ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΣΑΠΟΥΝΙΟΥ 2012 ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΑΓΙΟΣ ΜΑΤΘΑΙΟΣ Εισαγωγή Στόχοι Ο Ελληνικός μύθος του Σαπουνιού Σύμφωνα με έναν.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Advertisements

Φύση :Mια φίλη ζητά βοήθεια
ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ «ΕΙΡΗΝΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ» ΔΕΡΥΝΕΙΑ.
Οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από συνταγές…
Σαπούνι συνταγές Μπούρα Αγνή Μουτζούρη Μαρία Πετριτζικλή Ταξία
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΠΕΔΩΝ
Virtual Chemistry Laboratory
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Εισαγωγή στην επιστήμη και τεχνολογία τροφίμων
Σαπούνι Η ιστορία του Στέφανος Βατής Νικόλας Τερζής Δημήτρης Ιωαννίδης
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΣΑΠΟΥΝΙΟΥ Δριμυλή Κατερίνα.
ΕΛΙΑ-ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ-ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Εκδήλωση για την Χημεία
ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΗΣ ΓΚΟΥΓΚΟΥΣΤΑΜΟΣ ΘΩΜΑΣ
«Έλαβαν μέρος 8 Λύκεια του Νομού Χανίων » ΕΚΦΕ ΧΑΝΙΩΝ
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
 ΟΝΟΜΑ: ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΛΙΚΙΑΝΟΥΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΛΙΚΙΑΝΟΥ  ΑΠΟΣΤΑΣΗ: 18 ΧΛΜ ΑΠΟ ΤΑ ΧΑΝΙΑ  ΤΟΠΟΣ: ΔΗΜΟΣ ΠΛΑΤΑΝΙΑ- ΝΟΜΟΣ ΧΑΝΙΩΝ-ΚΡΗΤΗ  XΡΟΝΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ: από 1936.
«Το κάθε φύλλο της ελιάς έσταζε... φως» -
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
άτομα και μόρια Άτομα και μόρια
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Η Τράπεζα Θεμάτων στο Νέο Λύκειο Δρ. Δημήτριος Σισιαρίδης Διευθυντής στο 1 ο ΕΠΑ. Λ Ελευθερούπολης.
Αυτό είναι το σχολείο μας!. Πριν ξεκινήσουμε την εκπαιδευτική δραστηριότητα θέσαμε 4 ερωτήματα. Ποιοι είμαστε και τι δυνατότητες έχουμε; Τι να κάνουμε.
Greek Foodosophy- Mall για παραγωγούς Η φρέσκια, νέα ιδέα εμπορίου.
Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών Χίου
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
Όψεις της Πραγματικότητας Ερευνητική Εργασία Α΄ τάξης Γενικό Λύκειο Σπήλιου Μελέτη Περίπτωσης με αποτελεσματικές πρακτικές.
Εννοιολογική αναπαράσταση δεδομένων. Οντότητα Είναι κάθε αντικείμενο, πρόσωπο, γεγονός κατάσταση ή και αφηρημένη έννοια που προσδιορίζεται από την ανεξάρτητη.
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
Πάγκαλος Σ.-Χαραλαμπατου Λ.
Ερευνητική εργασία της Β΄ Λυκείου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
9η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ EUSO 2011
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Εργαστηριακή διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στα Σχολεία Δ/θμιας Εκπ/σης του Ν. Καρδίτσας Σεραφείμ Μπίτσιος, Φυσικός, υπεύθυνος Ε.Κ.Φ.Ε. Ν. Καρδίτσας.
Παρασκευή σαπουνιών 7 ο Γυμνάσιο Ν. Ιωνίας. Στις 16/10/2014  Ομάδα μαθητών της Γ΄ Γυμνασίου με τη βοήθεια εκπαιδευτικών τους παρασκεύασαν με επιτυχία.
Τίτλος Δραστηριότητας
Τα μόρια της ζωής1 Οργάνωση της ζωής – Βιολογικά συστήματα Τα μόρια της ζωής Τα μόρια της ζωής.
ΠΑΝΕΚΦΕ 8 ος Πανελλήνιος Εργαστηριακός Διαγωνισμός Φυσικών Επιστημών EUSO 2016 ΠΑΝΕΚΦΕ 8 ος Πανελλήνιος Εργαστηριακός Διαγωνισμός Φυσικών Επιστημών Απονομή.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
ΜΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ «ΕΝΕΡΓΟΚΛΑΔΕΥΤΕΣ» ΤΟΥ ΕΠΑ.Λ. ΓΕΡΑΣ «ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΙ ΒΙΟΜΑΖΑ ΕΛΙΑΣ Εκμετάλλευση για την παραγωγή ενέργειας» Παρουσίαση Προγράμματος.
Καθαριότητα στην καθημερινή μας ζωή Εργασία στο μαθημα της Χημειας Καθαριότητα στην καθημερινή μας ζωή Παρθενίου Γεσθημανή Στεμπάρι Φλάβια Γκινάι Λούσυ.
«Π ΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ » 22-26/06/15 Ρίγα, Λετονία.
Πρωτεΐνες ή Λευκώματα:. Πρωτεϊνες Το όνομά τους « πρωτεΐνες » προέρχεται από το ρήμα πρωτεύω και υποδηλώνει την πρωταρχική τους σημασία για τη ζωή, αν.
Επίσκεψη στο Βιοάρωμα. Στις 7 Φεβρουαρίου 2012, η ομάδα μας επισκέφτηκε το Βιοάρωμα. H Βιοάρωμα αποτελεί μια μονάδα γύρω από τον χώρο των βοτάνων, με.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΜΠΕΛΙ: ΑΠΟ ΤΟN ΔΙΟΝΥΣΟ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ!!! ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΚΚΙΟΥ ΛΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑ Δ2 Υπεύθυνη προγράμματος :
Απολογισμός σχολικού έτους & Προγραμματισμός σχολικού έτους
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
«Διασχίζοντας το δρόμο που χάραξε ο Άραχθος»
Ευρωπαϊκο προγραμμα comenius
5ο Δημοτικό Σχολείο Κω Το κοινωνικό Σχολείο, το πράσινο Σχολείο, το Σχολείο που καινοτομεί, το συνεργατικό Σχολείο.
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Η Ε Λ Ι Α 6/ΘΕΣΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΑΙΦΥΤΟΥ ΤΑΞΗ: Δ’
1 Ο ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑς1ο ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ 10 ΧΡΟΝΙΑ Υ.Σ.Ε.Φ.Ε ( ) 10 Χρόνια εργαστήριο Φυσικών Επιστημών.
           ΠΡΑΣΙΝΗ   ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ   ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ   ΑΝΑΠΤΥΞΗ Μία  δυναμική  Οικονομική και Κοινωνική διέξοδος για  τους κατόχους πτυχίων.
Δειγµατική διδακτική προσέγγιση του λογισµικού "Όψεις της Θρησκείας"
Οι μικροοργανισμοί στην υπηρεσία του ανθρώπου και του περιβάλλοντος
Διαδραστικά σχολικά βιβλία
Πειράματα Χημείας για το Λύκειο Σχολ. έτος
Καλοκαιρινό Δημιουργικό Εκπαιδευτικό Εργαστήριο για παιδιά
Εξαιρετικά πειράματα με απλές και φθηνές ιδιοκατασκευές
1ο Γενικό Λύκειο Χολαργού Καραϊσκάκη και Β.Μελά 16 Χολαργός Τηλ: Ε-mail: ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟ ΣΑΠΟΥΝΙ ΑΠΟ ΑΓΝΑ ΥΛΙΚΑ Αρωγοί.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΣΑΠΟΥΝΙΟΥ 2012 ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΑΓΙΟΣ ΜΑΤΘΑΙΟΣ Εισαγωγή Στόχοι Ο Ελληνικός μύθος του Σαπουνιού Σύμφωνα με έναν ελληνικό μύθο, το σαπούνι έλκει την καταγωγή του από την αρχαία Ελλάδα και συγκεκριμένα από το νησί της Λέσβου όπου γινόντουσαν θυσίες ζώων προς τιμήν της θεάς Άρτεμης. Τα νερά, από τις νεροποντές στην περιοχή του ναού, πολλές φορές παρέσερναν τα ζωικά υπολείμματα και τα καμένα λίπη, και τα κατέβαζαν, μαζί με τις στάχτες από τα ξύλα της πυρράς σχηματίζοντας ένα κίτρινο ρυάκι που κατέληγε στο ποτάμι... Δράσεις Η συναισθηματική εγρήγορση των μαθητών για την παράδοση και το περιβάλλον. Το ταξίδι των μαθητών στο κόσμο Χημείας μέσω της αντίδρασης σαπωνοποίησης. Η διαμόρφωση συναισθηματικών στάσεων και αξιών. Η καλλιέργεια περιβαλλοντικής κουλτούρας και οικολογικής συνείδησης μέσω της δυνατότητας επαφής με τη φύση. Να τονιστεί η δυνατότητα συσχέτισης του φυσικού περιβάλλοντος με τις ανθρώπινες δραστηριότητες. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων παρατήρησης, καταγραφής και επεξεργασίας των πληροφοριών που θα συλλέξουν οι μαθητές μας από τις διάφορες δραστηριότητες του προγράμματος. Η προσπάθεια οικοδόμησης βιωματικών σχέσεων ‘κοινότητας’ μεταξύ μαθητών και μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών Η εκμάθηση παρασκευής σαπουνιού με παραδοσιακό τρόπο. Συμπεράσματα 1 η Δράση: Η Δημιουργία της ομάδας μας Όνομα ομάδας: « ΟΙ ΑΡΩΜΑΤΙΚΟΙ » Φτιάχνοντας το δικό μας σαπούνι αποφεύγουμε αρκετές χημικές ουσίες, όπως τις Sodium Laureth Sulfate, EDTA. Triclosan, μερικές από τις οποίες είναι ύποπτες για αναπνευστικά και δερματικά προβλήματα ΥΠΕΥΘ. ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ : ΝΤΟΥΣΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΧΗΜΙΚΟΣ ΑΡΧΟΝΤΑΚΗ ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΧΗΜΙΚΟΣ Ο ίδιος μύθος αναφέρει ότι η ποιήτρια Σαπφώ έγραψε για εκείνες τις φορές που παρατηρήθηκε η δράση του κιτρινωπού υγρού και έτσι οι ντόπιοι, τιμώντας την ποιήτρια τους, δημιούργησαν το όρο "Σαπωνοποίηση" (χημικός όρος που περιγράφει τη δημιουργία του σαπουνιού) σαν παράφραση από το όνομά της. Το σαπούνι είναι ο πιο παραδοσιακός και αποτελεσματικός τρόπος προσωπικής υγιεινής. Το πρώτο όμως μέσο καθαρισμού που χρησιμοποίησε ο άνθρωπος ήταν το νερό. Τα άλλα μέσα καθαρισμού εμφανίστηκαν με την πάροδο του χρόνου παράλληλα με την ανθρώπινη εξέλιξη «Έλαβαν μέρος 8 Λύκεια του Νομού Χανίων » ΕΚΦΕ ΧΑΝΙΩΝ ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ Π.Τ ΚΡΗΤΗΣ Λέξεις – Κλειδιά Οικολογικός τρόπος ζωής Βιολογικά προϊόντα Σαπούνι- Σαπωνοποίηση Ωρίμανση σαπουνιού Ασαπωνοποιητα 3 η Δράση : Ο Διαγωνισμός το Σάββατο 12 Μαΐου 2012 Το ραντεβού μας στο ΕΚΦΕ…… 2 η Δράση: Η προετοιμασία μας στο χώρο του εργαστηρίου Το δημοσίευμα στα Χανιώτικα Νέα και οι «ανταγωνιστές» μας ΛΑΓΚΟΥΒΑΡΔΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΛΙΜΟΓΙΑΝΝΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΕΥΑΓΓΕΛΙΔΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ ΣΠΥΡΟΣ Α ΛΥΚΕΙΟΥ Οι ντόπιες γυναίκες, που συνήθιζαν να πλένουν τα ρούχα του νοικοκυριού τους εκεί, παρατηρούσαν ότι πλένοντας τα ρούχα τους, όταν το νερό ήταν κίτρινο, αυτά γινόντουσαν καθαρότερα Παρασκευή σαπουνιού Του Γιάννη Η. Κάκανου Με τη συμμετοχή αρκετών μαθητών της Α΄ τάξης από διάφορα Λύκεια του Νομού Χανίων πραγματοποιήθηκε το πρωί του Σαββάτου στην αίθουσα του Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Χανίων στο Ακρωτήρι, μαθητικός διαγωνισμός παρασκευής σαπουνιού με τον παραδοσιακό τρόπο, όπως, γινόταν τον παλιό καλό καιρό από τις μητέρες και τις γιαγιάδες μας. Η εκδήλωση συνδιοργανώθηκε με το Π.Τ. Κρήτης της Ένωσης Ελλήνων Χημικών το οποίο και χρηματοδοτεί τα βραβεία, που θα λάβουν οι μαθητές, σε ειδική εκδήλωση αρχές Οκτωβρίου, αφού η κριτική επιτροπή επιλέξει τις 3 καλύτερες παρασκευές. ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ Για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό μίλησε στα «Χ.Ν.» ο υπεύθυνος του ΕΚΦΕ Χανίων Δημοσθένης Μαρκογιανάκης επισημαίνοντας τα εξής: «Σήμερα, έχουμε τον μαθητικό διαγωνισμό παρασκευής σαπουνιού. Οι μαθητές που συμμετέχουν ήρθαν από οκτώ λύκεια του Νομού (Σφακίων, Παλαιόχωρας, Βάμου, Εκκλησιαστικό, 3ο και 4ο Χανίων, ΕΠΑΛ Ελ. Βενιζέλου και Ακρωτηρίου) και η κάθε ομάδα έχει φέρει τα υλικά της για να παρασκευάσει με τον παραδοσιακό τρόπο, σαπούνι. Είναι μια διαδικασία όπου ο σκοπός μας είναι να αναδείξουμε τη χρησιμότητα της χημείας, τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών και να καταλάβουν τα παιδιά πως μ’ ένα διαφορετικό τρόπο μπορούμε να προχωρήσουμε σε μάθηση πολύ πιο εύκολα και καλύτερα. Συνδέουμε με τον τρόπο αυτό, το σχολείο με την καθημερινή ζωή. Αναδεικνύουμε τις δεξιότητες και τις δυνατότητες των μαθητών μας να αναζητούν και να εφαρμόζουν εργαστηριακές τεχνικές συνδέοντάς τες με τη δημιουργία παραδοσιακών προϊόντων καθημερινής χρήσης. «XANIΩTIKA NEA», Δευτέρα 14 Μαΐου 2012 ΦΤΙΑΞ ‘ ΤΟ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ Τα απαραίτητα υλικά για τη σαπωνοποίηση είναι 1) Ελαιόλαδο ή συνδυασμός φυ­τικών λαδιών (ελαιόλαδο, σουσαμέλαιο, αμυγδαλέλαιο, λάδι καρύδας, φοινικέλαιο κ.ά.) 2) Καυστική σόδα ή υδροξείδιο του νατρίου (ΝaΟΗ) ή καυστι­κή ποτάσα ή υδροξείδιο του κα­λίου (ΚΟΗ). Αν και οι ουσίες αυ­τές ανήκουν χημικά στην κατηγορία των βάσεων, είναι καυ­στικές και θέλουν μεγάλη προσοχή κατά τη χρήση. Δεν αγοράζουμε καυστική σόδα από καθαριστήριο, καθώς περιέχει κι άλλα συστατικά που δεν θέλουμε στο σαπούνι μας. 3) Αποσταγμένο νερό ή και γάλα. 4) Κερί μελισσών, μέλι, βρώμη. 5) Αιθέρια έλαια Οι μεγάλοι μονομάχοι 1.Λύκειο Χώρας Σφακίων ΟΜΑΔΑ ΟΙ ΣΦΑΚΙΑΝΟΙ 2. Λύκειο Παλαιόχωρας ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΚΑΘΑΡΑ ΧΕΡΙΑ 3. Λύκειο Βάμου ΟΜΑΔΑ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΑΜΟ 4.Εκκλησιαστικό Λύκειο ΟΜΑΔΑ ΟΙ ΑΡΩΜΑΤΙΚΟΙ Λύκειο Χανίων ΟΜΑΔΑ ΣΑΠΟΥΝΟΠΕΡΑ 6.4ο Λύκειο Χανίων ΟΜΑΔΑ ΟΙ ΑΣΥΝΑΓΩΝΙΣΤΟΙ 7.ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου ΟΜΑΔΑ SOAP MASTERS 8.EΠΑΛ Ελ. Βενιζέλου ΟΜΑΔΑ ΤΑ ΣΑΠΟΥΝΟΠΑΙΔΑ