές. Μικρό εργαστήριο σε 2 μικρά σχολεία. Δικτύωση στο σύνολο των σχολείων, Υπολογιστικές δικτυακές υπηρεσίες σε όλα τα σχολεία Στόχος 3: Ανάπτυξη, τεχνική στήριξη υπολογιστικής και δικτυακής υποδομής και πλήρες εργαστήριο σε 10 Τεχνικές Σχολές. Μικρό εργαστήριο σε 2 μικρά σχολεία. Δικτύωση στο σύνολο των σχολείων, Υπολογιστικές δικτυακές υπηρεσίες σε όλα τα σχολεία Στόχος 3.1:Να επιλέγεται σε κάθε φάση του προγράμματος το κατάλληλο τεχνολογικό επίπεδο (ώριμο αλλά όχι ξεπερασμένο) Στόχος 3.1: Να επιλέγεται σε κάθε φάση του προγράμματος το κατάλληλο τεχνολογικό επίπεδο (ώριμο αλλά όχι ξεπερασμένο) ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Ενσωμάτωση στην καθημερινή διδακτική πρακτική των δεξιοτήτων που αποκτώνται στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα αξιοποίησης υπολογιστικών και δικτυακών τεχνολογιών. Ενδυνάμωση, βελτίωση και εξέλιξη αυτών των δεξιοτήτων. Ενσωμάτωση στην καθημερινή διδακτική πρακτική των δεξιοτήτων που αποκτώνται στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα αξιοποίησης υπολογιστικών και δικτυακών τεχνολογιών. Ενδυνάμωση, βελτίωση και εξέλιξη αυτών των δεξιοτήτων. ΑΛΛΟΙ ΕΠΙ ΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ Δημιουργία και διανομή πιστοποιημένου εκπαιδευτικού υλικού για αξιοποίηση στην τάξη Δημιουργία και διανομή πιστοποιημένου εκπαιδευτικού υλικού για αξιοποίηση στην τάξη Αξιοποίηση υπολογιστικής και δικτυακής υποδομής για εργασίες που έχουν σχέση με τη διοίκηση του σχολείου με σκοπό την εξασφάλιση πολύτιμου χρόνου για την διδακτική των μαθημάτων ή και την περαιτέρω επιμόρφωση στην εκπαιδευτική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα Αξιοποίηση υπολογιστικής και δικτυακής υποδομής για εργασίες που έχουν σχέση με τη διοίκηση του σχολείου με σκοπό την εξασφάλιση πολύτιμου χρόνου για την διδακτική των μαθημάτων ή και την περαιτέρω επιμόρφωση στην εκπαιδευτική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα Εξέλιξη και βελτίωση του ρόλου των εκπαιδευτικών και των επαγγελματικών τους εφοδίων Εξέλιξη και βελτίωση του ρόλου των εκπαιδευτικών και των επαγγελματικών τους εφοδίων

Ενίσχυση συνεργασίας μεταξύ σχολείων σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Διαμοιρασμός «καλών πρακτικών» μέσω ηλεκτρονικής επικοινωνίας με άλλους εκπαιδευτικούς και σχολεία. Ενίσχυση συνεργασίας μεταξύ σχολείων σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Διαμοιρασμός «καλών πρακτικών» μέσω ηλεκτρονικής επικοινωνίας με άλλους εκπαιδευτικούς και σχολεία. ΑΛΛΟΙ ΕΠΙ ΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ Εξέλιξη των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών στο να επιλέγουν καλά εκπαιδευτικά «εργαλεία». Εξέλιξη των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών στο να επιλέγουν καλά εκπαιδευτικά «εργαλεία». Αξιολόγηση της αξιοποίησης των Υ&ΔΤ στα σχολεία Αξιολόγηση της αξιοποίησης των Υ&ΔΤ στα σχολεία Έλεγχος χρησιμότητας και λειτουργικότητας ενός ηλεκτρονικού κέντρου εκπαιδευτικής στήριξης. Έλεγχος χρησιμότητας και λειτουργικότητας ενός ηλεκτρονικού κέντρου εκπαιδευτικής στήριξης.

“ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΙΙΙ” Ι. Το συμπλήρωμα της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ ΙΙ ως προς το σύνολο α) των σχολείων β) των προγραμμάτων σπουδών γ) των καθηγητών δ) των μαθητών ΙΙ. ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ - ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ - ΑΝΑΝΕΩΣΗ

ΕΠΙΛΟΓΟΣ Να αξιοποιήσουμε με κοινωνικά κριτήρια την ευκαιρία που δίνεται σήμερα ώστε:  σχεδιάζοντας με ενόραση  υλοποιώντας με προσοχή και φροντίδα  εμπνέοντας και υποκινώντας να θέσουμε τις βάσεις που θα οδηγήσουν τη ΜΤΕΕ του κοντινού αύριο σε αλματώδη πρόοδο ως προς την επιτέλεση του μορφωτικού και εκπαιδευτικού της ρόλου, αλλά και ως προς την προετοιμασία του πολίτη της Κοινωνίας της Πληροφορίας.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Σειρήνες 1.ΗΡΟΔΟΤΟΣΗΡΟΔΟΤΟΣ 2.ΓΑΙΑΓΑΙΑ 3.ΧΗ.ΠΟ.ΛΟΧΗ.ΠΟ.ΛΟ 4.ΤΟ ΄21 ΕΝ ΠΛΩΤΟ ΄21 ΕΝ ΠΛΩ 5.ΔΙΑΝΟΙΑΔΙΑΝΟΙΑ 6.ΑΣΧΟΛΕΙΟΝΑΣΧΟΛΕΙΟΝ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Σειρήνες 1.ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ 2.ΕΦΤΕΚΠΕΜΕΦΤΕΚΠΕΜ 3.ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΙ ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΩΝΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΙ ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΩΝ 4.ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΜΟΝΤΕΛΩΝΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΜΟΝΤΕΛΩΝ 5.ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ

SimCalc MathworldsSimCalc Mathworlds Interactive PhysicsInteractive Physics The Ultimate Human Body The Ultimate Human Body The New Way Things WorkThe New Way Things Work ModellusModellus Cabri Geometry II Cabri Geometry II Einblicke Einblicke Microworlds Pro Microworlds Pro English DiscoveriesEnglish Discoveries Cell CityCell City Eyewitness Virtual Reality Earth QuestEyewitness Virtual Reality Earth Quest Tabletop & Tabletop JrTabletop & Tabletop Jr Function ProbeFunction Probe The Geometer’s SketchpadThe Geometer’s Sketchpad ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Κίρκη

Διαφέρει από τις Σειρήνες και Κίρκη στα ακόλουθα: Θα παράξει λογισμικό που καλύπτει και το Λύκειο Θα παράξει λογισμικό που καλύπτει και το Λύκειο Θα υποστηρίξει ειδικότητες καθηγητών και τάξεις που δεν καλύφθηκαν από τις Σειρήνες Θα υποστηρίξει ειδικότητες καθηγητών και τάξεις που δεν καλύφθηκαν από τις Σειρήνες ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Ναυσικά

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Οι παιδαγωγικές αρχές βάσει των οποίων αναπτύχθηκαν τα λογισμικά είναι: Διερευνητική μάθηση: Με ολοκληρωμένα σενάρια ανατίθεται στους μαθητές η διεκπεραίωση εργασιών βασισμένων σε επιλεγμένους εκπαιδευτικούς στόχους (project based). Η πορεία του μαθητή για την εκπλήρωση αυτών των στόχων τον οδηγεί στην ‘κατασκευή’ της γνώσης. Το λογισμικό δεν υποκαθιστά τον δάσκαλο απλώς υποβοηθά την εκπαιδευτική διαδικασία.  Διερευνητική μάθηση: Με ολοκληρωμένα σενάρια ανατίθεται στους μαθητές η διεκπεραίωση εργασιών βασισμένων σε επιλεγμένους εκπαιδευτικούς στόχους (project based). Η πορεία του μαθητή για την εκπλήρωση αυτών των στόχων τον οδηγεί στην ‘κατασκευή’ της γνώσης. Το λογισμικό δεν υποκαθιστά τον δάσκαλο απλώς υποβοηθά την εκπαιδευτική διαδικασία.  Διαθεματική προσέγγιση: Η προσέγγιση μιας έννοιας από την οπτική γωνία περισσότερων της μιας επιστημών συντείνει στη ολόπλευρη θεώρησή της και στη βαθύτερη κατανόησή της  Συνεργατική μάθηση: Η ομαδική προσπάθεια και ο συναγωνισμός στα πλαίσια της τάξης προωθούν την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη προσέγγιση της γνώσης. Η ανταλλαγή απόψεων μεταξύ μαθητών του ίδιου ή απομακρυσμένων σχολείων μέσω του δικτύου διευκολύνει και εμπλουτίζει το αποτέλεσμα.

Με βάση τα παραπάνω το λογισμικό που αναπτύχθηκε πρέπει:  Να διευκολύνει την διαθεματική προσέγγιση  Να ενισχύει την διερευνητική, ομαδική και ενεργητική μάθηση  Να αξιοποιεί τα πολυμέσα  Να αξιοποιεί όπου είναι δυνατόν τη δυνατότητα ταυτοχρόνων αναπαραστάσεων  Να αξιοποιεί την δυνατότητα των Η/Υ για προσομοίωση φαινομένων  Να αξιοποιεί τις δικτυακές δυνατότητες και υπηρεσίες  Να είναι απλό και φιλικό στη χρήση από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές που δεν έχουν ειδίκευση στους υπολογιστές. Να παρέχει τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να επεκτείνει το υλικό προσθέτοντας νέες ασκήσεις ή να δημιουργεί δικά του σενάρια οργανώνοντας το μάθημα όπως εκείνος επιθυμεί.Να παρέχει τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να επεκτείνει το υλικό προσθέτοντας νέες ασκήσεις ή να δημιουργεί δικά του σενάρια οργανώνοντας το μάθημα όπως εκείνος επιθυμεί. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ