ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ ΕΝ ISO 9001: 2008

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

Σταύρος Χρ. Συνοδινός Σύμβουλος Συστημάτων Ποιότητας Υγείας Αλεξανδρούπολη, Νοέμβριος 2012.
OHSAS – ΕΛΟΤ 1801.
1 “Ανάπτυξη και Εφαρμογή Ολοκληρωμένου Συστήματος για τον Έλεγχο και την Παρακολούθηση των Μονάδων Επεξεργασίας Αστικών Λυμάτων στην Κύπρο, COMWATER” (Δεκέμβριος.
ΟΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΕΝ ISO 9001 / 2000
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ – ISO 9001
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ (ΣΠΔ)
Περιβαλλοντική Πιστοποίηση Λιμένων
Το νέο πρότυπο για τη διαχειριστική επάρκεια ΕΛΟΤ 1429 Γρηγόρης Γρηγορόπουλος Καθηγητής ΕΜΠ Εκδήλωση ΣΕΒΕ – ΕΛΟΤ - ΣΜΗΒΕ.
Δρ. ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΖΑΝΤΑΝΙΔΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Κατηγορίες κινδύνων Μικροβιολογικοί, Χημικοί, Φυσικοί
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ, ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Εξελικτική πορεία της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ)
ΕΓΚΡΙΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΣΠΑ.
Ορθές Πρακτικές Διανομής Φαρμάκων
Περιφερειακή Πολιτική EΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Έγγραφα εργασίας Εκ των προτέρων Αξιολόγηση - Δείκτες Α. Σίμου Μονάδα Αξιολόγησης Γενική Διεύθυνση.
1 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΙSO9001 ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Πρακτικά Οφέλη “H βελτίωση στην ποιότητα προκαλεί αλυσιδωτή αντίδραση όπου σπατάλη και απώλεια μετατρέπονται σε βελτίωση.
ΤΡΟΠΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 8.1 Επαγγελματικοί ρόλοι και προφίλ για την παρακολούθηση και την εποπτεία.
ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΣΑΜΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ - ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Σύστημα Ποιότητας (ΣΠ)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Understanding the Business Έκδοση 1.0 / ΔΟΜΗ ΣΔΠ κατά ISO 9001 :2000 Επίπεδο I: ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Επίπεδο II: ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ (υποστήριξη.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
1 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΙSO9001 Πρακτικά Οφέλη “H βελτίωση στην ποιότητα προκαλεί αλυσιδωτή αντίδραση όπου σπατάλη και απώλεια μετατρέπονται σε βελτίωση του προϊόντος.
Η Διαχείριση Ποιότητας σαν Εργαλείο Διοίκησης Επιχειρήσεων Θ.ΒΛΑΧΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΜΕΤΑΛΛΕΙΩΝ – ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Εσπερίδα Ε.Μ.Π.
ΑΘΗΝΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Αθανάσιος Καλλιγέρης MSc
ISO 9001:2000 / Απαιτήσεις 5. Ευθύνη της Διοίκησης 5
Στρατηγική και Διαχείριση Έρευνας στο ΑΠΘ
Το κόστος ποιότητας στην μεταλλουργία Ανδρίτσος Δημήτριος Διπλωματική εργασία ΑΘΗΝΑ 2002.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ο προγραμματισμός είναι η πρώτη λειτουργία του μάνατζμεντ. Έχει μελλοντοστρεφή χαρακτήρα, προσφέρει κατεύθυνση.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
14-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
ΠΡΟΤΥΠΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Μετρήσεις (Εσωτερικές / Εξωτερικές) Εντάσσονται σε κάποιο σύστημα ποιότητας λογισμικού Πρότυπα Διευκόλυνση διεθνούς ανταλλαγής.
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 6: Συστήματα διασφάλισης ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (Δ.Ο.Π) ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
Επίσημος ορισμός Ποιότητας (πρότυπο ISO 8402) Σύνολο χαρακτηριστικών μιας οντότητας για την ικανοποίηση εκφρασμένων και συνεπαγόμενων αναγκών. Αντικείμενο.
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών Ενότητα 1: Εισαγωγικές Έννοιες Γεώργιος Νταλός, Καθηγητής, Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου, T.E.I. Θεσσαλίας.
X TÜV AUSTRIA GROUP Η νέα έκδοση του ISO 9001:2015 Σεπτέμβριος 2015.
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 7: Φάσεις προς την πιστοποίηση του Σ.Δ.Π. Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ορισμοί.
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ (ΣΔΕΠΥ - SLA)
Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας Τμήμα Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ Θ. Ε. Κ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Διακινδύνευσης
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΕΛΕΓΧΟΙ ΤΗΡΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΗACCP
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ (QUALITY SYSTEM)
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (Δ.Ο.Π)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.
Το κόστος Ποιότητας    
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, 28 Μαρτίου 2018
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Διαδικασίες Διαπίστευσης του Ε.ΣΥ.Δ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ ΕΝ ISO 9001: 2008

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ: ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ: Πιστοποίηση είναι η επίσημη αναγνώριση ότι ένας οργανισμός/επιχείρηση έχει την ικανότητα να ικανοποιεί τις απαιτήσεις των πελατών, τις εφαρμοστέες για το προϊόν/υπηρεσία νομικές και κανονιστικές απαιτήσεις, καθώς και τις απαιτήσεις του ίδιου του οργανισμού/επιχείρησης Εφαρμόζεται σε οργανισμούς και επιχειρήσεις του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, που ασχολούνται με τον σχεδιασμό, την παραγωγή, την εγκατάσταση και υποστήριξη προϊόντων ή/και την παροχή υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων των φορέων πιστοποίησης ΜΑΡΙΑ ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ISO 9001: 2008 ΜΑΪΟΣ 2011

Οφέλη από την Πιστοποίηση Κύρια σημεία των απαιτήσεων του προτύπου Σύντομη αναφορά σε: Οφέλη από την Πιστοποίηση Κύρια σημεία των απαιτήσεων του προτύπου ΜΑΡΙΑ ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ISO 9001: 2008 ΜΑΪΟΣ 2011

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ Ποιότητα : Βαθμός στον οποίο ένα σύνολο εγγενών χαρακτηριστικών ικανοποιεί απαιτήσεις Σύστημα Διαχείρισης της Ποιότητας (ΣΔΠ) : Σύστημα διαχείρισης για την διεύθυνση και τον έλεγχο ενός οργανισμού όσον αφορά στην ποιότητα Διεργασία : Το σύνολο αλληλένδετων ή αλληλεπιδρουσών δραστηριοτήτων που μετασχηματίζει εισερχόμενα σε εξερχόμενα Διαδικασία : Καθορισμένος τρόπος για την εκτέλεση μιας δραστηριότητας ή μιας διεργασίας Συμμόρφωση : Ικανοποίηση μιας απαίτησης Μη συμμόρφωση: Η μη ικανοποίηση μιας απαίτησης ΜΑΡΙΑ ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ISO 9001: 2008 ΜΑΪΟΣ 2011

ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ISO 9000 Εστίαση στον Πελάτη Ηγεσία Συμμετοχή του προσωπικού Διεργασιακή προσέγγιση (Process Approach) Προσέγγιση της Διαχείρισης μέσα από ένα σύνολο αλληλεπιδρώντων ή αλληλοσχετιζόμενων στοιχείων (σύστημα) Συνεχής βελτίωση Αποφάσεις βασισμένες σε δεδομένα Σχέσεις αλληλοωφέλειας με τους προμηθευτές ΜΑΡΙΑ ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ISO 9001: 2008 ΜΑΪΟΣ 2011

ΔΙΕΡΓΑΣΙΑ Αλληλοσυνδεόμενες και αλληλεπιδρούσες δραστηριότητες Στόχοι Απαιτήσεις, συμπεριλαμβανομένης της νομοθεσίας εργαζομένων Πόροι, συμπεριλαμβανομένων των εργαζομένων Έλεγχοι Προϊόντα Υπηρεσίες Πληροφορίες ΔΙΕΡΓΑΣΙΑ Αλληλοσυνδεόμενες και αλληλεπιδρούσες δραστηριότητες ΜΑΡΙΑ ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ISO 9001: 2008 ΜΑΪΟΣ 2011

Η ΣΕΙΡΑ ISO 9000 ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ : Καθορίζονται οι θεμελιώδεις αρχές διαχείρισης της ποιότητας (ορολογία - ορισμοί) ISO 9001:2008 Το πρότυπο που εξετάζουμε. Περιλαμβάνει τις ειδικές απαιτήσεις με τις οποίες πρέπει να συμφωνεί ένα Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας για να πιστοποιηθεί ISO 9004:2000 Συμπληρώνει το πρότυπο ISO 9001 παρέχοντας οδηγίες βελτίωσης της επίδοσης για την επιτυχή εφαρμογή του προτύπου ISO 9001 ISO 19011:2002 Οδηγίες για επιθεωρήσεις Συστημάτων Διαχείρισης της Ποιότητας και Περιβαλλοντικής Διαχείρισης – επάρκεια χαρακτηριστικών των επιθεωρητών ΜΑΡΙΑ ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ISO 9001: 2008 ΜΑΪΟΣ 2011

Η στρατηγική του προτύπου ISO 9001 βασίζεται στη συνεχή βελτίωση του ΣΔΠ σύμφωνα με το οποίο λειτουργεί ένας οργανισμός. Η στρατηγική αυτή παραπέμπει στην χαρακτηριστική μεθοδολογία : « Σχεδιάζω – Εκτελώ – Ελέγχω – Βελτιώνω » ή “ Plan – Do – Check – Act ” η οποία μπορεί να εφαρμοστεί σε όλες τις διεργασίες του οργανισμού. ΜΑΡΙΑ ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ISO 9001: 2008 ΜΑΪΟΣ 2011

ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΓΕΝΙΚΑ ΟΦΕΛΗ Λειτουργία σε πλαίσια επιχειρησιακών προγραμμάτων Εφαρμογή πολιτικής και στρατηγικής με μετρήσιμους στόχους Μείωση αστάθειας και βελτίωση ποιότητας λόγω τυποποίησης διαδικασιών Ανάπτυξη και κερδοφορία που απαιτούνται πλέον και σε μονοπωλιακούς οργανισμούς Ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα Βελτίωση αξιοπιστίας, φήμης, εμπιστοσύνης της επιχείρησης Σταθερό περιβάλλον ώστε να εξασφαλίζεται η διαχρονικότητα της εύρυθμης λειτουργίας ΟΦΕΛΗ στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη του προϊόντος Προγραμματισμός ενεργειών (στάδια σχεδιασμού και ανάπτυξης, επαληθεύσεις, επικυρώσεις, αρμοδιότητες) Δεδομένα απαιτήσεων για το προϊόν Αποτελέσματα Ανασκόπηση Έγκριση (επαλήθευση, επικύρωση) αλλαγών ΜΑΡΙΑ ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ISO 9001: 2008 ΜΑΪΟΣ 2011

ΟΦΕΛΗ σχετιζόμενα με τους εργαζόμενους στον οργανισμό ΟΦΕΛΗ στις σχέσεις με τους προμηθευτές – ποιότητα των προμηθευόμενων προϊόντων Αξιολόγηση και επιλογή προμηθευτών σύμφωνα με καθορισμένες απαιτήσεις Απαιτήσεις για τον έλεγχο των προμηθευόμενων προϊόντων σύμφωνα με κριτήρια που θέτει η ίδια η επιχείρηση. ΟΦΕΛΗ σχετιζόμενα με τους εργαζόμενους στον οργανισμό Αξιοκρατική τοποθέτηση Συνεχής εκπαίδευση και κατάρτιση Σαφείς και συγκεκριμένες οδηγίες στο προσωπικό μέσω τεκμηριωμένων διαδικασιών Ο καθορισμός ευθυνών , αρμοδιοτήτων και λειτουργικών κανόνων μειώνουν στο ελάχιστο επιζήμιους αυτοσχεδιασμούς Ελεγχόμενο περιβάλλον εργασίας για την εξασφάλιση σταθερού ποιοτικού αποτελέσματος Καθιέρωση διεργασιών επικοινωνίας Κοινό όραμα, ευαισθησία προσωπικού, ανάδειξη προσωπικού, βελτίωση παραγωγικότητας ΜΑΡΙΑ ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ISO 9001: 2008 ΜΑΪΟΣ 2011

ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟΥ Συςτημα Διαχειριςης της Ποιοτητας (κεφ. 4) Ευθυνη της Διοικηςης (κεφ. 5) Διαχειριςη Πορων (κεφ. 6) Υλοποιηςη Προϊοντος (κεφ. 7) Μετρηςη Αναλυςη και Βελτιωςη (κεφ. 8) Συςτημα Διαχειριςης της Ποιοτητας (κεφ. 4 ) Γενικές Απαιτήσεις (§ 4.1) Απαιτήσεις για την Τεκμηρίωση (§ 4.2) Ευθυνη της Διοικηςης (κεφ. 5 ) Δέσμευση της Διοίκησης (§ 5.1) Απαιτήσεις για την Τεκμηρίωση (§ 5.2) Πολιτική Ποιότητας (§ 5.3) Σχεδιασμός (§ 5.4) Ευθύνες, αρμοδιότητες και επικοινωνία (§ 5.5) Ανασκόπηση από την Διοίκηση (§ 5.6) ΜΑΡΙΑ ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ISO 9001: 2008 ΜΑΪΟΣ 2011

Διαχειριςη Πορων (κεφ. 6 ) Διάθεση πόρων (§ 6.1) Ανθρώπινο δυναμικό (§ 6.2) Υποδομή (§ 6.3) Περιβάλλον εργασίας (§ 6.4) Υλοποιηςη προϊοντος (κεφ. 7 ) Σχεδιασμός της υλοποίησης του προϊόντος (§ 7.1) Διεργασίες σε επαφή με τους πελάτες (§ 7.2) Σχεδιασμός και ανάπτυξη του προϊόντος (§ 7.3) Αγορές (§ 7.4) Παραγωγή προϊόντος και παροχή υπηρεσιών (§ 7.5) Έλεγχος του εξοπλισμού παρακολούθησης και μέτρησης (§ 7.6) Μετρηςη Αναλυςη και Βελτιωςη (κεφ. 8 ) Γενικά (§ 8.1) Παρακολούθηση και μέτρηση (§ 8.2) Έλεγχος του μη συμμορφούμενου προϊόντος (§ 8.3) Ανάλυση δεδομένων (§ 8.4) Βελτίωση (§ 8.5) ΜΑΡΙΑ ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ISO 9001: 2008 ΜΑΪΟΣ 2011

Προσδιορισμός διεργασιών και διάγραμμα αλληλεπίδρασης διεργασιών γενικες απαιτηςεις Προσδιορισμός διεργασιών και διάγραμμα αλληλεπίδρασης διεργασιών Προσδιορισμός κριτηρίων – μεθόδων Διάθεση πόρων Παρακολούθηση μέτρηση διεργασιών Συνεχή βελτίωση ΜΑΡΙΑ ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ISO 9001: 2008 ΜΑΪΟΣ 2011

PROCCESSES PROCEDURES Απαιτηςεις για την τεκμηριωςη Δήλωση πολιτικής για την ποιότητα Εγχειρίδιο ποιότητας Διαδικασίες που απαιτεί το πρότυπο Αρχεία που απαιτεί το πρότυπο Έγγραφα συμπεριλαμβανομένων των αρχείων QMS MANUAL PROCCESSES PROCEDURES WORK INSTRUCTIONS FORMS - RECORDS ΜΑΡΙΑ ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ISO 9001: 2008 ΜΑΪΟΣ 2011

Δεςμευςεις της Διοικηςης Δεςμευςεις της Διοικηςης Δέσμευση για ανάπτυξη – εφαρμογή – συνεχή βελτίωση (συνεχής ικανοποίηση πελατών, εφαρμογή νόμων και κανονισμών, στόχοι ποιότητας) Ανασκοπεί Εξασφαλίζει τους απαραίτητους πόρους Καθιερώνει την πολιτική της ποιότητας σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της και τον σκοπό του οργανισμού Υποδομη Ο οργανισμός πρέπει να προσδιορίζει και να διαθέτει την υποδομή που απαιτείται για την συμμόρφωση του προϊόντος (ως αποτέλεσμα διεργασίας) με τις απαιτήσεις (νομοθετικές, κανονιστικές, άλλες που θέτει ο οργανισμός) Η υποδομή αφορά : Κτιριακές εγκαταστάσεις Εξοπλισμό (υλικοτεχνικό, λογισμικό) Υπηρεσίες υποστήριξης ΜΑΡΙΑ ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ISO 9001: 2008 ΜΑΪΟΣ 2011

Διεργαςιες ςε Επαφη με τους Πελατες Στις απαιτήσεις που καθορίζει ο οργανισμός για το προϊόν συμπεριλαμβάνονται και αυτές που σχετίζονται με τους πελάτες, δηλ : Ρητές δηλώσεις για την χρήση ή εφαρμογή του προϊόντος Οδηγίες για την χρήση ή εφαρμογή του προϊόντος Ο οργανισμός στη σχέση του με τον πελάτη : Να παρακολουθεί ναι να τηρεί τα συμφωνηθέντα (προσφορές, συμβάσεις ) σχετικά με τις απαιτήσεις για το προϊόν Πριν από την παράδοση του προϊόντος, να ανασκοπεί τις παραγγελίες και να τηρεί (αν υπάρχουν) γραπτές δηλώσεις απαιτήσεων του πελάτη Να καταγράφει και να λαμβάνει υπόψη του παράπονα, προτάσεις, παρατηρήσεις που υποβάλλονται από τον πελάτη ΜΑΡΙΑ ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ISO 9001: 2008 ΜΑΪΟΣ 2011

Παραγωγη Προϊοντος και Παροχη Υπηρεςιων Έλεγχος της παραγωγής προϊόντος και της παροχής υπηρεσιών Η παραγωγή και η παροχή υπηρεσιών στον οργανισμό γίνεται υπό ελεγχόμενες συνθήκες. Ελέγχονται αν : Υπάρχουν όλες οι πληροφορίες για το προϊόν Υπάρχει ο κατάλληλος εξοπλισμός (παραγωγής, παρακολούθησης, μέτρησης) Υπάρχουν οι αναγκαίες οδηγίες εργασίας Εφαρμόζονται οι διεργασίες παραγωγής, αποδέσμευσης, παράδοσης και εξυπηρέτησης των πελατών μετά την παράδοση του προϊόντος. Επικύρωση των διεργασιών παραγωγής προϊόντος και παροχής υπηρεσιών Απαιτείται όταν το προϊόν δεν μπορεί να επαληθευτεί πριν την αποδέσμευσή του με έλεγχο ή μέτρηση (πχ. ένα αυτοκινούμενο μέσο που αποτελείται από πολλά εξαρτήματα και συναρμολογείται εντός λίγης ώρας). Ταυτοποίηση και ιχνηλασιμότητα του προϊόντος ΜΑΡΙΑ ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ISO 9001: 2008 ΜΑΪΟΣ 2011

Ελεγχος του Εξοπλιςμου Παρακολουθηςης και Μετρηςης Συμμόρφωση του εξοπλισμού και του λογισμικού (αν χρησιμοποιείται) με τις απαιτήσεις για παρακολούθηση και μέτρηση Διερεύνηση επηρεασμού των προϊόντων από μη συμμόρφωσή του (βλάβη, κακή λειτουργία) Διακρίβωση ή επαλήθευση του εξοπλισμού Τήρηση προγράμματος τακτικής διακρίβωσης ή επαλήθευσης Οδηγίες χρήσης, συντήρησης, εγχειρίδιο του κατασκευαστή Διεργαςιες παρακολουθηςης μετρηςης αναλυςης και βελτιωςης Ο οργανισμός πρέπει να εφαρμόζει διεργασίες παρακολούθησης, μέτρησης, ανάλυσης, βελτίωσης για να : Καταδεικνύεται η συμμόρφωση του προϊόντος Εξασφαλίζεται η συμμόρφωση του συστήματος διαχείρισης ποιότητας Βελτιώνεται συνεχώς η αποτελεσματικότητα του συστήματος διαχείρισης ποιότητας ΜΑΡΙΑ ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ISO 9001: 2008 ΜΑΪΟΣ 2011

Παρακολουθηςη και Μετρηςη της ικανοποιηςης των πελατων Ο οργανισμός πρέπει να βρει μεθόδους για την συλλογή και ανάλυση πληροφοριών που αφορούν στην αντίληψη του πελάτη : Ικανοποιούνται οι απαιτήσεις του ; Σε ποιο βαθμό ; Παρακολουθηςη και μετρηςη διεργαςιων Ο οργανισμός πρέπει να : Εφαρμόζει κατάλληλες μεθόδους για την παρακολούθηση και μέτρηση των διεργασιών Να διαπιστώνει την επίτευξη των στόχων των διεργασιών. Παρακολουθηςη και μετρηςη προϊοντος Εκτελεί μετρήσεις και να παρακολουθεί τα χαρακτηριστικά του προϊόντος ώστε να εξασφαλίζει ότι αυτά συμμορφώνονται με τα κριτήρια αποδοχής ΜΑΡΙΑ ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ISO 9001: 2008 ΜΑΪΟΣ 2011

Εςωτερικη επιθεωρηςη Ο οργανισμός πρέπει : Να πραγματοποιεί επιθεωρήσεις σε τακτά χρονικά διαστήματα ώστε να εξασφαλίζεται η συμμόρφωσή του με τις απαιτήσεις του προτύπου και του οργανισμού. Να καθιερώσει διαδικασία στην οποία θα προβλέπει : ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΩΝ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΜΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΕΩΝ ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΑΡΣΗ ΜΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΕΩΝ ΑΡΧΕΙΑ ΜΑΡΙΑ ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ISO 9001: 2008 ΜΑΪΟΣ 2011

Ελεγχος του μη Συμμορφουμενου Προϊοντος Ο οργανισμός πρέπει να : Εντοπίζει και να χειρίζεται κατάλληλα το προϊόν που δεν συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις Καθιερώσει διαδικασία ελέγχου του μη συμμορφούμενου προϊόντος στην οποία θα προβλέπει ενέργειες για : ΑΝΑΓΝΩΡIΣΗ ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΑΡΧΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΩΣ ΕΧΕΙ ΕΠΙΔΙΟΡΘΩΣΗ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΕΥΘΥΝΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΑΡΧΕΙΑ ΜΑΡΙΑ ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ISO 9001: 2008 ΜΑΪΟΣ 2011

ΣΥΝΕΧΗΣ Βελτιωςη Αναλυςη Δεδομενων Ο οργανισμός πρέπει να συλλέγει και να αναλύει κατάλληλα στοιχεία για τον έλεγχο της αποτελεσματικότητας του ΣΔΠ (δείκτες ποιότητας) με στόχο την βελτίωση. ΣΥΝΕΧΗΣ Βελτιωςη Ο οργανισμός πρέπει να βελτιώνει συνεχώς το ΣΔΠ Η βελτίωση αποτελεί μια υποχρεωτική διεργασία και έναν μόνιμο στόχο ΔΙΕΡΓΑΣΙΑ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΟΧΟΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΔΟΣΗΣ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΔΟΣΗΣ Διορθωτικές και προληπτικές ενέργειες ΜΑΡΙΑ ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ISO 9001: 2008 ΜΑΪΟΣ 2011

Διορθωτικες ενεργειες Ο οργανισμός πρέπει : Να λαμβάνει μέτρα για την ριζική εξάλειψη των μη συμμορφώσεων στην λειτουργία του και των αιτιών που τις προκαλούν. Να καθιερώσει διαδικασία στην οποία θα προβλέπονται : ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΜΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΕΩΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΑΙΤΙΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝΑΓΚΩΝ ΓΙΑ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ -ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΡΧΕΙΑ ΜΑΡΙΑ ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ISO 9001: 2008 ΜΑΪΟΣ 2011

Προληπτικες ενεργειες Ο οργανισμός πρέπει να καθορίζει ενέργειες οι οποίες θα εξαλείφουν τα αίτια πιθανών μελλοντικών μη συμμορφώσεων. Ο οργανισμός πρέπει να καθιερώσει διαδικασία στην οποία θα προβλέπονται : ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΑΙΤΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝΑΓΚΩΝ ΓΙΑ ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ - ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΡΧΕΙΑ ΜΑΡΙΑ ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ISO 9001: 2008 ΜΑΪΟΣ 2011