Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
& Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία Τσουλής Μιλτιάδης
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – α ) υποχρεωτική.
Εκπαιδευτικά Σενάρια: Δομή και Αξιολόγηση
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Επεξεργασία σεναρίου-σχεδίου διδασκαλίας Λογοτεχνίας (Γ λυκείου)
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Το Εκπαιδευτικο Σενάριο είναι:
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού “21 εν πλω" Σεραφείμ Ι. Ζώτης Υποψήφιος Επιμορφωτής ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Εργασία 5 ης ενότητας Εκπαιδευτικού Υλικού.
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην αρχαιότητα –Οι Ολυμπιακοί Αγώνες σήμερα
ΕΥΔΟΞΟΣ Διδάσκοντας Δικτυακά Φυσικές Επιστήμες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με ένα Ρομποτικό Τηλεσκόπιο Ανδρικόπουλος Νικόλαος ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο.
Επιμόρφωση Εκπ/κών στη χρήση και την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία.
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
ΤΙΤΛΟΣ Κατοχή, Αντίσταση και Απελευθέρωση
ΜΑΛΑΣΙΩΤΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ
Διδακτική Πληροφορικής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής – Π4β Ομάδα Επιμόρφωσης ΤΠΕ Παιδαγωγικό.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Διδακτική της Πληροφορικής
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Δημιουργία σεναρίου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ (concept mapping)
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων

Η διδασκαλία της Ιστορίας Αφηγηματική διδασκαλία Η διήγηση του πλήθους των γεγονότων και των λεπτομερειών τους δυσχεραίνουν τη διδασκαλία και την κατανόηση του μαθήματος της Ιστορίας. Διερευνητική μάθηση Η παιδαγωγική αξιοποίηση των υπολογιστικών εργαλείων συντελεί στη γνωστική υποστήριξη της κατανόησης των ιστορικών γεγονότων.

Πορεία διδασκαλίας Το θέμα του γνωστικού αντικειμένου, το οποίο πραγματεύεται το σενάριο. Το υπολογιστικό περιβάλλον που προτείνεται για τη διδασκαλία συγκεκριμένης ενότητας: Εκπαιδευτικό Λογισμικό Ιστορίας Γ΄ Γυμνασίου: ΙΣΤΟΡΙΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Ηλεκτρονική Εφαρμογή: Η Ιστορία στο Διαδίκτυο. Εκπαιδευτικό Λογισμικό: Περιπλάνηση στο Χωρο-Χρόνο. Διευθύνσεις συναφών και παιδαγωγικά κατάλληλων ιστοσελίδων του Διαδικτύου.

Παιδαγωγικά στοιχεία του σεναρίου[α] Σύντομη επισκόπηση της ιδέας του σεναρίου της διδακτικής ενότητας από το διδάσκοντα. Οργάνωση τάξης σε ομάδες Κατανομή μαθητών από το διδάσκοντα σε ολι-γομελείς ομάδες εργασίας (Κριτήρια: νοητική ικανότητα, ψυχοκινητική προσαρμογή, ενδιαφέρον, κοινωνιόγραμμα τάξης). Ρόλοι μαθητών Εξερευνητής του Διαδικτύου. Συντάκτης της ομάδας, που θα καταγράφει στον Επεξεργαστή Κειμένου τις διαδικασίες του σχεδίου διερεύνησης του Λογισμικού.

Παιδαγωγικά στοιχεία του σεναρίου[β] Σύνδεσμος ομάδας για συνεργασία με τις άλλες ομάδες. Παρουσιαστής των πορισμάτων της ομάδας. Ο διδάσκων στο τέλος της διδασκαλίας συνοψίζει τα πορίσματα της διερεύνησης των δραστηριοτήτων του Λογισμικού. Χώρος εφαρμογής σεναρίου : Αίθουσα τάξης(με ασύρματο Internet μέσω του Π.Σ.Δ.-sch.gr και εγκατάσταση μικρής κεραίας στο Σχολείο εξόδοις της Σχολικής Επιτροπής). Χρονική διάρκεια εφαρμογής σεναρίου: Δύο διδακτικές ώρες (με προετοιμασμένη την ιδέα του σεναρίου από τους μαθητές).

Προαπαιτούμενες γνώσεις των μαθητών Γνώση του ιστορικού πλαισίου του θέματος του σεναρίου(ανάγνωση της ενότητας του σχολικού εγχειριδίου). Εμπειρία μαθητών στην ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα(προηγούμενες δραστηριότητες, κατάλληλη διευθέτηση θρανίων [: 2 θρανία - f2f = 4 μαθητές/ομάδα]). Δεξιότητες μαθητών : Εξερεύνηση Διαδικτύου(μέσω Π.Σ.Δ.-sch.gr) Επεξεργασία Κειμένου Εκτύπωση/Σάρωση.

Διδακτικοί στόχοι ΔΕΠΠΣ/ΑΠΣ μαθήματος Ιστορίας: Διδακτικοί στόχοι C:\Documents and Settings\user\Τα έγγραφά μου\Depps-Aps-Istorias.pdf Διδακτικοί στόχοι i. Γνωστικοί στόχοι Να γνωρίσουν οι μαθητές … Να συνειδητοποιήσουν … ii. Μαθησιακοί στόχοι Να δραστηριοποιηθούν οι μαθητές στη διερευνητική-βιωματική μάθηση. Να αναπτύξουν την κριτική σκέψη τους.

Εφαρμογή του σεναρίου Φύλλα Εργασίας Ομάδων μαθητών Εφαρμογή του σεναρίου Φύλλα Εργασίας Ομάδων μαθητών Φύλλο Εργασίας 1ης Ομάδας Να κατατάξετε τα κυριότερα γεγονότα … … … … σε ένα Χρονολογικό Πίνακα, αντλώντας στοιχεία από τις παρακάτω ηλεκτρονικές πηγές : i.Ηλεκτρονική Εφαρμογή Η Ιστορία στο Διαδίκτυο ii. http://www. … Να καταγράψετε τις απόψεις σας για αυτά τα γεγονότα σε ένα αρχείο Επεξεργαστή Κειμένου.

Εφαρμογή του σεναρίου Φύλλα Εργασίας Ομάδων μαθητών Φύλλο Εργασίας 2ης Ομάδας Να διερευνήσετε τις αιτίες του γεγονότος … … … …, αντλώντας στοιχεία από τις ακόλουθες ηλεκτρονικές πηγές : i. Ηλεκτρονική Εφαρμογή Η Ιστορία στο Διαδίκτυο ii. http://www. … Να καταγράψετε τα συμπεράσματά σας από τη διερεύνηση του γεγονότος … … …σε ένα αρχείο Επεξεργαστή Κειμένου.

Εφαρμογή του σεναρίου Φύλλα Εργασίας Ομάδων μαθητών Εφαρμογή του σεναρίου Φύλλα Εργασίας Ομάδων μαθητών Φύλλο Εργασίας 3ης Ομάδας Να διερευνήσετε τις συνέπειες του γεγονότος… …, αντλώντας στοιχεία από τις παρακάτω ηλεκτρονικές πηγές : Ηλεκτρονική Εφαρμογή Η Ιστορία στο Διαδίκτυο http://www. … Να καταγράψετε τα συμπεράσματά σας για τις συνέπειες του γεγονότος … … ... σε ένα αρχείο Επεξεργαστή Κειμένου.

Εφαρμογή του σεναρίου Φύλλα Εργασίας Ομάδων μαθητών Φύλλο Εργασίας 4ης Ομάδας Να καταρτίσετε στο λογιστικό φύλλο (Excel) αλφαβητικό κατάλογο των ονομασιών των πόλεων … …, αντλώντας στοιχεία από τις ακόλουθες ηλεκτρονικές πηγές : i. Ηλεκτρονική Εφαρμογή Η Ιστορία στο Διαδίκτυο ii. http://www. … Να αιτιολογήσετε αυτές τις ονομασίες, με βάση τις πηγές, καταγράφοντας τις εξηγήσεις σας σε ένα αρχείο Επεξεργαστή Κειμένου.

Η Ιστορία της Ελλάδας σε 10 λεπτά Εφαρμογή του σεναρίου Η Ιστορία της Ελλάδας σε 10 λεπτά 12

Αξιολόγηση της εργασίας των Ομάδων των μαθητών Αξιολόγηση της εργασίας των Ομάδων των μαθητών Επίτευξη διδακτικών στόχων: Επίτευξη των γνωστικών στόχων. Επίτευξη του στόχου της ομαδοσυνεργατικής μάθησης. Ο διδάσκων αξιολογεί το βαθμό συμμετοχής του κάθε μαθητή στην ομαδική εργασία. Οι ίδιοι οι μαθητές θα αξιολογήσουν την ομαδοσυνεργατική δραστηριότητά τους.

Η παιδαγωγική αξία της χρήσης του Λογισμικού Ιστορίας Η παιδαγωγική αξία της χρήσης του Λογισμικού Ιστορίας Δυναμικές αναπαραστάσεις διερευνητικής μάθησης στην Ιστορία. Διαδραστικοί Χάρτες και Χρονοχάρτες. Ομαδοσυνεργατική μάθηση. Κριτική ιστορική σκέψη μαθητών. Συνολική (αντί της αφηγηματικής-γραμμικής έκθεσης) παρουσίαση των γεγονότων.

Ενδεικτική Βιβλιογραφία Κυνηγός Χρ., Δημαράκη Ευ.(επιμ.) 2002, Νοητικά εργαλεία και πληροφοριακά μέσα, εκδ. Καστανιώτη, Αθήνα Ματσαγγούρας Γ. 1987, «Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση» , στο Επιστήμες της Αγωγής, εκδ. Γρηγόρη, Αθήνα Τριλιανός Θαν. 2003-2004, Μεθοδολογία της Σύγχρονης Διδασκαλίας, τ. Α΄+Β΄, Αθήνα ΥπΕΠΘ 1999,Εκπαιδευτικό Λογισμικό Ιστορίας Γ’ Τάξης Γυμνασίου, εκδ. Π. Ι., Αθήνα ΥπΕΠΘ 2002, ΔΕΠΠΣ & ΑΠΣ Ιστορίας, εκδ. Π.Ι., τ. Α΄, Αθήνα ΥπΕΠΘ 2005, Εκπαιδευτικό Λογισμικό Ιστορίας, Περιπλάνηση στο Χωρο-Χρόνο, Α΄-Γ΄ τάξεις Γυμνασίου/Λυκείου, εκδ. 2.0 Π.Ι., Αθήνα ΥπΕΠΘ 2009, Ηλεκτρονική Εφαρμογή, Η Ιστορία στο Διαδίκτυο, εκδ. Π.Ι. Αθήνα.

Τέλος Παρουσίασης Σας ευχαριστώ ! pntavarinos@yahoo.gr Τέλος Παρουσίασης Σας ευχαριστώ ! pntavarinos@yahoo.gr http://users.att.sch.gr/panta1947