Ομάδα Β Τριανταφυλλίδης Γιώργος Ζωγραφόπουλος Γιάννης Ζήνδρος Γιώργος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Οι ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών) ως εργαλεία για την ανάπτυξη κριτικής ιστορικής σκέψης: εκπαιδευτικό λογισμικό, χρήση διαδικτύου ΜΕ.
Επεξεργασία σεναρίου-σχεδίου διδασκαλίας Λογοτεχνίας (Γ λυκείου)
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Xαρτογράφηση Εννοιών λογισμικό Κidspiration
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
Α.ΜΑ.Π.. Αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Πλειάδες» Ομάδα επιστημόνων – Διδακτικής Φυσικών επιστημών – Φυσικής – Πληροφορικής Συνεργασία σχολών.
Σενάριο.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
Xαρτογράφηση Εννοιών λογισμικό Κidspiration
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
EPICT-ΕΣΠΕΡΙΔΕΣ EPICT-esperides EUROPEAN PEDAGOGICAL INFORMATION AND COMPUTER TECHNOLOGIES ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ / ΜΥΤΙΛΗΝΗ / Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Δημιουργία σεναρίου.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Οι Τεχνολογίες Πληροφορικής-Επικοινωνιών στην Εκπαιδευτική Διδακτική Διαδικασία Μπολοτάκης Γιώργος Μαθηματικός, Επιμορφωτής Β’ Επιπέδου
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ομάδα Β Τριανταφυλλίδης Γιώργος Ζωγραφόπουλος Γιάννης Ζήνδρος Γιώργος Στύλα Δέσποινα Δελακούρα Αντζελίνα Στρουσίδου Τατιάνα Σπύρου Μιχάλης

Λόγοι επιλογής του λογισμικού Κασταλία Σχεδιάστηκε ώστε να εξυπηρετεί τις διδακτικές ανάγκες μαθητών τόσο Λυκείου - Γυμνασίου Λογισμικό διερευνητικής αναζήτησης(εποικοδομητικού τύπου) Γνωστικά αντικείμενα Ιστορία Τέχνη Συγκεκριμένα αναφέρεται στην Ιστορία της Αρχαϊκής Κορίνθου και Αθήνας Μαθησιακό περιβάλλον διαλογικών πολυμέσων υποστηριζόμενο από υπολογιστές και δίκτυο.

Περιγραφή του διδακτικού σεναρίου Η διδακτική ενότητα Η ενότητα που θα διδαχτεί τιτλοφορείται «Τέχνη» και η διάρκειά της υπολογίζεται σε τρεις διδακτικές ώρες. Η υλικοτεχνική υποδομή Απαιτούνται τουλάχιστον οκτώ μονάδες υπολογιστών. Οι γνωστικές προαπαιτήσεις Βασικές γνώσεις υπολογιστή. Η μέθοδος Ομαδοσυνεργατική. Η στοχοθεσία Εξοικείωση μαθητών με επιστημονικό τρόπο εργασίας του ιστορικού. Ανάλυση των λειτουργειών της Αγοράς. Εξοικείωση με την αρχαϊκή Τέχνη. Αξιοποίηση ποικίλων δυνατοτήτων που προσφέρει ο υπολογιστής. Η πορεία διδασκαλίας Εξέλιξη των προσωπικών απόψεων και ιδεών των μαθητών Ανάπτυξη των μεταγνωστικών δεξιοτήτων τους.

Ομάδα-Στόχος : Μαθητής Το λογισμικό διαθέτει στο μαθητή: Ιστορικές πηγές ως πληροφοριακό υλικό. Σειρά εργαλείων. Χώρους εργασίας μέσα στους οποίους θα μπορούν να μελετηθούν επιλεγμένες θεματικές ενότητες. Εμπλουτισμό του λογισμικού με νέες θεματικές ενότητες Επικοινωνία με μαθητές και καθηγητές του ίδιου ή άλλων σχολείων.

Ομάδα-Στόχος : Δάσκαλος Ο καθηγητής μπορεί να επιλέξει τη θεματική ενότητα και να την εντάξει στο λογισμικό. Δίνει διεξόδους σε διδακτικά προβλήματα όπως είναι η γραμμική αφήγηση , η συσσώρευση πληροφοριών , έλλειψη κινήτρων. Ο καθηγητής έχει την πρωτοβουλία των ερωτήσεων και του προσδιορισμού του θέματος.

Ανάγκες μάθησης (1/3) Δημιουργία αποδοτικών περιβαλλόντων μάθησης Επίτευξη εκπαίδευσης και κατάρτισης Δημιουργία ορθών εξωτερικευμένων συμπεριφορών Απλούστευση της διδασκαλίας

Ανάγκες μάθησης (2/3) Ανάπτυξη ενεργούς γνώσης Κατανόηση της γνώσης Ποικιλία υλικού μάθησης Ενεργοποίηση κινήτρων μάθησης των παιδιών

Ανάγκες μάθησης (3/3) Ανάπτυξη ανώτερων νοητικών δεξιοτήτων Ανάπτυξη κριτικής ικανότητας Γνώση: Ενεργός διαδικασία Προώθηση αυτονομίας και συνεργασίας

Αξιοποίηση του λογισμικού Κασταλία στην εκπαίδευση (1/2) Αξιοποίηση του λογισμικού Κασταλία στην εκπαίδευση (1/2) Διερευνητικό εργαλείο: Πρόσβαση σε ιστορικές πηγές και υλικό Εργαλείο επεξεργασίας πηγών: Παρέχει βιβλιοθήκες, ευρετήρια, χάρτες, εικονικό μουσείο Εργαλείο αξιολόγησης μάθησης: Δραστηριότητες και εργασίες στις εκάστοτε θεματικές ενότητες

Αξιοποίηση του λογισμικού Κασταλία στην εκπαίδευση (2/2) Αξιοποίηση του λογισμικού Κασταλία στην εκπαίδευση (2/2) Αποτέλεσμα: Ενεργητικός ρόλος του μαθητή στη μελέτη ιστορικών πληροφοριών Καλύτερη κατανόηση ιστορικών ιδεών μέσω πολλαπλών αναπαραστάσεων Όξυνση της κρίσης και της ιστορικής σκέψης

Παραδοσιακή Διδασκαλία Ιστορίας Μοντέλο «μεταβίβασης γνώσης» Έτοιμη γνώση - παθητική μετάδοση Δασκαλοκεντρική διδασκαλία Καθιστά δυσνόητη την ιστορία Δεν αφήνει περιθώρια κατανόησης και κατασκευής ιστορικής γνώσης

Απόψεις σημαντικών προσωπικοτήτων για την εκμάθηση της ιστορίας (1/2) Απόψεις σημαντικών προσωπικοτήτων για την εκμάθηση της ιστορίας (1/2) «Η μάθηση της ιστορίας έγινε πρόσφατα αντικείμενο της γνωστικής ψυχολογίας» . (Wineburg, 1991) «Θεμελιώδης θεωρείται η ικανότητα του μαθητή να σκέφτεται ιστορικά , να αναζητεί ιστορική πληροφορία και να την αξιολογεί σε σχέση με την πηγή της». (Greene,1994). «Η πληροφορία και οι διασυνδέσεις ανάμεσα σε διαφορετικές πηγές πληροφορίας αφομοιώνεται αποτελεσματικότερα όταν ο μαθητής συμμετέχει στην κατασκευή παρά όταν στηρίζεται στην έτοιμη γνώση που παρέχει ο διδάσκων ή το σχολικό εγχειρίδιο». (Spoehr & Spoehr,1994).

Απόψεις σημαντικών προσωπικοτήτων για την εκμάθηση της ιστορίας (2/2) Απόψεις σημαντικών προσωπικοτήτων για την εκμάθηση της ιστορίας (2/2) «Στην ψηφιακή εποχή της ιστορίας, οι μαθητές έχουν ίδια πρόσβαση με τους ιστορικούς στην πληροφορία». (Lee,1997) «Τα παιδιά επωφελούνται πολύ και μαθαίνουν καλύτερα όταν παίρνουν μέρος σε ομαδικές δραστηριότητες και σε συζητήσεις με άλλους ανθρώπους». (Vygotsky) «Η μάθηση είναι αποτελεσματική όταν ο μαθητής πειραματίζεται κατασκευάζοντας ένα προϊόν που έχει νόημα για τον ίδιο». (Piaget)

Εφαρμογή λογισμικού ΚΑΣΤΑΛΙΑ στη διδασκαλία Θεματική ενότητα - σενάριο - δραστηριότητα - εργασίες. Όχι πια «δογματική» διδασκαλία. Μαθητοκεντρική αντίληψη Προσέγγιση ιστορίας και μεθοδολογία εκμάθησης με δραστηριότητες (activity-based learning). Δημιουργία μόνιμης γνώσης

Συμπεράσματα εφαρμογής του «ΚΑΣΤΑΛΙΑ» στο μάθημα ιστορίας, από το 4ο Συνέδριο ΕΤΠΕ 29/9- 3/10/2004 Οι μαθητές θεωρούν τη μάθηση ιστορίας περισσότερο εξαρτημένη από τη μελέτη ιστορικών πηγών παρά από μελέτη σχολικού εγχειριδίου. Οι μαθητές αγνοούν την παρουσία παραθεμάτων και ιστορικών πηγών. Μέσω του λογισμικού «ΚΑΣΤΑΛΙΑ», αναπαριστάται πολυπλοκότητα ιστορικής πληροφορίας. Ευνοούνται οι πολλαπλές αναπαραστάσεις. Ο μαθητής ανακαλύπτει μόνος του την ιστορική εξέλιξη των πραγμάτων. Τα υπολογιστικά φύλλα κάνουν το μάθημα πιο αποδοτικό και ενδιαφέρον. Ο δάσκαλος δεν μεταφέρει απλά γνώση αλλά … δίνει ευκαιρίες στους μαθητές να αναπτύξουν υπάρχουσες δεξιότητες (εποικοδομητικότητα – constructivism)

Ας το δούμε στην πράξη...

Μειονεκτήματα Σχεδιασμός του προγράμματος Απευθύνεται σε περιορισμένο κοινό Περιορισμένη ύλη Περιορισμένη πρόσβαση

Πλεονεκτήματα Ανάπτυξη δεξιοτήτων από τους μαθητές Ενθαρρύνει την συνεργασία Η διδασκαλία γίνεται λιγότερο «παραδοσιακή»

Πλεονεκτήματα Καλύτερη κατανόηση μέσω ασκήσεων Αξιοποίηση προϋπαρχόντων γνώσεων Κατακερματισμός της ύλης Εγκεκριμένο από το υπουργείο παιδείας και από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

Συμπέρασμα Με κατάλληλη υποστήριξη και εμπλουτισμό υλικού το λογισμικό «Κασταλία» μπορεί να αποτελέσει αναπόσπαστο κομμάτι της διδακτικής διαδικασίας

Βιβλιογραφία http://www.slideshare.net/Stergios/learning-theories-piaget-and-vygotsky http://www.netschoolbook.gr/epimorfosi/theories.html http://www.etpe.gr/files/proceedings/filessyn/A607-616.pdf http://historicalthinkingmatters.org/why/ http://cminds.org/index.php?option=com_content&view=article&id=153&Itemid=153 http://www.e-yliko.gr/Lists/List40/DispForm.aspx?ID=75 http://www.ekped.gr/praktika10/philo/012.pdf

? ? ? ? Ερωτήσεις – Απορίες ? ? ? ?