Κανονιστική παρέμβαση σε κλάδους της οικονομίας (αρ. 5 του Ν. 703/77) Αθήνα, 29 Μαΐου 2009 Μαρία Γκολφινοπούλου, δικηγόρος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΑΡΧΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ ΜΟΝΑΔΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ (ΕΚΤ- ΕΤΠΑ) ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ ΕΛΕΓΧΟΙ ΠΡΑΞΕΩΝ /
Advertisements

1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
(α) Διάθεση Μεριδίων ΟΣΕΚΑ (β) Διαδικασία Κοινοποίησης
1 Υπουργείο Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας Γεν. Γραμματεία Εμπορίου & Γεν. Γραμματεία Καταναλωτή Ημερίδα για τη σήμανση κλωστοϋφαντουργικών.
Ισχυρισμοί διατροφής και υγείας Παρόν και μέλλον Βασίλης Μαθιουδάκης
Ο Ευρωπαϊκός έλεγχος των κρατικών ενισχύσεων σε αερομεταφορείς και αεροδρόμια Δημήτριος Βουγιούκας Δικηγόρος ΔΝ.
Δημήτρης Ν. Τζουγανάτος Καθηγητής Νομικής Πανεπιστημίου Αθηνών
Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ & Η ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ.
Αθήνα Εκδήλωση ΕΛΙΑΜΕΠ Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης: σε αναζήτηση του ρυθμιστικού του ρόλου Αλέξανδρος Οικονόμου Δ. Ν. Δικηγόρος Ειδικός.
Πολιτικές και θεσμικό πλαίσιο για την ελευθερία & ανεξαρτησία των μέσων ενημέρωσης Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση στην Ελλάδα: Νομικά ζητήματα και προκλήσεις.
ΣΧΗΜΑΤΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ / ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ / ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΘΗΝΑΙΩΝ συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης.
Ελληνική Ένωση Διαπιστευμένων Φορέων Επιθεώρησης- Πιστοποίησης ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΜΟΧΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 02 Μαΐου 2011 ΣΑΒΒΑΣ.
Δικαιοσύνη και Χρηματιστηριακή Νομοθεσία ΝΕΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ Α.Ο. ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΜΑΜΜΩΝΑΣ.
Η Ευρωπαϊκή K εντρική T ράπεζα ιδρύθηκε την 1 η Ιουνίου του 1998 και εδρεύει στη Φρανκφούρτη. Η ΕΚΤ είναι επιφορτισμένη με τη διαχείριση του ευρώ και.
1 Η νέα Οδηγία για την παροχή πιστώσεων σε καταναλωτές Χριστίνα Κ. Λιβαδά Ειδική Νομική Σύμβουλος ΕΕΤ.
«Κώδικας Εταιρικής Διακυβέρνησης και Τελευταίες Εξελίξεις»
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΙΕΚΕΜ ΤΕΕ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ &
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΟΔΗΓΙΑ 2001/42/ΕΚ
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
Υ.Α /2007 Κανονισμός (ΕΚ) 852/2004, Κεφάλαιο ΧΙΙ
Πολιτική Ανταγωνισμού στο τομέα της ενέργειας
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΑΝΑΔΟΧΩΝ ΧΑΡΟΥΛΑ ΑΠΑΛΑΓΑΚΗ Καθηγ. Αστικού Δικονομικού Δικαίου Α.Π.Θ Πρόεδρος.
ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α./ Γ.Γ.Δ.Δ. - Η.Δ. ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕ ΘΕΜΑ: > ΚΕΡΚΥΡΑ - ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΝΤΑΗ, ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ/
Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών Σε συνεργασία με: την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων και την Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος 4 ο Τριήμερο.
ΑΘΗΝΑ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ η ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
Η αξιολόγηση του διευθυντή από τον σχολικό σύμβουλο ΠΔ 152/ΦΕΚ 240, Τ. Α΄/ , άρθρα 3,4,6,10,16,17 ΥΑ 10940/
ΒΟΛΟΣ 21/03/ Νέα νομοθεσία χημικών Reach – πρώτη φάση εφαρμογής Δημήτρης Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος Γ.Χ.Κ.
To Ε.Σ.Ρ. στο ελληνικό θεσμικό πλαίσιο για τη ψηφιακή τηλεόραση Κων/νος Αποστολάς
ΑΘΗΝΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Αξιώσεις καταναλωτών λόγω παράβασης του δικαίου ελεύθερου ανταγωνισμού
1 Ψηφιακή Μετάβαση : νομικά ζητήματα στην Ελλάδα και στην Ευρώπη Αλέξανδρος Οικονόμου Διδάκτωρ Νομικής - Δικηγόρος Ειδικός Επιστήμονας Εθνικού Συμβουλίου.
Η εισφορά του δικαίου του ανταγωνισμού στην ανάπτυξη ΔΗΜΗΤΡΗΣ Ν. ΤΖΟΥΓΑΝΑΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
Εφαρμογές δημοσίου δικαίου Κλιμ. Γ’ Παράβολο ασφαλιστικά μέτρα & Κατάργηση ΕΡΤ.
4. Αρμοδιότητες της ΕΕ. Αρχές ανάθεσης Α. Η αρχή της δοτής αρμοδιότητας (: κάθε αρμοδιότητα που δεν απονέμεται στην ΕΕ ανήκει στα Κράτη μέλη). α) Ο προσωρινός.
ΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Διακρίσεις νομικών πράξεων Διοικητικές πράξεις: Μονομερής δήλωση βουλήσεως Μεταβολή έννομης τάξης (εκτελεστότητα)
8. Ανταγωνισμός. I. Εισαγωγικές έννοιες Το δίκαιο του ανταγωνισμού γεννήθηκε στις ΗΠΑ, Στην ΕΕ μέσω Γερμανίας, 1956, από τη Συνθ ΕΟΚ, Στην.
Kάλλη Καρβέλη, M.Sc. Δικηγόρος – Ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ Έλενα Μαραγκού, ΔΝ Δικηγόρος – Ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ Μαρία Αλικάκου, ΔΝ Δικηγόρος – Ειδικός.
Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε. Χρήστος Βαρσάμης Διευθύνων Σύμβουλος Ρυθμιστικό Πλαίσιο Ταχυδρομικής Αγοράς – Ρόλος της Ε.Ε.Τ.Τ. 1.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΚΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Ι B.Tζώρτζη Ειδική Επιστήμονας.
Χαρακτηριστικά διοικητικών πράξεων: Τεκμήριο νομιμότητας Εκτελεστότητα
Ομιλία Σπύρου Βούγια Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Αθήνα, 13 Απριλίου 2011 Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων 1.
Νομικά Θέματα Πληροφορικής
Κρατικος παρεμβατιςμος και κατα pareto αριςτοποιηςη
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
«Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την Ένταξη και Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του.
Ευαγγελία Μαρία Θωμά, Πρωτοδίκης – Υποψήφια ΔΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΈΝΤΑΞΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Εταιρική Διακυβέρνηση
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 472/2013 για την ενίσχυση της οικονομικής και δημοσιονομικής εποπτείας των κρατών μελών στη ζώνη του ευρώ τα οποία αντιμετωπίζουν ή απειλούνται.
Μονομερής δράση της Δημόσιας Διοίκησης
Ειδικές κατηγορίες διοικητικών πράξεων
ΕΝΝΟΜΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΒΙΒΛΙΟΥ IV Ν.4412/16
Πηγές του διοικητικού δικαίου -Γενικές αρχές
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΕΥΗ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ, LL
Ενδικοφανής προσφυγή
Το Δημόσιο αποκτά την κυριότητα και διαχείριση των χώρων αυτών μετά την ολοκλήρωση της απαλλοτριωτικής διαδικασίας. (π.χ. άρθρο 7 του ν. 2971/2001, υλοποίηση.
Η ειδική εισφορά αλληλεγγύης στις συντάξεις του Δημοσίου υπό το πρίσμα της απόφασης 244/2017 της Ολομελείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου Ιωάννης Γ.-Στ. Κούρτης.
Προσφυγή κατά παραλείψεως
Παντείου Πανεπιστημίου
ΠΜΣ Δίκαιο της ΕΕ Οικονομική και Νομισματική Ένωση Μανώλης Περάκης
Οριζόντιες αντι-ανταγωνιστικές συμπράξεις (ανταλλαγή πληροφοριών)
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΕΝΙΣΧΥΜΕΝΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κανονιστική παρέμβαση σε κλάδους της οικονομίας (αρ. 5 του Ν. 703/77) Αθήνα, 29 Μαΐου 2009 Μαρία Γκολφινοπούλου, δικηγόρος

 Τι προβλέπει το άρθρο 5 ;  Από πού εμπνεύστηκε ;  Προστασία του ανταγωνισμού μέσω κανονιστικής αρμοδιότητας της Ε.Α. ή παρεμβατισμός και ανασφάλεια δικαίου;  «Κοστοστρέφεια»: διοικητικός καθορισμός τιμών σε καθεστώτα ελεύθερης οικονομίας ;  Πρόσφατη εμπειρία εφαρμογής άρθρου 5 στον κλάδο πετρελαιοειδών.

Αίτημα Υπ. Ανάπτυξης η Επιτροπή Ανταγωνισμού ή Αυτεπάγγελτα σε 60 ημέρες η Ε.Α ΕΝΑΡΞΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ Αίτημα Υπ. Ανάπτυξης η Επιτροπή Ανταγωνισμού ή Αυτεπάγγελτα σε 60 ημέρες η Ε.Α ΕΝΑΡΞΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ Ανακοινώνει έναρξη διαδικασίας / (περιγραφή κλάδου της οικονομίας – αντικείμενο ελέγχου) Γνωστοποιεί τις αιτιολογημένες απόψεις της (

Διάρκεια Δημόσιας Διαβούλευσης = τουλάχιστον 30 ημέρες Λήξη εντός 15 ημερών εντός 30 ημερών Συμμετέχει οποιοδήποτε πρόσωπο, ανεξάρτητα από την επίκληση εννόμου συμφέροντος Εκδίδει απόφαση ότι παύει κάθε περαιτέρω ενέργεια (αν κρίνει ότι υπάρχει αποτελεσματικός ανταγωνισμός) = περίληψη των απόψεων που εκφράστηκαν (απόρρητο)

Εάν η Ε.Α.: (α) διαπιστώσει ότι δεν υπάρχουν συνθήκες αποτελεσματικού ανταγωνισμού και (β) κρίνει ότι η εφαρμογή των άρθρων 1, 2, 2α & 4επ. δεν επαρκεί για την δημιουργία συνθηκών αποτελεσματικού ανταγωνισμού Ανακοινώνει διαρθρωτικά μέτρα ή μέτρα συμπεριφοράς (τα αναγκαία & πρόσφορα = αρχή αναλογικότητας) Ιδίως:  τήρηση αρχής διαφάνειας  τήρηση αρχής μη διακριτικής μεταχείρισης  λογιστικός διαχωρισμός  υποχρέωση κοστοστρέφειας στις τιμές

Δημόσια διαβούλευση προτεινόμενων μέτρων (τουλάχιστον 30 ημέρες) Επιβάλλει με απόφαση της τα συγκεκριμένα μέτρα κοινοποίηση Υπουργό Ανάπτυξης 30 ημέρες, δύναται να:  Άρει εφαρμογή μέτρων  Τροποποιήσει αιτιολογημένη απόφαση Αίτηση ακύρωσης ΣτΕ

Το αργότερο 1 έτος μετά την έκδοση των αποφάσεων η Ε.Α. οφείλει να κινήσει τη διαδικασία εξέτασης του σχετικού κλάδου & να αξιολογήσει κατά πόσο έχουν αποκατασταθεί οι συνθήκες αποτελεσματικού ανταγωνισμού. ανάγκη να τροποποιήσει ανάγκη να επιβάλει βαρύτερα μέτρα ανάγκη να επιβάλει ελαφρύτερα μέτρα

Αιτιολογική Έκθεση στο σχέδιο νόμου που εισήγαγε το άρθρο 5 (Ν.3373/2005) «οι κανονιστικές αρμοδιότητες της Επιτροπής Ανταγωνισμού διατυπώνονται κατά το πρότυπο όμοιων αρμοδιοτήτων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού και είναι απολύτως συμβατές με το κοινοτικό δίκαιο ανταγωνισμού στη βάση του άρθρου 5 του Κανονισμού 1/2003». ΟΜΩΣΗ παραπομπή είναι ατυχής, αφού το άρθρο 5 αναφέρεται σε μέτρα που οι εθνικές αρχές μπορούν να λάβουν, μόνο όταν διαπιστώνεται παράβαση των άρθρων 81 και 82 ΕΚ, πράγμα που δεν ισχύει εν προκειμένω.

Άρθρο 5 Αρμοδιότητες των αρχών ανταγωνισμού των κρατών μελών Οι αρχές ανταγωνισμού των κρατών μελών είναι αρμόδιες να εφαρμόζουν τα άρθρα 81 και 82 της συνθήκης σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Προς το σκοπό αυτό, δύνανται, αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν καταγγελίας, να εκδίδουν τις ακόλουθες αποφάσεις: - για την παύση της παράβασης, - για τη λήψη προσωρινών μέτρων, - για την αποδοχή ανάληψης δεσμεύσεων, -για την επιβολή προστίμου, χρηματικής ποινής ή κάθε άλλης κύρωσης προβλεπόμενης από την εθνική τους νομοθεσία. Εάν με βάση τις πληροφορίες που διαθέτουν διαπιστώσουν ότι δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις μιας απαγόρευσης, δύνανται επίσης να αποφαίνονται ότι δεν συντρέχει λόγος δράσης από μέρους τους.

Έκθεση του τμήματος Επιστημονικών Μελετών κατά τη νομοτεχνική επεξεργασία του προαναφερόμενου νόμου * → «διαφαίνεται, ότι οι αρμοδιότητες που η εξεταζόμενη ρύθμιση παρέχει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού διαφέρουν ποιοτικά από τις συνήθεις αρμοδιότητες μιας αρχής ανταγωνισμού». «ο νομοθέτης επιθυμεί, ενδεχομένως, να εξοπλίσει την Επιτροπή Ανταγωνισμού με τη δυνατότητα να προβαίνει σε οιονεί αγορανομικές παρεμβάσεις. Μπορεί όμως να δημιουργηθεί προβληματισμός, ως προς το κατά πόσον η άσκηση από μιαν επιτροπή ανταγωνισμού παρόμοιων αρμοδιοτήτων, οιονεί αγορανομικού χαρακτήρα, εναρμονίζεται συστηματικά με το κυρίως έργο μιας τέτοιας αρχής». * Έκθεση επί του Νομοσχεδίου (3373/2005) της 17 ης Ιουνίου 2005, η οποία υπογράφεται από τον Εισηγητή, επ. Καθ. Ξενοφώντα Παπαρρηγόπουλο, τον Προϊστάμενο της Β’ Δ/νσης Επιστημονικών Μελετών κ. Α. Πλιάκο και τον Πρόεδρο του Επιστημονικού Συμβουλίου, καθ. Κώστα Μαυριά

Γνώμη της Οικονομικής & Κοινωνικής Επιτροπής «Η ιδέα, ότι σε κάποιες ακραίες περιπτώσεις μια Αρχή…, ιδιαίτερα εκεί όπου υπάρχουν φυσικά μονοπώλια, θα πρέπει να μπορεί να παρεμβαίνει ρυθμιστικά ……… κρίνεται κατ’ αρχήν ορθή. Η διεθνής εμπειρία, όμως, καταδεικνύει ότι η καλύτερη ρύθμιση γίνεται με κλαδικές ρυθμιστικές αρχές που έχουν την ειδική τεχνογνωσία και στελέχωση για να παρέμβουν αποτελεσματικά στην αγορά. Παράλληλα, η συγκεκριμένη διάταξη περιέχει ορισμένους ασαφείς όρους που εμπεριέχουν κινδύνους: έτσι, θα πρέπει να διευκρινιστεί η έννοια της κοστοστρέφειας καθώς και το περιεχόμενο της αρχής της διαφάνειας στο πλαίσιο του ανταγωνισμού, ενώ τα μέτρα θα πρέπει να απαριθμούνται περιοριστικά και όχι ενδεικτικά».

«κοστοστρέφεια» Ασάφεια – ορισμός ; Οικονομική επιστήμη= αναγωγή τιμών στο κόστος  εύλογη σχέση τιμής- κόστους- κέρδους Την συναντάμε στους πρόσφατα απελευθερωμένους κλάδους της οικονομίας, οι οποίοι αποτελούν κρατικό μονοπώλιο, π.χ. ΕΕΤΤ  ΟΤΕ Δηλαδή «φθηνές τιμές» ; Τιμές που θεωρεί η Ε.Α. «φθηνές» ; Και οι τιμές που καθορίζονται χρηματιστηριακά/commodities; (π.χ. αλουμίνιο)

Εφαρμογή διάταξης αρ. 5 στον κλάδο αγοράς και εμπορίας πετρελαιοειδών _________________________________________  έναρξη διαδικασίας διαβούλευσης  Απόφαση 334/V/2007  Υπ. Απόφαση οικ. 3006/2007 (ΦΕΚ Β’554/ )  εκ νέου έναρξη διαβούλευσης  Απόφαση 418/V/2008  Υπ. Απόφαση οικ.30550/2008 (ΦΕΚ Β’2551/ )

όχι επαρκής αξιολόγηση ληφθέντων μέτρων επανάληψη «ιδεών» που είχαν διατυπωθεί στο παρελθόν