Σπύρος Δουκάκης, Αθανάσιος Πέρδος, Νάγια Γιαννοπούλου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Παράδειγμα 1:Ταξινόμηση Φυσαλίδας
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Απαντήσεις Προόδου II.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Ασκήσεις Συνδυαστικής
Μαθηματικό εργαστήριο Γ. Λαγουδάκος
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Αλεξιάδης Γεώργιος ΕΠΠΑΙΚ Σαπών
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΠΕΚ ΠΕΙΡΑΙΑ Α΄φάση Επιμόρφωσης Εκπ/κών κλάδου ΠΕ19 Διδακτική της Πληροφορικής Ρόδος, Νοέμβρης 2007.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού DT Trainer
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Ο : Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων (κεφάλαια ) Φωτογραφία από
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΤΥΧΗ ΤΟΥ Κάππας Κων/νος Επιμορφωτής ΤΠΕ -
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Η Δομή Επανάληψης Από τη Δομή Επανάληψης Για στην Όσο Η παρουσίαση της εντολής Όσο είναι από την εισήγηση των κ. Σ. Δουκάκη και Π. Τσιωτάκη στο 3ο Συνέδριο.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συγγραφείς Α.Βακάλη Η. Γιαννόπουλος Ν. Ιωαννίδης Χ.Κοίλιας Κ. Μάλαμας Ι. Μανωλόπουλος Π. Πολίτης Γ΄ τάξη.
Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Σχέδιο Μαθήματος – Ανάπτυξη Εφαρμογών Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Ιωάννης Βλαχόπουλος – Μ1249 Αικατερίνη Δρόσου.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Η Δομή Επανάληψης οι 3 Δομές Επανάληψης ή αλλιώς οι τρεις σωματοφύλακες… Η παρουσίαση της εντολής Μέχρις_ότου είναι από την εισήγηση των κ. Σ. Δουκάκη.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Ταχύρρυθμα επιμορφωτικά προγράμματα των εκπαιδευτικών υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα νέα διδακτικά πακέτα ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΠΙ 2007 ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ: ΜΑΒΟΓΛΟΥ.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ §3.7 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
 Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον:  Τεχνικές Διδασκαλίας.
Διδακτική Πληροφορικής
Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
Διδακτική της Πληροφορικής
9η Διάλεξη Ταξινόμηση Ε. Μαρκάκης
Διδάσκων: Δρ. Τσίντζα Παναγιώτα
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Εξορθολογισμός διαχείριση διδακτέας ύλης
Δημιουργία σεναρίου.
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Η τακτοποίηση των κόμβων μίας δομής με μία ιδιαίτερη σειρά είναι μία πολύ σημαντική λειτουργία που ονομάζεται ταξινόμηση (sorting) ή διάταξη (ordering).
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Δομή Επιλογής , 8.1.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Δραστηριότητες και μικροσενάρια
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Από τη Δομή Ακολουθίας στις Δομές Επανάληψης
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σπύρος Δουκάκης, Αθανάσιος Πέρδος, Νάγια Γιαννοπούλου Διδακτική προσέγγιση του αλγόριθμου της ταξινόμησης με τη μέθοδο της φυσαλίδας Σπύρος Δουκάκης, Αθανάσιος Πέρδος, Νάγια Γιαννοπούλου

Περιεχόμενα 1 Ταξινόμηση των στοιχείων ενός πίνακα Ταξινόμηση ευθείας ανταλλαγής ή φυσαλίδας 2 3 Δομή ακολουθίας, επιλογής και επανάληψης 4 Πίνακες 5 Βελτιώσεις aepp.wordpress.com

Εισαγωγή aepp.wordpress.com

Εισαγωγή Ο αλγόριθμος της ταξινόμησης ευθείας ανταλλαγής ή ταξινόμησης φυσαλίδας εμφανίζεται στα μέσα του προηγούμενου αιώνα στην βιβλιογραφία (Astrachan, 2003). Ο αλγόριθμος έχει προκαλέσει δυσκολίες στη μάθηση μαθητών και πρωτοετών φοιτητών, αλλά παρόλα αυτά εισάγεται απευθείας στη σχολική γνώση χωρίς να αποτελεί κατασκευή των ίδιων των μαθητών (Kordaki et al., 2008). aepp.wordpress.com

Εισαγωγή Οι δυσκολίες αυτές, έχουν οδηγήσει σε επαναπροσδιορισμό του τρόπου διδασκα-λίας του. Έτσι, έχει προταθεί ως τεχνική διδασκαλίας το παιχνίδι ρόλων (Μπούμπουκα κ.α., 2008), αλλά και η οπτικοποίηση του αλγόριθμου σε κατάλληλο περιβάλλον (Λαζαρίδης, 2005; Μπαλής, 2010). aepp.wordpress.com

Εισαγωγή Στις επόμενες παραγράφους παρουσιάζεται μία πρόταση διδασκαλίας του αλγόριθμου της ταξινόμησης φυσαλίδας ώστε να τοποθετηθούν τα στοιχεία του πίνακα σε αύξουσα τάξη. Η πρόταση λαμβάνει υπόψη τις προϋπάρχουσες γνώσεις των μαθητών, τις οποίες αξιοποιεί ώστε να τους διευκολύνει να κατασκευάσουν τον σχετικό αλγόριθμο. aepp.wordpress.com

Πρόταση διδασκαλίας Η μέθοδος της ταξινόμησης ευθείας ανταλλαγής ή ταξινόμησης φυσαλίδας βασίζεται στην αρχή της σύγκρισης και ανταλλαγής ζευγών γειτονικών στοιχείων, μέχρις ότου διαταχθούν όλα τα στοιχεία. aepp.wordpress.com

Πρόταση διδασκαλίας …«τοποθετούνται τα μεγαλύτερα στοιχεία στο τέλος του πίνακα» (Knuth, 1998; Σιδερίδης κ.α., 2000; Sahni, 2004), ή …«τα μικρότερα στοιχεία ανεβαίνουν σαν φυσαλίδες στην αρχή του πίνακα» (Chang, 2003; Φωτάκης, 2006; Βογιατζής κ.α. 2009). Η δεύτερη προσέγγιση συνάδει με την περιγραφή του αλγόριθμου στο μάθημα ΑΕΠΠ (Βακάλη κ.α., 2010) και αξιοποιείται στην παρούσα εργασία. aepp.wordpress.com

Σκαλωσιά Μάθησης Ταξινόμηση φυσαλίδας Διδακτική Προσέγγιση Ακολουθία Επιλογή Βελτιώσεις Ταξινόμηση φυσαλίδας Επανάληψη Πίνακες aepp.wordpress.com

Σκαλωσιά Μάθησης Ταξινόμηση Φυσαλίδας Πίνακες Επανάληψη Επιλογή Ακολουθία Επιλογή Επανάληψη Πίνακες Ταξινόμηση Φυσαλίδας aepp.wordpress.com

ΔΡ1 Να αναπτύξετε τμήμα αλγόριθμου το οποίο θα διαβάζει τις τιμές δύο μεταβλητών ίδιου τύπου, θα αντιμεταθέτει το περιεχόμενό τους και θα εκτυπώνει τις τιμές τους. Ακολουθία Α1 Διάβασε α, β Αντιμετάθεσε α, β Εκτύπωσε α, β aepp.wordpress.com

ΔΡ2 Επιλογή Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος με δεδομένες τις τιμές δύο μεταβλητών α, β ίδιου τύπου, θα πραγμα-τοποιεί τις απαραίτητες ενέργειες ώστε η μετα-βλητή α να έχει την μικρό-τερη τιμή και η μεταβλητή β την άλλη. Α2 Αλγόριθμος Α2 Δεδομένα //α, β// Αν α > β τότε Αντιμετάθεσε α, β Τέλος_αν Αποτελέσματα //α, β// Τέλος Α2 aepp.wordpress.com

ΔΡ3 Να αναπτύξετε τμήμα αλγόριθμου το οποίο θα διαβάζει τις τιμές 50 ζευγών μεταβλητών ίδιου τύπου, θα αντιμε-ταθέτει το περιεχόμενό τους και θα εκτυπώνει τις τιμές τους. Επανάληψη Α3 Για i από 1 μέχρι 50 Διάβασε α, β Αντιμετάθεσε α, β Εκτύπωσε α, β Τέλος_επανάληψης Α3 Για i από 2 μέχρι 51 Διάβασε α, β Αντιμετάθεσε α, β Εκτύπωσε α, β Τέλος_επανάληψης aepp.wordpress.com

ΔΡ4 Πίνακες Να αναπτύξετε αλγό-ριθμο ο οποίος με δε-δομένο έναν πίνακα με 2 στοιχεία, θα πραγμα-τοποιεί τις απαραίτητες ενέργειες έτσι ώστε να τοποθετεί στην πρώτη θέση του πίνακα το μικρότερο στοιχείο. Α4 Αλγόριθμος ΤΣ1 Δεδομένα // Π // Αν Π[1] > Π[2] τότε Αντιμετάθεσε Π[1], Π[2] Τέλος_αν Αποτελέσματα // Π // Τέλος ΤΣ1 aepp.wordpress.com

ΔΡ5 Πίνακες Δίνεται πίνακας με στοιχεία 19, 16, 12. Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος, θα πραγμα-τοποιεί τις απαραίτη-τες ενέργειες έτσι ώ-στε να τοποθετεί στην πρώτη θέση του πίνα-κα το μικρότερο στοι-χείο. Τα στοιχεία να συγκρίνονται ανά δύο. Με σχεδιασμό του πίνακα και διερεύνηση αναδεικνύεται ότι: Οι συγκρίσεις χρειάζεται να ξεκινήσουν από το τελευταίο στοιχείο του πίνακα, ώστε να τοποθετηθεί στην πρώτη θέση του πίνακα το μικρότερο στοιχείο. aepp.wordpress.com

Πίνακες Α5 Αλγόριθμος ΤΣ2 Π[1] ← 19 Π[2] ← 16 Π[3] ← 12 Αν Π[3] < Π[2] τότε Αντιμετάθεσε Π[2], Π[3] Αν Π[2] < Π[1] τότε Αντιμετάθεσε Π[1], Π[2] Αποτελέσματα // Π // Τέλος ΤΣ2 aepp.wordpress.com

Πίνακες Η δραστηριότητα αυτή μπορεί να επαναληφθεί για έναν πίνακα με 4 και 5 στοιχεία αντίστοιχα. …οι μαθητές θα μπορούσαν να προσδιορίσουν ότι απαιτείται η προσθήκη μίας ακόμα εντολής Αν, σε σχέση με τον προηγούμενο αλγόριθμο και να καταλήξουν μετά από διερεύνηση στον κατάλληλο αλγόριθμο. aepp.wordpress.com

Πίνακες Η δραστηριότητα δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να γενικεύσουν τον αλγόριθμο. Οι μαθητές πιθανώς να προσδιορίσουν ότι η εντολή Αν επαναλαμβάνεται συγκεκριμένο αριθμό φορών ξεκινώντας από το τελευταίο στοιχείο προς το πρώτο με συνέπεια να αξιοποιήσουν την εντολή επανάληψης για να αναπτύξουν τον αλγόριθμο. aepp.wordpress.com

Πίνακες Α6 Αλγόριθμος Α6 Δεδομένα // Π // Για j από 5 μέχρι 2 με_βήμα -1 Αν Π[j] < Π[j - 1] τότε Αντιμετάθεσε Π[j - 1], Π[j] Τέλος_επανάληψης Αποτελέσματα // Π // Τέλος Α6 aepp.wordpress.com

ΔΡ7 Πίνακες Α7 Αλγόριθμος Α7 Δεδομένα // Π // Για i από 1 μέχρι 2 Για j από 5 μέχρι 2 με_βήμα -1 Αν Π[j] < Π[j - 1] τότε Αντιμετάθεσε Π[j - 1], Π[j] Τέλος_αν Τέλος_επανάληψης Τέλος Α7 Δίνεται πίνακας Π. Αν ο προηγούμενος αλ-γόριθμος, επαναλη-φθεί 2 φορές, τι πι-στεύετε ότι θα συμβεί; Πόσες φορές χρειάζε-ται να γίνει η παραπά-νω διαδικασία για να διαταχθούν όλα τα στοιχεία; aepp.wordpress.com

Βελτίωση I Α7 Α7 Δεδομένα // Π // Δεδομένα // Π // Για i από 1 μέχρι 4 Για j από 5 μέχρι 2 με_βήμα -1 Αν Π[j] < Π[j - 1] τότε Αντιμετάθεσε Π[j - 1], Π[j] Τέλος_αν Τέλος_επανάληψης Αποτελέσματα // Π // Α7 Δεδομένα // Π // Για i από 2 μέχρι 5 Για j από 5 μέχρι 2 με_βήμα -1 Αν Π[j] < Π[j - 1] τότε Αντιμετάθεσε Π[j - 1], Π[j] Τέλος_αν Τέλος_επανάληψης Αποτελέσματα // Π // aepp.wordpress.com

Οι μαθητές παροτρύνονται να εκτελέσουν εικονικά τον αλγόριθμο ώστε να αναγνωρίσουν ότι μετά την ολοκλήρωση της εσωτερικής εντολής επανάληψης (δηλαδή από το πρώτο πέρασμα) το μικρότερο στοιχείο τοποθετήθηκε στην κορυφή και στη συνέχεια να υποστηρίξουν ότι είναι περιττός ο έλεγχος του πρώτου στοιχείου με τα υπόλοιπα στα επόμενα περάσματα. Ομοίως να προσδιορίσουν ότι στο δεύτερο πέρασμα… aepp.wordpress.com

Βελτίωση II Α8 Αλγόριθμος Α8 Δεδομένα // Π // Για i από 2 μέχρι 5 Για j από 5 μέχρι i με_βήμα -1 Αν Π[j] < Π[j - 1] τότε Αντιμετάθεσε Π[j - 1], Π[j] Τέλος_αν Τέλος_επανάληψης Αποτελέσματα // Π // Τέλος Α8 Βελτίωση II Α3 Για i από 1 μέχρι 50 Διάβασε α, β Αντιμετάθεσε α, β Εκτύπωσε α, β Τέλος_επανάληψης Α8 Δεδομένα // Π, Ν // Για i από 2 μέχρι Ν Για j από Ν μέχρι i με_βήμα -1 Αν Π[j] < Π[j - 1] τότε Αντιμετάθεσε Π[j - 1], Π[j] Τέλος_αν Αποτελέσματα // Π // aepp.wordpress.com

…είναι χρήσιμο να προσδιορίσουν οι μαθητές τον τρόπο υλοποίησης του αλγόριθμου της ταξινόμησης των στοιχείων του πίνακα κατά φθίνουσα διάταξη, αλλά και να συσχετίζουν τον αλγόριθμο της ταξινόμησης φυσαλίδας με τον αλγόριθμο ταξινόμησης που τοποθετεί τη σωστή τιμή (μικρότερη ή μεγαλύτερη) στην τελευταία θέση του πίνακα… aepp.wordpress.com

Αντιμετάθεσε Π[j], Π[j + 1] Τέλος_αν Τέλος_επανάληψης Α9 Αλγόριθμος Α9 Δεδομένα // Π, Ν // Για i από 1 μέχρι Ν - 1 Για j από 1 μέχρι Ν - i Aν Π[j + 1] > Π[j] τότε Αντιμετάθεσε Π[j], Π[j + 1] Τέλος_αν Τέλος_επανάληψης Αποτελέσματα // Π // Τέλος ΤΣ10 aepp.wordpress.com

Δύο βελτιώσεις περιέχονται στο διδακτικό πακέτο. Ένα από τα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου αλγόριθμου είναι οι δυνατότητες βελτίωσής του και παραλλαγής, με αποτέλεσμα να κρίνεται ως αλγόριθμος που προσφέρει σημαντικά μαθησιακά οφέλη… Δύο βελτιώσεις περιέχονται στο διδακτικό πακέτο. aepp.wordpress.com

Δραστηριότητα τετραδίου μαθητή: ΔΡ10 Δραστηριότητα τετραδίου μαθητή: Ο αλγόριθμος της φυσαλίδας όπως διατυπώθηκε έχει το μειονέκτημα ότι δεν είναι αρκετά «έξυπνος» ώστε να διαπιστώνει στην αρχή ή στο μέσο της διαδικασίας αν ο πίνακας είναι ταξινομημένος. Θέμα όπως των εξετάσεων του ημερησίου λυκείου για το σχολικό έτος 2009-2010. aepp.wordpress.com

Αντιμετάθεσε Π[i + 1], Π[i] ΕΑ ← Αληθής Τέλος_αν Τέλος_επανάληψης Α10 Αλγόριθμος Α10 Δεδομένα // Π, Ν // Αρχή_επανάληψης ΕΑ ← Ψευδής Για i από 1 μέχρι Ν - 1 Αν Π[i + 1] < Π[i] τότε Αντιμετάθεσε Π[i + 1], Π[i] ΕΑ ← Αληθής Τέλος_αν Τέλος_επανάληψης Μέχρις_ότου ΕΑ = Ψευδής Αποτελέσματα // Π // Τέλος Α10 aepp.wordpress.com

Αντιμετάθεσε Π[i + 1], Π[i] Θ ← i Τέλος_αν Τέλος_επανάληψης Ν1 ← Θ Α10 Δεδομένα // Π, Ν // Ν1 ← Ν Αρχή_επανάληψης Θ ← 0 Για i από 1 μέχρι Ν1 - 1 Αν Π[i+1] < Π[i] τότε Αντιμετάθεσε Π[i + 1], Π[i] Θ ← i Τέλος_αν Τέλος_επανάληψης Ν1 ← Θ Μέχρις_ότου Θ = 0 Αποτελέσματα // Π // aepp.wordpress.com

Συμπεράσματα I Ο αλγόριθμος ταξινόμησης φυσαλίδας, αποτελεί έναν αλγόριθμο που διδάσκεται διαχρονικά στην εκπαίδευση. Παρότι έχουν δημοσιευτεί εργασίες που θεωρούν τον αλγόριθμο απαρχαιωμένο (Astrachan, 2003; Nieminen, 2005), ο αλγόριθμος επιδέχεται παραλλαγές και βελτιώσεις, με αποτέλεσμα η διδασκαλία του να προσφέρει μαθησιακά οφέλη. aepp.wordpress.com

Συμπεράσματα II Επιπλέον, η σχεδίαση και η υλοποίηση εκπαιδευτικού-διδακτικού σεναρίου (Γρηγοριά-δου κ.α., 2010) & η αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών στο πλαίσιο διδασκαλίας του αλγόριθμου (Στέργου, 2010), φαίνεται να έχει πρόσθετη διδακτική αξία στα ζητήματα της εικονικής εκτέλεσής του (Kordaki et al., 2008) και της υλοποίησης παραλλαγών και τροπο-ποιήσεων με στόχο να ταξινομείται ο πίνακας aepp.wordpress.com

Ευχαριστούμε! http://aepp.wordpress.com